Nykropp, från soffpotatis till vältränad. En journal från en total nybörjare.

Home Forums Seriösa träningsjournaler Nykropp, från soffpotatis till vältränad. En journal från en total nybörjare.

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 196 through 210 (of 894 total)
  • Author

Min träningsdag var visst inte över riktigt än. Det blev 2,5 timmar springande i trappor också innan kvällen var slut. Men nu är det vilohelg. :)

ska bli riktigt spännande och se hur viktminskningen ser ut i slutet av den här månaden…..

Reyky wrote:
    ska bli riktigt spännande och se hur viktminskningen ser ut i slutet av den här månaden…..

Instämmer. Trappspring är riktigt bra….

Här kämpas det på, härligt 8)

Verkligen inspirerande. Jag skall börja träna på riktigt nästa vecka och hoppas verkligen att jag hittar strkan att hålla i sm du gör. :up:

Jag har spenderat vilodagarna med lite hundvallning och god mat! Helgen har väl inte varit optimal vad gäller nyttigheter men ingen katastrof heller. Känner mig enormt taggad inför morgonens träning. Har också duckat en förkylning till genom att ignorera den. Den är på väg bort. Så nu jävlar kör vi!

Tack till alla som skriver uppmuntrande i tråden. Ni sporrar mig enormt!

Ny vecka nya tag! Det var dock inte vad jag tänkte när klockan ringde i morse. Tror höstmörkret leker med mitt psyke lite.
    Men jag masade mig upp och tog mig till gymmet.

Väl där väntade bröst, Biceps och underarmar. Det var tungt att komma igång men när jag fått upp värmen så var det lättare.

Det hände något väldigt kul idag också. Två saker egentligen.

Den första saken märkte jag när jag stod och körde Biceps. Jag börjar få synliga kännbara ådror på armarna! En på höger underarm samt en längs med Biceps på vänsterarmen. Jag blev så glad att jag drog på lite skivstång också efter hantlarna!
    Måste väl vara ett bevis på att det går åt rätt håll eller?

Den andra saken var att jag inte hade min vanliga gymtröja idag. Jag fick med mig en som suttit tightare innan. Den satt nu nästan bra. Stramade inte över magen och stack inte ut på sidorna, bilder kommer senare. Detta gjorde att jag idag såg en enorm skillnad på hur jag ser ut nu. Brukar inte kolla mig i spegeln så ofta. Grymt kul att få se det!

Uppvärm crosstrainer 10 varv =2.75 distance 10.13
    Bröstpressmaskinen vågrätt grepp 31.5kg 10×5
    Bröstpressmaskinen lodrätt grepp 31.5kg 10×1 samt 25kg 10×4 samt 31.5kg 10×1
    Peckdeck 31.5kg 10×5 samt 38.5kg 10×1
    Biceps Hantel 9kg 10×5
    Biceps skivstång 12.5kg på stången 10×5
    Underarmscurl hantel 9kg 10×5

En bra dag blev det till slut!

Nykropp wrote:
    Jag börjar få synliga kännbara ådror på armarna! En på höger underarm samt en längs med Biceps på vänsterarmen.

Jag förstår precis hur känner!
    Första gången jag började ana min var grymt… :up:
    Grattis!

Quote:
    Den andra saken var att jag inte hade min vanliga gymtröja idag. Jag fick med mig en som suttit tightare innan. Den satt nu nästan bra. Stramade inte över magen och stack inte ut på sidorna, bilder kommer senare. Detta gjorde att jag idag såg en enorm skillnad på hur jag ser ut nu. Brukar inte kolla mig i spegeln så ofta. Grymt kul att få se det!

Baksidan med det hela är att kläder tillslut inte passar längre. Men det är ju egentligen bara postivit så som du kämpar! Grattis igen!

Kör hårt, Nykropp! Sitter här varje morgon, läser och ler åt dina framgångar! Sällan jag mött någon med din passion och livsglädje, du är en inspiration för många även utanför träningen!

Men tack! 😮

Bifogar bilden jag tog idag när jag tränade. Hade en från sidan också men den var lite för stor tydligen och har inte tid att förminska den nu. Men fan vet om det inte blir ett resultat med lika bred midja som bröstkorg denna månaden!

Gött kämpat! Snart har vi nog båda definitivt lagt tiden med +100 midjemått bakom oss!

Instämmer också med föregående talare – det är inspirerande att läsa om din träningsglädje!

Då var dagens träning avklarad. Lika tungt att gå upp i morse. Tror det är omställningen från ljusa mornar till mörka som ställer till det. Men till gymmet kom jag och fick ett riktigt bra gympass för ryggen avbetat.
    Har också bestämt mig att med start månad 4 så skall jag börja med marklyft och andra skivstångsövningar. Är inte nervös och rädd för ryggen längre eftersom den känns hur bra som helst.

Just det. Ramlade av en stol igår och satte mig rakt på ett tuggben som small till rakt på svanskotan. Så skall bli spännande att se hur ont torsdagens rodd kommer göra. :)

Här är dagens rygg och triceps pass.
    Uppvärm crosstrainer 10 varv =2.75 distance 10.13
    Latsdrag 49.5kg 10×5
    Sittande rodd 49.5kg 10×5 samt 58.5kg 10×1
    Korsryggmaskin 76.5kg 10×5 samt 85.5kg 10×1
    Armsträckning 22.5kg 10×5
    Nöjd med lite försök till ökningar på vissa av övningarna. :)

tjena tunnis! kan bara sluta upp i ledet av uppmuntrande ramsor, men samtidigt är jag inte ett dugg förvånad över dina framsteg heller eftersom jag känner dig som person.

för alla trådföljare kan jag varmt reka att följa Dennis blogg också. går att prenumerera via mailen. mkt skön läsning….

föresten, hur mår svanskotan?

Haha tackar Rickard!
    Svanskotan är åt helsike just nu. Funderar på om jag skall ta en bild på blåmärket, men mina asscracks kanske inte tilltalar folk! :)

ser bra ut!

kämpa på, och ge inte upp :)

Viewing 15 posts - 196 through 210 (of 894 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.