Nykropp, från soffpotatis till vältränad. En journal från en total nybörjare.

Home Forums Seriösa träningsjournaler Nykropp, från soffpotatis till vältränad. En journal från en total nybörjare.

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 241 through 255 (of 894 total)
  • Author

Baksida axlar : Framåtlutade sidolyft med hantlar, kan vara både stående och sittandes på bänk.

Tack för den Johan!

Sista dagen av träning i första veckan av helt nya övningar! :)

Dag 5 – underkropp, Tung Maximal Träning:
    Hack Squat, 8 set, 5 reps @ 8RM 20kg.
    Liggande lårcurl, 8 set, 5 reps @ 8RM 25kg.
    Liggande benlyft med hantel, 8 set, 5 reps @ 8RM 12,5kg.
    Sittande vadpress, 30s vila. 8 set, 5 reps @ 8RM 103,5kg.
    Vila 60s mellan set.

Efter att ha kört klart första veckan kan jag väl säga att dessa helt nya övningar kommer ge mig träningsvärk igen! Men nu har jag helt klart att jobba med. Och passen känns riktigt bra i kroppen. Bättre lär det ju bli så klart när jag kommer upp lite i vikterna.

Ser ut som att du följer schemat strikt – och övningarna verkar ju otroligt seriösa, så vitt jag kan bedöma. ”Hack Squat” skall testas – har letat efter variation i benträningen, och detta verkar kunna vara något i linje med vad jag letar efter.

En fråga/kommentar dock – du fokuserar ju primärt på att minska fettet; och sekundärt på att öka muskelmassan? Varför inte lite mer cardio?

DonTom wrote:
    Ser ut som att du följer schemat strikt – och övningarna verkar ju otroligt seriösa, så vitt jag kan bedöma. ”Hack Squat” skall testas – har letat efter variation i benträningen, och detta verkar kunna vara något i linje med vad jag letar efter.

En fråga/kommentar dock – du fokuserar ju primärt på att minska fettet; och sekundärt på att öka muskelmassan? Varför inte lite mer cardio?

Nja inte helt sant. Jag fokuserar på att komma i bra form lite både ock. Att fettet minskar sker per automatik eftersom jag äter mer ”normalt” nu. Det kommer säkerligen avstanna om en månad eller två och inte gå så snabbt som nu. Jag skulle hellre bygga muskler än tappa fett. Men eftersom jag har den övervikt jag har så blir det fettförlust. Behöver liksom inte mer fett just nu. :)

Övningarna är grymma! :)

DonTom wrote:

hack är en underbar övning. nu är det dock så att mr Dennis mäter 2,02 över havet och vi vet båda hur ”intesnäll” hacken är mot knäna.

testa hacken Dennis, men var försiktig och kör lätt lätt lätt är mitt råd….

Reyky wrote:
    hack är en underbar övning. nu är det dock så att mr Dennis mäter 2,02 över havet och vi vet båda hur ”intesnäll” hacken är mot knäna.

testa hacken Dennis, men var försiktig och kör lätt lätt lätt är mitt råd….

Jadå vi tar det efter vad kroppen klarar. :)

Idag kommer bli en extremt intressant träning. Jag har nämligen spenderat 4 dagar på hem och villamässan i Göteborg där vi bokat kunder till vårt köksföretag. Detta har medfört att min röst är helt borta och jag är väldigt mör i kroppen rent allmänt. Så skall bli kul att se hur mycket tyngre det känns idag.

Skippade morgonträningen och såg till att sova ut ordentligt istället. Så idag blir det träning vid ca 14.00 skulle jag tro.

Återkommer med dagens resultat i eftermiddag. :)

Dagens träning blev inställd. Jag somnade i soffan istället. Tydligen behöver kroppen vila efter 4 dagar social galenskap på svenska mässan. Helt orkeslös och tom i huvudet idag. Så jag får helt enkelt köra måndagens program i morgon istället. Blir tidigt i säng idag också så jag kommer ikapp med vilan. :)

Förkyld som en gris…fortsättning följer..:(

Nykropp wrote:
    Förkyld som en gris…fortsättning följer..:(

Ge inte upp! Förkylningar har ju den fördelen att de ALLTID går över – se det som välförtjänt vila.

Nej ge upp tänker jag inte göra. Men det stör mig att jag lyckats ducka så många förkylningar!

Samt nu är givetvis sämsta tiden att bli sjuk. Eftersom vi har mängder av kök att sälja till våra kunder.

Men får väl se det som en vilostund.

Nykropp wrote:
    Nej ge upp tänker jag inte göra. Men det stör mig att jag lyckats ducka så många förkylningar!

Samt nu är givetvis sämsta tiden att bli sjuk. Eftersom vi har mängder av kök att sälja till våra kunder.

Men får väl se det som en vilostund.

har insett att man inte kommer känna sig 100% frisk förrän om några år. livet med småbarn verkar funka så är min uppfattning, haha.

Reyky wrote:
    har insett att man inte kommer känna sig 100% frisk förrän om några år. livet med småbarn verkar funka så är min uppfattning, haha.

Nej det är en evig kamp mot förkylningar och allt annat. Senast var det löss. Men kurerar mig bäst jag kan nu. Håller nere kosten på en lagom nivå.

Misstänker att det var dom 4 dagarna på hem och villa mässan i göteborg som gav mig denna förkylning. Mängder av folk på samma ställe och man hälsar på folk till höger och vänster. Men ingen ide att grubbla i det, nu sitter den i halsen och det är bara att rida ut den.

Men nog är det lite störigt! Hade gärna tränat i stället.

Nykropp wrote:
    Misstänker att det var dom 4 dagarna på hem och villa mässan i göteborg som gav mig denna förkylning. Mängder av folk på samma ställe och man hälsar på folk till höger och vänster.

kroppen är väl inte van nu när du acklimatierat dig till lantisluften, haha.

Lite så är det nog tror jag.

Tyvärr är jag fortfarande förkyld. Kroppen känns ganska ok men jag har en torrhosta som saknar motstycke i nuläget. Får knappt sova något på nätterna. Minsta ansträngning så vänder jag halsen ut och in. :(

Plus att jag har ton av jobb att göra för mitt jobb som köksförsäljare just nu. Så all fokus och ork får läggas där. Vill träna!!!!

Men får väl se det som att det blir en väldigt liten tid av mitt år i det stora hela. Men det är frustrerande.

Men jag fortsätter sköta kosten helt enkelt så lär jag väl tappa ändå. Men saknar gymmet. Lär väl bli en nytändning utan dess like när jag väl kommer dit igen.

Hatar förkylningar…

Viewing 15 posts - 241 through 255 (of 894 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.