Nykropp, från soffpotatis till vältränad. En journal från en total nybörjare.

Home Forums Seriösa träningsjournaler Nykropp, från soffpotatis till vältränad. En journal från en total nybörjare.

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 256 through 270 (of 894 total)
  • Author
    Nykropp wrote:
    ….Plus att jag har ton av jobb att göra för mitt jobb som köksförsäljare just nu. Så all fokus och ork får läggas där. Vill träna!!!!….

Känns alltid jobbigt när arbetsgivaren inte förstår att man är en blivande professionell bodybuilder :emo-thumb

Mässor är, enligt mig, djävulens påfund – man blir både fysiskt och psykiskt totalt slutkörd. Man borde definitivt få en semestervecka som kompensation.

Krya på dig – du är förmodligen snart tillbaks på banan!

DonTom wrote:
    Känns alltid jobbigt när arbetsgivaren inte förstår att man är en blivande professionell bodybuilder :emo-thumb

Mässor är, enligt mig, djävulens påfund – man blir både fysiskt och psykiskt totalt slutkörd. Man borde definitivt få en semestervecka som kompensation.

Krya på dig – du är förmodligen snart tillbaks på banan!

Hehe nja jag har inget mot att slita som ett djur, är delägare i företaget så. Men hostan är extremt störande. Jag hoppas att en vecka till skall räcka för att bli frisk. Mer än 2 veckor får det inte gå! :)

I morgon är jag tillbaka i träningslokalen igen!
    Har fått två nätter nu utan hosta så i morgon ställs klockan på strax innan 0700 så jag kan åka och få träna!!!
    Hoppas jag inte har tappat för mycket. Jag har gått ner lite till i alla fall trots förkylningen det känner jag och ser på bältet. :)

Bara knappt 1,5 vecka kvar till invägning månad 4!
    Fifan nu öser vi på!

Sweet! 18kg viktnedgång på tre månader :)

Siktar på 23kg på 4. ;)

Så var det då ÄNTLIGEN efter 2 veckors hosta och förkylning dags att träda in på gymmet igen! Jädrar va gott att vara igång igen.

Dag 1 – överkropp, Tung Maximal Träning:
    Bänkpress, 8 set, 5 reps @ 8RM 20kg.
    Marklyft, 8 set, 5 reps @ 8RM 30kg.
    Chins, 8 set, 5 reps @ 8RM 20 plattors hjälp.
    Stående Militärpressar, 8 set, 5 reps @ 8RM 15kg.
    Vila 60s mellan set.

Det var tungt fast vikterna var låga idag. Men kändes ändå skönt att äntligen vara igång igen. :)

Gott att du är tillbaka igen! Då är det bara köra på nu!

Absolut alex. :)
    Skönt att ge sig ut i total snöstorm idag. Hardcore!

Dag 2 – underkropp, Lätt Explosiv Träning:
    Knäböj, 4 set, 10 reps @ 12RM 2 första med stång enbart dom sista 2 med 20 kilo.
    Benpress, 4 set, 10 reps @ 12RM 90kg
    Crunches med vikt, 4 set, 10 reps @ 12RM hantel 6kg.
    Stående vadpress, 4 set, 10 reps @ 12RM 94,5kg.
    Vila 90s mellan set.

snöstorm? jag ser ingen snöstorm. du bor för långt norrut kompis, haha

Hehe skit ner dig danskjävel. ;)
    Snöstormen fortsatte idag men jag tog mig iväg till gymmet. Info kommer senare när jag kommer hem.

Nykropp wrote:
    Hehe skit ner dig danskjävel. ;)
    Snöstormen fortsatte idag men jag tog mig iväg till gymmet. Info kommer senare när jag kommer hem.

d e myyyyye goooooooooodt fooor hilviti maan!
    vi har faktiskt lite lite lite lite lite snö här nere oxå….jävligt lite men dock vitt. tror iaf inte det är kokain. får ge mig ut och kolla sen*s*

Dag 4 – överkropp, Lätt Explosiv Träning:
    Lutande bänkpress, 4 set, 10 reps @ 12RM 20kg
    Skivstångsrodd, 4 set, 10 reps @ 12RM 20kg
    Skivstångscurl, 4 set, 10 reps @ 12RM första set 20kg (inte vackert) resten 12,5kg.
    Triceps pushdowns, smalt grepp, 4 set, 10 reps @ 12RM 36kg.
    Baksida axlar (valfri), 4 set, 10 reps @ 12RM hantlar 6kg.
    Vila 90s mellan set.

Jag har en brutal träningsvärk i ben och rumpa! Älskar knäböj och marklyft. :)

Dag 5 – underkropp, Tung Maximal Träning:
    Hack Squat, 8 set, 5 reps @ 8RM 20kg på släden.
    Liggande lårcurl, 8 set, 5 reps @ 8RM 31,5kg.
    Liggande benlyft med hantel, 8 set, 5 reps @ 8RM 12,5kg hantel.
    Sittande vadpress, 30s vila. 8 set, 5 reps @ 8RM 2 första set 103,5 resterande set 112,5kg.
    Vila 60s mellan set.

Så var då äntligen veckan slut och det blir två vilodagar. Eftersom jag hade 2 veckors bortfall från träningen så var detta som att börja om på nytt. Min kropp värker och det är skönt!
    Nu är det snart invägning på månad 4! :)

Hoppas alla får en riktigt skön helg!

Gött att se att du är tillbaks, och det är lika trevligt att se att du anammar konceptet med basövningar. Det verkar vara helt rätt – oss seriösa bodybuilders emellan :)

Absolut! Jag önskar att jag kanske gett mig på dom lite tidigare. Men samtidigt har allt sin tid. Men det känns grymt skönt att börjat med dessa nu. Det känns som dom plockar med så mycket mer av kroppen. Men samtidigt känns det som man kör för få övningar.

Men det handlar nog mer om att man tror att man måste köra mängder med övningar.
    Men det är absolut skönt!

Viewing 15 posts - 256 through 270 (of 894 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.