Nykropp, från soffpotatis till vältränad. En journal från en total nybörjare.

Home Forums Seriösa träningsjournaler Nykropp, från soffpotatis till vältränad. En journal från en total nybörjare.

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 894 total)
  • Author

Drog iväg till gymmet 06:30 som vanligt för att köra ben, vader och lite kondition.

Väl där så öppnade sig inte dörrarna när jag drog kortet!!! Men vad i…Efter mycket om och men..man är rätt trött på morgonen så visade sig att dom ändrat. Så man drog kortet sedan fick man gå fram till sensorn för dörren. Tidigare har den öppnat direkt man drar kortet. Vem tänker på sådant tidigt på morgonen? Kan säga att det var flera som blev stående framför dörren. :D

Dagens träning blev.

Uppvärmning: Crosstrainer 10 varv. 10:11.

Ben:
    Sittande bencurl: 39kg 10X5.
    Benpress: 25kg 10X5.
    Benspark: 31,5kg 10X5.

Vader:
    Stående vadpress: 22,5kg.

Avslutning: Rodd 20 minuter på nivå 7.

Tid på gymmet. 1 timme och 20 minuter.

Med detta pass är min första riktigt träningsvecka slut. Det känns helt ok även om jag har träningsvärk i hela kroppen för tillfället. Har också en känning av en lätt sträckning i vänster sidan av ryggen. Men den lär nog försvinna på dom 3 vilodagarna jag har nu.

Då var det dags för en ny vecka. Den började väl på sämsta tänkbara sätt. Klockan ringde som vanligt 06:20 i morse och jag tog på mig mina träningskläder och skulle ge mig ut i bilen. Men hittar helt plötsligt inte min plånbok med mitt gymkort i! Jag letar som en idiot men kan bara inte hitta den. Jag blir mer och mer förbannad, något som säkerligen inte hjälpte det minsta. Efter ca 20 minuters letande så går jag in i sovrummet igen, där ligger den. Mitt på nattduksbordet!!! Jag lägger väl aldrig den där!! Så något försenad drar jag iväg till gymmet för en dag av underarmar, biceps och bröst.

Börjar med 10 varv på crosstrainern: 09:58 vilket var helt otroligt för allt kändes bara fel idag på grund av en rutten start hemma.

Körde underarmscurl: 7Kg. 10X5
    Sedan blev det omvänt med stång 7kg. 10X5.

Efter det körde jag biceps växelvis med hantlar. 7kg 10X5.
    Och med skivstång 12,5kg. 10X5.

Körde bröstpress med skivstång 12,5kg 10X5
    Samt bröstpress i maskin 22,5 kilo 2X10 samt 13,5kg 3X10.

Efter det så satte jag mig på roddmaskinen och drog av 30 minuter i bra tempo.

Total tid på gymmet 1:30. Nu efteråt känns det bra. Men vilken dålig start det blev!

Bara keep on! ska inte tänka att allt är skit för man inte hittar de man skall ha först, bara gå vidare o bli taggad inför nästa pass! :emo-thumb

Albin Thorsell wrote:
    Bara keep on! ska inte tänka att allt är skit för man inte hittar de man skall ha först, bara gå vidare o bli taggad inför nästa pass! :emo-thumb

Fördelen är väl att jag lär mig av mina misstag. Så från och med nu skall allt läggas fram kvällen innan. För klockan 06:20….då tänker man inte klart! :D

Dagens träning bjöd på rygg och triceps.
    Vet inte om jag har en infektion i kroppen eller om det bara är dåligt med sömn, för idag var det extremt tungt till en början. Men släppte efter uppvärmningen.
    Jag skall någon dag framöver sätta mig och hitta rätt namn på alla övningar jag gör. :)

Crosstrainer 10 varv tog mig 11.32! Tyckte jag höll bra fart men tydligen inte. Varm blev jag i alla fall efter att kört 10 varv.

Triceps:
    Hantel triceps: 5kg 10X5.
    Liggande med skivstång triceps 5kg 3X10 (ny övning efter tips av någon i tråden)

Ryggdrag med stång: 10Kg. 10X5
    Drag med hantel stående över bänk: 8kg 10X5.
    Sittande rodd maskin 40,5 10X1 samt 31,5 10X4
    Latsdrag maskin 40,5kg 1X10 samt 31,5kg 5X10
    Korsryggmaskin 49,5kg 10X5

Så såg dagen ut. Efter det åkte jag och fick en helmassage. Så jag är ganska mjuk i kroppen nu och allt känns faktiskt rätt bra. Lite orolig för eventuell förkylning eller liknande bara. Lillan började på dagis i veckan och där är det inga tråkiga virus som går. Men tills det är bekräftat så kör vi på. :)

kul å se killen, hoppas att de går bra för dig.
    rocka fett ;)

Det här var en trevlig journal! Du har ett bra mål och rätt inställning. Trägen vinner.

Ser riktigt bra ut! bara att kämpa på som du har gjort senaste veckan!!

Roligt att läsa hur det går för dig. Bra jobbat so far. Har också inskolning på dagis nu, tiden räcker nästan till ;)

Tackar alla så hemskt mycket! :)

Då var dagens träning avklarad, det blev ett mördarpass! Mage samt axlar.
    Det började med att jag vaknade 06:20 som vanligt. Tog på mig kläder och skulle precis ta i ytterdörren. Då kikar min fru ut med vår ettåring. Han har vaknat och hon är genomtrött. Så jag blir kvar hemma tills 09.00 så hon får sova lite till. Sedan iväg till gymmet och landar där vid 09:30 ca. Det är fullt av folk!!!! Tyvärr så är det en skolklass som jag fattade det hela. Och det är mer intressant att prata om vad som skall hända till helgen är att träna. Men dom sitter på redskapen ändå såklart och slentriantränar lite. *mutter* Om min fru är trött någon mer morgon får hon masa sig upp och så får hon sova senare på dagen. För ett sådant rabalder som det var på gymmet idag vill jag inte ha när jag tränar! Nej mer morgonträningar till folket! :)

Hur som.

Det blev 10 varv på crosstrainern och det slutade på 11.01.

Efter det var det dags för axlarna att få sitt.
    Hantellyft ut åt sidan. 4kg 10X5. (kommer få fortsätta köra låga vikter ett tag till för vänstersidan av kroppen hänger inte riktigt med. Så jag tiltar lite med kroppen när jag kör vänstern.)
    Hantelpress rakt upp sittande 4kg 10X5. Samma här med vänster axel.
    Hantel lyft rakt fram. 3kg. 10X5. Här fick inte högeraxeln så mycket träning men vänstern behövde det för att jag skall kunna träna jämna vikter så får jag vänta in vänstersidan. Hellre göra rätt övning än tungt och fel. :)

Sedan var det magens tur.
    Bålrotator: 31,5kg 10X5 på både höger och vänster sida.
    Slutligen magmaskin: 45kg 10X1 och sedan 38,5kg 10X5

Efter jag var klar med detta så kände jag att fan, jag vill ha ett bra resultat när denna månaden är slut. Viktmässigt menar jag då. Så jag satte mig på roddmaskinen och började köra. Jag insåg då att nu är det fan krig mellan mig och mitt fettbälte som sitter runt midjan. Och det skulle få sig en jävla omgång! Så det slutade med att jag körde 1 timme roddmaskin! Låg på 10 i tröghet och låg på en hastighet av ca 2:50 per 500 meter.
    Bifogar en bild som bevis. :)
    Så det blev 2 timmar på gymmet idag och jag fick verkligen svettas ur ordentligt! Efter detta var det bums hem och trycka i sig frukost som vart väldigt sent idag.

Passar på att slänga in min första videodagbok också i denna tråden. Det lär komma flera. Om inte annat vid varje månadsslut. Ursäkta nyhetsuppläsar tonen i mitt tal. *asg*

[http://www.youtube.com/watch?v=2KnREnU2XQ4]

Riktigt bra kämpat på roddmaskinen!!

Kör hårt! Detta kommer att bli en riktig sucess-story! Det känner jag på mig.

Dagens träning bjöd på ben och vader.
    Jag började med 10 varv på crosstrainern. Jag var uppenbart sliten i kroppen efter mördarpasset på roddmaskinen igår. Så tiden blev 11.30.
    Sedan blev det sittande bencurl i maskin. 40.5kg 10×5.
    Sedan stående vadpress 31.5kg 10×5.
    Efter det benspark maskin 40.5kg 10×5 och efter det 49.5kg 3×10.
    Avslutade med benpress maskin 45kg 10×5 och slutligen 58.5kg 1×10.
    Total tid på gym blev 1 timme för jag var tvungen att åka till jobb. Nu är det 3 dagar vila! Just det. Har flyttat in ett hål på bältet. Så det går åt rätt håll verkar det som inför månadens invägning den 1 sep.:-)

Jag vill att alla som väljer att följa denna tråd ska veta att Dennis har varit en mkt duktig taekwondo-utövare. Tävlade då i -83 om jag inte missminner mig helt. Sparkade iaf som en häst…..man glömmer inte sådan smärta*flina*

Kör så det ryker gubbe! Ska bli riktigt kul att följa dig.

ps. ni är föresten välkomna hit ner till malmö när ni känner för det ds.

Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 894 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.