Home › Forums › Seriösa träningsjournaler › Nykropp, från soffpotatis till vältränad. En journal från en total nybörjare.
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
9 januari, 2011 at 21:32 #278029Anonym anvandareMember
Reyky och Gustaf: Jodå jag tror allt att dom är väldigt snälla. Rickard, det är Jani som erbjudit sig att ta med mig. Han har ju lyft en del i sina dagar.
Tror också det kan ge mig lite nya vinklar samt ge mig bättre teknik. Eftersom jag bara har min egen teknik nu som ju är allt annat än proffsmässig.
Joachim Johansson wrote:Har ögnat igenom journalen nu ikväll, och jag är mycket imponerad.Jag är även väldigt sugen på att få reda på lite hur du äter, skulle va kul att få se..
Kör hårt!
MVH Jocke
Joachim: Jag kör inte efter någon speciell diet eller liknande. Det jag ändrat är att jag har slutat småäta. Slutat dricka alkohol i stort sett. Några gånger per år blir det nog nu i stället för minst 1-2 ggr i veckan. Har slutat äta bröd och dricka dricka samt äta godis.
Har ökat på den proteinrika delen på tallriken och öser på mer grönsaker. Dragit ner på pasta och ris och äter väl mest potatis till.
Samt det viktigaste. Jag tar en gång när jag äter, inte 2-3 gånger.Detta är det jag gjort i nuläget och än så länge fungerar det bra.
Vill du ser mer exakt så ta en koll på bloggen. Har dock slutat posta allt jag äter där för jag kände mig som en repig skiva.
10 januari, 2011 at 09:57 #278030Anonym anvandareMemberNatten från helvetet är precis avklarad och man sitter och äter frukost. Inte varit och tränat än som jag brukar vid denna tiden. Anledningen? Min lilla son beslutade sig för att 04:30 i morse så var det dags att gå upp. Kan säga att jag var av annan åsikt minst sagt. Så det tog en 20 minuter att få honom att somna om igen.
Men då var man redan vaken/sovande på samma gång så stängde av klockan och sov till 09:30 tack vare min snälla fru som tog barnen när dom vaknade.
Så idag blir det träning vid 12.00 istället. Skall bli spännande att se hur trångt det är på gymmet vid denna tiden på dagen. Förhoppningsvis inte så mycket värre än på morgonen, folk har väl jobb får man hoppas.
10 januari, 2011 at 10:09 #278031Anonym anvandareMemberNja mitt gym ligger ju i Älvängen så det är ju lite på landet. Tror inte andelen ”lunchgymmare” är så stor här som närmare inne i stan. Får hoppas det i alla fall. Får bryt när det är mycket folk som är i vägen.
10 januari, 2011 at 11:41 #278032Anonym anvandareMemberNykropp wrote:Nja mitt gym ligger ju i Älvängen så det är ju lite på landet. Tror inte andelen ”lunchgymmare” är så stor här som närmare inne i stan. Får hoppas det i alla fall. Får bryt när det är mycket folk som är i vägen.älvängen? där har ju jag jobbat i snart 1år vart ligger gymet?
10 januari, 2011 at 11:58 #278033Anonym anvandareMemberVästkustarn wrote:älvängen? där har ju jag jobbat i snart 1år vart ligger gymet?Det ligger på industriområdet på andra sidan 45:an. Sport life. Du kan inte missa skyltarna.
10 januari, 2011 at 16:06 #278034Anonym anvandareMemberSå var då dagens träning avklarad. Flera timmar senare än normalt. Men det viktiga är ju att få det gjort. Inte vilken tid på dagen man gör det.
Kan säga att kl13.00 är det bra mycket mer folk än kl07.00 då jag brukar träna. Det gick trots allt bra. Något som störde mig var dock hur mycket hantlar som låg slängda fan överallt. Det ser jag inte på morgonen. Nåväl här är dagens träning!Dag 1 – överkropp, Tung Maximal Träning:
Bänkpress, 8 set, 5 reps @ 8RM 30kg.
Marklyft, 8 set, 5 reps @ 8RM första 4 set på 60kg och sista 4 på 70kg. Kändes riktigt bra i ryggen. Har kollat filmerna jag fick med teknik och fokuserar på att få det rätt.
Chins, 8 set, 5 reps @ 8RM fullt stöd med 20 plattor.
Stående Militärpressar, 8 set, 5 reps @ 8RM 15kg.
Vila 60s mellan set.10 januari, 2011 at 17:23 #278035Anonym anvandareMemberOkej, kollade igenom lite, om du tröttnat på att äta kvarg som ”gegga”, prova att antingen spä ut med mycket vatten + funlight så det blir väldigt lättdrucket, eller blandar du kvarg, keso, funlight och en liten sked rapsolja eller liknande, då blir smaken mycket lenare och lite roligare att ha nåt att tugga på
10 januari, 2011 at 19:28 #278036Anonym anvandareMemberJoachim Johansson wrote:Okej, kollade igenom lite, om du tröttnat på att äta kvarg som ”gegga”, prova att antingen spä ut med mycket vatten + funlight så det blir väldigt lättdrucket, eller blandar du kvarg, keso, funlight och en liten sked rapsolja eller liknande, då blir smaken mycket lenare och lite roligare att ha nåt att tugga påFan vet inte om det är så jävla viktigt med just kvargen. Nu har jag ändrat och kör keso ett tag i stället. Så då kommer nog suget efter kvarg snart igen. Att dricka det låter jävligt skabbigt!
Men det kanske är gott, vad vet jag.Kul att få tips. Innan jag vet ordet av sitter jag säkert och dricker skiten ändå.
11 januari, 2011 at 11:34 #278037Anonym anvandareMemberÄnnu en gång ringde inte klockjäveln i morse när den skulle. Tydligen så fungerar det inte att ha valfri låt längre. Så nu har jag ändrat och fått ställa en vanlig signal. Men inget ont som inte har något gott med sig. Så jag tränade lite senare idag. 10.30 var jag på gymmet och körde ben. Jag spelade in när jag kör knäböj och skulle gärna vilja ha lite kritik och feedback på mina böj. Körde med bara stång för att kunna fokusera på rörelsen. Så här såg första omgången ut.
[youtube=XhMHx2wlpVQ]
Ursäktar att kameran hamnade lite lågt. Det jag känner är att jag inte kommer ner ordentligt. Så lågt som jag går där är max vad jag klarar. Går jag under den gränsen så tappar jag all kraft, det finns 0 under den.
När jag står där och gör första setet så kommer en av dom äldre finnarna som tränar på gymmet fram till mig och frågar om jag inte provat köra böj på smithmaskingen (heter så va?). Jag säger att nej det har jag inte, brukar köra bänken där eftersom jag inte har någon som passar på morgonen. Förklarar för honom att jag är grymt ny på dessa övningar och måste träna upp balansen. Han tipsar mig då att flytta bak stången längre bak på ryggen för att få bättre balans. Alltså ner på skuldrorna nästan. (Jävligt kul att man får tips på morgonkvisten)
Det gjorde en jävla skillnad kände jag i balansen. Så här såg ett sista set ut när jag filmade det efter jag hade tränat klart allt. Så jag var rätt mör.
[youtube=FoteEI6F5gQ]
Min fråga är, hur fan ser det ut? Jag kommer fan inte ner längre än så i nuläget. Rätt eller fel? Hur går jag vidare?
Dag 2 – underkropp, Lätt Explosiv Träning:
Knäböj, 4 set, 10 reps @ 12RM 20kg.
Benpress, 4 set, 10 reps @ 12RM 90kg.
Crunches med vikt, 4 set, 10 reps @ 12RM 6kg hantel.
Stående vadpress, 4 set, 10 reps @ 12RM 94,5kg.
Vila 90s mellan set.11 januari, 2011 at 14:02 #278038Anonym anvandareMembertycker du ska gå längre ner. hur brätt står du med fötterna? står jag för mycket ihop med dom har jag svårt å gå djupt. prova axelbrett eller lite bredare än axelbrett.
13 januari, 2011 at 16:08 #278039Anonym anvandareMemberVar jävligt trött i morse men drog mig upp i alla fall. Hade en lång dag framför mig och behövde få röra på mig lite.
Dag 4 – överkropp, Lätt Explosiv Träning:
Lutande bänkpress, 4 set, 10 reps @ 12RM 20kg.
Skivstångsrodd, 4 set, 10 reps @ 12RM 20kg.
Skivstångscurl, 4 set, 10 reps @ 12RM 15kg.
Triceps pushdowns, smalt grepp, 4 set, 10 reps @ 12RM 35kg.
Baksida axlar (valfri), 4 set, 10 reps @ 12RM 6kg hantlar.
Vila 90s mellan set.Testade också att försöka få till ett ordentligt knäböj med mina stela jävla ljumskar. Jag tog mig i alla fall ner denna gången!
[youtube=JtFuFwmIJDQ]Sedan spenderade jag 5 timmar med att springa i trappor och dela ut information inför kommande köksvisningar. Så fick röra lite på mig.
14 januari, 2011 at 17:03 #278040Anonym anvandareMemberEfter att jag tog sovmorgon så gav jag mig av till gymmet vid 1430. Min tanke gick såhär ”jag skall köra ben idag och det är det garanterat ingen av nyårslöftena som gör” jag hade rätt.
Dag 5 – underkropp, Tung Maximal Träning:
Hack Squat, 8 set, 5 reps @ 8RM 30kg.
Liggande lårcurl, 8 set, 5 reps @ 8RM 40.8kg.
Liggande benlyft med hantel, 8 set, 5 reps @ 8RM 6kg hantel.
Sittande vadpress, 30s vila. 8 set, 5 reps @ 8RM 112,5kg.
Vila 60s mellan set.En skön avslutning på veckan!
Hade tänkt att ge mig på knäböjstekniken idag men jag är helt slut i ljumskarna! Så det får bli igen nästa vecka. Kommer dock stretcha i helgen hemma.17 januari, 2011 at 07:42 #278041Anonym anvandareMemberTackar båda två.
Klockan är strax efter 07.30 och gymmet som skall öppna 05.00 är jävligt släckt och låst. Verkar som städaren försovit sig eller fått annat hinder.*
Ger det 20 minuter till sedan får jag åka hemåt och försöka hinna med träningen senare idag. Jävligt surt men alla kan ju göra misstag.*
17 januari, 2011 at 12:41 #278042Anonym anvandareMemberStädaren kom aldrig så det blev ingen morgonträning. Tyvärr så tror jag inte jag hinner med att träna senare heller. För jag skall hämta sonen på dagis som håller på att skolas in och i eftermiddag är det kundbesök bokade. Så funderar på om jag skall gå upp grymmetidigt i morgon och köra ett dubbelpass kanske.
Får se hur dagen artar sig och om det kanske blir tid över att ta sig dit idag ändå, hade varit skönt.
18 januari, 2011 at 12:28 #278043Anonym anvandareMemberEftersom jag inte fick tränat igår så flyttade jag dagarna lite. Så Tisdagen blev dag 1 i stället. Vilket gör att onsdagens vilodag går bort denna veckan. Men det kan jag leva med. Fick också förklaringen till varför inte gymmet var öppet igår. Det hade varit strömavbrott och då startar inte passersystemet upp igen tydligen. Surt men hoppas det inte blir en vana.
Dag 1 – överkropp, Tung Maximal Träning:
Bänkpress, 8 set, 5 reps @ 8RM 30kg.
Marklyft, 8 set, 5 reps @ 8RM 70kg rakt genom. PB!
Chins, 8 set, 5 reps @ 8RM fullt stöd med 20 plattor.
Stående Militärpressar, 8 set, 5 reps @ 8RM 15kg. Detta kändes lätt idag av någon anledning. Får se om jag kanske skall öka denna ett par kg.
Vila 60s mellan set. -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.