Nykropp, från soffpotatis till vältränad. En journal från en total nybörjare.

Home Forums Seriösa träningsjournaler Nykropp, från soffpotatis till vältränad. En journal från en total nybörjare.

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 346 through 360 (of 894 total)
  • Author
    Albin wrote:
    Många gånger är ett gjort träningspass, ett bra träningspass.
    Dröjer några veckor innan jag har tid över, två följande helger är det 12timmarspass på jobbet som gäller och helgen efter befinner jag mig i örebro.

edit: 15pounds = 6.75kg (0.45kg/pound)

Vi bidar vår tid…;)

Idag blev det en jävligt bra dag i lokalen! En perfekt avslutning på veckan. Tog personligt rekord i marklyft idag! 100kg mina damer och herrar! Så äntligen har jag lyft tresiffrigt! Vet att 100kg kanske inte är ett skit i marklyftsammanhang för dom flesta. Men för mig med min klena dåliga rygg är det en jävla vinst att tagit tresiffrigt! :)

Började med att värma upp med några 70kilos lyft. Sedan gav jag mig på 90kg som var mitt tidigare rekord. Efter det kände jag att, fan jag provar 10kg till på stången. Och fan om det inte gick! Fast jag fick bara ett lyft på 100kg. Försökte mig på ett till men då var det stopp. Men i alla fall ett!

Dagens träning gick också jävligt bra och jag ökade på en övning.

Dag 5 – underkropp, Tung Maximal Träning:
    Hack Squat, 8 set, 5 reps @ 8RM 40kg. Tidigare 30kg.
    Liggande lårcurl, 8 set, 5 reps @ 8RM 40.8kg.
    Liggande benlyft med hantel, 8 set, 5 reps @ 8RM 6kg hantel.
    Sittande vadpress, 30s vila. 8 set, 5 reps @ 8RM 112,5kg.
    Vila 60s mellan set.

Så jag får säga att det blev en riktigt bra avslutning på veckan! Nu tar vi helg! Snart är det invägning för januaris resultat, på måndag.

Här följer två videos av mina marklyft. Ge gärna tips på teknik, behöver all hjälp jag kan få.

Först försöket på 90kg mitt tidigare personbästa för att känna om det över huvud taget gick.

[youtube=wjV9kLa0Y9A]

Sedan försöket på 100kg som också gick! *yay*
    [youtube=ZnC4eLpMuRk]

FInt markat vännen!

Smal börjar du också bli!

Yeay , går framåt här! längtar tills invägningen :D

Roligt wrote:
    FInt markat vännen!

Smal börjar du också bli!

Yeay , går framåt här! längtar tills invägningen :D

Tackar!
    Ja det går framåt. Ser det som ett stort steg att kunna marka 100kg med tanke på hur min rygg var när jag började för 6 månader sedan. :)

Schyssta marklyft! grymma framsteg, efter 100 går det bara uppåt ;)

För teknik tycker jag du ska kolla på den här filmen [http://www.youtube.com/watch?v=Syt7A23YnpA]

har hjälp mig väldigt mycket :)

Trisse wrote:
    Schyssta marklyft! grymma framsteg, efter 100 går det bara uppåt ;)

För teknik tycker jag du ska kolla på den här filmen [http://www.youtube.com/watch?v=Syt7A23YnpA]

har hjälp mig väldigt mycket :)

Tackar!
    Ja jag har faktiskt sett den filmen. Tagit mycket tips från den vad gällande position av fötter osv. Kommer närmare stången än på dom första lyften jag gjorde.

Hade varit jävligt nice att få upp 110 om någon vecka eller två. Borde inte vara omöjligt. :)

Snart drar du mer än du väger :)

Gustaf Lindberg wrote:
    Snart drar du mer än du väger :)

Fan det har du rätt i! Det vill jag klara av nästa vecka! undrar om jag kan dra upp 110kg tro så man har lite säkerhetsmån på vikten. ;)

Kul å läsa att det går bra! kötta på nu!

Stort lycka till kompis.

Du klarar det!

Tackar västkustarn och biggerthebetter!
    Nu är det sängen för min del. I morgon bitti är det invägning och fotografering! Nu har jag hållit igång och tränat i 6 månader!!! Halvlek! :)

Nykropp wrote:
    Tackar västkustarn och biggerthebetter!
    Nu är det sängen för min del. I morgon bitti är det invägning och fotografering! Nu har jag hållit igång och tränat i 6 månader!!! Halvlek! :)

Det ska bli kul att veta! :) kikar in här titt som tätt men är ganska dålig på att kommentera// Jimmy

Tackar jimmy!

Tack vare gurras jävla inlägg igår om att snart lyfter jag min egen vikt i mark så satte han spöken i huvudet på mig. Så idag gav jag mig på 120kg mark samt 110kg mark. Fail på bägge. Men var bara tvungen att prova hur långt bort dom var. 120kg kändes jävligt avlägset, men 110kg skall nog vara möjligt om en vecka eller två tror jag. Hade kört hela passet innan också, kanske inte är optimalt för var rätt seg i kroppen efter det.

Så här såg det ut i alla fall.
    120kg.
    [youtube=MNJkIy7atQI]

Samt 110kg
    [youtube=9ppJmBaHZpE]

Åsikter?

110an har du, inget snack om det.

Sista träningen i januari! Avslutade starkt med pb på militärpressen och chins! :)
    Dag 1 – överkropp, Tung Maximal Träning:
    Bänkpress, 8 set, 5 reps @ 8RM 30kg. Plus 2 set Extra!
    Marklyft, 8 set, 5 reps @ 8RM 70kg rakt genom. Detta kändes nästan lätt idag. Nästa vecka höjer vi till 80kg.
    Chins, 8 set, 5 reps @ 8RM fullt stöd med 19 plattor. PB en platta mindre än förra veckan.
    Stående Militärpressar, 8 set, 5 reps @ 8RM 26kg. PB!! Förra veckan 15kg. Men satan vad tungt det var. Men jag klarade det!!!

Viewing 15 posts - 346 through 360 (of 894 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.