Nykropp, från soffpotatis till vältränad. En journal från en total nybörjare.

Home Forums Seriösa träningsjournaler Nykropp, från soffpotatis till vältränad. En journal från en total nybörjare.

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 376 through 390 (of 894 total)
  • Author
    Nykropp wrote:
    Pasko: tack. Anledningen till att jag inte använder bälte är dels att jag inte kommit att köpa ett. Men än viktigare att jag vill inte ha stöd innan det verkligen behövs. Då kör jag hellre utan och ser till att stärka upp ryggen. Kan hända jag misstolkat det stöd ett bälte ger. Men just nu vill jag inte ha hjälpmedel som gör övningar lättare.

Ah, på det sättet!

På vårt gym så hänger det alltid bälten som man kan låna, breda, smala, osv. Synd att det inte gör där!

Förstår dig då, jag gillar bältet helt klart, lättare och skönare.

Lycka till iallafall! Har läst lite i början samt några sidor i slutet, och man ser helt klart skillnad!

Big up! MVH

Vilket gym är det där?
    Sportlife Älvängen?

Tommy Ivarsson wrote:
    Vilket gym är det där?
    Sportlife Älvängen?

Helt rätt. :)

Nykropp wrote:
    Helt rätt. :)

Aaah, tyckte väl jag kände igen det! Längesedan jag var där nu, är det bra?

Sorry om jag går lite OT i din journal men jag blev nyfiken. :)

Bra schema du har, och som alltid kul att läsa om din träning.

Tommy Ivarsson wrote:
    Aaah, tyckte väl jag kände igen det! Längesedan jag var där nu, är det bra?

Sorry om jag går lite OT i din journal men jag blev nyfiken. :)

Ja jag tycker det fungerar bra. Dom har det jag behöver och det ligger nära mitt hem. Det är lite nedgånget om man jämför med det som ligger på ale torg. Men det bryr mig inte.

Magnus Larsson wrote:
    Bra schema du har, och som alltid kul att läsa om din träning.

Tack! Ja jag tycker schemat funkar bra. Jag vill doch ha in dips någonstans men inte bestämt var än. Kul att du läser och tar dig tid att kommentera. :)

Dags för tisdagens träning. Fortfarande byggkaos i gymmet och byggställningar. Men jag kunde ta mig fram till dom stationerna jag behövde.

Provade också idag den nya benpressmaskinen som jag inte provat innan. Jävlar vilken skillnad! En helt annan rörelse som verkligen kändes kan jag lova! Var lite nervös så vågade inte fläska på innan jag har känt hur den fungerar. Men det blev i alla fall 100kg på släden. :)

Dag 2 – underkropp, Lätt Explosiv Träning:
    Knäböj, 4 set, 10 reps @ 12RM 40kg.
    Benpress, 4 set, 10 reps @ 12RM 100kg. PB!!
    Crunches med vikt, 4 set, 10 reps @ 12RM 7kg hantel.
    Stående vadpress, 4 set, 10 reps @ 12RM 103,8kg.
    Vila 90s mellan set.

Nu är det vilodag i morgon. Men skall jobba en hel del så det blir nog saker att göra ändå. :)

Så var det då torsdag med träning! Jag hade en lustig känsla i kroppen när jag gick till gymmet. Kände mig bara så jävla taggad! Fick ett tips av en kompis att vid varje pass försöka sätta PB i någon övning. Om än bara med 1kg. Så det har jag anammat och försöker nu varje gång jag tränar öka i någon övning. Vissa går väl lättare än andra men huvudsaken är bara att öka. :)

Mina damer och herrar! Idag har jag dragit mer än jag väger i marklyft! 110kg är avklarat! En jävla vinst för mig och min rygg!
    Här följer video på denna händelse. Första försöket är fail och då blir jag lite jävla förbannad kan jag säga. Tankarna som gick genom huvudet skall vi inte upprepa här. :)

[youtube=boOcKQM04-k]

Så där satt den! Så jävla glad!

Dag 4 – överkropp, Lätt Explosiv Träning:
    Lutande bänkpress, 4 set, 10 reps @ 12RM 31kg. PB!! En ökning med 5kg på stången. Nu räknar jag också in stångens vikt på 6kg i vikten från och med idag.
    Skivstångsrodd, 4 set, 10 reps @ 12RM 26kg.
    Skivstångscurl, 4 set, 10 reps @ 12RM 21kg.
    Triceps pushdowns, smalt grepp, 4 set, 10 reps @ 12RM 40kg.
    Baksida axlar (valfri), 4 set, 10 reps @ 12RM 7kg hantlar.

En jävligt bra träning och jag gick med ett stort leende från den kan jag lova. En bra vändning på den ruttna starten på veckan. :)

Grattis! Bra jobbat. underbar känsla när man slår Pb, speciellt är de tunga övningarna.

Btw, syns att du gått ned som tusan, enorm skillnad! Keep it up

väldigt bra utveckling på dig. Kul att se :)

Tack! Ja det var en mental egoboost att klara av den vikten. :)

Grymt starkt att fixa det på andra försöket när du faktiskt slösat lite energi där i början :) Snyggt lyft!

Äh det där är ju grymt! Keep it up Nykropp! Du har kommit en lång väg!! Riktigt inspirerande :D

Tack som fan alla! Nu är det snart dags att köra till gymmet och försöka öka på någon av dagens övningar. Siktar nog på att lägga på en 5 kg på hacksquat eventuellt. Eller lårcurlen.

Viewing 15 posts - 376 through 390 (of 894 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.