Home › Forums › Seriösa träningsjournaler › Nykropp, från soffpotatis till vältränad. En journal från en total nybörjare.
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
11 februari, 2011 at 22:32 #278104Anonym anvandareMember
Då var det fredag och sista träningsdagen på veckan. Jag har från och med igår siktet inställt på att försöka ta ett PB i någon övning i varje pass jag gör. Dagens pass vart faktiskt riktigt bra och en skön avslutning på veckan. Nu är det två vilodagar att återhämta sig på sedan kör vi igen.
Dag 5 – underkropp, Tung Maximal Träning:
Hack Squat, 8 set, 5 reps @ 8RM 45kg. En ökning på 5kg och PB!!!
Liggande lårcurl, 8 set, 5 reps @ 8RM 40,8kg.
Liggande benlyft med hantel, 8 set, 5 reps @ 8RM 7kg hantel. Hade inte tänkt öka 1kg i denna övning idag men får tacka damen som snodde 6kg hantlarna före jag skulle börja! Så det vart helt enkelt att slita sig genom på 7kg hantel. Gick ju bra det också!
Sittande vadpress, 30s vila. 8 set, 5 reps @ 8RM 114,8kg. En ökning på 2,3kg och PB här också!
Vila 60s mellan set.En riktigt bra dag och avslutning. Kostmässigt har jag dock hamnat på överskott tror jag. Fick visst i mig en semla idag, mums! Men mår toppen! Ha en riktigt skön helg nu alla träningsvänner!
14 februari, 2011 at 13:03 #278105Anonym anvandareMemberEn ny vecka och nya tag! Kände mig lite trött i ryggen när jag åkte till gymmet och var inte riktigt säker på hur passet skulle arta sig. Jag var jävligt revanschsugen på bänkpressen sedan förra måndagens misslyckande med att höja och försökte peppa mig hela vägen till gymmet att nu skall det bara ökas på den jävla bänkpressen!
Jag är sjukt klen i bänkpressen och jag misstänker att när allt fett är borta på min kropp kommer det nog knappt vara några bröstmuskler där.
Hur som helst så blev det ett jävligt bra pass med flera pb!!!
Dag 1 – överkropp, Tung Maximal Träning:
Bänkpress, 8 set, 5 reps @ 8RM 41kg. En höjning med 5kg på stången! Jävligt nöjd, men tungt som fan var det för mig! 😮
Marklyft, 8 set, 5 reps @ 8RM 80kg. + 2 set extra bara för att jag ville se att jag kunde och orkade lite till! Så PB på marklyftet också i antalet reps på den vikten.
Chins, 8 set, 5 reps @ 8RM 18 plattor stöd.
Stående Militärpressar, 8 set, 5 reps @ 8RM 26kg.
Vila 60s mellan set.Kan säga att efter omgången med marklyften så pulserade fan hela ryggen på mig, lår och rumpa likaså. Fick jävligt god känsla och var en riktigt egoboost att känna att man klarade 2 set extra utan att tappa ryggen. Jag hade nog orkat ett till men mina händer orkade det inte, har inte riktigt styrkan i dom än och jag vill inte köra med lindor.
Det blev ett jävligt bra pass till slut och jag var helt slut i kroppen när jag var klart. Kändes jävligt gött! Nu skall vi bränna av resten av veckan!14 februari, 2011 at 13:07 #278106Anonym anvandareMemberBra! Fyfan vad bra!
Keep it up
14 februari, 2011 at 14:36 #278107Anonym anvandareMemberHar du nya bilder på G?
14 februari, 2011 at 15:10 #278108Anonym anvandareMemberNya bilder kommer den siste februari om du menar helkroppsbilder.
14 februari, 2011 at 16:23 #278109Anonym anvandareMemberHärligt med PB:s!:emo-thumb
14 februari, 2011 at 20:29 #278110Anonym anvandareMemberKul att det går bra för dig!
14 februari, 2011 at 22:49 #278111Anonym anvandareMemberTack tack guys and gals! Ja det går fint nu. I morgon är det benträning. Skall vi se om vi inte kan lägga på en platta till på benpressen i alla fall.
15 februari, 2011 at 11:29 #278112Anonym anvandareMemberTisdag är underkropp! Hade siktet inställt på att öka lite i mina benpressövningar. Det blev 10kg upp på den. Lite ovan med rörelsemönstret än på den nya maskinen jag bytt till. Men finns mycket mer att ge kände jag.
Sliter fortfarande med att få till tekniken på knäböj, skulle vilja öka där men jag har ingen känsla på den övningen än. Jag är som ett rangligt svajande torn.
Hade tänkt filma några knäböj idag men det var så stökigt på grund av att dom sätter nytt innetak så kunde inte ställa kameran på något bra ställe.Dag 2 – underkropp, Lätt Explosiv Träning:
Knäböj, 4 set, 10 reps @ 12RM 40kg.
Benpress, 4 set, 10 reps @ 12RM 110kg. PB!!
Crunches med vikt, 4 set, 10 reps @ 12RM 7kg hantel.
Stående vadpress, 4 set, 10 reps @ 12RM 103,8kg.
Vila 90s mellan set.En helt ok träning som dock inte slet ut mig totalt. Nog dags att lägga på 1kg på situps nästa vecka.
15 februari, 2011 at 16:12 #278113Anonym anvandareMemberVi har alla pass som man inte sliter ut sig på, det är bra med kontraster Dock så ser det bra ut med kontinuiteten och vikterna Nykropp keep it coming!
15 februari, 2011 at 16:17 #278114Anonym anvandareMemberGrattis till PB! å snart kommer tekniken i böjen sitta galant ska du se
15 februari, 2011 at 20:56 #278115Anonym anvandareMemberTackar Shrimpy och Wabban! Jo jag gissar att varje pass inte kan totalt vrida ur kroppen till max. Men som du säger Shrimpy så kör jag ju regelbundet och i långa loppet så blir det ju bra. Men det jag saknar i tisdagens pass är just att knäböjen börjar sitta så jag kan få svettas ur ordentligt i den övningen också. Den är fortfarande mer en träningsövning som jag kämpar att få rätt och utföra på ett bra sätt.
Får väl hoppas man hamnar på något ”våldta gymmet” möte med andra Bodymedlemmar så man får lite tips i framtiden.
15 februari, 2011 at 23:04 #278116Anonym anvandareMemberNykropp wrote:Tackar Shrimpy och Wabban! Jo jag gissar att varje pass inte kan totalt vrida ur kroppen till max. Men som du säger Shrimpy så kör jag ju regelbundet och i långa loppet så blir det ju bra. Men det jag saknar i tisdagens pass är just att knäböjen börjar sitta så jag kan få svettas ur ordentligt i den övningen också. Den är fortfarande mer en träningsövning som jag kämpar att få rätt och utföra på ett bra sätt.Får väl hoppas man hamnar på något ”våldta gymmet” möte med andra Bodymedlemmar så man får lite tips i framtiden.
Fast det är rätt skönt då man t.ex. har dåliga dagar och kan då ta ett lugnare pass för att återkomma när sinne och kropp är lite mer i balans och man kan spöa skiten ur vissa vikter eller tidigare mål !
Det är bara kämpa vidare, att du fortsätter med övningen tyder på att det kommer lossna förr eller senare Ge bara inte upp!
ha det king nykropp, alltid väldigt inspirerande att kolla in här!
17 februari, 2011 at 09:33 #278117Anonym anvandareMemberShrimpy: Det är helt sant som du säger.
Nu skall snart barn till dagis och jag åka och träna. Får vi se om jag lyckas öka i någon övning idag. Vore nice att öka lite i skivstångsrodd kanske.17 februari, 2011 at 13:12 #278118Anonym anvandareMemberDagens träning bjöd på överkropp och jag var inställd på att i alla fall ta PB i någon av övningarna. Det blev PB i två av dom. Men det var tungt!
Dag 4 – överkropp, Lätt Explosiv Träning:
Lutande bänkpress, 4 set, 10 reps @ 12RM 36kg. PB!! En ökning med 5kg på stången. Nu räknar jag också in stångens vikt på 6kg i vikten från och med idag. Fick dock splitta mitt sista set så det vart 30 sekunders paus efter 8 rep innan jag kunde bränna av dom sista 3 repetitionerna.
Skivstångsrodd, 4 set, 10 reps @ 12RM 28,5kg. PB med 2,5kg upp!
Skivstångscurl, 4 set, 10 reps @ 12RM 21kg.
Triceps pushdowns, smalt grepp, 4 set, 10 reps @ 12RM 40kg.
Baksida axlar (valfri), 4 set, 10 reps @ 12RM 7kg hantlar.Fick en jävla bra pump i armarna idag. Så jag får be att presentera för första gången lite ådror på armarna. All viktnedgång har sett till att dom faktiskt börjar synas lite nu.
[img=http://nyakroppen.files.wordpress.com/2011/02/20110217-130501.jpg][img=http://nyakroppen.files.wordpress.com/2011/02/20110217-130515.jpg?w=595]Allt som allt en bra träning som kändes jävligt bra.
Ps. Filmade också lite knäböj idag. Men återkommer med dessa filmer lite senare.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.