Nykropp, från soffpotatis till vältränad. En journal från en total nybörjare.

Home Forums Seriösa träningsjournaler Nykropp, från soffpotatis till vältränad. En journal från en total nybörjare.

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 31 through 45 (of 894 total)
  • Author

Tackar för det rickard.:)
    Idag var det dags för sista veckan innan min invägning.
    Det bjöds på underarmar,biceps och bröst. Tyvärr har jag dragit på mig en sträckning i vänster sida ryggen. Vet inte riktigt hur eller när. Men det fick bli mest maskiner idag för att minska påfrestning på ryggen.
    Crosstrainer 10 varv 9.51. Kände mig grymt taggad.:-)
    Underarmscurl hantel. 8kg 10×5
    Ovänd med skivstång 10kg 10x5kg.
    Biceps hantel 7kg 10×5.
    Biceps maskin 11.5kg 10×3.
    Bröstpress maskin 31.5 10×2 samt 5×3. Jag är så jävla klen i överkroppen!
    Peckdeck maskin 25kg 10×5.
    Tid på gymmet blev 1.10 idag.
    Kommer kasta om lite i dagarna nu och lägga ryggen sist i veckan. Det är någon muskel i ryggen som bara känns ibland. Det går väl en inne i ryggen som fäster i bäcken? Man kan inte känna den utifrån. Men jag är vid gott mod och tränar vidare. Om än lite lugnare på vissa övningar.

jag blir verkligen glad när jag ser folk som tar tag i sin hälsa på detta sättet.
    känner själv några stycken som ständigt snackar om att de ska börja träna osv men det händer aldrig nånting.
    så stort lycka till med ditt projekt här!

mitt lilla tips är att när du kör biceps/bröst och triceps/rygg så kastar du om ordningen till bröst/biceps, rygg/triceps så de stora muskelgrupperna får arbeta först eftersom där hanterar du mer vikt och involverar de mindre muskelgrupperna
    jag tror det kan gynna din viktminskning och dina ökningar i gymmet.

Jag kör bicce/tricce samma pass. gillar att få rejäl pump i pinnarna. sen tycker jag att jag förbrukar för mkt energi vid rygg och lökpassen för att orka köra ngn annan muskelgrupp adekvat.
    du får testa dig fram och se vad som passar dig bäst. allt hänger ju på hur mkt tid du vill/kan satsa.

2 barn tar ju en å annan timme från ditt privata schema, haha…………

Rickard. Det är därför jag åker till gymmet kl06.30 varje morgon. Innan familjen vaknar. Dom öppnar ju 05.00 så det finns inga ursäkter att inte träna. Bara lägga sig tidigare och skippa dumburken.;-)

Tack för tipset Pisch! Det låter rimligt det du säger, så jag skall slänga om övningarna lite i turordningen när jag tränar dom på gymmet.

J.v.K tack så jättemycket! Kul att bloggen uppskattas också. :)

Pisch wrote:
    jag blir verkligen glad när jag ser folk som tar tag i sin hälsa på detta sättet.
    känner själv några stycken som ständigt snackar om att de ska börja träna osv men det händer aldrig nånting.
    så stort lycka till med ditt projekt här!

mitt lilla tips är att när du kör biceps/bröst och triceps/rygg så kastar du om ordningen till bröst/biceps, rygg/triceps så de stora muskelgrupperna får arbeta först eftersom där hanterar du mer vikt och involverar de mindre muskelgrupperna
    jag tror det kan gynna din viktminskning och dina ökningar i gymmet.

Nog involverar man de mindre muskelgrupperna alltid, genom att reducera kraftutvecklingen till 10% av förut. Inga pressövningar och inga dragövningar? Skitkasst om du frågar mig

RikardJansson wrote:
    Nog involverar man de mindre muskelgrupperna alltid, genom att reducera kraftutvecklingen till 10% av förut. Inga pressövningar och inga dragövningar? Skitkasst om du frågar mig

Var det till mig? :)

svårt o fatta vad RikardJansson menar, du har ju både drag och press i dina pass.
    obegripligt..

Kämpa på. Och var försiktig så du inte skadar dig, det är lättare hänt än man tror i början.

Grymt kämpat, fortsätt såhär nu!

Jo, men börjar man jobba kl 07 alt 07,30 är det liiiiiiite tungt att gå upp för att köra ett pass innan jobb. Sen tycker jag själv det är svårt med träning på fm, känns som om jag inte fått i mig ordentligt med mat för att köra optimalt.
    Vet att du är väldigt lättränad och har en jä*lar anamma som kommer ta dig långt…

När vi fick Sebastian så k*ukade min träning ur totalt….gått ner 15 kg sedan dess. Inte så kul om nu inte det är målet……………..

Jag jobbar ju kvällar, så det fungerar bra. :-)
    Dagens träning blev rygg och triceps. Dock inte alla övningar jag brukar göra. En fel kändes i ryggmuskeln så dom skippa jag. Men följande blev avverkat.:-)
    Crosstrainer 10 varv 9.59. Kändes som jag flög fram.:-)
    Sittande roddmaskin. 40.5kg 10×5.
    Latsdrag maskin 40.5kg. 10×5.
    Korsryggmaskin 49.5kg. 10×5. Här kände jag lite i ryggmuskeln men inte farligt.
    Sedan var det dags för triceps. Tricepspress nedåt med maskin 20kg. 10×5.
    Armsträckning maskin 13.5kg 10×5.
    Sedan var det dags att åka till jobbet. Tid på gymmet blev ca 70min.
    Efter träningen så kändes ryggen mycket bättre. Det var skönt att få upp värmen i den. Jag hade tänkt köra ben och spara ryggen. Men jag har bara ont i vissa sneda belastningar. Därav mindre hantlar idag. Fortfarande känns det gott att åka och träna. Och jag hoppas på ännu mer tändning efter invägning nästa tisdag.:)
    Vill passa på att tacka för all support jag får här. Den betyder enormt mycket.:-)

Kör på nu! Jag håller tummarna, ända in i mål nu!!!

Med vänliga hälsningar
    Anton

Jättebra att du tar tag i träningen!
    Jag har en (enligt mig) bra idé! Du har ju precis kommit igång och har snart klarat den första månaden, kan du inte i början av varje månad ta nya bilder och visa framstegen? Det vore intressant att se resultaten med jämna mellanrum :)

Om du kollar första inlägget så finns det bilder och vikt där.:-) jag kommer ta vikt bilder och mått den 1 varje månad.

Challemannen wrote:
    Jättebra att du tar tag i träningen!
    Jag har en (enligt mig) bra idé! Du har ju precis kommit igång och har snart klarat den första månaden, kan du inte i början av varje månad ta nya bilder och visa framstegen? Det vore intressant att se resultaten med jämna mellanrum :)
Viewing 15 posts - 31 through 45 (of 894 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.