Nykropp, från soffpotatis till vältränad. En journal från en total nybörjare.

Home Forums Seriösa träningsjournaler Nykropp, från soffpotatis till vältränad. En journal från en total nybörjare.

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 511 through 525 (of 894 total)
  • Author

Nej det känns inte som några problem. Tänker ju som sagt ändra om set och reps för att börja lyfta färre men tyngre vikter. Det viktigaste är att jag behåller dom övningarna jag har anammat nu bara. Basövningar och fria vikter.

Nu skall vi lära oss lyfta tungt så man får kläm på det och lär sig känna max vad kroppen klarar egentligen.

Mitt schema tills nu har ju varit rätt statiskt. Det är inte på något sätt så att jag inte ökat. Men tror det har begränsat mig lite. Mitt mål är att bli stark som fan! Med styrka kommer snygghet. ;)

Nykropp wrote:
    Nej det känns inte som några problem. Tänker ju som sagt ändra om set och reps för att börja lyfta färre men tyngre vikter. Det viktigaste är att jag behåller dom övningarna jag har anammat nu bara. Basövningar och fria vikter.

Nu skall vi lära oss lyfta tungt så man får kläm på det och lär sig känna max vad kroppen klarar egentligen.

Mitt schema tills nu har ju varit rätt statiskt. Det är inte på något sätt så att jag inte ökat. Men tror det har begränsat mig lite. Mitt mål är att bli stark som fan! Med styrka kommer snygghet. ;)

Det är intressant när man börjar lasta på lite vikt. Ta marklyft som exempel: I början, när vikterna är låga, kan man komma undan med halvkass teknik. Det vanligaste är att korsryggen gör hästjobbet och det funkar väl i början. När det börjar bli tungt så märker man att det inte kommer att funka om man inte kopplar in varenda jävla muskel man har. När man får till det hela brukar många få en aha-upplevelse i stil med ”nu förstår jag vad alla snackar om när folk kallar marklyft för helkroppsövning”.

Det är ju egentligen först då övningen blir riktigt produktiv, när den totala mängden aktiverad muskelmassa blir tillräckligt stor.

Tycker du gör helt rätt som lastar på lite.

Sannolikt har du bättre möjligheter att ”komma undan” med högre intensitet – eftersom du kör varje muskelgrupp två ggr per vecka; medan jag kör tre helkroppspass.

Hrm. Hade nog föredragit din modell, om tiden funnits…..

Blir spännande att följa utvecklingen av din nya modell!

Ja skall bli intressant. Har sprungit i trappor idag och har just nu ont i ljumskarna. Men skall smörja upp dom lite. I morgon är det överkropp! :)

Angående andningen så försöker jag tänka på den så gott jag kan. ;)

Vaknade idag med svullen hals och snuva. Förkyld. Snällt av min son att dela med sig.

Trevligt låter det inte :/.

Men hur gammal är din son? Tänkte på att när han blir äldre och du är klar med viktnedgången så har ju han någonting att skryta över, att sin farsa lyckats med någon enormt.

Vore väl lite kul ;)?

OT

Denna journal är en inspirationsgrotta, älskarN!

Han är 1,5år gammal. Så jag hoppas väl att lagom till att han tar hem tjejer som 16-17 åring skall jag vara den där heta pappan. *ASG*

Förkylning suger. Jag hade kunnat chansa men har mängder av visningar och jobb i helgen. Så måste prioritera orken till dom. :(

Så det blir att kurera sig helt enkelt. Jävla dagisbaciller!

Nykropp wrote:
    Han är 1,5år gammal. Så jag hoppas väl att lagom till att han tar hem tjejer som 16-17 åring skall jag vara den där heta pappan. *ASG*

Förkylning suger. Jag hade kunnat chansa men har mängder av visningar och jobb i helgen. Så måste prioritera orken till dom. :(

Så det blir att kurera sig helt enkelt. Jävla dagisbaciller!

Fick du en anledning till att ta ett järn ikväll ;)

littledude wrote:
    Fick du en anledning till att ta ett järn ikväll ;)

Nej blir inga järn. Blir dunder te samt fishermans friend. :)
    Tog precis en varm dusch och det var riktigt gott. Förhoppningsvis stannar det vid lite halsont och snuva som det brukar göra.

Vaknade idag och kände mig bara jävligt lätt i kroppen på något vis. Ställde mig på vågen och den visade 99,4kg!!!!!
    Jag är för första gången på över 16 år inte med i 100kilos klubben längre!! Fy fan vilken jävla god milstolpe och knäcka. Nu när man är förkyld och allt.

Stor vinst att se dessa siffror! :)

[youtube=qpjoNdJAJhQ]

Stort grattis från en ”intelängrelikafet”-kontorsråtta! Starkt jobbat!

Congrats, dude. Bra jobbat! :)

Hur lång är du, btw. Runt två meter eller så?

Ganska exakt 2 meter. :)

Stort jävla grattis alltså! Ruskigt starkt att du bara fick för dig att satsa på att förändra ditt liv. Att du dessutom hållit fast vid det och lyckats så överjävligt bra är beundransvärt.

Roligt att se att du är så metodisk och från början inte bara fastnat i tidningarnas bantningsspår utan att du satsar att göra detta på ”rätt” sätt.

Kul!

Stort grattis!
    Grymt bra jobbat!
    Måste kännas bra nu! :up:

Viewing 15 posts - 511 through 525 (of 894 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.