Home › Forums › Seriösa träningsjournaler › Nykropp, från soffpotatis till vältränad. En journal från en total nybörjare.
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
4 april, 2011 at 15:05 #278284Anonym anvandareMember
Nu börjar du fan snart bli för spinkig, hehe. Bra jobbat återigen.
4 april, 2011 at 15:49 #278285Anonym anvandareMemberTackar!
Som jag ser det är skulle jag tro att det är minst 10kg kvar att få bort. Så runt 88-90kg tror jag att jag landar på när det är klart. Skulle jag ta mig ner till 88kg så är det fan 40kg jag har skalat av mig!4 april, 2011 at 16:29 #278286Anonym anvandareMemberNykropp wrote:Tackar!
Som jag ser det är skulle jag tro att det är minst 10kg kvar att få bort. Så runt 88-90kg tror jag att jag landar på när det är klart. Skulle jag ta mig ner till 88kg så är det fan 40kg jag har skalat av mig!Vad har du egentligen för mål i detta avseende? Är det magrutor som hägrar eller har du ett visst midjemått du siktar på?
4 april, 2011 at 16:37 #278287Anonym anvandareMemberRiktig bra kämpat och så jäkla kul att se! Att du gått ner 30 kilo på 8 månader är GRYMT! fortsätt och kör hårt!
4 april, 2011 at 16:47 #278288Anonym anvandareMemberJon Larsson wrote:Vad har du egentligen för mål i detta avseende? Är det magrutor som hägrar eller har du ett visst midjemått du siktar på?Tack Gös!
Fas 1 som jag är i nu går ut på att jag skall ner så mycket i fett som bara går fram tills 1 aug. Efter 1 aug så vänder jag på steken och lägger mig på kaloribalans eller lite lite över för att växa.
Men nu under 1 året så handlar det enbart om att skala av så mycket som möjligt. Mest för att boosta mitt psyke att det faktiskt går. Hade man fått se lite rutor innan augusti vore det ju inte tråkigt. Även om jag är medveten om att min överkropp lämnar mycket att önska i storlek. Men mest intresserad av att se hur det kommer se ut.
4 april, 2011 at 17:04 #278289Anonym anvandareMemberFan det går riktigt bra för dig ser jag! Verkligen inspirerande läsning :up:
Du har ju gjort en riktigt grym resa och jag ser verligen fram emot att få se hur det ser ut framåt sommaren
4 april, 2011 at 17:08 #278290Anonym anvandareMemberHåller med ovanstående!
Måste nämna din blogg också, rolig läsning på den!4 april, 2011 at 22:40 #278291Anonym anvandareMemberJa det skall bli spännande.Några kg ner till så ser jag bara ”lätt överviktig ut” typ.
Kul att bloggen uppskattas också! Försöker ju hålla den uppdaterad med tankar och bilder så gott det går.5 april, 2011 at 00:45 #278292Anonym anvandareMemberDu har rätt inställning. Jag ser inga hinder för dig i framtiden. Bra jobbat och kör hårt (utan att bli trött på upplägget, svår balansgång)! :emo-thumb
5 april, 2011 at 07:26 #278293Anonym anvandareMemberNykropp wrote:Tack Gös!Fas 1 som jag är i nu går ut på att jag skall ner så mycket i fett som bara går fram tills 1 aug. Efter 1 aug så vänder jag på steken och lägger mig på kaloribalans eller lite lite över för att växa.
Men nu under 1 året så handlar det enbart om att skala av så mycket som möjligt. Mest för att boosta mitt psyke att det faktiskt går. Hade man fått se lite rutor innan augusti vore det ju inte tråkigt. Även om jag är medveten om att min överkropp lämnar mycket att önska i storlek. Men mest intresserad av att se hur det kommer se ut.
Låter vettigt, tycker jag. Fortsätt på samma metodiska spår med kost och tekniken i basövningar så kommer du att skörda stora framgångar framöver. (Utöver det du redan uträttat, så klart, vilket är kanonjobbat.)
5 april, 2011 at 12:06 #278294Anonym anvandareMemberSå vad det dags att köra lite benträning. Som vanligt var det rätt lite folk på gymmet, samt framförallt ingen som körde ben!
Dag 2 – underkropp.
Knäböj, 5 set, 5 reps 40kg. Kändes bra faktiskt. Gick nog inte så djupt som man borde men jag svajade inte så mycket i överkroppen idag.
Benpress, 5 set, 5 reps 170kg. Började med 1X5 160kg. Men ville ju inte köra mindre än förra veckan så rev av 5 set på 170kg över det sedan.
Crunches med vikt, 5 set, 10 reps 10kg hantel. +1kg. Bra värk i magen efter denna.
Stående vadpress, 5 set, 5 reps @ 12RM 116kg. Började med 1X5 på 90kg bara för att känna efter. Men det kändes bra så jag ökade upp till 116kg igen.En riktigt bra träning som kändes när jag gick ner för trappan och ut från gymmet.
6 april, 2011 at 21:43 #278295Anonym anvandareMemberHur känns det att väga tvåsiffrigt nu då ?
6 april, 2011 at 22:48 #278296Anonym anvandareMemberYaldish wrote:Hur känns det att väga tvåsiffrigt nu då ?Känns helt grymt! Lite overkligt faktiskt. Hoppas jag inte slappnar av nu bara och landar över 100kg igen!
Jag brukar inte hålla så noga koll när det gäller räkningen av kalorier, protein och allt annat. Jag äter vad jag tror är lagom portioner och har lite koll på hur mycket min frukost innehåller kalorimässigt, ca 500 kalorier. Sedan delar jag upp resten av dan på middag och eventuellt kvällsmat.
Men idag så tog jag mig tid att med en app till iphonen som heter shape up räkna ut mitt dagsintag.
Jag vet inte hur väl den stämmer men med dagens kost har jag fått i mig 1486kalorier.
Protein: 213G
Kolhydrater: 35G
Fett: 53G.Detta innebär att jag ligger på ett rätt ordentligt underskott för tillfället. Tror min dagliga summa är runt 3000 kalorier om jag skall ligga på balans. Kanske lite mer om jag tränar. Det märkliga är att jag är inte direkt hungrig när jag äter som jag gör nu. Orken är det inget fel på heller faktiskt.
Får se vart detta leder mig i vikt när april är slut.
6 april, 2011 at 23:58 #278297Anonym anvandareMemberNykropp wrote:Detta var också månaden då jag gick under 100kg i vikt!
Ett stort delmål som kändes riktigt overkligt att äntligen passera.
Det var så många år sedan jag vägde under 100kg att man nästan hade ställt in sig på att det inte var möjligt längre.1. Fantastiskt bra jobbat!
2. Grattis
7 april, 2011 at 07:52 #278298Anonym anvandareMemberTack och tack.
Snart dags att köra överkropp biceps!!!! -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.