Home › Forums › Seriösa träningsjournaler › Nykropp, från soffpotatis till vältränad. En journal från en total nybörjare.
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
24 augusti, 2010 at 16:51 #277759Anonym anvandareMember
Förlåt, förtydligar.
Om du tränar rygg+triceps istället för rygg+biceps, som pisch föreslog? så försvinner alla bra dragövningar, dvs stångrodd, maskinrodd,hantelrodd, och alla pressövningar när du kör bröst, då du ska involvera biceps istället för triceps. Fortsätt som du alltid har gjort
24 augusti, 2010 at 16:54 #277760Anonym anvandareMemberRikardJansson wrote:Förlåt, förtydligar.Om du tränar rygg+triceps istället för rygg+biceps, så försvinner alla bra dragövningar, dvs stångrodd, maskinrodd,hantelrodd, och alla pressövningar när du kör bröst, då du ska involvera biceps istället för triceps. Fortsätt som du alltid har gjort
Herregud. Det där gjorde ju ingen vettigare?
24 augusti, 2010 at 16:56 #277761Anonym anvandareMemberAnton Johansson wrote:Herregud. Det där gjorde ju ingen vettigare?Editade ju. Ska försöka vara supertydlig den här gången.
Pisch föreslog att Nykropp skulle köra biceps+bröst och triceps+rygg istället för biceps/rygg och triceps/bröst.
Detta anser jag vara en dålig idé.
24 augusti, 2010 at 17:04 #277762Anonym anvandareMemberRikardJansson wrote:Editade ju. Ska försöka vara supertydlig den här gången.Pisch föreslog att Nykropp skulle köra biceps+bröst och triceps+rygg istället för biceps/rygg och triceps/bröst.
Detta anser jag vara en dålig idé.
du missförstod mig!
mitt förslag handlade endast om att köra bröst före bicep, likadant rygg före tricep, dvs den stora muskelgruppen före den lilla.24 augusti, 2010 at 17:08 #277763Anonym anvandareMemberAh okej, ^^ Håller med om det, dock så vill jag även åter påstå att press och dragövningar är kung.
24 augusti, 2010 at 17:09 #277764Anonym anvandareMembermåhända8)
24 augusti, 2010 at 17:14 #277765Anonym anvandareMemberNykropp wrote:Tackar alla så hemskt mycket!Då var dagens träning avklarad, det blev ett mördarpass! Mage samt axlar.
Det började med att jag vaknade 06:20 som vanligt. Tog på mig kläder och skulle precis ta i ytterdörren. Då kikar min fru ut med vår ettåring. Han har vaknat och hon är genomtrött. Så jag blir kvar hemma tills 09.00 så hon får sova lite till. Sedan iväg till gymmet och landar där vid 09:30 ca. Det är fullt av folk!!!! Tyvärr så är det en skolklass som jag fattade det hela. Och det är mer intressant att prata om vad som skall hända till helgen är att träna. Men dom sitter på redskapen ändå såklart och slentriantränar lite. *mutter* Om min fru är trött någon mer morgon får hon masa sig upp och så får hon sova senare på dagen. För ett sådant rabalder som det var på gymmet idag vill jag inte ha när jag tränar! Nej mer morgonträningar till folket!Hur som.
Det blev 10 varv på crosstrainern och det slutade på 11.01.
Efter det var det dags för axlarna att få sitt.
Hantellyft ut åt sidan. 4kg 10X5. (kommer få fortsätta köra låga vikter ett tag till för vänstersidan av kroppen hänger inte riktigt med. Så jag tiltar lite med kroppen när jag kör vänstern.)
Hantelpress rakt upp sittande 4kg 10X5. Samma här med vänster axel.
Hantel lyft rakt fram. 3kg. 10X5. Här fick inte högeraxeln så mycket träning men vänstern behövde det för att jag skall kunna träna jämna vikter så får jag vänta in vänstersidan. Hellre göra rätt övning än tungt och fel.Sedan var det magens tur.
Bålrotator: 31,5kg 10X5 på både höger och vänster sida.
Slutligen magmaskin: 45kg 10X1 och sedan 38,5kg 10X5Efter jag var klar med detta så kände jag att fan, jag vill ha ett bra resultat när denna månaden är slut. Viktmässigt menar jag då. Så jag satte mig på roddmaskinen och började köra. Jag insåg då att nu är det fan krig mellan mig och mitt fettbälte som sitter runt midjan. Och det skulle få sig en jävla omgång! Så det slutade med att jag körde 1 timme roddmaskin! Låg på 10 i tröghet och låg på en hastighet av ca 2:50 per 500 meter.
Bifogar en bild som bevis.
Så det blev 2 timmar på gymmet idag och jag fick verkligen svettas ur ordentligt! Efter detta var det bums hem och trycka i sig frukost som vart väldigt sent idag.S*tan så grymt. En timme på rodden. Körde själv 20 minuter efter passet idag. Helt slut efter det. Får skylla på värmen i gymmet .
Du motiverar inte bara dig själv, utan troligen många andra på forumet!
24 augusti, 2010 at 17:45 #277766Anonym anvandareMemberJag förstod hur du menade. Och ändrat efter det. Missförstånd är lätt att få.
Pisch wrote:du missförstod mig!
mitt förslag handlade endast om att köra bröst före bicep, likadant rygg före tricep, dvs den stora muskelgruppen före den lilla.24 augusti, 2010 at 20:28 #277767Anonym anvandareMemberVore intressant att veta hur du tänkt dig med kosten också. Har du en strategi eller har du tänkt komma in i träningen först?
24 augusti, 2010 at 22:14 #277768Anonym anvandareMemberReyky wrote:Vore intressant att veta hur du tänkt dig med kosten också. Har du en strategi eller har du tänkt komma in i träningen först?Just nu är min strategi endast att försöka äta så mycket proteiner som möjligt. Jag har slutat dricka läsk och dricker bara vatten. Jag har slutat äta på mcdonalds även om jag har ätit lowcarbmål på max 2 gånger sedan jag började. Men skillnad mot en megameny med extra cheeseburgare samt stor pommes.
Men längre än så har jag inte kommit. Mina mål går att se på bloggen. Ja och så det viktigaste så klart! Jag tar bara EN gång och inte 2,3 eller 4 gånger när jag äter.
25 augusti, 2010 at 07:29 #277769Anonym anvandareMemberNykropp wrote:Just nu är min strategi endast att försöka äta så mycket proteiner som möjligt. Jag har slutat dricka läsk och dricker bara vatten. Jag har slutat äta på mcdonalds även om jag har ätit lowcarbmål på max 2 gånger sedan jag började. Men skillnad mot en megameny med extra cheeseburgare samt stor pommes.Men längre än så har jag inte kommit. Mina mål går att se på bloggen. Ja och så det viktigaste så klart! Jag tar bara EN gång och inte 2,3 eller 4 gånger när jag äter.
ok, känns som lite overkill kanske vid den här tidpunkten, men det vore nog inte så dumt att beräkna ditt basalbehov av kcal. finns en del prog på nätet vet jag som kan hjälpa dig med sånt. då får du iaf en hint om vart du ska ligga för att fungera i vardagen. risken om du ligger för lågt kcal-mässigt är att du blir trött och orkeslös. sedan styr du sammansättningen så att du ligger relativt högt på proteinet.
glöm inte att du måste äta fett för att förbränna fett.25 augusti, 2010 at 09:11 #277770Anonym anvandareMemberJag har följt med i dina måltider ett tag nu. Jag skulle rekomendera nån typ av Omega-3 tillskott.
Jag skulle också skippa mackan på morgonen till förmån för ett ägg eller två extra. I alla fall de flesta av dagarna i veckan nu i början. Ta mindre potatis till middagen och mer kött och fisk.
Känner du dig trött och hängig av din diet? Om inte så är det bara att köra på som du gör!
25 augusti, 2010 at 09:31 #277771Anonym anvandareMemberSå ett ägg extra är bättre än en macka? Man fiser så jävla illa bara!
Jag skall göra en utvärdering nu när första månaden är slut och skärpa strategin lite när jag vet hur jag ligger till. Nu i början har det bara handlat om att just få rutin med gymmet. Att jag tappat rätt mycket vikt råder det noll tvivel om även fast jag inte vägt mig än. Jag känner mig inte trött och orkeslös, snarare piggare än på mycket länge.Jag planerar att öka på proteinet med någon proteindrink i nästa månad efter träning. Varför omega3 kapslar? Räcker inte det man får i sig genom maten? Jag tror inte så mycket på vitamintillskott osv om man ändå äter ordentlig mat. Men jag kan ju ha fel.
Protein har jag dock förstått att det kan löna sig att fylla på lite utöver maten.
Dagens träning bjöd på mage och axlar. Jag kände mig grymt seg i morse när jag gick upp. Hade en lång arbetsdag igår. Men så fort jag klev på maskinen och fick upp pulsen så släppte det.Uppvärmning 10 varv på crosstrainern. 9.58 (idag gick det extremt bra att köra den, tror jag börjar få upp musklerna man använder)
Bålrotator 40.5kg 10X5.
Magmaskin 40.5kg 10X5Axlelpress åt sidan 5kg 10×5. Får fortfarande inte riktigt med mig vänster axel i rörelsen men det börjar arta sig.
Hantellyft rakt framåt 4kg 10X5.
Hantellyft uppåt 6kg 10×4 5X1 (orkade inte ta mig genom det sista 10 rep)Total tid på gymmet idag blev 1 timme och 15 minuter.
Bara 2 gympass kvar till vägning mätning och nya kort!
25 augusti, 2010 at 10:45 #277772Anonym anvandareMemberEn macka med ost = ca 200 kcal / 10 g protein
Ett ägg = ca 90 kcal / 7 g protein (plus en massa vitaminer och bra fett)Omega-3 är bra om man inte äter så mycket fisk.
25 augusti, 2010 at 10:50 #277773Anonym anvandareMemberClark wrote:En macka med ost = ca 200 kcal / 10 g protein
Ett ägg = ca 90 kcal / 7 g protein (plus en massa vitaminer och bra fett)Omega-3 är bra om man inte äter så mycket fisk.
Aha, då får det bli ett ägg till då.
Vi kommer äta mer fisk här framöver. Köpt mängder av lax. -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.