Home › Forums › Seriösa träningsjournaler › Nykropp, från soffpotatis till vältränad. En journal från en total nybörjare.
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
7 april, 2011 at 10:28 #278299Anonym anvandareMember
Orka käfta i kommentarsfältet på bloggen.
Öka proteinintaget, är mitt förslag.
Det andra var mest skitprat, enligt mig.
7 april, 2011 at 12:07 #278300Anonym anvandareMemberJon Larsson wrote:Orka käfta i kommentarsfältet på bloggen.Öka proteinintaget, är mitt förslag.
Det andra var mest skitprat, enligt mig.
Haha!
Ingen fara. Jag är bara nöjd om jag kommer upp till ca 200g per dag. För då är det ju i alla fall dubbelt min vikt för tillfället. Vissa dagar blir nog mer och andra blir nog mindre gissar jag. Men siktar på minst 200g per dag protein. Men 50g till upp borde inte vara så svårt inom kaloriintaget.7 april, 2011 at 12:15 #278301Anonym anvandareMemberDagens träning flöt på bra. Jag byter med start idag ut lutande bänkpress till lutande med hantlar istället. Detta för att få jobba med fria vikter och inte köra i smith. Vet inte hur ni räknar med hantlarna. Säger man bådas vikt tillsammans, eller är det en hantels vikt som räknas? 15kg hantlar körde jag med idag. Så 30kg sammanlagt på lutande press.
Lutande hantelpress:
5X5 hantlar 15kg styck.
1X9 hantlar 15kg styck. Mest för att köra slut på mig och se var min gräns är på denna övning som var helt ny. Nästa vecka hoppar vi upp något kg eller två på den.Skivstångsrodd:
5X5 38,5kg. Nästan för lätt. Nästa vecka slänger vi på 20kg på en stor stång och drar 40kg.Skivstångscurl:
5X5 26kg. Kan nog öka denna också nästa vecka eventuellt.Triceps pushdown smalt grepp:
4X5 45kg.
1X8 45kg. För att vrida ur det absolut sista.Baksida axlar: Kör lätt framåtlutad hantlar och lyfter ut åt sidorna, finns det någon bättre övning för baksidan?
5X5 8kg +1kg från förra gången.En skön träning som gav mig fin pump faktiskt. Dock kände jag en lätt smärta i svanken på vänster sida när jag körde rodden. Kände när jag körde benpressen i veckan att det stack till lite. Som det är en liten bristning eller liknande. Får se om det ger sig tills på måndag då det är dags för mark igen. Men inget som stör i nuläget eller kommer äventyra morgonens träning eftersom jag inte har någon övning som tar ryggen illa i morgon.
8 april, 2011 at 08:46 #278302Anonym anvandareMemberDen där kvargyoughurten du postade på bloggen har jag inte sett tidigare.
Näringsvärde på den?
8 april, 2011 at 08:49 #278303Anonym anvandareMemberJon Larsson wrote:Den där kvargyoughurten du postade på bloggen har jag inte sett tidigare.Näringsvärde på den?
[http://forum.body.se/showthread.php?p=1117814#post1117814]
8 april, 2011 at 08:54 #278304Anonym anvandareMemberNykropp wrote:[http://forum.body.se/showthread.php?p=1117814#post1117814]Sorry. Missade det där. Tidigt på dagen, får väl skylla på det.
8 april, 2011 at 08:56 #278305Anonym anvandareMemberJon Larsson wrote:Sorry. Missade det där. Tidigt på dagen, får väl skylla på det.Eller att jag som min fru alltid säger är för snabb…alltid…
8 april, 2011 at 09:00 #278306Anonym anvandareMembernykropp wrote:eller att jag som min fru alltid säger är för snabb…alltid.[/b]..Tänk på segling, är mitt tips.
8 april, 2011 at 09:05 #278307Anonym anvandareMemberJon Larsson wrote:Tänk på segling, är mitt tips.
:whistle:
8 april, 2011 at 13:18 #278308Anonym anvandareMemberDagens träning blev 1 timme försenad. Hade missat att sotaren skulle komma och dom har ju ett tidspann på 3 timmar!!! Hur fan skall man planera sitt liv då? Som tur var så var han på plats vid 10.30 så en stund innan första tiden som var satt. Så jag var på gymmet vid 11.00.
Benträning idag och det gick riktigt bra.
Hack squat:
5X5 70kg.Liggande lårcurls:
5X5 54,5kg.Liggande benlyft med hantel:
5X5 7kg.Sittande vadpress:
5X5 121,5kg.
Jag har tills nu kört en vadpress där man pressar rakt fram. Jag tycker att det tar på benen mer än vaderna kanske även om man försöker fixera knän osv och bara använda vaderna. Så idag skulle jag testa en annan maskin som man sätter viktskivor på i stället.Det visade sig lättare sagt än gjort. Jag fick fan inte plats! Hjälp!
Av någon anledning så blev det inget ljud. Men slutkommentaren är ”Hur fan skall man klara detta om man inte är 160cm lång”[youtube=OxPH-mA3dZI]
För övrigt en riktigt skön träning och nu tar vi helg! Önskar er alla en grym helg. Skall ni vila så vila och skall ni träna ös på så det ryker.
8 april, 2011 at 15:12 #278309Anonym anvandareMemberHoppas även du får en grym helg! :buttrock:
11 april, 2011 at 11:50 #278310Anonym anvandareMemberMåndag och ny vecka att sätta tänderna i! Tyvärr så verkar jag ha dragit på mig en lätt sträckning i vänster sida ryggen nere vid mitt bäcken vid förra veckans benpress. Det måste varit då för jag kände att det stack till lite när jag körde benpressen. Så dagens träning blev av lite lättare slag vad gällde marklyftet. Fick gå ner till 90kg vilket gick otroligt lätt för mig ändå. Hade lite känning i ryggen vid sista set men det gick bra. Vågade inte trycka på för fullt. Ser hellre lägre vikter och jag kan träna än inte träna alls för att jag gör det värre.
Så dagens träning såg ut så här.
Bänkpress 5X5 45kg. Äntligen genom på 45kg.
Marklyft 5X5 90kg. Gick otroligt lätt och det var frustrerande att inte få lägga på mer.
Chins med stöd.
5X5 14 plattor stöd.Stående militärpress.
5X5 31kg. Av någon anledning kändes detta otroligt tungt idag. Fattar inte varför. Var det ökningen i bänken som gjorde det kanske?Överlag en bra träning och jag fick upp lite pump i alla fall. Resten av veckans träningar kommer bli på lägre vikter än normalt när rygg är inkopplade som det verkar. Får se hur det känns framöver. Bara glad att det inte är en skada som hade förlamat mig i träningen.
Strålande sol ute och nu väntar lek med hunden på tomten!
Hoppas ni alla haft en riktigt bra helg!
11 april, 2011 at 12:51 #278311Anonym anvandareMemberJon Larsson wrote:Tänk på segling, är mitt tips.
För mig fungerar isbjörnar och bakfyllor!
Nåväl, fint pass Nykropp! Ökningar i både bänk och mark till nästa pass nu då!
12 april, 2011 at 22:03 #278312Anonym anvandareMemberHehe skall göra mitt bästa. Men ryggen får bli bra först. Ger mig inte på några stolleprov med en värkande ryggmuskel.
Dagens träning blev inställd eftersom jag fick vara hemma med lillen som hade feber igår. Men i morgon är han tillbaka igen på dagis. Frugan jobbade extra sent idag också så hade inte möjligheten att ta mig till gymmet innan dom stänger 21.00.
Nu satsar jag för fullt på torsdagen!
14 april, 2011 at 13:04 #278313Anonym anvandareMemberSå var det torsdag och det var överkroppen som skulle få sitt tills den teg. Det var galet lugnt i gymmet idag. Inte en människa där under största delen av mitt pass. Det var rätt så skönt.
Dagens pass var som följer.
Lutande hantelpress.
4X10 15kg.
1X9 15kg.Skivstångsrodd.
5X5 40kg. Upp från 38,5kg.
Skivstångscurl.
5X5 28,5kg upp från 26kg.Triceps pushdowns smalt grepp.
5X5 45kg.
Baksida axlar. Hantel.
5X5 8kg.Skönt att fått träna igen! Måste ju vara ett bra tecken när man får hoppa över en träning och direkt känner att man saknar gymmet.
Tog två bilder efter träningen och så här ser mina armar ut idag. Det börjar ta sig, man ser ju biceps och grejjer!
[img=http://nyakroppen.files.wordpress.com/2011/04/20110414-125614.jpg][img=http://nyakroppen.files.wordpress.com/2011/04/20110414-125628.jpg]
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.