Nykropp, från soffpotatis till vältränad. En journal från en total nybörjare.

Home Forums Seriösa träningsjournaler Nykropp, från soffpotatis till vältränad. En journal från en total nybörjare.

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 616 through 630 (of 894 total)
  • Author

trädgårds arbete är inte att förkasta. Det tar på en del småmuskler och brukar kännas lite på skojjiga ställen :-)
    Bättre lyfta täckbark än inget alls :D

Nykropp wrote:
    -text-
    -bild-

Med inspiration från Sveriges mästerkock? :)

HeAn wrote:
    Med inspiration från Sveriges mästerkock? :)

Nördfarbrorn. Nej underskatta inte 5 timmar på alla 4 i rabatten! :)

HeAn. Ja lite. Så jädra less på gnälljennie så jag tänkte, hur jädra svårt kan det vara? Det var det inte. ;)

Klipper in mitt senaste inlägg från bloggen här.
    Jag bor ju i villa på landet och givetvis finns det ju en del att göra nu när snön släppt sitt grepp om oss. Så idag har jag spenderat 5 timmar i rabatter och bärbuskage. Mestadels på knäna och krypande, det är ju svårt att nå ner annars till marken.

Efter jag var klar så slog det mig att jag hade inte det minsta värk i vare sig rygg eller knän. Detta trots att man stått framåtlutat under så lång tid. Jag var inte ens trött i ryggen. Tidigare somrar har jag som högst orkat 45 minuter till 1 timme sedan har jag varit helt slut i ryggen och benen.

Så det är så här det känns att vara hel? Tror jag kan lära mig leva med det. ;)

Du äter lyxigt du min herre! Ser riktigt gott ut, länge leve matporren! :)

Tommy Ivarsson wrote:
    Du äter lyxigt du min herre! Ser riktigt gott ut, länge leve matporren! :)

Ja inte så tokigt. :)

Dagen har spenderats i skogarna runt Borås. Varit på promenad med vänner som har samma ras som jag har, Schappendoes. Så det har blivit bra motion idag. Har en satans träningsvärk i skinkorna sedan gårdagens trädgårdsarbete. Så man skall nog inte underskatta att ligga på alla fyra i rabatterna och bland bärbuskarna.

Avslutar helgens post med en bild på min hund Bobbo när han är nyduschad hemma. Han såg ut som fan efter promenaden. Men han sover rätt gott nu. :)

[img=http://nyakroppen.files.wordpress.com/2011/04/20110417-184949.jpg]

Då var det måndag. Har fortfarande grym träningsvärk i skinkorna men det är bara av godo! Idag var det överkropp på schemat.

Bänkpress.
    5X5 45kg. Mesigt. Men vissa flyger bara upp. Andra set är helt överjävligt tunga. Måste handla om ifall jag får till tekniken eller inte gissar jag. Känner mig som en flicka! :D

Marklyft.
    5X5 100kg. Gick snuskigt lätt idag. Hade velat försöka öka men jag hade inte tiden.

Chins.
    5X5 14 plattor som stöd.

Stående militärpress.
    5X5 31kg. Hade tänkt öka på denna idag. Men var lite stressad så fick bli samma vikt med kort vila mellan.

Hade en helkroppsmassage bokad efter träningen så vilan mellan set vart inte direkt optimal idag.

Men en bra träning och det var skönt att 100kg flög upp i marken. Skall öka till 105 nästa vecka om det känns lika bra.

Bifogar två filmer.
    Den första är för två månader sedan då jag precis orkar dra upp 100kg.
    Den andra är set 3 av 5 på 100kg idag.
    Skönt att se att det går åt rätt håll i alla fall. :)

[youtube=ZnC4eLpMuRk]

[youtube=ZhWTnIa-GBk]

Denna veckan blir dock splittad för påsken kommer in och förstör. Så jag funderar i att skita i vilodagen och köra lite lugnare bara i slutet av veckan för att få till 3 resterande träningar. Får se vad tiden räcker till.

Riktigt bra jobbat! Denna typ av ökningar gör så sjukt mycket för motivationen :)
    Keep up the good work och trevlig påsk

alltid roligt att följa som vanligt!

tänkte på bänkpressen.

Jag är själv relativt ny (kört i 1 år och 2 mån ca) men fokuserade rätt mkt på bänk teknik och har även haft turen att träna med mkt kunnigt folk.

Har du kikat på ”so you think you can bench?” och försökt följa det som dom säger med att brygga och bygga upp en stabil liggställning där du har full kontroll över hela bålen genom hela lyftet?

Ner med hela fotsulan i backen lagomt brett så du inte svajjar i sidled.

Tänkte även på att försök se till att träffa exakt samma punkt varje gång du sänker ner stången.

och glöm inte att andas!!!

allt detta har gjort att jag har gjort enligt mig snabba framsteg i just bänkpress :)

Fan du börjar ju se hård ut nu! Riktigt imponerad utav din viktnedgång mannen! riktigt bra jobbat!

Du som gett mig min motivation att gå från 92kg till 74 :) ! Gillas skarpt! Din journal är bland de bästa här på body & kolo :)

Tack så mycket alla! Idag var det benträning och det gick ganska bra faktiskt. Precis när jag nästan skulle avsluta mitt pass kom det in två killar på gymmet (dom hänger säkert här, så känn er träffade!) ;)
    Dom började dra in mattor och grejjer för marklyft. Jag funderade på vad dom hade i kikaren men la väl inte allt för mycket tanke på det. Det är bara kul att se folk dra marklyft. Det är nästan bara jag som gör det där känns det som. Men jag skulle snart bli varse vad mattorna var för. 140kg slängdes på stången och drogs upp. Men den släpptes inte ner lugnt och fint. Nej då, den släpptes från maxläge rakt ner i golvet så det small i hela gymmet! Vid varje rep var det likadant. Som om det inte räckte med pålningen på utsidan vid rv45. ;)

Nåja jag var klar så kunde lämna när dom dunkade vidare. Till och med personalen reagerade så det kan inte vara för vanligt att folk drar på det sättet.

Dagens pass.

Knäböj.
    1X5 40kg.
    4X5 50kg.
    Jag skiter i att jag inte kommer ner hela vägen som man kanske bör. Jag måste upp i vikt för att få stabilitet i bålen och förhoppningsvis kunna rätta till tekniken efter hand. Så det blev inga 90graders böjar, jag går ner till det tar stopp och sedan upp. Fusk eller inte struntar jag i just nu, måste upp i vikt. :)

Benpress.
    1X5 160kg.
    4X5 170kg.

Situps med hantelvikt.
    5X10 10kg.

Stående vadpress i smith.
    4X5 126kg upp 10 kg!!!
    1X10 126kg. För att mjölka ur det absolut sista. Här finns det mer att hämta kan jag lova när jag får till tekniken med tyngden på axlarna bara. Lite ovant att ha så mycket på axlarna. :)

Allt som allt en bra träning och det kändes fint i rumpa och ben när jag var klar!

Efter träning bar det av till willys och köpa 6 st 15 pack ägg för 60 kr! :D

Dagens träning blev på grund av arbete samt att släkten snart ramlar in på besök lite komprimerad. Så jag körde lite lutad hantelpress.

Hantelpress lutad bänk.
    17,5kg 5X5 en ökning från 15kg. :)

Men vad skulle jag göra sedan då? Jo jag bestämde mig att lägga resten av träningen på att ta tag i mina hjärnspöken på marklytet! Och ta mig fan, jag klarade 120kg!!!!

Är så glad så jag kan spricka!
    En riktigt jävla glad påsk på er alla!

[youtube=bZfZ9tcb3w0]

Snyggt maxat, och grattis till PB! (fattar inte hur du vågar rycka i de där vikterna….)

Se nu till att konsumera alla dina nyinköpta ägg under ägghögtiden, så kommer garanterat muskeltillväxten som ett brev på posten.

Glad påsk!

Grattis till PB
    Det du går igenom är oerhört imponerande som sagt, fortsätt såhär! :up:

Bra, kul att det går stadigt framåt för dig! :emo-thumb

Var du chockad när du drog upp 120kg lr? Tänkte eftersom du stod kvar en stund i toppläget… :D

Tommy Ivarsson wrote:
    Bra, kul att det går stadigt framåt för dig! :emo-thumb

Var du chockad när du drog upp 120kg lr? Tänkte eftersom du stod kvar en stund i toppläget… :D

Haha. Ja lite kanske. Men ville mest hålla kvar för att känna hur greppet kändes. Det kändes bra.

Viewing 15 posts - 616 through 630 (of 894 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.