Home › Forums › Seriösa träningsjournaler › Nykropp, från soffpotatis till vältränad. En journal från en total nybörjare.
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
25 april, 2011 at 11:48 #278344Anonym anvandareMember
Blä förkyld!
Har åkt på något i halsen. Hostat mig genom 2 nätter nu och slem så jag kan föda ett kompani om det skulle behövas. Känner mig lite matt i övriga kroppen också men inte riktigt så illa som halsen. Får se vart detta tar vägen. Men gissar att ca 2 veckor av hostande son rakt i ansiktet, maten och överallt annat till slut fick fatt i mig.Hoppas alla haft en bra påsk!
26 april, 2011 at 18:27 #278345Anonym anvandareMemberGrattis till pb i marklyftet, bra utveckling!
Bara att kämpa på
27 april, 2011 at 13:22 #278346Anonym anvandareMemberJa det rullar på måste jag säga. Augusti närmar sig med stormsteg!! Spännande att göra 1 års sammanställning. Kul att se vad man kommer hamna på för vikt när första året är slut.
Roade mig med att föra in dagens kost i shapeup appen på iphonen. Såhär blev dagens fördelning. Det visar att det går att äta sig mätt på ett stabilt underskott. Samt få ihop fint med protein!
Frukost:
250g kvarg.
100g keso.
3 kokta ägg.Middag:
400g kycklingfile.
4 stekta ägg.
100g broccoli.Eftermiddagsdrink:
1 portion whey 100%Kvällsmat:
250g kvarg.Slutsumma.
[img=http://nyakroppen.files.wordpress.com/2011/04/img_0892.png]28 april, 2011 at 17:22 #278347Anonym anvandareMemberQuote:Roade mig med att föra in dagens kost i shapeup appen på iphonen. Såhär blev dagens fördelning. Det visar att det går att äta sig mätt på ett stabilt underskott. Samt få ihop fint med protein!Shit vilken grym app! aldrig tänk på att kolla upp nått sådant. Är den gratis?
28 april, 2011 at 19:16 #278348Anonym anvandareMembergös wrote:Shit vilken grym app! aldrig tänk på att kolla upp nått sådant. Är den gratis?Det finns ju en hel uppsjö av liknande appar för iPhone. Bara att välja och vraka.
28 april, 2011 at 21:30 #278349Anonym anvandareMembergös wrote:Shit vilken grym app! aldrig tänk på att kolla upp nått sådant. Är den gratis?Yepp den är riktigt bra! Och den är gratis.
29 april, 2011 at 13:48 #278350Anonym anvandareMember[img=http://nyakroppen.files.wordpress.com/2011/04/vag110429.jpg]Månad nio är då till slut över. Avslutade den med att åka på en förkylning med rethosta och slem som tillbehör. Så sista veckan har det enbart blivit vila. Men månaden har bjudit på mycket annat roligt. Som att jag äntligen orkade dra upp 120kg i marklyft. Ett stort steg för mig och en stor vinst. Men det kommer mera var så säker.
Vikten var väl inte det bästa denna månaden. Men det var i alla fall 1,6kg ner på vågen. Så det är ju rätt håll. Men under maj månad så blir det total fokus och jag siktar på ca 3-4kg under maj månad i nedgång. Har inga fester eller andra tillställningar planerade då så kan lägga all fokus på träningen och maten. April har innehållit mängder av kalas och inte minst påsken där jag nog drog på mig en del kolhydrater som säkert sitter kvar i kroppen än och spökar efter förra helgen. Men eftersom jag ser detta som ett långt projekt så har jag ingen brådska och jag kommer inte sitta och knapra kalorisnålt när det bjuds till fest bara för att vara optimal. Jag vill kunna leva också så klart.
Så vikten hamnade på 98kg denna månaden. Vilket betyder att jag nu gått ner 30 kilo sedan jag började!!!!!Här kommer månadens mått.
Jag försöker mäta så nära samma ställe jag kan varje månad. Men lite skillnad blir det ju alltid. Så se dessa mått mer som ett riktmärke än ett exakt märke.Bröst 110 cm. 0 cm.
Midja 108 cm. 0 cm
Lår 58 cm. 0 cm.
Vader 41 cm. 0 cm
Biceps 35 cm. 0 cm
Stuss 109 cm. 0 cm0Exakt samma mått som förra månaden? Det vart jag inte riktigt klok på. Men säger måttbandet det så gör det.
Nu följer dom nya bilderna kontra bilderna som togs för 1 månad sedan. Om du vill se dom första bilderna från starten så får jag hänvisa till det första inlägget under före och efter kategorin.
Bilden till vänster är från 31 Mars och bilden till höger är från 29 April.
[img=http://nyakroppen.files.wordpress.com/2011/03/framifran1103311.jpg][img=http://nyakroppen.files.wordpress.com/2011/04/framifran110429.jpg]För resten av bilderna hänvisar jag till bloggen [http://nykropp.se/2011/04/29/samanfattning-av-nionde-manadens-traning/här].
Tycker ryggen framförallt har börjat ta sig.Träningen ser ut som följer. Antalet kg på övningarna är dom jag har när Februari är slut.
Dag 1 – överkropp, Tung Maximal Träning:
Bänkpress, 5 set, 5 reps 45kg. 0kg.
Marklyft, 5 set, 5 reps 100kg. 0kg.
Chins, 5 set, 5 reps 14 plattor stöd. -1 platta som stöd.
Stående Militärpressar, 5 set, 5 reps @ 8RM 31kg. +5kg.Dag 2 – underkropp, Lätt Explosiv Träning:
Knäböj, 5 set, 5 reps 50kg. +10kg Jobbar fortfarande på tekniken med denna övning.
Benpress, 5 set, 5 reps 170kg. +0kg.
Crunches med vikt, 4 set, 10 reps 10kg hantel. +2kg.
Stående vadpress, 5 set, 5 reps 126kg. +10kg. Finns mer att hämta, men mina axlar dör av stången.Dag 4 – överkropp, Lätt Explosiv Träning:
Lutande hantelpress, 5 set, 5 reps 17,5kg. +-0kg. Har ändrat från bänk i smith till fria hantlar.
Skivstångsrodd, 5 set, 5 reps 40kg. +1,5kg.
Skivstångscurl, 5 set, 5 reps 28,5kg. +2,5kg.
Triceps pushdowns, smalt grepp, 5 set 45kg. +5kg.
Baksida axlar (valfri), 4 set, 10 reps 8kg hantlar. +1kg.Dag 5 – underkropp, Tung Maximal Träning:
Hack Squat, 5 set, 5 reps 70kg. +0kg.
Liggande lårcurl, 5 set, 5 reps 54,4kg. +0kg.
Liggande benlyft med hantel, 5 set, 5 reps 7kg hantel. +-0kg.
Sittande vadpress, 5 set, 5 reps @ 8RM 121,5kg. +-0kg.Det var April månad! Det drar ihop sig till ett år snart. Eller jag det är ju några månader kvar så klart. Hoppas kunna skala av det mesta tills dess. Men grillsäsongen är i full fart och tillbehören till köttet är livsfarliga!
Hoppas ni alla får en underbar valborg!
29 april, 2011 at 15:08 #278351Anonym anvandareMemberKul att det går åt rätt håll, det är en imponerande resa du håller på med! :up:
Quote:Men eftersom jag ser detta som ett långt projekt så har jag ingen brådska och jag kommer inte sitta och knapra kalorisnålt när det bjuds till fest bara för att vara optimal. Jag vill kunna leva också så klart.Det här glädjer mig oerhört. Långsiktiga mål och en plan som man kan hålla under lång tid är guld värt för hälsan. Fortsätt så här bara! :emo-thumb
29 april, 2011 at 15:24 #278352Anonym anvandareMemberStämmer in med övriga talare, grymt bra jobbat, fortsätt på samma bana!
Framförallt tycker jag att du har en mycket vettig och sund inställning till kost och träning!29 april, 2011 at 18:31 #278353Anonym anvandareMemberNykropp wrote:…Hoppas kunna skala av det mesta tills dess. Men grillsäsongen är i full fart och tillbehören till köttet är livsfarliga!Hoppas ni alla får en underbar valborg!
Stort Grattis! Oerhört starkt jobbat, även om förbättringarna inte är lika radikala som i början av din bodybuildingkarriär
Du har inga planer på att införliva lite konditionsträning i det nya livet? Det skapar rejält med utrymme för potentiella onyttigheter (referens till ”tillbehören”) samt att det stärker hjärtmuskeln rejält!
Till min egen stora förvåning har jag kommit att längta efter löppassen, och med din målmedvetenhet hade det varit intressant att följa utvecklingen också av hjärtmuskulaturen……
1 maj, 2011 at 21:45 #278354Anonym anvandareMemberTack tack!
Angående konditionsträning så finns det väl planer. Men jag tycker det är så jävla tråkigt bara.1 maj, 2011 at 22:09 #278355Anonym anvandareMemberLägger in invägningsvideon här också.
[youtube=Pc4frnDNcQU]
2 maj, 2011 at 07:22 #278356Anonym anvandareMemberNykropp wrote:Tack tack!
Angående konditionsträning så finns det väl planer. Men jag tycker det är så jävla tråkigt bara.Mycket sant. Och det är dessutom inte nödvändigt alls för att slipa formen men det visste du ju redan.
2 maj, 2011 at 08:07 #278357Anonym anvandareMemberJon Larsson wrote:Mycket sant. Och det är dessutom inte nödvändigt alls för att slipa formen men det visste du ju redan.Nej det vet jag. Men jag har faktiskt en plan att någonstans på vägen försöka ta mig runt något sorts lopp. Tex Göteborgsvarvet eller liknande bara för att.
2 maj, 2011 at 08:19 #278358Anonym anvandareMemberNykropp wrote:Nej det vet jag. Men jag har faktiskt en plan att någonstans på vägen försöka ta mig runt något sorts lopp. Tex Göteborgsvarvet eller liknande bara för att.Coolt. Det är ju kanon att sätta upp mål för sig själv på det där sättet. Sambon körde tjejklassikern ifjol och det gjorde underverk för motivationen, tydligen.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.