Home › Forums › Seriösa träningsjournaler › Nykropp, från soffpotatis till vältränad. En journal från en total nybörjare.
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
25 augusti, 2010 at 11:21 #277774Anonym anvandareMemberNykropp wrote:Aha, då får det bli ett ägg till då.
Vi kommer äta mer fisk här framöver. Köpt mängder av lax.Bara så att vi inte missförstår varandra nu. Jag säger inte att en macka då och då är något man måste undvika. Jag äter mackor själv men jag känner å andra sidan inget jättebehov av att gå ner i vikt just nu. I ditt fall, med en ganska kraftig övervikt så skulle jag ta alla chanser till att kapa onödiga kalorier. Två ägg gör mer nytta än en macka men kcal-mängden må vara den samma. Spara mackorna till helgen!
För att hålla igång magen rekomenderar jag en matsked linfrö tillsammans med ett glas vatten innan frukost. :up:
25 augusti, 2010 at 11:36 #277775Anonym anvandareMemberClark wrote:Bara så att vi inte missförstår varandra nu. Jag säger inte att en macka då och då är något man måste undvika. Jag äter mackor själv men jag känner å andra sidan inget jättebehov av att gå ner i vikt just nu. I ditt fall, med en ganska kraftig övervikt så skulle jag ta alla chanser till att kapa onödiga kalorier. Två ägg gör mer nytta än en macka men kcal-mängden må vara den samma. Spara mackorna till helgen!För att hålla igång magen rekomenderar jag en matsked linfrö tillsammans med ett glas vatten innan frukost. :up:
Jag är helt på din linje. Mitt mål är ju att få bort allt fett, och bygga muskler på vägen ner. Sedan vända på steken och börja gå upp i vikt igen men i samband med träning. Med andra ord, göra rätt och inte fel.
25 augusti, 2010 at 12:45 #277776Anonym anvandareMemberKul att du känner dig piggare än vanligt. Det blir gärna så om man ätit mycket skräpmat som drar ner en till en låg nivå överlag, ofta utan att man ens vet om hur mycket bättre man skulle må om man åt nyttigare.
25 augusti, 2010 at 13:35 #277777Anonym anvandareMemberNykropp wrote:Om du kollar första inlägget så finns det bilder och vikt där. jag kommer ta vikt bilder och mått den 1 varje månad.Ja! Bra! :up:
25 augusti, 2010 at 15:49 #277778Anonym anvandareMemberSkillnaden med Omega-3,6,9-fetterna (enkel- och fleromättade) är att de härsknar mkt snabbare i kroppen vilket i sin tur gör att kroppen måste göra sig av med det snabbare. På vägen tar de även med sig lite av ”skitfettet” dvs det härdade fettet.
Kroppens alla celler består av ett skal eller en cellvägg. Denna vägg består av fett. Är fettet nytt blir cellväggen mjukare och mer följsam, så du kan nog själv tänka dig skillnaden mot att ha 4-5 månader gammalt fett mot 1 månad.
Omega tillskott ska ätas året runt enl mig.Håller med Clark i det han säger, men jag tycker du ska införa en sak i taget, få det till en rutin som du inte behöver tänka på eller som känns helt normalt att utföra. Sen lägger du på nästa sak osv osv. Det blir lätt att du kraschar annars….
26 augusti, 2010 at 09:43 #277779Anonym anvandareMemberDagens träning bjöd på ben och vader.
Började med 10 varv på crosstrainern och det gick tungt idag. Eller så mäter maskinerna olika. För det verkar variera om jag använder olika maskiner. Men strunt samma. Tiden blev 11.11 på 10 varv.Efter det var det dags för benen.
Sittande bencurl 40,5kg 10X5.
Benspark 49,5kg 10X5.
Benpress 52kg 10X5.
Stående vadpress 49,5kg.Efter avslutat pass med vikterna så kände jag att fan nu är det vilodagar, så du skall få ditt jävla fettbälte!
Så det blev 1 timme på roddmaskinen som avslutning på veckan. Redan efter 30 minuter var min rumpa helt bortdomnad. Sista 5 minuterna körde jag 3 minuter fullt ös, vilade en minut och drog på allt jag orkade sista. Mesta tiden låg jag runt 550-560kal i timmen men på sista ruschen drog jag på så den låg över 1000. Men jag lyckades ta mig genom hela timmen och brände enligt displayen 554kalorier på den timmen men fan tro om det är sant. Men bilden säger det i alla fall.
Det fortsätter att vara lugnt och skönt på gymmet vid 7tiden på morgonen, som bifogad bild visar.
Nu är det bara måndagens träning kvar, sedan är det fotografering, vägning och mätning! *spännande*
26 augusti, 2010 at 11:17 #277780Anonym anvandareMemberDu ska nog inte, som du själv säger, stirra dig blind på vad maskinen säger ang kcal-förbränningen, haha.
Tänkte på att du pratade om att köpa prot. tillskott. Tycker nog du ska vänta med det tills du känner att du inte kan äta mer optimalt än du gör. Tillskott ska vara just tillskott. Inte ett substitut.
Vill du ändå ha ngt så rekommenderar jag dig ngn form av MRP (meal replacement) som du kan ta om du känner dig hungrig eller bara vill ha ngt i magen.
Kör nu ett par lugna morgonpromenader under helgen när du vilar från träningen och unnan dig ngt gott EN av dagarna, det är bra både för din förbränning och för psyket.Själv ska jag förbereda ett 4-års kalas i Micheal Jackson-tema. Dags å hämta diskokulan!
30 augusti, 2010 at 09:38 #277781Anonym anvandareMemberDå var det dags för sista träningen på den första månaden! Imorgon är det invägning och fotografering! Hur mycket har jag tappat första månaden? Dagens träning bjöd på underarmar, biceps samt bröst.
Crosst 10 varv 9.52. Kändes helt ok.
Underarmscurl 9kg 10×5 hantel.
Omvänt 10kg 10×5 stång.
Biceps hantel 9kg 10×5. Här höll jag på att dö!
Skivstång 10kg biceps 10×5.
Bröst hantel 9kg 10×5.
Bröstpress vågrät18kg maskin 10×5.
Lodrät hållning 18kg 10×5.
Tid på gymmet 1.30 och nu väntar hel massage.
Jag har klarat en hel månads träning! Hurra!30 augusti, 2010 at 12:37 #277782Anonym anvandareMemberGrattis till första månaden avklarad
30 augusti, 2010 at 13:36 #277783Anonym anvandareMemberGRATTIS SOM FAN DENNIS! hoppas du känner att du håller på att fastna i dina rutiner nu för det är just det som gäller, att träningen blir lika naturlig som att gå å skita*lol*
väntar m spänning på nya bilder och stats!
30 augusti, 2010 at 21:17 #277784Anonym anvandareMemberNice! Massage som firande låter gött
31 augusti, 2010 at 10:15 #277785Anonym anvandareMemberDagens träning bjöd på rygg och triceps.
Crosstrainer 10 varv avverkades på 09.46
Latsdrag maskin 49,5kg 2X10 och 40,5kg 3X10.
Sittande rodd i maskin 49,5kg 10X5.
Korsryggmaskin 67,5kg 10X5.
Triceps armsträckning maskin 18kg 10X5. Tyvärr hann jag bara med en övning för triceps eftersom jag var tvungen att åka.
Tid på gymmet 1 timme och 10 minuter.
31 augusti, 2010 at 10:22 #277786Anonym anvandareMemberkommer det nya bilder och stats ikväll?
31 augusti, 2010 at 10:43 #277787Anonym anvandareMemberReyky wrote:kommer det nya bilder och stats ikväll?Jobbar på det nu.
31 augusti, 2010 at 10:46 #277788Anonym anvandareMemberNykropp wrote:Jobbar på det nu.fint då hinner jag kanske kolla innan jag måste iväg å hämta på dagis.:emo-thumb
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.