Nykropp, från soffpotatis till vältränad. En journal från en total nybörjare.

Home Forums Seriösa träningsjournaler Nykropp, från soffpotatis till vältränad. En journal från en total nybörjare.

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 736 through 750 (of 894 total)
  • Author

Gör övrigt anser jag (vad du än säger) att det är hög tid att pensionera de där träningsbyxorna…..

Hehe. Nja vågen är trevlig att använda som måttstock. Jag mäter alltid höger sida. Vad gäller felmätningar så är det inte hela världen heller. Det är bara en ungefärlig idikation vart det är på väg.

Träningsbyxorna har 2 månader kvar. Sedan skall det investeras i nya byxor och tröja. :)

Tror det bara handlade om att du hade köpt ny kamera som vägde 1 kg extra! ;D

Roligt wrote:
    Tror det bara handlade om att du hade köpt ny kamera som vägde 1 kg extra! ;D

Haha. Man kan ju önska. Men det är iphone så väger inga kg. Har åkt på förkylning. Ignorerat halsont i några dagar men natten bjöd på slemhosta och snuva. Så jävla typiskt. Skall på lan i helgen och får väl se vad man orkar med där.

Får man fråga vad du ska LAN:a på? ^^,

HeAn wrote:
    Får man fråga vad du ska LAN:a på? ^^,

Absolut. Är sedan många år medlem i gubbklubben och vi spelar massor av fps spel och kör flera servrar. 2ggr per år har vi lan med ca 50-70 medlemmar. Själv lirar jag mest bbc2.

Ny vecka nya tag! Gårdagens träning blev flyttad tills idag istället. Var först på massage hos alemassören och fick en helkroppsmassage. Efter det åkte jag till Allum köpcentrum för att handla en skjorta och kavaj till ett bröllop jag skall på i helgen.

Men efter det så bar det iväg till gymmet! Kan ju säga att det var ganska fuktigt och varmt där inne idag. Men det gjorde inte så mycket. :)

Fick till ett riktigt bra markpass idag. Men bänken kändes inte alls bra. Kände mig orkeslös där.

Bänkpress.
    1X3 50kg.
    1X4 50kg.
    1X3 50kg.
    1X2 50kg.
    1X3 50kg.

Marklyft. Här hände det saker idag!
    1X5 100kg.
    1X3 110kg.
    1X2 115kg. Så jävla gött! PB där.
    1X1 120kg.
    1X1 120kg. Får man väl kalla PB att jag orkade med 2 set på 120. Sista försöket på 120 blev en grym fail som kändes rätt illa i ryggen. Men bara för stunden. Kändes att orken inte fanns så släppte ner igen.
    1X1 100kg. Orkade precis dra upp 100kg så jag var nog klar där. :D

Stående militärpress.
    5X5 31kg.

Det var det jag fick gjort idag. Kändes gott med marken där!
    Hoppas alla hade en riktigt skön helg!

Stort grattis till ett fint PB där! :)

Din kropp ville helt enkelt inte pressa idag, den ville dra ;)

Tommy Ivarsson wrote:
    Stort grattis till ett fint PB där! :)

Din kropp ville helt enkelt inte pressa idag, den ville dra ;)

Haha. Ja så länge den väljer något av det så får jag vara nöjd. Nej men det kändes riktigt bra att lyckas slita upp 120kg två ggr. Det är ju ett tecken på att det händer något i styrkan i alla fall. Känns som igår när jag inte ens fick loss den från marken. :)

Då var det träningsdags igen. Dagens träning bjöd på lite blandad konfekt. Körde bland annat låga vikter på bänkpress för att försöka få till rörelsen ordentligt.

Bänkpress.
    1X10 40kg.
    1X10 40kg.
    1X7 40kg.
    1X10 40kg.
    1X10 40kg.

Så här såg tekniken ut.
    [youtube=sneNVqXWn6I]

[youtube=OrK9PTQquaQ]

Hur ser det ut? Kändes inte riktigt som jag fick kontakt.

Skivstångscurl.
    5X5 31kg.

Triceps puschdowns.
    1X10 45kg.
    1X8 45kg.
    1X7 45kg.
    1X8 45kg.
    1X5 45kg.

Baksida axlar hantel.
    1X6 9kg.
    1X6 9kg.
    1X5 9kg.
    1X5 9kg.
    1X5 9kg.

Det var dagens träning. Nu har också allergin kommit till stan, härligt. Brukar bli rätt orkeslös när jag får min pollenallergi. Men får köra medicin så får vi se hur det blir, men värme och allergi är mina värsta fiender.

Så var det då dags efter ca 2 veckors väntan! Jag fick tips av min massör på Alemassören om Börje Andersson i Lerum som är osteopat. Jag har ju haft ont i min högra ljumske under flera månader och ville prova något för att se om det kunde bli bättre. Jag är inget stort fan av läkare och vill inte behöva proppa mig full i medicin och värktabletter. Men samtidigt så begränsar smärtan mig från att träna fullt ut och det är ju faktiskt kroppens sätt att säga att något är fel.

Så jag styrde bilen mot Lerum och visste egentligen inte vad jag skulle förvänta mig. Skulle verkligen detta fixa till min ljumske? Men jag skulle ge det en ärlig chans.

Börjes praktik låg i källaren på hans hus gissar jag att det var. Börje själv var en kortväxt herre i övre medelåldern och lugn och trevlig. Han kollade genom min kropp och konstaterade att min höft var snedvriden och nedre delen av ryggens kotor var ”låsta”. Jag fick en längre förklaring men minns inte riktigt den ordagrant. Men kontentan var att dom 5 nedre kotorna som styrde balansen och skulle kunna röra kroppen fram och tillbaka var låsta. Av 5 kotor så var 3 låsta så den undre och övre fick kompensera för alla.

Detta tillsammans med lite sned höft gjorde att min rygg var som ett S när man kollade på den.

Så jag fick lägga mig på britsen och Börje kände över musklerna och vred och lyfte på ben och armar. Efter han kollat av exakt var problemet var så sa han ”Ja du Dennis, nu skall jag brottas lite med dig”. Kör på bara du sa jag, jag kom inte hit för att ifrågasätta. Han la mig på höger sida först och vred ner benen på något sätt och likaså med armarna. Sedan la han tyngd över mitten på min kropp och ”KRACK” sa det. Sedan gjorde han samma med andra sidan och slutligen fick jag ligga på rygg och så drog han mig mot sig tills det sa ”KRACK” igen. Jag tror det var 3 gånger, samt kanske 1 gång vid bröstbenet.

Sedan var det klart. Det tog kanske 20 minuter högst. När jag gick ut till bilen så kändes det lite som jag svävade på moln. Det stack lite i benen och det kändes som om det flödade blod ut i benen, speciellt det högra som varit dåligt. Min rygg kändes helt grym!

Nu har det gått några timmar sedan jag var där och jag kan summera det så här än så länge. Ljumsken känns bättre än förut. Det värker inte konstant som det gjort innan även om det fortfarande värker om jag belastar den på det sätt som förut sved. Men det är inte lika intensiv smärta. Den är ju säkert svullen efter dessa månader av skav och snedbelastning, så först nästa vecka tror jag att jag kan se resultatet och vad det slutligen blir.

Men det känns lovande, mycket lovande. Det blir ingen direkt benträning eller övningar som belastar ryggen innan nästa månad. Börje sa att jag skulle ta det lugnt i några dagar så ryggen hinner komma i ordning. Men skall till gymmet i morgon och köra lite bänk i alla fall tänkte jag.

Men shit vilken bra grej detta verkar vara, hoppas hoppas jag nu blir fri från smärtan och kan börja böja!!!!

[img=http://nyakroppen.files.wordpress.com/2011/06/20110614-210116.jpg]

Bra marklyft, vafan nu får man passa sig. Men det är ju helt sjuk skillnad på bänk och mark. Där får du skärpa till dig ;-)

Härligt att du fick ordning på dina krämpor.

Kanon att du tog dig i kragen och stack iväg för att få hjälp. Hoppas verkligen att detta leder till att du dels slipper smärta men också att du får lättare att sätta tekniken i böj och mark.

Grymt. :)

Tackar. Jo bänkpressen är en skandal. Men skam den som ger sig!

Dagens träning blev enbart bänkpress faktiskt. Jag hade fått order om att inte köra något som frestade på ryggen och då tänkte jag att fan vi kör bänkpress, behöver ju öva på det. :)

Körde dagens pass på den riktiga stationen. Alltså inte i squatrack. Så det var lite nervöst men jag måste börja tro på mig själv i bänken.
    Bänkpress:
    X antal reps med bara 20kg stång. Uppvärmning.
    X antal reps med 30kg på stången. Uppvärmning.
    1X8 40kg.
    1X8 40kg.
    1X1 50kg.
    1X1 50kg.
    1X2 50kg.
    1X2 50kg.
    1X1 55kg. Fail, så nu har jag provat rulla en stång över kroppen. :D
    1X1 50kg.
    1X4 45kg.
    1X3 45kg.

Så det var dagens pass.
    Jag var helt sjukt sugen på att testa knäböj men jag skall ge det tills nästa tisdag innan jag provar så kroppen får en chans att gå ner i svullnad i ljumsken. Men det känns även idag klart bättre i ljumsken, hoppas det inte är inbillning bara.

Idag blev det benträning så gott det gick. Fick hålla mig till maskinerna idag eftersom jag inte skulle fresta på ryggen något under resten av veckan.

Så jag körde ett högreps pass med ganska låga vikter. Det gjorde susen för jag höll fasen på att inte komma ner för trappan efter träningen! :D

Benpress:
    1X12 120kg.
    1X15 120kg.
    1X15 120kg.
    1X17 120kg.
    1X14 120kg.

Sittande benspark.
    5X10 58,5kg.

Sittande vadpress.
    5X10 113,5kg.

Det var dagens träning det. Morgonens träning blir inte av eftersom det är studiedag för fröknarna på dagis. Så det är barnpassning som gäller i morgon. :)

Viewing 15 posts - 736 through 750 (of 894 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.