Nykropp, från soffpotatis till vältränad. En journal från en total nybörjare.

Home Forums Seriösa träningsjournaler Nykropp, från soffpotatis till vältränad. En journal från en total nybörjare.

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 826 through 840 (of 894 total)
  • Author
    Clark wrote:
    Dags för nya, tajtare träningskläder kanske? Ett par GASP-brallor och en midjeväska att ha Keson i? :D

Är det keso som midjeväslan är till? Fan jag visste att det var något lurt!!!
    Jo jag skall inhandla lite nya kläder på mmsport tänkte jag. Men får bli nästa lön. :)

Nykropp wrote:
    ….Jo jag skall inhandla lite nya kläder på mmsport tänkte jag. Men får bli nästa lön. :)

Detta kommer följas upp och bevakas, lika noga som journalen din ;-)

DonTom wrote:
    Detta kommer följas upp och bevakas, lika noga som journalen din ;-)

Önskar herrn se mig i något speciellt? Höfthållare med något syndigt tight linne kanske? ;)

Räknade för skojs skull ihop hela dagens mat. Vart lite fundersam på om detta verkligen kan stämma. Dryga 1600kal på hela dagen. Men jag har fört in allt. Till och med klicken smör till kantarellerna. Det som kan fela eventuellt är pizzasalladen där jag inte har riktigt koll på hur mycket olja det är i den.

[img=http://nyakroppen.files.wordpress.com/2011/08/20110810-184439.jpg]

Nykropp wrote:
    Önskar herrn se mig i något speciellt? Höfthållare med något syndigt tight linne kanske? ;)

Räknade för skojs skull ihop hela dagens mat. Vart lite fundersam på om detta verkligen kan stämma. Dryga 1600kal på hela dagen. Men jag har fört in allt. Till och med klicken smör till kantarellerna. Det som kan fela eventuellt är pizzasalladen där jag inte har riktigt koll på hur mycket olja det är i den.

Less is more…..

Betr. kaloriuträkningen så är det väl aningen svårt att bedöma – om du inte talar om vad du äter? pizzasallad/smör och kantareller?

;-)

DonTom wrote:
    Less is more…..

Betr. kaloriuträkningen så är det väl aningen svårt att bedöma – om du inte talar om vad du äter? pizzasallad/smör och kantareller?

;-)

Frukost.
    250gram kvarg.
    2 kokta ägg.

Middag.
    300gram fläskytterfile.
    70 gram kantareller med ca 20 gram smör till stekningen. 70 gram var efter dom var stekta.
    200gram vitkål med olivolja och vinäger. Osäker på mängden olja i den megaskålen. Kanske 1dl högst.

Kvällsmat.
    4 dl proteinpulver med vatten. :D

250gram kvarg
    170kcal
    2 kokta ägg
    155kcal
    300gram fläskytterfile.
    320kcal (fläskfilé)
    70 gram kantareller med ca 20 gram smör till stekningen. 70 gram var efter dom var stekta.
    18+146=164kcal
    200gram vitkål med olivolja och vinäger. Osäker på mängden olja i den megaskålen. Kanske 1dl högst.
    52+884=936kcal (100g olivolja = 1dl?)
    4 dl proteinpulver med vatten
    460kcal

Summa: 2205kcal (antar att det är olivoljan som spökar…..)

DonTom wrote:
    250gram kvarg
    170kcal
    2 kokta ägg
    155kcal
    300gram fläskytterfile.
    320kcal (fläskfilé)
    18+146=164kcal
    52+884=936kcal (100g olivolja = 1dl?)
    4 dl proteinpulver med vatten
    460kcal

Summa: 2205kcal (antar att det är olivoljan som spökar…..)

Jo men den dl olivoljan eller vad jag nu hade i är ju till ca 2kg eller så vitkål. Så jag drar ju inte i mig en dl olivolja. :)

Men skall göra en ny omgång och räkna mer exakt på vad jag har i nästa gång.

Dagens träning var överkropp. Men det blev inga mark idag. För helt ärligt är mina lår, baksida och rumpa helt ömma! Jag har en träningsvärk efter tisdagens träning som saknar motstycke! Men det är skönt samtidigt. Men jag vet inte hur jag skall klara benträning i morgon, för jag kan knappt gå idag. :D

Dagens träning blev ett bänkpass för jag måste få nöta, nöta och nöta den övningen för att bli stark där. Det går ju trots allt framåt. Jag kör nu några få reps på 50kg och det var nästan omöjligt att göra ett reps på tidigare. Så jag blir ju lite starkare.

Bänkpress.
    1X20 20kg. Uppvärmning.
    1X3 50kg.
    3X2 50kg.
    1X1 50kg.
    2X4 45kg.
    1X3 45kg.

Skivstångscurl.
    3X5 31kg.
    2X4 31kg.
    Tappade orken på dom två sista och vägrar svänga som en idiot med kroppen för att få upp stången.

Triceps pushdowns med rep.
    1X10 35kg.
    1X8 35kg.
    1X9 35kg.
    1X7 35kg.
    1X6 35kg.
    Ville bara köra totalt slut på triceps idag så körde varje set tills det tog stopp.

Baksida axlar hantellyft.
    1X8 9kg.
    1X6 9kg.
    1X7 9kg.
    1X6 9kg.
    1X7 9kg.

Det var dagens träning. Känns ordentligt i överkroppen och lär väl ha värk i bröstet i morgon kan jag tro. Men det ser jag fram mot. ;)

Gött Mr Newbody! Underbart med långvarig ordentlig träningsvärk ;)

Tommy Ivarsson wrote:
    Gött Mr Newbody! Underbart med långvarig ordentlig träningsvärk ;)

Haha. Absolut.
    Den sitter dock kvar sedan i tisdags så kraftigt att jag har svårt att gå ner på huk. :)
    Så dagens träning utgår mot sysslor här hemma istället inför morgondagens 2års kalas för min son. :)

Så var det måndag igen! Fredagens benträning ställdes ju in för jag hade en helt sjuk värk i benen efter förra tisdagens träning. Så det var nog ett bra beslut tror jag.

Men nu har jag vilat över helgen och kände mig redo igen och idag var det överkropp.

Började med bänk och det börjar ta sig där faktiskt. Jo jag vet att det är låga vikter för dom flesta här. Men för mig är 50kg rätt mycket med tanke på vad jag började på. Samt att nu börjar det bli hanterbart faktiskt och det är ju sporrande att känna det.

Bänkpress:
    1X30 20kg. Uppvärmning.
    4X3 50kg.
    1X4 50kg.
    Slet som ett djur för att få till den sista 4an där. :)

Marklyft. Var lite osäker på hur det skulle vara efter ett uppehåll. Mitt psyke spökar med mig som fan när det gäller lyft med rygg inblandat efter alla år med värk och ond rygg. Sedan visade det sig kännas hur jävla bra som helst! Så drog en rak 5a på 100kg.

Marklyft.
    5X5 100kg.

Chins.
    4X5 13 plattors stödvikt.

Stående militärpress.
    2X4 35kg.
    2X3 35kg.
    1X4 35kg.
    Fick till en 4a på slutet där i alla fall. Kändes skönt. Det tar sig på pressen också. Snart hoppas jag kunna dra en rak 5a på 35kg. :)

Allt som allt en riktigt skön träning även om det var lite omotiverat i kroppen när jag kom dit.

Nykropp wrote:
    Skivstångscurl.
    3X5 31kg.
    2X4 31kg.
    Tappade orken på dom två sista och vägrar svänga som en idiot med kroppen för att få upp stången.

I det läget kan du svinga upp lite lätt och hålla emot för kung och fosterland på vägen ner. Glöm inte att den fasen bygger bra både för styrka och massa. Inget man behöver göra självfallet, bara ett litet tips.

Precis som man kan hoppa upp i chins och hålla emot på vägen ner.

Gober wrote:
    I det läget kan du svinga upp lite lätt och hålla emot för kung och fosterland på vägen ner. Glöm inte att den fasen bygger bra både för styrka och massa. Inget man behöver göra självfallet, bara ett litet tips.

Precis som man kan hoppa upp i chins och hålla emot på vägen ner.

Fick höra detta av en annan kille också. Så får väl fulcurla nästa gång då. :)

Nykropp wrote:
    Fick höra detta av en annan kille också. Så får väl fulcurla nästa gång då. :)

Testa, det bränner gött kan jag lova.

Skall göra detta Gober!

Dagens träning var ben. Jag var taggad när jag åkte dit men väl på plats fanns inte riktigt kraften. Vet i sjutton vad det berodde på. Orkade inte ens trycka upp 200kg i benpressen en gång. Kanske satt gårdagens träning kvar. För jag var rätt slut i ryggen kände jag i morse när jag vaknade.

Nåja, det vart tränat i alla fall och det såg ut som följer. :)

Knäböj.
    1X5 20kg. Uppvärmning.
    2X5 40kg.
    2X5 50kg.
    1X5 40kg.

Benpress.
    5X5 160kg.

Stående vadpress i smith.
    1X5 146kg.
    5X5 166kg.

Det var dagens träning.
    Något annat roligt var också att grillteamet jag är med i på ett amerikanskt forum vann en tävling där med våra rätter där ingrediensen som skulle vara med var mjölkchoklad. Kul att slå jänkarna på hemmaplan! :D

Nu är grillen startad och snart vankas det fläskytterfilé med vitkål och nyplockade kantareller.

Viewing 15 posts - 826 through 840 (of 894 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.