Home › Forums › Seriösa träningsjournaler › Nykropp, från soffpotatis till vältränad. En journal från en total nybörjare.
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
29 augusti, 2011 at 09:12 #278569Anonym anvandareMember
Fredagens träning bestod av bär och svampplockning i lingonskogen. Var ute i ca 4 timmar totalt tror jag. Mycket fina knäböj och raka marklyft.
Något som känns så jävla skönt är att man kan vara ute så länge utan att få det minsta känningar i ryggen. Står böjd framåt och plockar bär eller svamp. Förr så har det utan undantag inneburit värk i ryggen i minst en dag efter. Men inte nu längre!Min hund Bobbo gillar att vara ute i skogen och få härja runt med oss.
[img=http://nyakroppen.files.wordpress.com/2011/08/20110826-222641.jpg]Dagens skörd av lingon blev lite drygt 15 liter och 10 liter jag fick av svärfar.[img=http://nyakroppen.files.wordpress.com/2011/08/20110826-222703.jpg]Fick också ihop ca 2,5kg svamp efter den var förvälld och packad. Så nu har vi svamp till höstens mustiga grytor.[img=http://nyakroppen.files.wordpress.com/2011/08/20110826-222720.jpg]Nu åker jag snart till gymmet för att köra mark och bänk. 55kg på stången gäller idag i bänk. Så får vi se hur jag orkar med det.
29 augusti, 2011 at 22:36 #278570Anonym anvandareMemberDagens träning var riktigt skit! Gissar att 4 dagar med dålig säng, dålig sömn och att vara socialt trevlig till slut tar ut sin rätt. Jag kände mig bara stel, trött och tom idag när jag var på gymmet. Skönt att vara hemma igen så man kan vila upp sig. Jag körde bänkpress och mark. Sedan sket jag i det för jag blev bara förbannad att inget stämde. Men fick till ok pressar på 55kg som är den nya vikten att klara nu 5X5 innan vi höjer till 60kg.
Bänkpress.
1X30 20kg. Uppvärmning.
5X2 55kg.Marklyft teknikträning.
5X5 70kg.29 augusti, 2011 at 22:42 #278571Anonym anvandareMemberFin hund, men måste vara jobbigt när den fäller
Härligt med bär och svamp, önskar man hade nära till skogen. Trist när träningen blir skit, men så är det ibland.
29 augusti, 2011 at 23:59 #278572Anonym anvandareMemberGober wrote:Fin hund, men måste vara jobbigt när den fällerHärligt med bär och svamp, önskar man hade nära till skogen. Trist när träningen blir skit, men så är det ibland.
Den fäller inte så mycket. Man får borsta ur underpälsen på den.
Ja naturen är riktigt nice.1 september, 2011 at 12:20 #278573Anonym anvandareMemberSå var det träningsdags igen. Gick ganska bra idag faktiskt även om det var lite tungt. Det känns som det är hösten som ställer till det mentalt för mig. Men det löser sig nog när man kommer in i den mörkare årstiden och vänjer sig.
Dagens pass.
Bänkpress.
2X15 20kg uppvärmning.
1X3 55kg. Ökning med 1 rep.
4X2 55kg. Det var riktigt tungt. Att 5 små kilo kan väga så mycket.Marklyft.
2X5 100kg.
1X5 110kg.
2X5 100kg.Skivstångscurl.
5X5 33,5kg ökning från 31kg tidigare äntligen. Lite fulcurl på dom sista men det har Gober sagt att man får göra.Striceps pushdowns.
5X10 40kg.
Jag kör högre reps för jag vill känna triceps ordentligt att det bränner.Baksida axlar med hantel.
5X5 9kg.Det var dagens träning det. Det kändes skönt att få gjort den fast man var lite slö. Spännande nu med bänken och hur den utvecklas. En fråga jag har är hur farligt är det att ha armarna rakt ut från kroppen vid bänk? Är det större skaderisk där? Försöker hålla in dom lite men vid tyngre vikter åker dom ut från kroppen. Något man bör tänka på? Jag drar ju ihop skuldrorna och trycker fram bröstet så det borde inte belasta axlarna för mycket eller?
1 september, 2011 at 12:59 #278574Anonym anvandareMemberDu menar att du har armbågarna nästan i höjd med axlarna? Har själv testat en hel del
varianter, och så länge det känts bra har det inte varit några problem.Jag kör med närapå 90 grader ut från kroppen. Får en sjuhelsickes sträck och tryck i
pecsen. Jobbar också en hel del med att få ihop skulderbladen samt att sänka stången
till en viss punkt över bröstet.Som sagt, så länge det inte upplevs som konstigt eller att det känns skumt någonstans
är det bara nöta på för att hitta ett bra läge.Men om du upplever att axlarna ”sticker iväg” vid tyngre vikter bör du vara uppmärksam.
Försök att få känslan av att allt håller ihop och att det känns ”tight” när du sänker
och pressar vikten.1 september, 2011 at 22:36 #278575Anonym anvandareMemberJa precis så menar jag. Armbågarna rakt ut. Jo det känns bra för jag har ju skuldror och bröst fixerade.
7 september, 2011 at 08:50 #278576Anonym anvandareMemberEn liten uppdatering. För närvarande är träningen lite ur fas. Eller det är väl en sanning med modifikation. För det är mycket jobb nu och spring i trappor för att dela ut information. Så nog rör jag på mig, men mer kondition än styrketräning denna veckan.
4 timmar blev det i måndag och jag kan säga att jag känner det i skinkorna idag flera dagar efter. Det som var skönt var att det gick väldigt lätt att springa dessa timmar. Visst man blev svettig och andfådd. Men det var inte tungt.
Jag skall försöka komma iväg i alla fall på fredag och köra ben. Nästa vecka ser bättre ut på morgonen. Så då är planen att bränna av en vanlig vecka med träning igen.
7 september, 2011 at 12:17 #278577Anonym anvandareMemberNykropp wrote:En liten uppdatering. För närvarande är träningen lite ur fas. Eller det är väl en sanning med modifikation. För det är mycket jobb nu och spring i trappor för att dela ut information. Så nog rör jag på mig, men mer kondition än styrketräning denna veckan.4 timmar blev det i måndag och jag kan säga att jag känner det i skinkorna idag flera dagar efter. Det som var skönt var att det gick väldigt lätt att springa dessa timmar. Visst man blev svettig och andfådd. Men det var inte tungt.
Jag skall försöka komma iväg i alla fall på fredag och köra ben. Nästa vecka ser bättre ut på morgonen. Så då är planen att bränna av en vanlig vecka med träning igen.
Gött att höra! vi började bli lite oroliga…..
13 september, 2011 at 09:11 #278578Anonym anvandareMemberFortsatt mycket att göra på jobbet och hela familjen (jag har klarat mig än, men har känningar i halsen) ligger utslagna i stabila förkylningar. Gårdagen bjöd på 4 timmar spring i trappor i Borås där jag skall jobba under veckan. Bra med fyspass i alla fall.
23 september, 2011 at 11:23 #278579Anonym anvandareMemberHar gått ett tag här nu utan uppdatering. Jag lever fortfarande men klarade mig inte från förkylningen. Den slog med full kraft och jag har hostat mig genom en hel vecka snart. Dåligt med sömn och en helt sönderhostad hals. En fördel är väl att det blir konstant magträning. Nackdelen är att jag har hostat så mycket att jag tror jag sträckt mig i höger sida.
Hatar dessa förkylningar! Men får väl vara glad att det inte sitter i näsan osv.
23 september, 2011 at 14:58 #278580Anonym anvandareMemberKrya på dig så du kan återgå till svettandet och lyftandet på gymmet
28 september, 2011 at 22:01 #278581Anonym anvandareMemberBörjar äntligen se ljuset i min förkylningstunnel – hur går det för dig?
30 september, 2011 at 08:54 #278582Anonym anvandareMemberDetta har varit den värsta förkylningen på väldigt många år. Men nu börjar jag bli fri från hostan i alla fall. Den bet sig kvar länge efter kroppen hade blivit bättre.
Skall försöka ta mig i väg och träna nästa onsdag. För måndag och tisdag går åt att springa i trappor om jag håller.
Men onsdagen skall jag ta mig till gymmet och känna efter lite hur det känns.
Hösten är en upptagen tid för oss som säljer kök så det blir mycket ”fyspass” istället. Men så länge jag rör mig så.
12 oktober, 2011 at 22:10 #278583Anonym anvandareMemberHallå! Vad händer här? Börjar bli ont om fd tjockisar på forumet!
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.