Nykropp, från soffpotatis till vältränad. En journal från en total nybörjare.

Home Forums Seriösa träningsjournaler Nykropp, från soffpotatis till vältränad. En journal från en total nybörjare.

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 76 through 90 (of 894 total)
  • Author

Då är det dags att sammanfatta första månadens träning.
    I morse innan träning var det invägning och vågen stannade på 122kg. Det betyder att jag gått ner 6 kilo första månaden! Bilden visar 121,7 men det var 122kg vågen visade när jag stod rakt på den. Jag var tvungen att luta mig fram för att ta bilden. :)
    [img=http://nyakroppen.files.wordpress.com/2010/08/vag100831.jpg]Vad har då hänt under dessa veckor? Vad har hänt med min kropp och hur ser måtten och viktökningen ut på gymmet?

Min kropp har som sagt blivit mycket lättare. Och detta märks på måtten som ser ut som följer.

Bröst 1 aug: 119cm. Bröst 31 aug: 112cm vilket innebär att jag tappat 7cm över bröstet.
    Midja 1 aug: 130cm. Bröst 31 aug: 127cm vilket innebär att jag tappat 3 cm i midjan.
    Lår 1 aug: 70cm. Lår 31 aug: 69cm vilken innebär att jag tappat 1 cm runt låren.
    Vader 1 aug: 46cm. Vader 31 aug: 44,5cm vilket innebär att jag tappat 1,5cm runt vaderna.
    Biceps 1 aug: 37cm. Biceps 31 aug: 38cm vilket innebär att jag ökat 1 cm i omkrets på biceps.

Jag har också tagit nya bilder och bilden till vänster är från 1 aug och den till höger är från 31 aug. Jag vet inte om det syns så stor skillnad egentligen. Jag behöver något bättre ställe att ta bilderna på. För efter en omflyttning i huset är det extremt trångt i mitt kontor.EDIT: På grund av att man bara kan lägga in 5 bilder per inlägg så blev inte alla uppladdade. För komplett bildgalleri hänvisar jag till bloggen.

[img=http://nyakroppen.files.wordpress.com/2010/08/fransidan1008011.jpg][img=http://nyakroppen.files.wordpress.com/2010/08/fransidan100831.jpg]Om vi skall kolla lite övningar så har detta ändrats på en månad viktmässigt.

Uppvärmning med crosstrainer: Första träningen 10:55. Idag en månad senare ligger jag strax under 10 minuter på 10 varv. Så en förbättring med över en minut.

Underarmscurl med hantel: Första träningen 5kg 10X5. En månad senare 9kg 10X5.
    Underarmscurl omvänt med stång: ligger jag nu på 10kg 10X5. En övning jag startade med senare än dom andra.

Biceps hantel växelvis: Första träningen 5kg 10X5. En månad senare 9kg 10X5.
    Biceps skivstång: Första träningen 7,5kg 10X5. En månad senare 10kg 10X5.

Bröstpress hantlar: Första träningen 5kg 10X5. En månad senare 9kg 10X5.
    Bröstpress maskin: Första träningen 13,5kg 10X5. En månad senare 18kg 10X5.

Latsdrag maskin: Första träningen 31,5kg 10X5. En månad senare mellan 40-49kg. 10X5.
    Sittande roddmaskin: Första träningen 31,5kg 10X5. En månad senare 49,5kg 10X5.
    Korsryggsmaskin: Första träningen 40,5kg 10X5. En månad senare 67,5kg 10X5.

Triceps armsträckning: Första träningen 13,5 10X5. En månad senare 18kg 10X5.
    Har fler övningar med triceps men inga jag kört rutinmässigt denna månaden.

Mage bålrotation maskin: Första träningen 31kg 10X5. En månad senare 40,5kg 10X5.
    Magdragmaskin: Första träningen 40kg 10X5. En månad senare 40,5kg. Den minskade ökningen här beror på ryggsträckningen jag åkte på. Kunde inte köra denna riktigt fullt ut i slutet av övningen.

Axellyft med hantel ut åt sidorna: Första träningen 5kg 10X5. En månad senare 5 kg. 10X5. Jag får inte med vänstersidan riktigt i övningen. Är för klen där än för att öka.
    Axellyft rakt framåt hantel: Första träningen 3kg 10X5. Efter en månad 4kg 10X5.
    Jag har lite andra övningar för axlar också. Men inga jag kört ordentligt.

Sittande bencurl : Första träningen 39kg 10X5. Efter en månad 40,5kg 10X5.
    Benpress: Första träningen 25kg 10X5. Efter en månad 52kg 10X5.
    Benspark: Första träningen 31,5kg 10X5. Efter en månad 49,5kg 10X5.

Stående vadpress: Första träningen 22,5kg. Efter en månad 49,5kg 10X5.

Detta är några av övningarna jag gör varje gång.

Dessutom har jag lyckats öka tiden på roddmaskinen från 10 minuter helt slut till 2 dagar över en timme i sträck! Något jag är väldigt stolt över.

Nu är det dags för månad två, nu är det bara att hålla i!

FANTASTISKT!!!!!!!!!!!!! bara att köra på nu…………

Grymt bra första månad! Fortsätt kämpa nu, så kommer resultaten fortsätta komma!
    Tycker helt klart det är skillnad på bild 1 mot bild 2. Var stolt över den förändring du påbörjat!

Visst är det skillnad på bilderna. Magen är fastare, byxorna sitter inte som korvskinn längre och bonnabrännan börjar blekna. :up:

Snyggt! Riktigt bra!

Wow! Du ska vara med i ”före/efter”-reklam; might make a fortune :D

Riktigt roligt att se förändringen, lycka till i fortsättningen!

Tack alla för era inlägg i tråden! :)

Då var det på´t igen! Dagens träning var mage och axlar. Dock vet jag inte riktigt vad min massör gjorde med mig i måndags. För mitt under massagen började min näsa rinna som en kran. Om det är en förkylning eller om det bara är slaggprodukter som skall ut låter jag vara osagt.

Det var hur som helst jävligt tungt att ta sig ur sängen i morse. Men upp kom jag till slut. Väl på gymmet så blev det bättre. Jag brukar ignorera förkylningssymptom. Då brukar det ge med sig. Men jag körde lite lugnare idag bara därför.

Crosstrainer: 10 varv 10.10.
    Bålrotator 40,5kg. 10X5.
    Magmaskin 45kg. 10X5.

Axelpress uppåt hantel 6kg 10X5.
    Axelpress åt sidorna hantel 5kg 10X5.
    Axellyft framåt med hantel 5 kg 10X5.
    Jag börjar äntligen få med vänstersidan i rörelserna med axlarna utan att det tiltar! :)
    Så snart hoppas jag kunna öka vikterna där.

Total tid på gymmet blev 1 timme och 10 minuter.

Bra kämpat!

Dagens träning blev inställd. Jag skall på utbildning idag och hade tänkt hinna åka och träna innan. Men vi skulle åka lite tidigare än jag trodde plus lite förkylningssymptom gör att jag tar 4 vilodagar istället och hoppas på att hinna bli bra tills på måndag.

grymt kul att läsa om din resa du gör..håller själv på med att göra samma resa.

det enda jag ångrar är att jag inte började tidigare.

Nicotin wrote:
    grymt kul att läsa om din resa du gör..håller själv på med att göra samma resa.

det enda jag ångrar är att jag inte började tidigare.

Ja jag kan väl bara instämma. Men samtidigt får man väl se det som bättre sent än aldrig. :)

Nykropp wrote:
    Ja jag kan väl bara instämma. Men samtidigt får man väl se det som bättre sent än aldrig. :)

du har ju varit i bra form innan och det är det du ska tillbaka till!

Reyky wrote:
    du har ju varit i bra form innan och det är det du ska tillbaka till!

Jadå det skall jag absolut.

Bifogar en videodagbok jag gjorde den sista augusti men som jag inte haft tid att ladda upp förens idag. :)

[http://www.youtube.com/watch?v=7E73LXOOcWE]

Hmm varför fungerar inte YT taggarna för filmerna?

Ja du har juh hamnat på rätt sida iaf..Body forum hjälpte mig att gå ner ca 25kg till nuvarande form tack vare all information och inspiration man hittar här!

Tror stenhårt på att du fixar detta!

Viewing 15 posts - 76 through 90 (of 894 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.