Home › Forums › Seriösa träningsjournaler › Nykropp, från soffpotatis till vältränad. En journal från en total nybörjare.
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
27 december, 2011 at 13:42 #278599Anonym anvandareMember
Tänkte på denna journal häromdagen och undrade vad sjutton händer. Visste dock inte att folk var på väg att ringa Hasse Arro
27 december, 2011 at 21:13 #278600Anonym anvandareMemberNykropp wrote:Hej sötnosar jag lever allt. Men det har inte varit mer heller. Denna hösten har varit den värsta i mitt liv. Sjuk i över 2 månader med hosta och infektioner, men framförallt hosta. All kraft har legat på att hålla mig flytande och kunnat sköta mitt jobb. Inte orkat något annat. Verkligen inget annat.Men nu är kroppen på gång att bli frisk och hostan har släppt till slut. Så efter nyår drar deff 2012 igång med full kraft!
Gött att höra att du är tillbaks, men trist att höra om sjukdomarna. Det kan vara hur segt som helst sådant där, och efter ett tag glömmer man liksom av hur det känns att vara frisk….
29 december, 2011 at 10:47 #278601Anonym anvandareMemberSkönt att du är på bättringsvägen håller tummarna att du får ett friskt 2012
6 januari, 2012 at 09:38 #278602Anonym anvandareMemberSkönt att höra att det ”bara” var två månaders sjukdom det handlade om och inte något värre.
Lycka till med detta års formtoppning nu, Dennis. Sådana som du behövs här inne. Inte många har gjort samma resa som du, på det sätt du har gjort det.:up:
19 februari, 2012 at 23:13 #278603Anonym anvandareMemberKnack, knack. Någon hemma?
18 mars, 2012 at 17:47 #278604Anonym anvandareMemberTja D.
Hur ligger landet?
Har som övriga här undrat lite om du fått stroke el liknande, men förstår att du varit rejält krasslig under hösten. Sliter hårt på kroppen att gå på diet så länge.Åker uppåt i början av maj med grabbarna grus. Hade varit kul att ses en sväng, om så bara för en kaffe.
Finns i etern el på tel.
Hälsa familjen!!/r
15 januari, 2013 at 10:32 #1073179Anonym anvandareMemberDå kör vi väl igen då. 1 år av separation från frugan och allt tungt som kommer med det. Noll motivation och ett destruktivt levende när det kommer till kosten kom som ett brev på posten.
Flyttat till lägenhet och kommit i ordning där. Igår var jag och kollade på Sport Life gymmet i samhället.
Idag var jag där och tränade.
Min kropp är helt jävla förstörd på grund av viktuppgång och tja, sådär nu har vi spelat lite fiolmusik i bakgrunden och haft lite gråtscener.HUR MÅR NI ALLIHOPA!
Dom fulaste byxorna på gymmet är tillbaka, nu med skägg!
[img=https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/150084_590794070946970_633312472_n.jpg]Då sammanfattar vi dagens första gympass på väldigt VÄLDIGT länge.
På schemat stod bänkpress, marklyft, stående millitärpress samt hävstång.Bänkpress: 40kg på stången. Stabilitet? Nej knappast, vinglade som fan!
Marklyft: 60kg till att börja med 5X5 och ökade sedan 10kg i stöten. Fick till ett drag på 100kg på slutet bara för att se om det gick. Det gick med lite vilja.
Stående militärpress: Lite sämre utrustning på detta gymmet men fick tag på en liten stång. Den kan ha vägt 10kg kanske? Började med stång och körde sedan på 5kg till.
Hävstång: Fan va jag hatar denna övningen! Klen som en liten gris!För övrigt inget nytt på gymmet. Den bästa vägen till beach 2013 är fortfarande löpbandet i ca 40min och sedan dom två magtränarmaskinerna som står vid dörren. Sedan är man klar!
Dagens vikt: 116.8kg. Förfallet är totalt!
I morgon kommer jag troligen vara helt död. Men då kör vi en annan muskelgrupp!
15 januari, 2013 at 12:19 #1073180Anonym anvandareMemberAh, fy fan. Jag lider med dig, mannen.
Jag är själv nyseparerad och enligt mig så hade det varit mindre smärtsamt att hänga ner testiklarna i kokande vatten. Även jag har genomlidit en period av bristande motivation och vilsenhet.
Skönt att höra att du är på banan igen.
17 januari, 2013 at 14:48 #1073259Anonym anvandareMemberJa det är väl inget vidare. Men som du säger, livet går vidare!
Phew!
Slår man upp total träningsvärk i en ordbok så lär det vara en bild på mig där!Orkar inte riktigt lägga upp mina pass än men har tränat tisdag, onsdag och torsdag än så länge denna veckan. Dom två första dagarnas träning gav mig TOTAL träningsvärk i hela kroppen! Känner mig som en gammal gubbe som knappt kan gå i trappor!
Så idag körde jag väldigt lätta vikter för det gick helt enkelt inte med tunga. Körde idag mest för att få lite genomblödningar i musklerna och kanske väcka dom lite.
Bättre att träna lätta vikter än inte alls tänker jag.
I morgon skall jag sätta mig på roddmaskinen en sväng tänkte jag men det blir nog inte något lyfta i morgon.
Kul att vara tillbaka! -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.