Nykropp, från soffpotatis till vältränad. En journal från en total nybörjare.

Home Forums Seriösa träningsjournaler Nykropp, från soffpotatis till vältränad. En journal från en total nybörjare.

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 91 through 105 (of 894 total)
  • Author

hur går det Dennis? du har väl inte tappat sugen?

Reyky wrote:
    hur går det Dennis? du har väl inte tappat sugen?

Inte en chans! Men fick ta 4 vilodagar istället för 3 som jag haft innan. Eftersom jag hade en liten infektion i kroppen samt att jag var iväg på konferens förra torsdagen till fredag.

Men idag var jag på banan igen!

Bröst, biceps och underarmar stod på schemat idag!

Uppvärmning crosstrainer 10 varv. 9.37.
    Bröstpressmaskin lodrät grepp 25kg 10X5 (jag är för jävla klen i överkroppen för min storlek.) :(
    Bröstpressmaskin vågrät grepp 18kg 1X10 samt 11,5kg 4X10 och avslutande med en 18kg 1×10. Jag var helt slut i bröstet efter första rep med lodrätt grepp. :(

Underarmscurl hantel 9kg 10X5.
    Underarmscurl omvänt stång 12,5kg vikter på stången 5X5.
    Biceps hantel 9kg växelvis 10X5 (fick hjälpa vänsterarmen lite då och då, men det tar sig med vänstersidan)
    Biceps stång 12,5kg 5X5.

Det var dagens träning, sedan bar det av i ilfart och spring i trappor i 1,5 timme för att dela ut reklam. Känns gött att vara igång igen! :)

CDJ wrote:
    Ja du har juh hamnat på rätt sida iaf..Body forum hjälpte mig att gå ner ca 25kg till nuvarande form tack vare all information och inspiration man hittar här!

Tror stenhårt på att du fixar detta!

+1

Jag kom också i form för några år sedan och detta forum hjälpte mig enormt mycket.

Jag skulle bli extremt förvånad om du gav upp. Du verkar väldigt motiverad!

Nykropp wrote:
    Jadå det skall jag absolut.

Bifogar en videodagbok jag gjorde den sista augusti men som jag inte haft tid att ladda upp förens idag. :)

[http://www.youtube.com/watch?v=7E73LXOOcWE]

Hmm varför fungerar inte YT taggarna för filmerna?

[youtube=7E73LXOOcWE]

Varsågod =) Ta bara den texten som är efter = . I detta fall ”7E73LXOOcWE”

Bra jobbat förövrigt =)

Tackar så mycket!
    Dagens träning bjöd på rygg och triceps. Och det blev som följer.
    Crosst 10 varv 11.34 dom mäter olika helt klart fast man håller samma hastighet.
    Latsdrag maskin 49.5kg. 10×5.
    Korsryggmaskin 67.5kg. 10×5 samt 76.5kg 1×10
    Sittande rodd 49.5kg. 10×5.
    Armsträckning maskin 18kg 10×5.
    Tid på gym idag blev 1.15
    Det kändes grymt bra efter träning och nu sitter jag här i bilen och spänner mina lats.;-)

Hade helt missat filmen, grymt bra jobbat och trevligt att se ett ansikte bakom texten ! :)

Wow vilken inspirationskälla :) riktigt grymt, detta kommer följas.
    Jag gjorde mig en omelett och satte mig och kollade body, hittade din sida och fastnade i den så nu är omeletten kall haha! Då är det intressant! Fortsatt lycka till dig.:emo-thumb

5 kg på en månad! Jäkligt duktigt :D !!!

Oj tack så hemskt mycket! Inte min mening att din mat skulle kallna! :)
    Plussade träningen lite idag med att springa i trappor i ca 2,5 timmar efter styrketräningen. Var inte nådigt jobbigt kan jag lova. Men nu blir det inget mer spring i trappor innan nästa vecka. För jag känner att det tog hårt på mina benhinnor tyvärr. Men lär ha bränt en del kalorier där i alla fall.

Det är kul att så många tar sig tid att läsa vad jag håller på med. :)

Hime wrote:
    5 kg på en månad! Jäkligt duktigt :D !!!

Vet inte om det är så svårt, det lär visa sig i slutet på denna månaden. För det är inte direkt så att det saknas att ta av. ;)

J.v.K wrote:
    riktigt bra! har visat min pappa din blogg som han blivit inspirerad utav.

han har äntligen tagit tag i träningen & äta rätt efter många år av skitätande och har en rätt rejäl övervikt

all cred ska du ha

Oj, tack!
    Ännu en anledning till att jag inte kan backa ur nu då!
    Nu är det snart sovdags, 06:20 i morgon ringer klockan och sedan iväg till gymmet i ilfart!
    Det väntar mage och axlar i morgon. Så det blir säkert trevligt. :)

Längtar redan till slutet på denna månaden så man får se om man gått ner något mer på att hålla i. Jag vet att jag tappat mer. För jag kommer få korta bältet om några dagar. :)

fantastiskt kul att följa dig!

Dagens träning var mage och axlar. Jag kan utan tvekan säga att dagens träning var den jobbigaste under hela perioden. Anledningen till detta var att jag slarvade med maten igår. Vilket medförde att jag trots god motivation var totalt orkeslös under träningen. Mådde inget bra och orkade inget kändes det som. Men jag led mig genom träningen ändå och har nu lärt mig läxan. Slarva inte med maten när du tränar!

Uppvärming crosstrainer 10 varv 09:36. Mina ben var extremt slutkörda efter dom över 2 timmar jag sprang i trappor igår. Men jag tog mig genom. :)

Bålrotator 49,5kg 10X5. Här trodde jag att jag skulle spy. Att vrida kroppen på detta sätt när man är tom i magen och slutkörd i kropp var ingen njutning.
    Magmaskin 45kg 10X5 samt en sista 1X20 för att köra slut totalt.

Axelträning hantel lyft rakt upp 8kg 4X10 samt 1X8. Orkade bara inte genomföra den sista omgången med bra rörelse i övningen.
    Axel hantel åt sidan 7kg 10X5.
    Axel hantel rakt fram 5kg 10X5

Total tid på gymmet blev 55 minuter ca.

Extra: Bifogar en bild som jag var tvungen att ta. Tyvärr vart den inte så skarp som jag hoppas på. Men man börjar ana att det finns revben under späcket! :D
    Nu gäller det bara att ha med sig någon hela tiden som lägger på rätt ljus så ser det ju riktigt lovande ut. :up:

Ska säga så som jag tycker!

Jag anser absolut inget fel med att vara soffpotatis och leva gött med goda grejer osv. Men hälsan i längden kanske inte blir så bra.

Men en viktig grej är att man inte får sluta äta sådant, utan även njuta av livet.

Men att träna och ta träningen seriöst, det är något som förblir en livsstil man alltid kommer hålla på med.

Men glöm aldrig att njuta också! :D

Lycka till, jag ser ifram emot 1 aug 2011 och tidigare!

Givetvis skall man njuta, annars blir ju allt en pina. Men dom första 3 månaderna har jag bestämt mig för att köra hårt för att plocka så bra resultat som möjligt. Och givetvis också för att snabbt komma in i rutinerna och skapa ett nytt levnadssätt som håller även efter denna period är slut. Det jag kämpar med mest fortfarande är att inte ”frossa” när jag äter. Alltså att ta en portion och nöja sig med det.

Jag är en livsnjutare och jag älskar god mat och att laga mat framförallt. Men det håller inte i längden som du säger att bara äta och inte röra på sig. Mitt tankesätt är lite som jag läste någon annan här i forumet skrev, jag tränar hårt för att kunna äta vad jag vill. Det är dit jag vill komma när jag är klar med detta året.

Att kunna njuta av allt men ändå ha nytta av det i träningen och ändå ha en sund och stark kropp. :)

Viewing 15 posts - 91 through 105 (of 894 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.