Home › Forums › Seriösa träningsjournaler › Nykropp, från soffpotatis till vältränad. En journal från en total nybörjare.
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
8 september, 2010 at 11:22 #277819Anonym anvandareMember
Drar in en snabb videodagbok också.
[youtube=TsWnlIqQ3cU]
8 september, 2010 at 11:31 #277820Anonym anvandareMemberOm man var arbetslös, hade privat kock, hushållstjänare, PT, och var ekonomiskt oberoende – hur svårt vore det då att gymma? Inte alls, faktiskt.
Desto mer orkeslös och sjuk och skadad man är, och ändå gör det, desto roligare och mer karaktärsbyggande är det! Och det är det som är den viktiga delen – att kunna härda ut när det blir jobbigt, för annars blir det ingen livsstil, och därför ingen rutin. Då funkar det helt enkelt inte. Och då lägger man av till slut.
Learn to love the pain.
Vissa sjukdomar gör givetvis att du inte ska träna, men du fattar poängen
8 september, 2010 at 23:13 #277821Anonym anvandareMemberJag fattar vad du menar Rickard.
Efter en dag med bra mat och mycket vätska känner jag mig laddad i kroppen igen. Tänker försöka att inte göra om den missen jag gjorde igår när jag tog ut mig totalt och slarvade med maten. Så nu är det dags att sova. I morgon väntar ben och vader samt att jag skall försöka hinna med 1 timme på roddmaskinen innan jag tar 3 vilodagar. Man måste ju förtjäna vilan, eller hur?
God natt!
8 september, 2010 at 23:24 #277822Anonym anvandareMemberÄlskar när du nämner i videon att du åker förbi Mc Donalds utan att ”magen skriker efter mat” eller att du tar 1 portion istället för 3. Inte för att vi vet hur mycket 1 portion är, men det är ändå sånt som gör skillnad
Så kör hårt! Jag önskar att man kunde spola fram tiden ibland alltså9 september, 2010 at 09:48 #277823Anonym anvandareMemberNykropp wrote:Givetvis skall man njuta, annars blir ju allt en pina. Men dom första 3 månaderna har jag bestämt mig för att köra hårt för att plocka så bra resultat som möjligt.+1
Jag har ju kommit med en del synpunkter på dina måltider. Bl.a. att minska antalet potatisar till fördel för mer kött, skippa osten och ersätta med kalkon osv. Detta är ju självklart inget du behöver leva efter slaviskt för resten av ditt liv. Så småningom kan du börja äta ”normalt” igen. Men som det ser ut nu är du rejält överviktig och då anser jag att det är bra att att köra så hårt som möjligt med diciplin på kosten och få så bra resultat som möjligt med en gång. Jag tror att det kommer att sporra dig mer.
När du så småningom nått en normal vikt och vill börja optimera muskeluppbyggnaden kan du med fördel käka mer ost, potatis och bröd (i rimliga mängder dvs.)
9 september, 2010 at 12:05 #277824Anonym anvandareMemberAbsolut! Jag håller med er om kosten. Jag vill verkligen köra så hårt som möjligt dom första månaderna. Just för att inte halka tillbaka i gamla spår vilket jag vet är lätt om man gör något halvhjärtat.
Nu till dagens träning som fan var den bästa jag haft bo så länge. Ben och vader stod på programmet och jag ville verkligen väga upp gårdagens misslyckade träning. Även om jag led mig genom den också.
Idag hände också en ny sak. Jag fick pump i mina ben! Dom var fan stenhårda efter jag var klar med rodden. Plus att min tävlingslust vaknade till liv för första gången på 15 år ca. Kände en positiv ilska som jag inte känt sedan jag tävlade och tränade kampsport.
Crosst 10 varv 9.46.
Sittande bencurl 49.5kg 10×5.
Benspark maskin 49.5 kg 10×5. Samt 67.5kg 5×3.
Benpress 58.5 kg 10×5. Samt 72.5kg 1×5. Hela tiden repeterande mantrat kom igen nu ditt jävla fetto, detta klarar du.
Stående vadpress 58.5kg 10×5 samt 67.5kg 5×1.
Och avslutade med 1 timme på roddmaskinen.
Så jävla gott! Nu har jag förtjänat 3 dagar vila.9 september, 2010 at 12:21 #277825Anonym anvandareMemberNykropp wrote:Absolut! Jag håller med er om kosten. Jag vill verkligen köra så hårt som möjligt dom första månaderna. Just för att inte halka tillbaka i gamla spår vilket jag vet är lätt om man gör något halvhjärtat.
Nu till dagens träning som fan var den bästa jag haft bo så länge. Ben och vader stod på programmet och jag ville verkligen väga upp gårdagens misslyckade träning. Även om jag led mig genom den också.
Idag hände också en ny sak. Jag fick pump i mina ben! Dom var fan stenhårda efter jag var klar med rodden. Plus att min tävlingslust vaknade till liv för första gången på 15 år ca. Kände en positiv ilska som jag inte känt sedan jag tävlade och tränade kampsport.
Crosst 10 varv 9.46.
Sittande bencurl 49.5kg 10×5.
Benspark maskin 49.5 kg 10×5. Samt 67.5kg 5×3.
Benpress 58.5 kg 10×5. Samt 72.5kg 1×5. Hela tiden repeterande mantrat kom igen nu ditt jävla fetto, detta klarar du.
Stående vadpress 58.5kg 10×5 samt 67.5kg 5×1.
Och avslutade med 1 timme på roddmaskinen.
Så jävla gott! Nu har jag förtjänat 3 dagar vila.GRYMT! din kropp har nu börjat fatta att den inte kommer undan utan omfördelar blod och med det glykogen till den muskelgrupp som belastas. ett mkt mkt mkt bra tecken. även ett tecken på att du ätit bra. känner själv att jag får kass pump om jag ätit dåligt.
9 september, 2010 at 20:12 #277826Anonym anvandareMemberMan ska ta en sak i taget, det vet jag så du får ursäkta mig för detta jag frågar nu, men jag är lite nyfiken på hur du tänker och planerar.
Jag satt och läste ditt första inlägg igen. Ditt mål är just nu att gå ner i vikt. Har du definierat det målet mer exakt? Vill du bli riktigt hård med synliga rutor på magen eller strävar du mer åt en ”normal”-vikt? Du är ju en stor kille med dina imponerande 2 meter över havet. Du bör se maffig som fan ut med en muskulös kropp! När du nått du gått ner till, låt oss säga 90 kg. Vad gör du då? Äter och lever normalt eller tänker du lägga i en extra växel och bli vältränad på riktigt?
Själv hade jag som mål för några år sedan att gå ner i vikt först och främst. Jag gick ner från 84 kg till 72 kg från april till juni. Sedan dess har jag mest koncentrerat mig på att bli starkare och hårdare. Grövre helt enkelt.
9 september, 2010 at 20:43 #277827Anonym anvandareMemberNykropp wrote:Så jävla gott! Nu har jag förtjänat 3 dagar vila.ta nu dessa vilodagar till att göra något nyttigt, ha som mål att leka med ungarna i 2-3 h/dag så bränner du lite gratis där samt att dom somnar gott på kvällen så kan du få lite kvalitétstid med Julia :up:
9 september, 2010 at 21:05 #277828Anonym anvandareMemberClark wrote:Man ska ta en sak i taget, det vet jag så du får ursäkta mig för detta jag frågar nu, men jag är lite nyfiken på hur du tänker och planerar.Jag satt och läste ditt första inlägg igen. Ditt mål är just nu att gå ner i vikt. Har du definierat det målet mer exakt? Vill du bli riktigt hård med synliga rutor på magen eller strävar du mer åt en ”normal”-vikt? Du är ju en stor kille med dina imponerande 2 meter över havet. Du bör se maffig som fan ut med en muskulös kropp! När du nått du gått ner till, låt oss säga 90 kg. Vad gör du då? Äter och lever normalt eller tänker du lägga i en extra växel och bli vältränad på riktigt?
Själv hade jag som mål för några år sedan att gå ner i vikt först och främst. Jag gick ner från 84 kg till 72 kg från april till juni. Sedan dess har jag mest koncentrerat mig på att bli starkare och hårdare. Grövre helt enkelt.
Jag kanske skulle förtydligat mig lite från början. Men jag visste faktiskt inte vad mitt mål skulle utvecklas till efter hand. Men allt eftersom så har mitt mål blivit att få bort fettet och bygga under tiden. Alltså gå ner i vikt blir ju oundvikligt på vägen. Men jag kommer heller inte stirra mig blind på vågen utan gå mer efter måttbandet. Det spelar ingen roll om jag inte går ner mer än 3-4kg i månaden egentligen, så länge jag går ner i midjemått. Alltså omplacerar fördelningen av fett och muskler. Var min vikt är när detta mål är avklarat går ju inte säga. Det kan ju bli så att jag väger 90kg, men kan ju lika gärna väga 110 när det händer. Allt beror ju på hur hårt jag tränar på vägen. Jag har ju fett att ta av.
Så i fas 1 är mitt mål att så snabbt som möjligt få bort fettet och förhoppningsvis när detta har skett kunna presentera en ganska välbyggd kropp. Efter jag är klar med detta så har jag mycket svårt att se mig själv bara underhålla denna som den är. Jag kommer säkerligen vilja öka på min massa till en lagom nivå som ser hälsosamt ut. Jag har dock i nuläget inget mål att bli något muskelberg, i alla fall inte som det ser ut nu. Om det sedan visar sig att jag har lätt att bygga, ja då kanske det blir så ändå.
Lite flummigt inlägg men hoppas framgick ungefär vart jag vill komma.
9 september, 2010 at 22:28 #277829Anonym anvandareMemberNär du väl har börjat få smak för lite former och musklerna börjar synas ordentligt så kommer du säkert börja bygga ordentligt. Menar om man väl börja lägga ner allt jobb som krävs för att gå ner i vikt så kommer du få blodad tand och vilja fortsätta jobba med din kropp och utvecklas.
Det är vad jag tror ialla fall.
Kämpa på!
9 september, 2010 at 23:27 #277830Anonym anvandareMemberBolero wrote:När du väl har börjat få smak för lite former och musklerna börjar synas ordentligt så kommer du säkert börja bygga ordentligt. Menar om man väl börja lägga ner allt jobb som krävs för att gå ner i vikt så kommer du få blodad tand och vilja fortsätta jobba med din kropp och utvecklas.Det är vad jag tror ialla fall.
Kämpa på!
Jag är ganska säker på att det är som du säger.
Drar in en videodagbok också som avslutning på veckan.
[youtube=hNNNMseIMiM]
10 september, 2010 at 10:54 #277831Anonym anvandareMemberNykropp wrote:Jag är ganska säker på att det är som du säger.Drar in en videodagbok också som avslutning på veckan.
[youtube=hNNNMseIMiM]
så jävla kul att se dig så taggad!! det lyser i ögonen på dig……:up:
10 september, 2010 at 14:55 #277832Anonym anvandareMemberReyky wrote:så jävla kul att se dig så taggad!! det lyser i ögonen på dig……:up:Ja det var därför jag var tvungen att göra en videodagbok. Den känslan skall vi kapsla in och spara på nätet för alltid!
Var riktigt jädra skönt att få väcka den känslan också. För även om jag varit motiverad hela vägen sedan 1 aug så var det faktiskt igår det ”tände” till ordentligt som det borde. En milsten!
13 september, 2010 at 11:12 #277833Anonym anvandareMemberBörjade veckan med att försova mig och kom till träningen 2 timmar senare än vanligt.
Crosstrainer 10 varv 9.34.
Bröstpress maskin vågrät grepp 25kg 10×5.
Bröstpress maskin lodrät grepp 25kg. 10×5.
Underarmscurl hantel 10kg 10×5.
Underarmscurl stång 12.5kg 10×5.
Biceps hantel 9kg 1×10 samt 7kg 4×10.
Biceps stång 12.5kg 1×7 sedan orkade jag helt enkelt inte ett rep till.
Dagens pump var underarmarna! Dom vart stenhårda! Nu börjar man märka att det händer saker i kroppen.
Nu väntar 4 till 5 timmar löpning i trappor!
Gott att vara igång igen efter helgvila. -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.