Omstart

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 226 through 240 (of 601 total)
  • Author
    faran wrote:
    Jag funderar på att beställa ett Whey-protein. Jag har ON Whey Rocky Road och Jordgubb/banan nu, men tänkte testa nåt annat märke. Jag har redan testat alla ONs smaker.
    Någon som har ett tips? Är BS protein gott? Smaken är viktigast. :)

Kika på Proteinfabrikkens utbud! Ice Cream Vanilla är inte dum t ex..

Tack för tipset! Jag ska se om jag får en second opinion av någon. :)

Jävla axel![/b]

Inatt har jag haft så jävla ont i axeln och värken har spridit sig från knölen som gör ont hela tiden nu. Jag sov knappt någonting inatt och enda sättet jag kunde ligga så att det inte gjorde asont var på rygg med kudden lite under axeln och en påse iskallt vatten på axeln.
    Jag hade nog inte ens såhär ont när jag hade som ondast i höstas. Armen går inte att använda alls.

Jag skulle egentligen köra ben idag, men då jag satte mig i benpressen och värmde upp på 150 kg började låren krampa så det var ingen mening att försöka. Istället blev det:

• 3 magövningar
    • rehab axel
    • underarmar
    • vader
    • lite lätt rodd
    • lite lätt triceps
    • lite lätt biceps

Det var så sjukt länge sen jag körde både biceps och triceps så det var riktigt skönt att få lite blodflöde igenom musklerna.
    Passet tog 80 minuter. Jag drack EAA före och 30g ON Whey efter. Sen gick jag hem och gjorde tacos av 400g nötfärs.

Jag pratade med sjukgymnasten idag angående det senaste utbrottet av inflammationen i axeln och vi bestämde möte på torsdag. Efter det ska hon skicka mig till en läkare som kan ta beslut om operation.

Tack för bra info Flessa!
    Jag märkte att jag har rätt mycket kvar av ON Whey Rocky Road och Banana/strawberry, så det blev inge whey i min senaste beställning.
    Det blev istället BS Casein Päronsplit, omega3 och några bars.
    När det väl blir dags för whey så tror jag att jag kommer beställa BS. Dock så tycker jag att det är lite trist att det bara finns de tre ”vanliga” smakerna och naturell.

faran wrote:
    Tack för bra info Flessa!
    Jag märkte att jag har rätt mycket kvar av ON Whey Rocky Road och Banana/strawberry, så det blev inge whey i min senaste beställning.
    Det blev istället BS Casein Päronsplit, omega3 och några bars.
    När det väl blir dags för whey så tror jag att jag kommer beställa BS. Dock så tycker jag att det är lite trist att det bara finns de tre ”vanliga” smakerna och naturell.

Det kommer fler smaker på Whey, bla päronsplit, mint och almond.

Gober wrote:
    Det kommer fler smaker på Whey, bla päronsplit, mint och almond.

Aah, ännu en anledning att vänta då! Jag är för övrigt väldigt spänd på BS Casein päronsplit!

Idag är det riktigt go träningsvärk i magen och speciellt i biceps. Det märks att det var ett tag sen armarna fick sig en omgång!

Lugnt överkroppspass [/b]
    Körde massa lätta övningar för hela överkroppen men fokuserade främst på att rehabba axeln. 50 minuter körde jag, EAA före och 30g ON Whey efter.

Har fortfarande sjuk träningsvärk i biceps, eller framför allt i armvecken. Muskelfästena eller lederna? Vad vet jag. Nothing.:ph34r:

Jag var nyss hos läkaren och vi bestämde att jag ska operera axeln. Jag vet inte när än, men det blir inom de närmsta veckorna i alla fall.

Skönt att ha fått bestämt att operation blir av! Får hoppas på att allt flyter på ordentligt sen så du kan börja använda axlarna ordentligt igen. :up:

Tack pojkar! Ja det är skönt att det är bestämt så att man kan ställa in sig på det på riktigt. Jag hoppas att det går bra så att jag kan börja träna på riktigt snart!

Jag kommer fortsätta träna ben under rehabtiden, och om jag blir sjukskriven ett tag så kommer det nog bli lite mer tid för matlagning och bakning och därav mer bilder. :up:

faran wrote:
    Jag kommer fortsätta träna ben under rehabtiden, och om jag blir sjukskriven ett tag så kommer det nog bli lite mer tid för matlagning och bakning och därav mer bilder. :up:

:up:emo-thumb

Hoppas även du återhämtar dig snabbare än kvickt!

ErikHB wrote:
    :up:emo-thumb

Hoppas även du återhämtar dig snabbare än kvickt!

Tack, det hoppas jag också! :)

Överkropp[/b]
    I helgen har jag mest legat i horisontal-läge så idag körde jag igenom överkroppen lite lätt för att få känna blodet flöda lite i musklerna.
    Jag gjorde en rätt sjuk uppvärmning som jag känner straffar sig lite nu i efterhand. Jag fick lite ont i lungorna efter uppvärmningen och nu hostar jag lite.

Uppvärming: Marklyft[/b]
    60 kg (kroppsvikt + 5 kg) x 70 reps (utan vila)

Rodd i maskin
    50 kg x 8
    50 kg x 8
    50 kg x 8
    Bröst i cable cross
    30 kg x 8
    30 kg x 8
    30 kg x 8
    30 kg x 8
    Tricepsdrag med rep
    30 kg x 8
    30 kg x 8
    30 kg x 8
    Koncentrationscurl biceps, en arm åt gången
    15 kg-hantel x 8
    15 kg-hantel x 8
    15 kg-hantel x 8
    Baksida axlar i maskin
    30 kg x 10
    30 kg x 10
    35 kg x 10
    Rehab axel; armbåge i sidan och drag utåt
    10 reps x 3 set vardera arm
    Mage; crunches hängandes i benen
    8 reps x 3 set
    Rehab axel; press med hantlar liggandes på golvet
    12,5 kg x 12
    12,5 kg x 12
    12,5 kg x 12

60 minuter tog passet, EAA innan, 30g ON Whey efter.

70 reps marklyft är ingen lek ändå.
    Skönt att få vetskap om operation, fö. Så detta kanske är ett av de farväl-pass du har kvar av överkropp då?

Viewing 15 posts - 226 through 240 (of 601 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.