Home › Forums › Seriösa träningsjournaler › Omstart
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
21 februari, 2011 at 15:16 #161750Anonym anvandareMember
SJUKSKRIVEN[/b]
I morse vaknade jag med smärta i axeln och ett ganska kraftigt tryck över bröstet av förkylningen. Jag velade länge innan jag drog på mig blåstället, men till slut åkte det på i alla fall.
Jag hade en del jobb som jag var tvungen att göra klart innan sjukskrivningen, så jag åkte till jobbet för att göra några småjobb, skriva klart arbetsordnarna och delegera ut resten av jobben. Under dagen blev både smärtan i axeln och förkylningen värre.Nu sitter jag hemma med en kopp kaffe och ska snart kurera mig med tacos/tortillas.
Jag blir sjukskriven resten av veckan, och nästa måndag åker jag till Stockholm för operationen. Tills dess måste jag koncentrera mig på att bli kvitt förkylningen så att operationen inte skjuts upp.
21 februari, 2011 at 15:45 #161751Anonym anvandareMemberKaffe och mat är bra botemedel!
Skönt med stundande operation, som sagt. Hoppas det går vägen, och att rörelseförmågan inte hindrar framtida bak under sjukskrivningen
21 februari, 2011 at 18:41 #161752Anonym anvandareMemberGå och bajsa så ska du se att det hjälper.
21 februari, 2011 at 20:09 #161753Anonym anvandareMemberTomas Tryffel wrote:Kaffe och mat är bra botemedel!Skönt med stundande operation, som sagt. Hoppas det går vägen, och att rörelseförmågan inte hindrar framtida bak under sjukskrivningen
Första dagarna lär jag vara lite invalido, men så fort jag mår bra ska jag sätta igång. :up:
torbjorn wrote:Gå och bajsa så ska du se att det hjälper.Okej, tack doktorn!
22 februari, 2011 at 15:20 #161754Anonym anvandareMemberDet var nog ett riktigt beslut att gå hem från jobbet igår och skippa träningen. Förkylningen är snäppet värre idag och jag kommer nog stanna inomhus några dagar.
Är det någon som har bra tips på hur man kurerar sig? Funkar det att äta vitlök tex?[/b]
I morse tog jag en Berocca boost, till lunch en C-vitamin brustablett och tänkte senare ta en Enomdan-tablett.
22 februari, 2011 at 18:52 #161755Anonym anvandareMemberfaran wrote:Det var nog ett riktigt beslut att gå hem från jobbet igår och skippa träningen. Förkylningen är snäppet värre idag och jag kommer nog stanna inomhus några dagar.Är det någon som har bra tips på hur man kurerar sig? Funkar det att äta vitlök tex?[/b]
I morse tog jag en Berocca boost, till lunch en C-vitamin brustablett och tänkte senare ta en Enomdan-tablett.
Jag börjar med att förbanna mig själv för att jag skriver det här, självklart kommer jag bli sjuk nu, men i alla fall.
Sen jag började äta Mivitotal och Omega-3 morgon och kväll samt att jag använder en nässpruta som heter Naseline (man sprutar upp koksaltlösning upp i näsan för att rensa ut) har jag inte blivit sjuk.
Innan jag började med det här snittade jag ungefär en veckas förkylning på 6 veckor sen ett år tillbaka. Har nu varit fri från det sen i november.
Nu vet jag inte om det hjälper om du redan är förkyld men alltid värt ett försök tycker jag!22 februari, 2011 at 19:13 #161756Anonym anvandareMembertorbjorn wrote:Gå och bajsa så ska du se att det hjälper.[youtube=JxYApktRZk0]
Annars är det väl vila och Whisky som gäller
22 februari, 2011 at 20:06 #161757Anonym anvandareMembertorbjorn wrote:Jag börjar med att förbanna mig själv för att jag skriver det här, självklart kommer jag bli sjuk nu, men i alla fall.
Sen jag började äta Mivitotal och Omega-3 morgon och kväll samt att jag använder en nässpruta som heter Naseline (man sprutar upp koksaltlösning upp i näsan för att rensa ut) har jag inte blivit sjuk.
Innan jag började med det här snittade jag ungefär en veckas förkylning på 6 veckor sen ett år tillbaka. Har nu varit fri från det sen i november.
Nu vet jag inte om det hjälper om du redan är förkyld men alltid värt ett försök tycker jag!Omega-3 kör jag med, men jag tror inte det är nåt som förebygger förkylningar.
Den här förkylningen drog jag nog på mig i Polen, för ett helt gäng från resan har varit förkylda sen de kom hem. Det håller i sig länge med andra ord.Tommy Ivarsson wrote:
Annars är det väl vila och Whisky som gällerJohan Glans är sjukt rolig! :up:
Jag tänkte faktiskt ta mig lite whiskey senare ikväll. Nu sitter jag och knaprar marinerade vitlöksklyftor.
22 februari, 2011 at 21:25 #161758Anonym anvandareMemberHar redan postat den här bilden i Matbilder, men jag postar den även här för att komma ihåg vad jag gjort och när.
Korv, lök, vitlöksklyfta, färsk chili, paprika, purjo, tomatpuré, salt, svartpeppar, curry, tikka, lite paprikakrydda och liiite soya(som jag glömde skriva i andra tråden).
23 februari, 2011 at 15:07 #161759Anonym anvandareMemberKomma ihåg till nästa gång: att dammsuga när man är förkyld är inte bra. Man blir förbannad, andfådd och får därmed ont i bröstet.
Förkylningen vill inte ge med sig. Jag proppar mig full med vitaminer och äter vitlöksklyftor. Åt nyss lunch bestående av Penne, hemmagjorda köttbullar, grönsaker och tacosås blandad med hackade marinerade vitlöksklyftor. Jag håller mig inomhus idag och troligtvis hela dagen imorgon, om inte kameran jag har beställt kommer till posten för då måste jag hämta den!
23 februari, 2011 at 16:44 #161760Anonym anvandareMemberKrya på dig nu då! Kör stenhårt på huskurer, vila och kaloriöverskott så bör du snart vara på benen igen!
23 februari, 2011 at 17:02 #161761Anonym anvandareMemberfaran wrote:Komma ihåg till nästa gång: att dammsuga när man är förkyld är inte bra. Man blir förbannad, andfådd och får därmed ont i bröstet.Förkylningen vill inte ge med sig. Jag proppar mig full med vitaminer och äter vitlöksklyftor. Åt nyss lunch bestående av Penne, hemmagjorda köttbullar, grönsaker och tacosås blandad med hackade marinerade vitlöksklyftor. Jag håller mig inomhus idag och troligtvis hela dagen imorgon, om inte kameran jag har beställt kommer till posten för då måste jag hämta den!
Något jag kan tipsa om, kanske såhär i efterhand , men ändå; grapefruktkärne-extrakt. Smaka på det ordet!
Det är nästan dynamit, och jag tycker att det hjälper mot en hel del
diffusa sjukdomskänningar/förkylningar.Vad har du beställt för kamera?
23 februari, 2011 at 19:14 #161762Anonym anvandareMemberSka du också börja med kamera hysterin? Känns lite mainstream nu, är du mainstream faran? För övrigt tycker jag också du borde testa grapefruktkärne-extrakt, med det namnet kan det inte vara annat än bra.
Lycka till i kampen mot det onda!23 februari, 2011 at 19:30 #161763Anonym anvandareMemberTommy Ivarsson wrote:Krya på dig nu då! Kör stenhårt på huskurer, vila och kaloriöverskott så bör du snart vara på benen igen!Det är precis vad jag gör. Bild på middagen bifogas längre ner. :emo-thumb
Tomas Tryffel wrote:Något jag kan tipsa om, kanske såhär i efterhand , men ändå; grapefruktkärne-extrakt. Smaka på det ordet!
Det är nästan dynamit, och jag tycker att det hjälper mot en hel del
diffusa sjukdomskänningar/förkylningar.Vad har du beställt för kamera?
Haha ja det ordet är nog svårt att säga snabbt 10 gånger i rad. Ska googla och se vad som står. Tack för tipset!
En Panasonic Lumix DMC-GF2 med ett 14-42-objektiv.torbjorn wrote:Ska du också börja med kamera hysterin? Känns lite mainstream nu, är du mainstream faran? För övrigt tycker jag också du borde testa grapefruktkärne-extrakt, med det namnet kan det inte vara annat än bra.
Lycka till i kampen mot det onda!Ja det där med att ta bilder är väldigt mainstream, och speciellt att vilja ha bra bilder.
När min förra kamera gick sönder för nåt år sen fick jag ärva morsans IXUS40 och den håller inte riktigt måttet. Jag behöver även en hobby nu när jag blir invalido ett tag framöver.23 februari, 2011 at 19:34 #161764Anonym anvandareMemberEftersom jag är sjuk och tycker synd om mig själv unnar jag mig extra god mat. Det blev 8 pannkakor varav 5 slank ned. Testade även att blanda i Orbilox 8 Belgian Chocolate i den sista pannkakan. Den och de två andra som blev över blir en lagom lunch imorgon.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.