Omstart

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 271 through 285 (of 601 total)
  • Author
    faran wrote:
    Eftersom jag är sjuk och tycker synd om mig själv unnar jag mig extra god mat. Det blev 8 pannkakor varav 5 slank ned. Testade även att blanda i Orbilox 8 Belgian Chocolate i den sista pannkakan. Den och de två andra som blev över blir en lagom lunch imorgon.

Fucking A!

Gober wrote:
    Fucking A!

+1 :emo-thumb

Ah, en sådan smidig sak. Kikade du något på typ Canon Eos 500/550 eller Pentax K-r?

Vad steker du i för panna fö? Ser ut att vara riktigt härlig yta på pannkakorna!

Pannkakorna såg riktigt smariga ut!

Tomas Tryffel wrote:
    Ah, en sådan smidig sak. Kikade du något på typ Canon Eos 500/550 eller Pentax K-r?

Vad steker du i för panna fö? Ser ut att vara riktigt härlig yta på pannkakorna!

Nä såna kameror är lite för avancerade för min smak. Man måste sätta sig in alldeles för mycket i dem för att få bra bilder. :)

Jag gräddar i en Tefal Delicia Pro-panna. Det är den absolut bästa pannan jag haft. Man behöver inte ens ha smör i den när man gräddar. Bifogar en bild längre ned.

Flessa wrote:
    Jag måste bara ge beröm för att du alltid får dina matbilder att se så jävla aptitliga ut. Lycka till med operationen med och hoppas att alla problem med axeln löser sig till det bättre nu. :up:

Tack, och jag tror att jag kan få till bilderna ännu bättre snart. Den nya kameran kom nyss. :up:

ralle12 wrote:
    Pannkakorna såg riktigt smariga ut!

Tack, de var riktigt smarriga.

Vad är det för beläggning i den?

Aha, jag har på något vis alltid känt tvärtom. Att man nästan måste vara gravt handikappad för att misslyckas :) Vi får väl se när jag skaffar en!

Tomas Tryffel wrote:
    Vad är det för beläggning i den?

Aha, jag har på något vis alltid känt tvärtom. Att man nästan måste vara gravt handikappad för att misslyckas :) Vi får väl se när jag skaffar en!

Det är non-stick beläggning.
    Jaså? Jag tycker att man måste vara så insatt för att kunna utnyttja en systemkameras fulla potential. :)

Här är en bild från nya kameran: Två vanliga pannkakor, en proteinpannkaka med Belgian Chocolate, grädde och jordgubbssylt.

Jo, för att få ut allt måste man nog det iofs. Får se var jag landar, nu då din kamera tog så himla bra bild! Många inställningsmöjligheter?

Hur smakade orbilox-pannkakan?

faran wrote:
    Här är en bild från nya kameran: Två vanliga pannkakor, en proteinpannkaka med Belgian Chocolate, grädde och jordgubbssylt.

Den bilden var riktigt bra, ser ut som ett vykort man köper i Talinn typ. I positiv bemärkelse, den var finfin!
    Och ja? Hur var pankisen? Vinner du över förkylningen? Fan att tjejer aldrig får veta hur det är när en kille är riktigt förkyld, det stör mig lite.

Tomas Tryffel wrote:
    Jo, för att få ut allt måste man nog det iofs. Får se var jag landar, nu då din kamera tog så himla bra bild! Många inställningsmöjligheter?

Hur smakade orbilox-pannkakan?

• Man kan välja att köra kameran helt manuellt och därmed sköta alla inställningar själv precis som på en systemkamera.
    • Man kan även välja att sköta bländarvärdet så att kameran själv ställer in passande slutartid, eller sköta slutartiden så att kameran ställer in bländarvärdet.
    • Nästa steg är mer automatiskt som på en vanlig kompaktkamera, och sen finns det en ännu mer automatisk inställning som väljer scene och så åt dig också.
    • Du kan även styra menyerna själv så att de inställningar du ofta använder och vill komma åt lätt ligger som genvägar med en enkel knapptryckning.
    • Sen är det ju nice med touch screen-LCD också. Du kan välja vad som ska fokuseras genom att peka på skärmen.
    • Du kan även välja att ta bilder i RAW-format. Har inte läst så mycket om det än så jag vet inte om det är nåt att ha. :)
    • Du filmar ju i 1080i med kameran och stereoljudet var riktigt bra! Du kan även göra många inställningar med filmningen, men jag har inte testat så mycket där än.

Men jag har bara lekt med den i ett par timmar så jag lär hitta mer roliga saker. Jag låter nog lite som en försäljare nu känner jag, men jag är väldigt nöjd hittills. :up:

torbjorn wrote:
    Den bilden var riktigt bra, ser ut som ett vykort man köper i Talinn typ. I positiv bemärkelse, den var finfin!
    Och ja? Hur var pankisen? Vinner du över förkylningen? Fan att tjejer aldrig får veta hur det är när en kille är riktigt förkyld, det stör mig lite.

Angående pannkakan så var den riktigt fin, men nästa gång ska jag ha mer proteinpulver. Då ska jag även testa göra pannkakor med mitt vaniljpulver (Orbilox-8). Tror det kan bli riktigt gott!

Förkylningen sitter stadigt kvar i bröstet. Jag kände det när jag gick och hämtade kameran förut. Så fort jag blev lite andfådd började det brännas lite i luftrören/lungorna. Men det är nog lugnt med operationen ändå; blir det inte värre än såhär kan jag ljuga för doktorn och säga att jag är frisk som en nötkärna.

Pannkakor med orbilox är inte dumt (i alla fall inte chokladen), förresten kommer det snart en ny smak på orbiloxen. :)

Ok! Hur snabb är autofokusen om du använder skärmen?

Albin wrote:
    Pannkakor med orbilox är inte dumt (i alla fall inte chokladen), förresten kommer det snart en ny smak på orbiloxen. :)

Ja jag läste det i din blogg. Den ser vi fram emot! :up:

Tomas Tryffel wrote:
    Ok! Hur snabb är autofokusen om du använder skärmen?

Jag vet inte exakta siffror, men från att man pekar på skärmen till att kortet tas handlar nog om några tiondelar av en sekund. Men ta inte mitt ord för det då det är rätt svårt att uppskatta. :)

Jag tänkte träna lite senare idag så jag laddar med en god frukost.

Bara potatis och lingonsylt?

Nåväl, en bra carbload iaf. ;)

Viewing 15 posts - 271 through 285 (of 601 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.