Omstart

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 601 total)
  • Author

Ryggpass

Marklyft:
    60kg x 2set x 10reps
    90kg x 6
    100kg x 3, 6, 5
    90kg x 6, 10, 8, 7

Rehab axel

Ena endan av stången mot ett hörn, vikter på andra sidan, gränsla stången, puta med röven, rodd med smalt grepp typ:
    50kg + stång x 8, 6, 6, 6
    40kg + stång x 8, 6

Latsdrag, smalt grepp, väldigt strikt och försiktigt:
    50kg x 8, 6, 6, 6, 6, 5.

Shrugs:
    34kg-hantlar x 3set x 10reps

Tid för passet: 60 minuter

Kommentar:
    Skitkonstigt markpass, många set. Kände mig väldigt svag från början men kom igång lite när jag fick upp pulsen. Här märks det att jag är väldigt mycket svagare än förut.
    Trist att vara svag, men min vrede och vilja gjorde att jag köttade lite extra. Jag ska tillbaka!

Efter passet:
    En proteindrink och sedan hem för att äta middag som idag bestod av mackor:
    Macka #1: smör och ost.
    Macka #2: rödbetssallad, köttbullar, sallad, tomat, gurka, paprika.
    Macka #3: två ägg, kaviar, sallad, gurka, tomat.

Förutom en ostmacka och en macka med köttbullar/rödbetssallad så åt jag även det här ikväll: 30g Strawberry/banana, 1 dl mjölk, drygt 10 frysta jordgubbar och lite vaniljsocker mixat i en blender. Glass! Vet inte hur jag klarade mig utan blendern..

Benpass

Benböj i smith:
    (I vikterna är inte smithstången inräknad)
    Brett mellan fötterna:
    40 kg x 10, 10, 8, 8.
    Fötterna ihop:
    40 kg x 10, 10, 10, 10, 10, 8.

Vader i smith:
    (I vikterna är inte smithstången inräknad)
    70 kg x 10, 10, 10, 8.

Benspark framsida lår:
    40 kg x 8, 7, 6, 6
    35 kg x 6, 6

Sittande vadpress:
    50 kg x 10, 10, 8, 8, 8

Baksida lår liggandes på mage i maskin:
    27,5 kg x 6, 6, 6, 6

Mage i maskin, typ situps:

27,5 kg x 10, 9, 8, 6

Mage, liggandes på bänk med enbart skulderbladen, lyfta benen:
    4 set x 8 reps

Kommentar:
    Löjligt. Det känns rent ut sagt löjligt! Skäms nästan eftersom det syns att jag verkligen sliter med de här låga vikterna som jag förut bollade med. Men men, det kan ju bara bli bättre.
    Jag hoppas att gårdagens marklyft gjorde att jag var lite svagare idag.

Efter passet: En proteindrink och sen hem för att äta Kyckling Tikka Masala, ris, Roti, grönsaker och Cola light. Sammalagt blev det runt 500g kyckling. En av favoriträtterna!

Armpass
    Allt väldigt strikt

Rehab axel

Koncentrationscurl biceps med hantel, en arm i taget lutandes framåt med armen hängandes rakt ned.
    12,5 kg x 8 (vardera arm)
    14 kg x 8, 7, 6, 6, 6

Bicepsdrag mot panna, liggandes på bänk
    55 kg x 6, 6,
    50 kg x 7, 6, 6, 6

Bröst i cable cross
    30 kg vardera hand x 10
    35 kg x 8, 8, 6, 6
    30 kg x 6, 6

Triceps push downs med v-stång, smalt grepp
    45 kg x 8, 8, 8, 8, 8, 6

Triceps push downs med rak stång, brett grepp
    35 kg x 8, 8, 8, 8, 8, 7

Kommentar: Det gick väl rätt hyfsat ändå. Kände av axeln lite, men inte farligt mycket.

Efter passet: En proteindrink

Dagens ”byggarmåltid” lagade jag direkt när jag kom hem från passet.
    Jag gjorde pannbiffar av:

• 1500 gr nötfärs
    • 1 dl ströbröd
    • 1 dl mjölk
    • 2 ägg
    • 3 tsk salt
    • 2 tsk svartpeppar
    • 2 st färska röda chili
    • 1 gul lök
    • 2 vitlöksklyftor

Sås av: köttsaften och det som var kvar i pannan, grädde, mjölk, kalvfond, salt, peppar och lite soya.
    Potatis och morötter i ugn, kryddade med salt, svartpeppar och paprikakrydda.
    Sallad
    Cola light

Av 36 biffar åt jag 10 nu.
    Fantastiskt smaskigt! :up:

Ryggpass
    Dagsvikt: 54,0 kg (+1,5 kg sedan 2010-10-26)

Marklyft

• 60 kg x 10, 10
    • 100 kg x 8, 7, 6, 6, 6, 6

Latsdrag i maskin med fria vikter

• 70 kg x 8, 7, 6, 6, 6

Roddmaskin med sån här stång: |

|

• 50 kg x 8, 6, 6, 6, 6

Rehab axel

Shrugs med hantlar

• 34 kg x 10, 10, 7

Lite underarmar

Tid för passet: 70 minuter
    Kommentar: Idag gick marklyftet lite bättre. Jag var orolig innan passet då axeln värkte mycket även när jag inte gjorde nåt. Har nog legat på den i natt. Det gick dock bra och jag kände knappt av den under passet.
    Efter passet: En proteindrink, sen åkte jag hem och värmde 11 pannbiffar, potatis och morötter.

Jag borde väl fortsätta gå upp i vikt när jag äter såhär? :emo-thumb

J.v.K wrote:
    Skön pump efter alla set marklyft? ;)

bra pass ! :emo-thumb

Skön pump och framförallt hög puls! :p

Ja idag kändes det faktiskt bra! Även om styrkan inte är där så känns det som att den är på väg.

Grymt pass!

btw: fan vad du äter!

Drabbades själv av en liknande axelskada som dig ca 2 år sedan. Vaknade som dig också upp dagen därpå och kände att detta är inte bra, kunde tex inte prata i telefon med den armen.. Nåväl slutade gymma 8 månader och fortfarande inte bättre, olika behandlingar gjorde ingen skillnad, fick tillslut tillgång till nån typ av sjukgymnast som jag fick behandling av med en elmaskin (mins ej namnet), det gjorde att det blev lite bättre. Började köra på gymmet igen, enbart rygg, axeln höll sig alltjämt öm men samtidigt tålde den träningen. Körde på så i ett halvår och började sedan introducera pressar igen, sakta men säkert, du kan kolla min TB för vidare info. Mitt tips till dig är dock att prova nån typ av elmassage ”abtronic” liknande och fästa på ditt onda område för att få igång cirkulationen på allvar. Tror tyvärr inte det går att helt bli av med en sånhär skada.

ralle12 wrote:
    Grymt pass!

btw: fan vad du äter!

Som svar på båda; jag har bestämt mig, jag ska bli större och starkare! :emo-thumb

räven wrote:
    Drabbades själv av en liknande axelskada som dig ca 2 år sedan. Vaknade som dig också upp dagen därpå och kände att detta är inte bra, kunde tex inte prata i telefon med den armen.. Nåväl slutade gymma 8 månader och fortfarande inte bättre, olika behandlingar gjorde ingen skillnad, fick tillslut tillgång till nån typ av sjukgymnast som jag fick behandling av med en elmaskin (mins ej namnet), det gjorde att det blev lite bättre. Började köra på gymmet igen, enbart rygg, axeln höll sig alltjämt öm men samtidigt tålde den träningen. Körde på så i ett halvår och började sedan introducera pressar igen, sakta men säkert, du kan kolla min TB för vidare info. Mitt tips till dig är dock att prova nån typ av elmassage ”abtronic” liknande och fästa på ditt onda område för att få igång cirkulationen på allvar. Tror tyvärr inte det går att helt bli av med en sånhär skada.

Det låter verkligen som min skada. Jag kan inte ratta bilen med vänsterhanden, och att hålla i telefonen med vänsterhanden gör ont ibland.
    Har som du haft ett uppehåll som inte hjälpte och fått några behandlingar som gjort det lite bättre men inte bra.
    Jag ska tillbaka till naprapaten på tisdag. Då ska jag passa på och fråga om alternativa behandlingar så som elmassagen. Tack för tipset!

Vilodag idag. Har en del träningsvärk i ryggen efter gårdagens pass. Skönt! :up:

Dagens matintag:
    Kl 6: Proteindrink.
    Kl 9: Pannbiffar, potatis, morötter och lingonsylt.
    kl 12: Äggmackan jag egentligen skulle ätit kl 9, men då jag var svinhungrig då så bytte jag plats på måltiderna.
    kl 17: Köttfärssås, spagetti, kokta morötter och broccoli, sallad.
    Efterrätt: Marabous nya vitchoklad och kaffe.
    Snart: Grekiskt lantbröd med ägg, kaviar och tomat. Grekiskt lantbröd med ost. Yoghurt med nötter och russin.

Imorgon efter jobbet väntar ett hårt benpass!

EDIT: kan slänga in en bild på dagens käk så att ni ser hur de närmsta dagarnas matlådor ser ut.

Benträning

Benpress, brett mellan fötterna:
    200 kg x 10, 8, 8, 8, 8, 8
    Benpress, fötterna ihop:
    200 kg x 10, 8, 8, 8, 8, 8
    Vader i benpress:
    200 kg x 8, 8, 8, 8, 6
    Sittande vadpress:
    45 kg x 8, 8, 8, 8
    35 kg x 8, 8
    Baksida lår i ligg-maskin:
    27,5 kg x 8, 6, 6, 5
    25 kg x 6, 6
    Benpressmaskin, ett ben i taget:
    70 kg x 8, 8, 8, 8, 7, 7
    Magträning i maskin, typ situps:
    27,5 kg x 10, 7, 6, 6, 5
    Mage, liggandes på rygg på bänk, lyfta benen med vikt mellan fötterna:
    7 kg x 9, 8, 8, 7, 6

Tid för passet: 70 minuter

Kommentar: Kände mig mycket starkare i benen idag än förra benpasset. Fick dock inte så bra kontakt i vaderna.

Efter passet: 30g ON Whey

EDIT: Dagens vikt: 53,8 kg. (-0,2 kg sen 2010-11-07, måste vara vätskebalansen)

Dagens måltider:
    1 – Grekiskt lantbröd med ost. Kaffe.
    2 – Pannbiffar, stekt lök, gräddsås, potatisskivor och moröttsstavar tillagade i ugn, sallad. Kaffe.
    Träning
    3 – 30g ON Whey
    4 – Tortillas av 420g nötfärs, tillbehör och cola light. Perfekt efter benpasset! :emo-thumb
    Senare:
    5 – Troligtvis ”glass” av ON whey, mjölk och frysta jordgubbar. Kanske nån macka av grekiskt lantbröd, ägg och kaviar.

J.v.K wrote:
    Ser helt jävla otroligt gott ut ! :)

många smaker och konsistenser

Kan berätta för dig att det var precis så gott! Speciellt efter ett tungt benpass också..
    Notera även att jag skar grönsakerna i så små bitar som möjligt så att jag skulle slippa tugga så mycket. Bara att trycka i sig! :emo-thumb

Viewing 15 posts - 16 through 30 (of 601 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.