Home › Forums › Seriösa träningsjournaler › Omstart
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
26 februari, 2011 at 10:23 #161780Anonym anvandareMemberfaran wrote:Jag tänkte träna lite senare idag så jag laddar med en god frukost.
Ser lysande ut! Får man fråga hur du gick tillväga med tillagningen? Alltid intressant att höra hur folk gör sin klyftipotatis, tycker jag
26 februari, 2011 at 10:31 #161781Anonym anvandareMemberTommy Ivarsson wrote:Bara potatis och lingonsylt?Nåväl, en bra carbload iaf.
Ketchup men ja, bara det och ett glas Pepsi Max. :up:
Tomas Tryffel wrote:Ser lysande ut! Får man fråga hur du gick tillväga med tillagningen? Alltid intressant att höra hur folk gör sin klyftipotatis, tycker jagJag borstar bara av potatisarna, skär klyftor och låter de ligga i kallt vatten ett tag. Sedan häller jag ut dem på en plåt eller som idag; i en non-stick pajform och kryddar efter dagsformen. Idag blev det salt, paprikakrydda, grillkrydda och svartpeppar. Jag geggar ihop allt med händerna så att det blir jämnt fördelat.
Körde in det i ugnen på 200C över- och undervärme, rörde om efter 20 minuter och ökade sen till 225C grill- och undervärme.Om jag har grönsaker/rotsaker tillsammans med potatisen brukar jag blanda allt med olja, men jag jag tycker det är överflödigt när man bara gör potatis. Jag vill ha dem knapriga utvändigt, och med olja tenderar de att bli mjuka istället.
26 februari, 2011 at 17:10 #161782Anonym anvandareMemberEN STOR DAG FÖR JOURNALEN[/b]
Idag är som rubriken lyder en stor dag för journalen. Jag värmer upp med en bild på mitt post workout-mål; 240g burgare av nötfärs.Senare idag..[/b]
..kommer jag posta dagsformsbilder eller som man också kan kalla det; pre operation-bilder, så att ni på ett bra sätt kan följa mitt fortsatta förfall.Jag har blivit inspirerad av Gober, Nykropp, Tommy Ivarsson mfl och kommer även att lägga upp några träningsfilmer. Om jag lyckas med det.
26 februari, 2011 at 19:28 #161783Anonym anvandareMemberFärskorv med infälld ost. :p
26 februari, 2011 at 20:23 #161784Anonym anvandareMemberDAGSFORMEN TVÅ DAGAR INNAN OPERATIONEN[/b]
Kroppsvikten: 54,3 mäktiga kilonJag körde ett lättare helkroppspass. Det kändes lite vemodigt när jag tänkte på att det var sista gången jag tränade överkropp på väldigt länge.
26 februari, 2011 at 22:31 #161785Anonym anvandareMemberDet är väl egentligen inte så snyggt att börja med bortförklaringar, men jag gör det ändå.
Jag har som sagt varit hemma hela vecka pga en förkylning och smärta i axeln. Idag var det första dagen jag knappt kände av förkylningen, men jag kände mig ändå rätt svag. Eller svag och svag, det kändes som att jag blev slut fort och helt plötsligt mitt i seten.Som jag skrev i förra inlägget var kroppsvikten idag 54,3 mäktiga kilon. Jag körde ett rätt lugnt pass med prioritering på saker som gör ont i axeln.
-”Why? U stupid?”
Kanske, men jag tänkte såhär; eftersom jag inte har rört mig på hela veckan har axeln fått vila upp sig och inflammationen har gått ned lite. Jag vill komma till operationen med axeln som den har varit under de senaste månaderna och inte när inflammationen ligger och gömmer sig för då kanske de inte ser riktigt hur allvarligt det är.Aaanywho.
Jag körde några set marklyft. Här på 100 kg[/b].
[youtube=CI5uNvNVm7g]Här på 120 kg.[/b]
Jag vill jättegärna ha konstruktiv kritik på saker jag kan förbättra.
Eventuellt att jag tappar ryggen lite, men det känner jag inte av när jag kör. Använder jag ryggen för mycket? Borde jag köra upp en femkrona i röven?
[youtube=ePFOig4NTwY]Benpress 200 kg[/b]
Några har frågat vilken slags benpress jag tränar i och hur djupt jag går. Här får de svar på båda frågorna. Tycker ni att jag borde gå djupare?
[youtube=D0u8NzkXYfY]Dips: kroppsvikt + 30 kg[/b]
Här fick jag verkligen känna på förfallet. Jag har nog inte kört dips sen maj eftersom det belastar axlarna så mycket, men just därför körde jag det idag. Innan skadan körde jag 3 x 12 med de här vikterna.
[youtube=DSQy8kvVijA]Som ni hör i klippen så var jag egentligen inte rätt man att klaga på musiken Tommy Ivarsson har när han tränar.
27 februari, 2011 at 15:24 #161786Anonym anvandareMemberTänkte börja med att klaga på musiken men när du erkände det själv så räcker det med att jag håller med, det lät hemskt. Vart lirar dom den där musiken?
Sen har jag ett tips till benpressen; Sätta fötterna så högt du bara kan på plattan, jag kör så tårna sticker ut. På det viset kan du gå väldigt mycket djupare och får med mer av låret och rumpan. Tycker jag är skönare och känns mer logiskt ur ett skadefritt tänkande. Kan självklart ha fel, brukar jag tydligen ha…..
Apropå dispen, du är en jävel på dips så bara du fixat skadan är du tillbaka där ”fort” skulle jag gissa.
Rätt coolt ändå tycker jag att du kör mark på 120kg och väger 54kg :up:
Lycka till på operationen nu!”27 februari, 2011 at 15:33 #161787Anonym anvandareMembertorbjorn wrote:Sen har jag ett tips till benpressen; Sätta fötterna så högt du bara kan på plattan, jag kör så tårna sticker ut. På det viset kan du gå väldigt mycket djupare och får med mer av låret och rumpan.Har man så hög fotställning tar det primärt på baksida lår och rumpa.
Faran: Inget fel på djupet, gå inte längre ner/djupare än att du håller rumpa/höft på plats och inte börjar skjuta ut det…
Men en grej du bör tänka på! Luta bak huvudet mot stödet, nu håller du fram skallen som en gam och det blir en väldigt lurig belastning på ryggen/nacken när det inte är i linje. (Egen erfarenhet, där det sa pang och jag låg still på gymgolvet i en kvart innan jag linkade hemåt…)27 februari, 2011 at 15:34 #161788Anonym anvandareMemberJa det är ju verkligen starka marklyft med tanke på den vikten, du får fan äta mer
Jag är ju verkligen inte rätt person att ge kritik på mark då jag själv försöker få rätt på skiten, men du håller inte direkt någon lätt svank utan krummar lite tycker jag det ser ut som.
27 februari, 2011 at 17:06 #161789Anonym anvandareMembertorbjorn wrote:Tänkte börja med att klaga på musiken men när du erkände det själv så räcker det med att jag håller med, det lät hemskt. Vart lirar dom den där musiken?
Sen har jag ett tips till benpressen; Sätta fötterna så högt du bara kan på plattan, jag kör så tårna sticker ut. På det viset kan du gå väldigt mycket djupare och får med mer av låret och rumpan. Tycker jag är skönare och känns mer logiskt ur ett skadefritt tänkande. Kan självklart ha fel, brukar jag tydligen ha…..
Apropå dispen, du är en jävel på dips så bara du fixat skadan är du tillbaka där ”fort” skulle jag gissa.
Rätt coolt ändå tycker jag att du kör mark på 120kg och väger 54kg :up:
Lycka till på operationen nu!”Tack å tack!
Det är på Gold’s de lirar skiten. Jag brukar rätt ofta köra med min nano istället.
Jag brukar variera placeringen av fötterna, både i höjdled och hur brett jag har emellan.
Jag är sjukt sugen på att träna hårt och tror också att jag kommer tillbaka snabbt när jag väl kan köra för fullt. Risken är väl att jag tränar för hårt och vilar för lite.Albin wrote:Har man så hög fotställning tar det primärt på baksida lår och rumpa.Faran: Inget fel på djupet, gå inte längre ner/djupare än att du håller rumpa/höft på plats och inte börjar skjuta ut det…
Men en grej du bör tänka på! Luta bak huvudet mot stödet, nu håller du fram skallen som en gam och det blir en väldigt lurig belastning på ryggen/nacken när det inte är i linje. (Egen erfarenhet, där det sa pang och jag låg still på gymgolvet i en kvart innan jag linkade hemåt…)Okej, tack för tipset! Jag har aldrig tänkt på det där med huvudet.
Gober wrote:Ja det är ju verkligen starka marklyft med tanke på den vikten, du får fan äta merJag är ju verkligen inte rätt person att ge kritik på mark då jag själv försöker få rätt på skiten, men du håller inte direkt någon lätt svank utan krummar lite tycker jag det ser ut som.
Tack så mycket!
När jag är frisk och kan träna fullt ska du få se på imponerande mängder mat i jämförelse med kroppsstorlek. :emo-thumb
Efter operationen kommer jag bara se till att ligga på litet överskott så att axeln kan läka bra. Eftersom jag bara kommer ligga på soffan känns det onödigt att ligga på allt för stort överskott och bli fet.
Nä jag vet, men jag tror jag hade ryggen bättre förut. Det är som att den har tappat mer än benen under skadetiden.27 februari, 2011 at 18:03 #161790Anonym anvandareMemberTa du och se över din rygg lite vid marklyftandet! Ser ut som om det skulle kunna vara båltrycket som inte orkar hållas, nog för att du har bälte men det gäller att använda bältets stumhet.
Man ser ju inte allt för mycket via en videt, men din korsrygg ska ha samma kurvatur som då du står upprätt (så tillsvida du inte har en hemskt dålig hållning men det tror jag inte).
Den kyfos som uppstår bör du jobba bort så fort som möjligt, hur är rörligheten i hamstrings och arslet?27 februari, 2011 at 19:37 #161791Anonym anvandareMemberTommy Ivarsson wrote:Ta du och se över din rygg lite vid marklyftandet! Ser ut som om det skulle kunna vara båltrycket som inte orkar hållas, nog för att du har bälte men det gäller att använda bältets stumhet.Man ser ju inte allt för mycket via en videt, men din korsrygg ska ha samma kurvatur som då du står upprätt (så tillsvida du inte har en hemskt dålig hållning men det tror jag inte).
Den kyfos som uppstår bör du jobba bort så fort som möjligt, hur är rörligheten i hamstrings och arslet?Okej, tänka på ryggen mer nästa gång *check*. Jag ska nog även göra upp nya hål i bältet för det sitter inte jättetight.
Nä på det sättet har jag nog inte så dålig hållning, men jag har väldigt framskjutna axlar som jag ska försöka stretcha bort när jag kan stretcha bröst igen.
Jag har väl alltid varit rätt stel i hamstrings. Ett tag var det bättre då jag jobbade hårt på att stretcha ut baksidan riktigt, men när det väl var bra la jag av och så blev jag stelare igen.27 februari, 2011 at 19:40 #161792Anonym anvandareMemberDå är nog lite regelbunden stretch utav hamstrings och arsle att rekommendera för att kunna hålla en normal kurvatur i startläget.
27 februari, 2011 at 22:31 #161793Anonym anvandareMemberTommy Ivarsson wrote:Då är nog lite regelbunden stretch utav hamstrings och arsle att rekommendera för att kunna hålla en normal kurvatur i startläget.Tack för tipsen, jag ska börja med den förbannat osköna stretchingen snarast. :emo-thumb
____________________________________________________________________________________________________JAG ÄR STERIL![/b]
Jag steriliserade mig nyss. Alltså, jag duschade med Descutan som är en tvål och ett schampoo som dödar bakterier. Man ska göra det kvällen och morgonen innan man opererar sig. Morgondagens dusch tar jag när jag kommer fram till Sophiahemmet. Det känns inte som att det är någon mening att duscha bort alla bakterier och sen sätta sig på ett flygplan fullt med hostande och nysande människor.Imorgon är det alltså äntligen dags!:yahoo:[/b]
27 februari, 2011 at 22:38 #161794Anonym anvandareMemberAlbin wrote:Har man så hög fotställning tar det primärt på baksida lår och rumpa.Faran: Inget fel på djupet, gå inte längre ner/djupare än att du håller rumpa/höft på plats och inte börjar skjuta ut det…
Men en grej du bör tänka på! Luta bak huvudet mot stödet, nu håller du fram skallen som en gam och det blir en väldigt lurig belastning på ryggen/nacken när det inte är i linje. (Egen erfarenhet, där det sa pang och jag låg still på gymgolvet i en kvart innan jag linkade hemåt…)Så jag hade fel igen, inte helt oväntat. Men jag tycker man ska komma ihåg att det är tanken som räknas. Jag ville helt enkelt hitta nått fel men den här gången var felet rätt.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.