Omstart

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 316 through 330 (of 601 total)
  • Author

Härligt med en lyckad operation! Hoppas att rehabiliteringen går fint nu framöver!

Måste bara fråga, då jag inte följt din journal tidigare. Hur mycket problem hade du med din axel i vardagslivet? Fick du smärta av att bara ex lyfta armen och göra andra ”basic” vardagsrörelser?

MVH

faran wrote:
    Snyggt Tommy! :up:

Angående skottskadan så kan jag nästan säga att det är granatsplitter med alla hål som finns där. Eller så ”splittrades kulan och gav är ett ingångshål och två exit wounds”.

Det gick rätt bra att sova i natt, men jag kan bra ligga platt på rygg.
    Jag tar fortfarande två Citodon var sjätte timma, men tänkte ta de kraftigare värktabletterna kl 11 när det är dags för nästa dos. Anledningen till det är att jag tänkte börja rörelseträna idag och det gör nog rätt ont.
    Jag är sugen på att träna benen, men jag vet inte om jag kanske ska vänta en dag till innan jag går till gymet?

Akta dig för den starkare sorten bara, en tjejkompis tog likadana mot smärta och kände sig inte som någon säker bilförare på en hel helg. Snarare hög, illamående och vimsig…

Adolfsson wrote:
    Härligt med en lyckad operation! Hoppas att rehabiliteringen går fint nu framöver!

Måste bara fråga, då jag inte följt din journal tidigare. Hur mycket problem hade du med din axel i vardagslivet? Fick du smärta av att bara ex lyfta armen och göra andra ”basic” vardagsrörelser?

MVH

Tack! Jag kommer vara mycket noggrann med rehabiliteringen så att jag läker så bra som möjligt!

Jag har haft problem med alla rörelser över axelhöjd och då jag i mitt jobb arbetar väldigt mycket ovanför huvudet så påverkade smärtan mitt vardagsliv väldigt mycket. Sen i november har jag nog varit sjukskriven 1,5 månader eller mer pga axeln, och ibland har smärtan varit så svår att jag inte kunnat lyfta armen alls.
    Ett annat vardagsproblem pga axeln är perioder av depression. Inte jättedjup depression, men snarare helt avsaknad av lust att göra någonting annat än bara kolla på tv. Matlusten försvann och jag gick ned från 58 (avatarbilden) till rekordlåga 52,5 kg.

Albin wrote:
    Akta dig för den starkare sorten bara, en tjejkompis tog likadana mot smärta och kände sig inte som någon säker bilförare på en hel helg. Snarare hög, illamående och vimsig…

Jag fick de här värktabletterna på sjukhuset också och det gick bra. Enda stora skillnaden jag kände, förutom att smärtan försvann, var att mitt blås-tryck blev mycket sämre. Även fast jag var kissnödig så var det dålig fart när jag gick på toa.
    Jag har inte tänkt köra bil eller nåt liknande den närmsta tiden ändå, och förhoppningsvis behöver jag inte använda mig av de starkare tabletterna så mycket.

Kvällen innan operationen tog jag ett par bilder utan pump och med bättre kamera än de bilderna jag la upp dagen innan.

Nästa gång jag lägger upp bilder lär jag väga ett par kg mer och förhoppningsvis är den största delen av viktökningen kvalitativ massa på ben och bål.

faran wrote:
    Kvällen innan operationen tog jag ett par bilder utan pump och med bättre kamera än de bilderna jag la upp dagen innan.

Nästa gång jag lägger upp bilder lär jag väga ett par kg mer och förhoppningsvis är den största delen av viktökningen kvalitativ massa på ben och bål.

:up:

faran wrote:

Jävlar du har bra fysik där! Ska hålla tummarna för att din läkeprocess går bra så du inte tappar nått!

Jag tror jag har hittat en annan bieffekt av de starkare tabletterna. Jag har inte varit hungrig eller törstig alls idag. Jag åt BS Casein Choklad/mandel + Orbilox Belgian Chocolate och mjölk till frukost utan att vara hungrig och efter det har jag inte varit hungrig, törstig eller ens sugen på någonting.
    Även fast jag inte var sugen blev det ett par såna här mackor, ett till kokt ägg och en proteinbar till skidåkningen.

torbjorn wrote:
    Jävlar du har bra fysik där! Ska hålla tummarna för att din läkeprocess går bra så du inte tappar nått!

Oj, missade att du hade skrivit. Tackar! :)

inspiration! :)

Om du förmodan skulle bli av med elektriker jobbet du har, så kan du alltid satsa på att bli kock. Man blir ju riktigt sugen på mat när man ser dina bilder! :D

Hur känns det? När kan du börja pressa vikter med benen och svinga kastruller i köket?
    Jag gissar på att läkaren gav dig någon ungefärlig tid då det kan bli lämpligt med träning igen.

littledude wrote:
    inspiration! :)

Om du förmodan skulle bli av med elektriker jobbet du har, så kan du alltid satsa på att bli kock. Man blir ju riktigt sugen på mat när man ser dina bilder! :D

Tackar! Förhoppningsvis kan jag dock fortsätta jobba som elektriker och ha matlagningen som hobby. :)

Tomas Tryffel wrote:
    Hur känns det? När kan du börja pressa vikter med benen och svinga kastruller i köket?
    Jag gissar på att läkaren gav dig någon ungefärlig tid då det kan bli lämpligt med träning igen.

Idag har det faktiskt gjort väldigt ont stundvis, men jag siktar på att köra ett benpass och laga lite lättare mat imorgon. Läkaren och sjukgymnasten sa att jag kan börja träna benen när jag vill och att jag ska rörelseträna så fort jag känner att jag klarar det.

Förklaring på övningar[/b]
    Samtidigt som jag filmade marklyftet osv för några dagar sedan passade jag på att filma några övningar som jag brukar köra men som jag har lite svårt att förklara i text.
    Så här har ni övningarna så ni vet vilka jag menar i framtiden.

”Biceps; liggandes på bänk, drag mot pannan”

[youtube=LBpQ_woXetE]

”Mage; ligga på bänk, hålla i bakom nacken, lyfta benen”

[youtube=lsR1T7ZB15Y]

”Koncentrationscurl biceps, en arm åt gången”

[youtube=dY86dPOyKYQ]

Nice videos!
    På den näst sista tänkte jag direkt på denna, 1.17 in i filmen. :)

[youtube=1SUzcDUERLo]

Nykropp wrote:
    Nice videos!
    På den näst sista tänkte jag direkt på denna, 1.17 in i filmen. :)

Tack!
    Hehe det känns ju rätt ok att du jämför med Stallone, även om det nog är övningen och inte mig du jämför. :D

Drag till pannan kör jag med, gillar den när man ska köra många reps!
    Magövningen du kör ser ut som en lite lättare version av dragonflags, starkt att orka det :up:. Har jag velat göra ett tag.
    Som vanligt är det bra musik på gymmet, man blir tokpepp av Cher!
    -Havent seen the laaaaaast of meee!

Viewing 15 posts - 316 through 330 (of 601 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.