Omstart

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 331 through 345 (of 601 total)
  • Author
    torbjorn wrote:
    Drag till pannan kör jag med, gillar den när man ska köra många reps!
    Magövningen du kör ser ut som en lite lättare version av dragonflags, starkt att orka det :up:. Har jag velat göra ett tag.
    Som vanligt är det bra musik på gymmet, man blir tokpepp av Cher!
    -Havent seen the laaaaaast of meee!

Tack. :)
    Haha ja jag säger ju det. Musiken är oftast skit på gymet. Ibland kommer det dock igång en låt som verkar bra, typ Rocky-theme, men så visar det sig vara nån jävla technoremix.

38 timmars fastande[/b]

Från 22 i torsdags kväll till 12 idag hade jag en ofrivillig fasta.
    Jag vaknade några gånger på natten mot fredagen och kände att jag hade lite ont i magen. På morgonen försökte jag gå på toa men det för stopp. Jag provade 3 olika läkemedel för att få fart men inte så mycket hände. Jag hade ont i magen och mådde illa.
    Efter ha suttit i smärta på toaletten i flera timmar fick jag mig ett oväntat skratt när iPoden shufflade fram Salt n’ Pepa – Push it och försökte följa deras råd ”push it reeeeeall good” men utan resultat.

Vid 16-tiden började jag bli orolig för läkningen av axeln så jag blandade lite kaseinpudding och försökte äta. Redan vid första skeden började det göra riktigt ont. Systemet var stängt. Jag gick la mig i fosterställning i sängen och ringde sjukvårdsupplysningen. De sa att jag borde åka på akuten eftersom jag även har Chrons.

Jag låg på akuten mellan 18-24. Hyfsat jobbigt att ligga med fruktansvärda magsmärtor i ett rum där enda underhållningen var en klocka på väggen som tickade ovanligt högt.
    Jag röntgades, fick lite dropp, lämnade blodprov, fick en spruta som sätter igång magen och skickades sedan hem med en stor laddning Movicol.

Imorse släppte proppen och jag gick tillbaka till akuten för återbesök och nya blodprover. Efter att ha legat och väntat i över två timmar på att någon ska berätta för mig hur blodproverna såg ut orkade jag inte mer utan gick istället hem. Jag antar att de ringer om jag är döende.

Fastan bröts med lite yoghurt, keso, nötter och russin. Jag ville inte äta nåt för kraftigt direkt. 400g nötfärs ligger dock och tinas och ska sedan förvandlas till antingen tacos eller hamburgare.

Btw, det är de smärtstillande tabletterna som orsakar förstoppningen. Nu äter jag Lactulos som counter-attack.

Det fick bli burgare. Tacos kändes som för mycket jobb.

faran wrote:
    Det fick bli burgare. Tacos kändes som för mycket jobb.

och det känns alltid så kul att sitta här med min jävla kesella och titta på din mat……

Ber om ursäkt om det här kan låta lite äkligt men, känslan då pluggen åkte måste vart sjukt skön ändå?
    Kan se mej dej liggandes på sängen med ett svagt leende efter din match på toan!

torbjorn wrote:
    och det känns alltid så kul att sitta här med min jävla kesella och titta på din mat……

Ber om ursäkt om det här kan låta lite äkligt men, känslan då pluggen åkte måste vart sjukt skön ändå?
    Kan se mej dej liggandes på sängen med ett svagt leende efter din match på toan!

Ja kesellan är väl inte så lockande om man jämför med ett par burgare. :)

Haha ja det var en skön känsla, både fysiskt och segerkänslan. :D

torbjorn, för dig: Jag måste jobba ikapp mitt kcal-underskott från senaste dygnet. :up:

Hmmm smarrigt. :)

Fy fan, tycker synd om dig. Det där med magen låter ju inte kul. Hoppas axeln läker på bra och att magen slutar krångla.

MMMmmmmm Ben och jerrys! Fantastiskt gott åt igår en hel bytta cookie dough riktigt god! Så jäkla gott med kakdegen, men blir lite mäktig mot slutet.

Hoppas det går bra med axeln nu :|

Nykropp wrote:
    Hmmm smarrigt. :)
    ralle12 wrote:
    MMMmmmmm Ben och jerrys! Fantastiskt gott åt igår en hel bytta cookie dough riktigt god! Så jäkla gott med kakdegen, men blir lite mäktig mot slutet.

Hoppas det går bra med axeln nu :|

Ja det är sjukt gott! Men som du säger ralle så blir det lite mäktigt mot slutet och det är nästan så att de blandat i FÖR mycket deg.

Gober wrote:
    Fy fan, tycker synd om dig. Det där med magen låter ju inte kul. Hoppas axeln läker på bra och att magen slutar krångla.

Tack för snälla ord. :) Men jag vill egentligen inte klaga. Jag har väl en hyfsat mild version av Chrons och så länge jag sköter medicinen så besvärar sjukdomen mig bara drygt 1 månad varje år nu för tiden.

Jag funderar på om jag ska börja använda Kreatin igen. Det var väl ungefär 5 år sedan jag använde det sist och kommer ihåg att det var ett jävla meck med att ta det 5 gånger om dagen. Är det fortfarande så med kreatin eller har det blivit effektiviserat?

Är det värt att börja använda och isåfall; är det någon som har ett tips på bra kreatin?

Jag kollade lite snabbt på Body Science 3-PH-CM Triple PH Creatine men det stod inget om dosering.

faran wrote:
    Jag funderar på om jag ska börja använda Kreatin igen. Det var väl ungefär 5 år sedan jag använde det sist och kommer ihåg att det var ett jävla meck med att ta det 5 gånger om dagen. Är det fortfarande så med kreatin eller har det blivit effektiviserat?

Är det värt att börja använda och isåfall; är det någon som har ett tips på bra kreatin?

Jag kollade lite snabbt på Body Science 3-PH-CM Triple PH Creatine men det stod inget om dosering.

Jag tror det finns effektiviserade grejjer nu, ska inte säga säkert men har en klocka som ringer nått om att Star nutrition har nått sånt. Min erfarenhet som dock endast grundar sig på Star nutritions kreatin monohydrat talar sitt klara språk. Det gör en jävla skillnad!
    Ett jävla meck fem första dagarna med att få i sig allt bra fördelat och sen ska man dricka vatten som aldrig förr och då pissar man ju också såklart som aldrig förr! Men jävlar vad jag känner skillnad, redan efter tredje dagen så upplever jag ökad uthållighet och även lite mer styrka. Men se till att du dricker mycket vatten, har upplevt att jag inte fått ut lika mycket av vissa kreatin perioder när jag fuskat med vattnet!
    Står en bruk här hemma med Body science kreatin monohydrat jag tänkte hoppa på när mitt schema ger lite luckor, grymt störigt att plugga på skolan och pissa en gång i timmen!

Kreatin har alltid varit effektivt och kommer alltid vara så länge våra kroppar int egenomgår någon form utav genmutation. :)

5*5gr gäller de första 5 dagarna i regel, sedan är underhållsdosen 5gr/dag. Nöj dig med vanligt monohydrat, billigast och ändå lika effektivt när det gäller prestation som många andra buffrade sorter.

Okej grappar, tack!

Gårdagens benträning[/b]
    Jag körde en lättare benträning igår. På grund av axeln kan jag bara träna i maskinerna.

Benpressmaskin: 6×8
    Lårcurlmaskin: 3×8
    Benspark: 3×8
    Sittande vadpress: 6×8

EAA före och efter träningen, 30g ON Whey 10 minuter efter. Åt sen tacos.

Jag ska snart till sjukgymnasten och senare idag planerar jag att dra ett pass inriktat på bålpartiet.

Skönt att vara igång? Det blev inte så långt uppehåll iaf. Det skulle då jag uppskattat väldigt mycket.
    Bakning på g?

Viewing 15 posts - 331 through 345 (of 601 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.