Omstart

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 361 through 375 (of 601 total)
  • Author

Igår rykte jag dessa. Tydligen hade alla hål sytts igen. Doktorn sa ”vi har sytt det stora hålet och det på sidan. Det där bak tejpade vi igen”. Hmm? Troligtvis sågade han av benet och gick sen där ifrån och lät sköterskorna städa upp i såren och sen sy igen dem.

Jag fick ett sjukligt sug på Chorizo. Vad har jag brist på då? :)
    ..och sen kaffe på maten

Det där såg gott ut, speciellt kaffet! :P

Inspiration wrote:
    Det där såg gott ut, speciellt kaffet! :P

Det var gott, både maten och kaffet. :)

Jag håller med! Var så sjukt längesedan man dörnade på ett par wurrar :)

MEN, jag väntar fortfarande på pajbilder!

Hur många pass har du tänkt köra nu under tillfriskningsperioden fö?

Tomas Tryffel wrote:
    Jag håller med! Var så sjukt längesedan man dörnade på ett par wurrar :)

MEN, jag väntar fortfarande på pajbilder!

Hur många pass har du tänkt köra nu under tillfriskningsperioden fö?

Det kommer, jag lovar! :)

Jag har inte lagt upp något speciellt schema utan har tänkt träna lite sporadiskt. Eftersom jag bara kan träna ben och bål så tänkte jag försöka träna 2-3 gånger i veckan, beroende på om jag tränar ben och bål samma pass eller om jag delar upp det i två pass. Idag körde jag ett litet benpass med rörelseövningar för axeln mellan seten, och imorgon tänkte jag träna bål efter besöket hos sjukgymnasten.

Benpass[/b]
    Benpress
    200 kg (12 set x 8 reps)
    Sittande vadpress
    60-70 kg, 7-8 set, 6-8 reps
    DONE

Inte så många övningar i det benpasset. :)

EAA före, 30g ON Whey efter. Sen gick jag hem och lagade renskav med grädde och sambal oelek.

Bra att du är igång och kör på, hur känns axeln nudå? Smärtor hela tiden eller bara när du använder den? Hur länge var du sjukskriven?

torbjorn wrote:
    Bra att du är igång och kör på, hur känns axeln nudå? Smärtor hela tiden eller bara när du använder den? Hur länge var du sjukskriven?

Det gör fortfarande ont när jag använder axeln eller försöker lyfta upp armen i axelhöjd. När jag bara sitter still känner jag inte så mycket.
    Jag är sjukskriven fram till och med 17/4, men jag tvivlar starkt på att jag kommer kunna börja jobba då.

Sjukgymnast och mage/ländrygg[/b]
    Började dagen med ett besök hos sjukgymnasten. Jag fick lite nya övningar.

Efter det gick jag och tränade mage, ländrygg och de nya rehabövningarna. Passet tog drygt 60 minuter. Innan passet intogs EAA, efter passet 30g ON Whey sen gick jag hem och åt chorizo, råstekt potatis, stekt lök och tre stekta ägg.

Nyss lagade jag fläskytterfilé med sambal oelek och egna potatisklyftor. Göttmos.

Pajer[/b]

I helgen bjöd jag familjen på middag med paj-tema.

Kyckling/bacon:
    Grillad kyckling, bacon, 5 dl creme fraiche, purjolök, charlottenlök, vitlök, sambal oelek, paprika, sweet chili-sås, 125g mozarella, svartpeppar och salt. Ingen äggstanning

Kryddkorv/skinka/brie:
    200g chorizo, 200g skinka, brieost, tomat, paprika, röd lök, gul lök, oregano, svartpeppar och salt. Äggstanning av ägg, creme fraiche, grädde, lite curry, salt och svartpeppar.

Efterrätt:
    Sötpotatispaj gjord av 400g sötpotatis, vaniljgrädde.

Yes! Fullträff, Mr. Danger!

Låter hur gott som helst, och ser klockrent ut.
    Är som sagt mest fundersam på hur sötpotatispajen smakade, som sagt. Bettar att den var riktigt god.

Tomas Tryffel wrote:
    Yes! Fullträff, Mr. Danger!

Låter hur gott som helst, och ser klockrent ut.
    Är som sagt mest fundersam på hur sötpotatispajen smakade, som sagt. Bettar att den var riktigt god.

Det var faktiskt sjukt gott också!
    Sötpotatispajen var helt galet god! Alla andra var skeptiska på sötpotatisen innan de smakade, men när de väl hade smakat sa de att det var bland de godaste pajerna de ätit. :up:

Eftersom pajen ska vara i ugnen i 60-70 minuter förgräddade jag pajen i 50 minuter innan jag gjorde de andra pajerna, och så gräddade jag klart den efter middagen. Så här såg den ut efter förgräddningen. Tyvärr råkade jag förstöra gallret när jag hade folie över den så att degen inte skulle bli bränd. :)

Jag skulle egentligen kört benträning och rehabtränat axeln idag, men då jag fortfarande har träningsvärk sen förra benpasset och har ont i axeln så skjuter jag upp det tills imorgon. Jag laddar med att äta tacos idag istället. ;)

Mage/ländrygg/rehab axel[/b]

Passet tog drygt 50 minuter. EAA före och 30g ON Whey efter. Post work out meal blev 350g fläskytterfilé med grädde och sambal oelek, ett par borstade potatisar, en ångkokt bukett broccoli samt lite gurka och tomat.

Såg fan gött ut det där! Har du en ångkokare hemma eller kör du på nått annat sätt?

Viewing 15 posts - 361 through 375 (of 601 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.