Home › Forums › Seriösa träningsjournaler › Omstart
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
28 mars, 2011 at 21:44 #161885Anonym anvandareMember
Banoffepaj är så jävla gott!!! Ett tips från mäster banofe-mästarn nämligen jag själv. Köp frysta blåbär och hallon som dom har i lösvikt på ica, ta lite mer hallon än blåbär (ta förfan inte dom i färdiga förpackningar där ”blåbären” är stora som vindruvor). Digestive botten med bären men skippa grädden. Där har du en vinnare! Känner du att du vill ha nått till kan du blanda vanilj- eller 10% kessella med keso och lite florsocker istället för grädde. Men lägg inte det på kakan! Det är mumma i mut*an det!
29 mars, 2011 at 11:29 #161886Anonym anvandareMemberlittledude wrote:Jag blir alltid så jävla hungrig av att bara kolla på dina matbilder!
Hoppas rehaben går framtår förresten!Hehe kul att höra!
Rehaben går inte så bra om jag ska vara ärlig. Det har gått lite bakåt..Tommy Ivarsson wrote:Ja matbilderna här inne är fan ren porr….Matporr är den bästa porren! :up:
torbjorn wrote:Banoffepaj är så jävla gott!!! Ett tips från mäster banofe-mästarn nämligen jag själv. Köp frysta blåbär och hallon som dom har i lösvikt på ica, ta lite mer hallon än blåbär (ta förfan inte dom i färdiga förpackningar där ”blåbären” är stora som vindruvor). Digestive botten med bären men skippa grädden. Där har du en vinnare! Känner du att du vill ha nått till kan du blanda vanilj- eller 10% kessella med keso och lite florsocker istället för grädde. Men lägg inte det på kakan! Det är mumma i mut*an det!Man kan ju inte skippa grädden! Det är som att skippa penetrering vid sex.
29 mars, 2011 at 18:19 #161887Anonym anvandareMemberMage/ben/vader/ländrygg samt sjukgymnast[/b]
Jag körde
- två magövningar
- 6×8 på 60 kg i sittande vadpress
- 6×8 på 200 kg i benpressen
- 6 set ländrygg
Passet tog en timma. Stannade kvar och stretchade benen i 15 minuter efteråt. EAA före, 30g ON whey efter. Paneng-kyckling när jag kom hem.
I morse var jag hos sjukgymnasten. Han tyckte att jag skulle ta bort ett par övningar som han gett mig (vilket jag redan hade gjort) och att jag ska köra väldigt lugnt i ett par veckor.
30 mars, 2011 at 14:28 #161888Anonym anvandareMemberHur känns axeln nu? Blir det några framsteg eller det kanske är för tidigt?
30 mars, 2011 at 16:57 #161889Anonym anvandareMembertorbjorn wrote:Hur känns axeln nu? Blir det några framsteg eller det kanske är för tidigt?Det står i princip stilla. Jag har fått lägga rehabträningen på is och kör enbart lite tänjning. Har även ett blåmärke i gränsen mellan biceps/axeln som vägrar försvinna och det tyder ju på något.
3 april, 2011 at 19:40 #161890Anonym anvandareMemberTräning på Sportlife Backaplan[/b]
Jag är och hälsar på en kompis i Göteborg och eftersom hon tränar på Sportlife så följde jag med henne dit. Medan hon gick på Bodypump körde jag ett ben/mage/ländrygg/underarmar-pass.
Övningar:
- Benpress i maskin
- Vader i en maskin då man sitter med raka ben
- Vanlig sittande vadpress
- Baksida i maskin
- Benspark
- Mage i maskin
- Mage, lyfta ben med vikt mellan fötterna
- Ryggresningar med 20 kg-vikt
- Greppövningar för underarmar
Passet tog 90 minuter. 30g ON Whey + 15g BS Casein efter passet. Sen en grillad kyckling och massa annat gott.
5 april, 2011 at 10:13 #161891Anonym anvandareMemberHur är det nu då? Känns det ont i axeln om du kör lättare vikter i ”vanliga” övningar typ bicepscurl eller bänkpress? Eller kör du dom inte för läkaren sagt du måste vila mera innan? Hur länge väntas du vila innan du kan pilla med lite axel övningar på ”vanliga” vikter?
6 april, 2011 at 13:57 #161892Anonym anvandareMembertorbjorn wrote:Hur är det nu då? Känns det ont i axeln om du kör lättare vikter i ”vanliga” övningar typ bicepscurl eller bänkpress? Eller kör du dom inte för läkaren sagt du måste vila mera innan? Hur länge väntas du vila innan du kan pilla med lite axel övningar på ”vanliga” vikter?All träning är pausad nu. Att lägga sig under en bänkpresstång är inte att tänka på, inte ens utan vikter. Det är nog den sista övningen jag kommer kunna börja köra. Jag får fortfarande ont i axeln när jag har på mig en jacka för länge..
Jag ska vila någon vecka till och ska sen på återbesök hos läkaren och sjukgymnasten (ingen tid bokad än). Sen får jag se hur det blir.
6 april, 2011 at 15:55 #161893Anonym anvandareMemberHoppas allt kommer i ordning så småning om!
7 april, 2011 at 12:24 #161894Anonym anvandareMemberlittledude wrote:Hoppas allt kommer i ordning så småning om!Tack, det gör det nog! Men det tar nog lite tid..
13 april, 2011 at 04:26 #161895Anonym anvandareMembergrymt bra fysik och lycka till med rehab på axeln!
15 april, 2011 at 13:47 #161896Anonym anvandareMemberrudaworks wrote:grymt bra fysik och lycka till med rehab på axeln!Tack så mycket!
Sjukskrivning förlängd[/b]
Min sjukskrivning är förlängd från 18 april till 12 maj då jag har återbesök hos läkaren på Sophiahemmet i stockholm. Jag känner att jag är långt ifrån att kunna arbeta.17 april, 2011 at 18:26 #161897Anonym anvandareMemberTillbaka i vardagen[/b]
I morse runt 07:30 kom jag tillbaka till Östersund.
Jag har nyss kört det första träningspasset på ett par veckor. Jag tog det lugnt så att jag inte blir liggandes i soffan de närmsta dagarna.Övningar
- Benpress 6 set
- Vader i benpress 5 set
- Situps 3 set
- Crunches i maskin 2 set
- Ländrygg 3 set
- Några lätta rehabövningar för axeln
EAA före och efter passet.
Post workout blev Kyckling paneng, äggnudlar och thai-wokgrönsaker. Mumsfillibabba!18 april, 2011 at 19:13 #161898Anonym anvandareMemberDetta fick jag hem i ett paket idag. Jag impulshandlade på gymgrossisten när jag var godissugen.
18 april, 2011 at 21:17 #161899Anonym anvandareMemberfaran wrote:Detta fick jag hem i ett paket idag. Jag impulshandlade på gymgrossisten när jag var godissugen.HAHAHA dålig urspårning! Sånnadär bars är knappt ätbara i min mun, blir som världens största smet i munnen som sväller ju mer du försöker fördela skiten. Hemskt! Tipsa om du får fatt i nån som faktiskt är bra
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.