Omstart

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 586 through 600 (of 601 total)
  • Author

Bra värden pojkvasker, 12 år! :emo-thumb

faran wrote:
    En sak som jag inte förstår är ”kg muskler”. Jämför man det med min kroppsvikt så är det inte mycket utrymme för annat. Bara mitt skelett bör väga 8-9 kg. Någon som kan förklara?

Ingen förklaring men kan bara tänka mig att ”kg muskler” innefattar organ, skelett och muskler. Kanske allt som inte är vätska och fett… Precis som du säger lämnas det inte mycket utrymme till annat om du skulle ha så mycket ren muskelmassa…

Förresten, vad kör du för EAA?

Går ju riktigt bra för dig, är ju inget fel på dom vikterna med tanke på axeln.

antzorzor wrote:
    GRYMT! Även om den inte är helt precis så är det ändå enligt mej en fingervisning på att du är i mycket bra form! Men var du förvånad över att du låg på 6,7%?
    Jag hade gissat dej nånstans… Kul att jämföra med kollegorna? :D

Haha ja det var det som var roligast! Jag var en av de få som var yngre på papper än i verkligheten. Har blivit redigt retad sen dess. :p
    Jag har inte ens funderat på vad jag ligger på för fett%. Det har som inte varit intressant. Huvudsaken är att jag inte ser ut som Flubber i spegeln..

Lovisingen wrote:
    Bra värden pojkvasker, 12 år! :emo-thumb

Ingen förklaring men kan bara tänka mig att ”kg muskler” innefattar organ, skelett och muskler. Kanske allt som inte är vätska och fett… Precis som du säger lämnas det inte mycket utrymme till annat om du skulle ha så mycket ren muskelmassa…

Förresten, vad kör du för EAA?

Haha tack..tanten? Vad jag kommer ihåg från när jag var 12 på riktigt så var alla över 20 år gamla tanter och gubbar. :)
    Ja det måste vara nåt sånt de menar. Men de borde kalla det något annat än kg muskler så att man inte blir förvirrad. Eller så borde de ta bort den raden helt och hållet eftersom den är sjukt onödig.
    Jag använder EAA-XX. Även fast det är den godaste EAAn jag har testat så måste jag tugga tuggummi efter att jag druckit, annars smakar det morgon i munnen. :)

Gober wrote:
    Går ju riktigt bra för dig, är ju inget fel på dom vikterna med tanke på axeln.

Tack, jag är faktiskt nöjd med att jag kommit tillbaka såpass bra. Det är inte jättelångt från hur jag var innan skadan. Tror att jag var uppe och nosade på 40kg-hantlarna när jag var som starkast.

faran wrote:
    Haha tack..tanten? Vad jag kommer ihåg från när jag var 12 på riktigt så var alla över 20 år gamla tanter och gubbar. :)
    Ja det måste vara nåt sånt de menar. Men de borde kalla det något annat än kg muskler så att man inte blir förvirrad. Eller så borde de ta bort den raden helt och hållet eftersom den är sjukt onödig.
    Jag använder EAA-XX. Även fast det är den godaste EAAn jag har testat så måste jag tugga tuggummi efter att jag druckit, annars smakar det morgon i munnen. :)

Haha då får jag väl bli tant då, krutkärring :)

Aha… Synd att det är den godaste, har också kört på den. Vattenmelon som smakar morgondagenefter i munnen… Köpte peach nu, förväntar mig dock inte någon nestlé ice tea smak direkt.

Lovisingen wrote:
    Haha då får jag väl bli tant då, krutkärring :)

Aha… Synd att det är den godaste, har också kört på den. Vattenmelon som smakar morgondagenefter i munnen… Köpte peach nu, förväntar mig dock inte någon nestlé ice tea smak direkt.

Ja krutkärringar är ju tuffa så det är ett bra mål att sträva efter. :)
    Jag har inte smakat peach, men de andra har jag haft. Vattenmelon är helt ok, men jag tycker Berry är bättre så det är den jag kör på. Du får berätta hur peach smakar.

Eller förresten, lite tårta fick hon ju. Jag hade fryst in en bit pinocciotårta på ungefär 15x20cm som hon fick. Hade aldrig testat frysa in en sån förut, men det fungerade riktigt bra!

Peach var ok, men det tyckte jag även vattenmelonen var i börjar också. Efter ett tag.. blä.
    Men står väl ut med denna ett tag iallafall :)

Din mat ser som vanligt fruktansvärt god ut!

Lovisingen wrote:
    Peach var ok, men det tyckte jag även vattenmelonen var i börjar också. Efter ett tag.. blä.
    Men står väl ut med denna ett tag iallafall :)

Din mat ser som vanligt fruktansvärt god ut!

Ja det är bara att hälla i sig och skölja munnen riktigt efteråt. Det är ju inget man dricker för att det är gott direkt.
    Kul att du tycker det! :)

Ryggträning[/b]
    Idag hade jag tänkt träna rygg, mage, triceps och eventuellt underarmar, men då ett par polare har börjat på gymmet blev det en del prat och passet tog mycket längre tid än vanligt. Det blev några set extra i marken för att slipa på tekniken efter några bra tips från antzorzor.

Marklyft
    60 x 20
    100 x 6
    110 x 6
    110 x 6
    110 x 6
    110 x 6
    100 x 6
    100 x 6
    100 x 8
    100 x 10

Latsdrag v-handtag
    70 x 6
    70 x 6
    70 x 5
    65 x 6

Latsdrag axelbrett och omvänt grepp på rak stång
    70 x 5
    70 x 4
    65 x 6
    65 x 6

Breda latsdrag
    65 x 5
    60 x 6
    60 x 6

Rodd i smith
    62,5 x 6
    62,5 x 6
    62,5 x 6
    62,5 x 7

Enarmsrodd hantel
    30 x 6 – 30 x 6
    30 x 6 – 30 x 6
    30 x 6 – 30 x 6

Passet tog drygt 100 minuter. Jag är fortfarande rätt ovan att endast köra 6 reps och sluta när man skulle kunna klara ett par till.
    Eftersom jag inte hann allt jag skulle idag så blir det ett pass imorgon också. Sen även onsdag och torsdag. Gött! :up:

Låter bra det, vila gör man på jobbet! :)

antzorzor wrote:
    Låter bra det, vila gör man på jobbet! :)

Sant de! :emo-thumb

Idag hade jag som sagt egentligen inte tänkt träna men jag stal några muskelgrupper från ett par andra pass och körde idag också.

Biceps
    Skivstångscurl
    50 x 6
    50 x 6
    45 x 6
    45 x 6
    45 x 6
    45 x 6
    Koncentrationscurl hantel
    14 x 6 – 14 x 6
    14 x 6 – 14 x 6
    14 x 6 – 14 x 6
    14 x 6 – 14 x 6
    14 x 6 – 14 x 6
    Drag mot pannan, liggandes på bänk
    60 x 5
    55 x 6
    55 x 6
    55 x 6
    55 x 6

Triceps
    Pushdowns v-stång
    60 x 6
    60 x 6
    60 x 6
    60 x 6
    60 x 6
    60 x 6
    Pulldowns en arm
    Kickbacks med 12 kg-hantel

Underarmar
    Greppträning med skivstång
    Curl med omvänt grepp
    Mage
    Dragonflags
    10
    6
    6
    Lyfta benen hängandes i chinställning

Passet tog sjukt lång tid idag. Jävla Ante. Kul att se honom bolla med 170 kg i marklyftet dock!

Igår var jag och såg Prometheus på bio. Jag blev riktigt besviken! Den här gången jag kan dock inte klaga på 3Dn eftersom jag inte märkte av den alls. :)
    I söndags såg jag Men In Black 3 på bio. Den gjorde tvärt emot Prometheus och överraskade istället. Jag trodde inte så mycket på den innan, men den var bra.

Ett riktigt skönt benpass idag! Jag är inte van att träna så tidigt som kl 14 när jag är ledig. Jag vill helst få i mig några mål mat och träna runt 16, men eftersom jag ställde klockan i morse hann jag äta både frukost och en matlåda pasta med köttfärssås så jag hade bra ork.
    Idag vägde jag in på 58,4 kg.

Benböj djupa som vanligt
    60 x 6
    60 x 6
    80 x 6
    80 x 6
    80 x 6
    80 x 6
    80 x 6
    80 x 6
    80 x 6
    80 x 6
    80 x 6
    80 x 6

Utfall med främre foten upphöjd 12 cm
    52,5 x 6 – 52,5 x 6
    55 x 6 – 55 x 6
    57,5 x 6 – 57,5 x 6
    57,5 x 6 – 57,5 x 6
    57,5 x 6 – 57,5 x 6
    57,5 x 6 – 57,5 x 6

Frontböj
    62,5 x 4
    55 x 6
    Här började jag få för ont i ryggen och fick sluta

Stående vadpress i smith
    82,5 x 10
    102,5 x 8
    102,5 x 8
    102,5 x 8
    92,5 x 10
    92,5 x 8
    82,5 x 8
    82,5 x 8

EAA före passet och innan vadpressen. Vassle dracks passet. När jag kom hem åt jag en Skyr (som kommer recenseras i smakbloggen senare idag) och lagade sen middag: Chorizo med färsk pasta. Klicken på sidan är chili-bea.

Nu har jag tränat fyra dagar i rad och tänkte ta en eller två vilodagar. Det beror på hur bakis jag är på lördag.

Hantelpress liten positiv lutning
    30 x 6
    34 x 6
    34 x 6
    30 x 6
    30 x 6
    30 x 6

Hantelpress 45 graders vinkel
    30 x 6
    28 x 6
    28 x 6

Positiv bänkpress i smith
    52,5 x 6
    62,5 x 6
    62,5 x 6
    62,5 x 6
    62,5 x 6

Stående militärpress
    32,5 x 6
    37,5 x 6
    35 x 6
    35 x 6
    35 x 6

Sittande hantelpress axlar
    20 x 6
    20 x 6
    20 x 6

Hantellyft åt sidan
    12 x 6
    12 x 6
    12 x 6
    12 x 6
    12 x 6

Stående hantelpress axlar
    3 set

Baksida axlar i maskin
    3 set

Ryggresningar med vikt
    10 x 12
    15 x 10
    15 x 10
    15 x 10

Chins med 5 kg-vikt + kedja
    6, 6, 6, 6, 6, 6

Jag slänger upp en dagsformsbild för att bevisa att jag inte blev tjock på semestern. Sjukt liten skillnad från bilden jag la upp innan jag åkte. Det är bara håret som har vuxit lite.
    Nu har jag inte tid att sitta här längre. Solen skiner och MCn väntar!

bra form ! Och vila är fegt om man inte har female issues eller är sjuk!

antzorzor wrote:
    bra form ! Och vila är fegt om man inte har female issues eller är sjuk!

Haha true my friend, true. Men jag har faktiskt känt mig lite krasslig idag. Idag tog jag sovmorgon till 9 och gjorde tidig kväll kl 13. Hann även med en lunch där emellan. :up:

Viewing 15 posts - 586 through 600 (of 601 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.