Home › Forums › Seriösa träningsjournaler › Omstart
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
23 november, 2010 at 21:59 #161555Anonym anvandareMember
Jag börjar få grymt skön träningsvärk i framsida lår nu! Imorgon när jag vaknar kommer det nog vara ännu skönare. J.v.K, avundsjuk?
23 november, 2010 at 22:31 #161556Anonym anvandareMemberDagens måltider
1. Yoghurt, kvarg, nötter och russin.2. Mellan kl 10-14: En hel del kakdeg och kakor. Jag bakade pepparkaksdrömmar och kakor efter eget recept; vaniljdrömmar med smak av vit choklad och lite kola. I grunden är det ett vanligt vaniljdrömsrecept, men hälften av sockret är utbytt till muscovadoråsocker och så blandar jag i 75g smält Marabou Vit.
3. EAA [träning] EAA + 30g ON Whey.
4. Kycklingpasta med smak av curry.
5. 30g ON Whey + Yoghurt, corn flakes, puffat ris, nötter, russin + mackor med prästost, kokt emilskinka och tomat.
Kaffe, cola light och julmust light utspritt under hela dagen
En bra dag! :emo-thumb
25 november, 2010 at 17:50 #161557Anonym anvandareMemberIgår
Sagan om axeln
Kl 04:44 steg jag upp, gjorde mig i ordning och tog taxin till flygplatsen. Planet lyfte 06:35 och strax därefter började frukosten serveras. Drygt en timma efter att planet lyft landade det på Arlanda där jag letade upp en buss med destinationStockholm central. Efter att ha gått omkring i en timma, köpt ett par bra in-ear-hörlurar och ett aftonbladet gick jag kl 10:30 och åt en stadig lunch: serranoinlindad kycklingfilé, stekt potatis, fetaostcreme och salladsbuffé. Jag tog rejält med mat och stod mig tills jag kom hem.Kl 13:10 blev jag inkallad till undersökningsrummet och kl 13:20 var jag klar. Doktorn sa att ledkapseln var inflammerad och gav mig en kortisonspruta. Sedan sa han att jag skulle få en magnetröntgen i Östersund, och efter att han fått se plåtarna skulle han höra av sig med mer information.
Kl 16:30 skulle en taxi hämta mig på Sophiahemmet så att jag skulle hinna med flyget som gick 18:00. Ingen taxi kom. Jag ringde flera gånger och allt de sa var att en bil var på väg. Till slut kom det fram att de hade tappat bort min bokning, och eftersom klockan då var 17:15 var det klart att jag skulle missa flyget hem. Jag var vid det här laget rätt trött och irriterad och krävde att de skulle boka om min flygresa, min taxiresa i Östersund och att jag skulle få kompensation i form av mat eller pengar till mat på Arlanda. De svarade att de skulle lösa det och bad mig söka upp dem när jag kom till Arlanda. När jag gjorde det bad de så mycket om ursäkt, förklarade att de bokat om mina resor och gav mig 300 kr i kontanter. Snällt av dem!
Planet var lite försenat och lyfte 21:25. En taxi hämtade mig på flygplatsen i Östersund och körde hem mig. När jag kom hem var klockan efter 23 och jag var dödstrött. Jag åt en Ciabatta med äppelmos, senap och julskinka och gick sedan och la mig.
Nu väntar jag på att få tid för röntgen. De trodde att det skulle bli inom en vecka. Jag är väldigt öm i axeln och ska använda den så lite som möjligt i 6 dagar. Jag blir alltså hemma från jobbet några dagar till.
Imorgon får det bli ett benpass.
26 november, 2010 at 17:16 #161558Anonym anvandareMemberBenpass?
Jag tänkte köra ett benpass idag, men när jag satte mig i bensparken och började värma upp kände jag att jag fortfarande hade så mycket träningsvärk att det inte var någon mening att fortsätta. Jag skjuter upp passet tills på söndag och laddar med lite god mat tills dess!27 november, 2010 at 21:37 #161559Anonym anvandareMemberI know the feeling..Körde ben i onsdags efter ett uppehåll från gymmet i två veckor och det känns fan fortfarande!
Vad brukar du ligga på kcal+ om dagarna *nyfiken* då jag får se bilder på suktande glass hela tiden haha..
27 november, 2010 at 22:02 #161560Anonym anvandareMemberCDJ wrote:I know the feeling..Körde ben i onsdags efter ett uppehåll från gymmet i två veckor och det känns fan fortfarande!Vad brukar du ligga på kcal+ om dagarna *nyfiken* då jag får se bilder på suktande glass hela tiden haha..
Men det är gött att ha lite träningsvärk i benen. Det är dock inte skönt när man har mastodontträningsvärk i baksida lår och vader.
Jag har faktiskt ingen aning om vad jag ligger på för tillfället. Jag ligger nog lite + iallafall eftersom vågen pekar sakta men säkert uppåt. Jag räknar inte kalorier nu när jag ska upp i vikt utan äter det jag tycker är gott i den mängden som känns lagom. :emo-thumb
Idag tror jag dock att jag ligger rätt mycket över vad jag har förbrukat, men jag inbillar mig att jag behöver det för att min axel ska få så bra förutsättningar som möjligt för att läka.Dagens matintag:
1. En tunnbröd-kvart med smör och prästost 17% över hela. En tunnbröd-kvart med julskinka, äppelmos och senap.
2. Hamburgaren.
3. Ca 50g chips + ranchdip gjord med gräddfil 12%, lite Gott&blandat, en halv snickers och en halv kexchoklad.
4. Glassen
5. (snart)Lika som mål #1 + ett äpple troligtvis.Ca 2 l läsk bestående av Cola light och Julmust light, samt 8 koppar kaffe utspritt under dagen.
Bra, nä förresten, UNDERBAR matdag!
28 november, 2010 at 11:55 #161561Anonym anvandareMemberJ.v.K wrote:Thats how we rollIndeed :up:
28 november, 2010 at 15:46 #161562Anonym anvandareMemberBenpass
Benpress
200 kg x 10
200 kg x 10
200 kg x 10
200 kg x 10
200 kg x 10
200 kg x 10
200 kg x 10
200 kg x 10
200 kg x 10
200 kg x 10
200 kg x 10
200 kg x 10
Liggande bencurl
6 set x 6-8 reps (failure)Vid det här laget mådde jag illa och gick hem.
EAA före och efter passet.
Tid för passet: 40 minuter28 november, 2010 at 17:45 #161563Anonym anvandareMemberJ.v.K wrote:haha man you crazy hur lång vila imellan?förväntar mig en feet Post-workout måltid
Hehe. Jag körde varannan minut, så det blev väl lite mer än en minut vila mellan varje set.
Post-workoutmåltiden var inget att ta bild på direkt:
- 200g kvarg med jordgubbssylt och fun light
- 300g yoghurt med puffat ris, corn flakes, russin och nötter
- 1 st tunnbrödstut med julskinka, senap och äppelmos
- 1 st limpmacka med smör, prästost och tomat
Men jag ska snart baka lite adventsfika, och det kommer det nog en bild på sen.
28 november, 2010 at 18:25 #161564Anonym anvandareMemberfaran wrote:BenpassBenpress
200 kg x 10
200 kg x 10
200 kg x 10
200 kg x 10
200 kg x 10
200 kg x 10
200 kg x 10
200 kg x 10
200 kg x 10
200 kg x 10
200 kg x 10
200 kg x 10
Liggande bencurl
6 set x 6-8 reps (failure)Vid det här laget mådde jag illa och gick hem.
EAA före och efter passet.
Tid för passet: 40 minuterNågra set Benpress :p
Tänkte på varför du just kör benpress, men kom på att du har ju en skadad axel. Träligt, men man får hoppas det läcker snabbt.
:emo-thumb28 november, 2010 at 20:30 #161565Anonym anvandareMemberralle12 wrote:Några set Benpress :pTänkte på varför du just kör benpress, men kom på att du har ju en skadad axel. Träligt, men man får hoppas det läcker snabbt.
:emo-thumbPrecis! Annars brukar jag variera mellan benböj, benpress och frontböj när jag är frisk. Jag kan även lägga in marklyft på benpassen ibland.
28 november, 2010 at 20:32 #161566Anonym anvandareMemberOkey, för knäböj är en sjukt bra övning asså. Tänkte på varför du inte kör benspark?
28 november, 2010 at 20:42 #161567Anonym anvandareMemberralle12 wrote:Okey, för knäböj är en sjukt bra övning asså. Tänkte på varför du inte kör benspark?Det brukar jag göra och tänkte även göra det den här gången, men jag var tvungen att sluta tidigare pga illamående. Men det känns som att jag fick tillräckligt med framsida i benpressen.
28 november, 2010 at 20:47 #161568Anonym anvandareMemberAdventsfikat jag lovade bilder på
En variant av kladdkaka med saffranskokta äpplen serverat med grädde vispad med strö- och vaniljsocker. Riktigt mastigt, men även riktigt gott!Kakorna är de jag bakade för några dagar sedan. Pepparkaksdrömmar, pepparkakor med vit choklad och en egen variant av drömmar som har smält Marabou Vit nedblandat i smeten och hälften av sockret utbytt mot moscovadoråsocker.
Men eftersom de här sakerna inte innehåller så mycket proteiner åt jag drygt 200g julskinka innan fikat. :up:
28 november, 2010 at 20:47 #161569Anonym anvandareMemberOkey, synd med illamåendet.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.