Pain Is Just Weakness Leaving The Body

Home Forums Seriösa träningsjournaler Pain Is Just Weakness Leaving The Body

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 331 through 345 (of 961 total)
  • Author
    Posts
  • #194831

    Två nya Pb idag Kedjeböj 4×215+40kg samt boxböj 5x200kg
    [youtube=W2UB6krZ-Po]

    #194832

    Tisdag 17/4-12 Pass 1 55
    Ben

    Fl: Knäböj: 5x220PB 4x230PB
    Fl: Pausböj: 5x195PB 4x205PB
    Fl: Frontböj: 3×95 3×105 3×115

    Jävla bra pass idag tycker jag, 5 repps pb med 7.5kg samt 4repps pb med 5kg efter det så riktigt kul, därefter pausböj där var 5 repps rekordet gammal i alla fall dåligt, men nu höjdes det med 25kg och vikten är jag riktigt nöjd med sedan 4repps pb 12.5kg. pausböj är en riktigt jobbig övning pulsen blir hög och riktigt plågsam men bra, sedan blev det lite lätta frontböj.

    #194833

    Ett dunder böjpass knäböj 5x220kg och 4x230kg samt pausböj 5x195kg och 4x205kg.
    [youtube=wlaH8GEEGJQ]

    #194834

    Torsdag 19/4-12 Pass 2 56
    Bröst/Triceps

    Br: Bänkpress utan stopp: 6x6x134kg
    Br: Dödsbänk 3×120 1×130 3×140
    Br: Enarms hantelpress: 10×20 6×25 6×30 6×35 6×40 6×45 4×50
    Tr: Frenchpress: 7×50

    Idag kändes det svintungt känns som jag blir sämre o sämre varje reppvecka men kanske bara som det känns vikterna höjs ganska mycket varje vecka tycker jag. Idag klarade jag det på håret sista reppen i sista settet fans inte ett gram till och jag tvingades lyfta foten lite men jag är nöjd med det, dödsbänken fans ingenting. Därefter började C.Ask med en ny övning så jag var tvungen och hänga på och försöka slå det han gjorde han klarade 6×45 sedan ville han inte gå på sista hanteln så jag var tvungen o testa 50kg hanteln och fick en 4a så jag är nöjd nästa gång kör jag nog den med fötterna på bänken istället. Nästa vecka ska jag försöka på 5x5x142.5kg det kommer nog bli riktigt svårt men jag får prova o se. Däremot ser jag fram emot morgon dagen då är det mark igen har varit riktigt stel i ryggen sedan böj misshandeln i tisdags så jag hoppas det är borta imorgon så jag kan pressetera de vikterna jag vet finns, även hoppas jag på att bli av med en del träningsverk som sitter i benen, jag brukar ej få så mycket träningsverk som denna gången. Men är ryggen i någorlunda skick så ska jag göra ett försök på 5×300 imorgon det är en gräns jag gärna spräcker för då är alla sett som börjar på en 2a uppvärmning då jag aldrig reppar mer än 5or.

    #194835

    Fredag 20/4-12 Pass 3 Pass 57
    Rygg

    Ry: Marklyft: 5x300PB
    Ry: Kronlyft: 4×332.5PB

    Idag var jag sliten så var osäker på hur det skulle gå men det gick på vilja dock fick jag fuska upp sista men detta var rekord försök med 7.5kg på en dålig dag så det är jag riktigt nöjd med därefter blev det kronlyft jag kände mig helt slut efter marken men fick nytt pb där med 2.5kg bättre än mitt 3 rekord fast jag gjorde 4a nu så också väldigt bra. Nu blir det lungt fram till söndag innan det är dags att köra på igen. Skönt att spräcka 300 gränsen på mina högsta repp nu är allt under 300 uppvärmnings sett, ett riktigt bra sätt att börja helgen. Film kommer sedan.

    #194836

    Två nya PB för mig marklyft 5x300kg fusk på sista PB med 7.5kg samt kronlyft 4×332.5kg. Christian Ask krossade sitt PB med 4x210kg utan bälte.
    [youtube=eTHss-PgpiE]

    #194837

    Söndag 22/4-12 Pass 4 58
    Ben/Bröst/Triceps

    Fl: Kedjeböj: 3×225+40PB
    Fl: Boxböj: 4×212.5PB
    Br: Bänkpress: 4x1x165 4x1x160
    Br/Tr: Dödsbänken upphöjda 5cm: 3x150PB
    Tr/Br: Klossbänk 10cm: 3x155TR

    Dagenspass var jag i dålig form känns som att jag håller på att bli sjuk har hostat idag och igår och trycket i lyften saknades, så det var bara att sätta in vinnarskallen ännu mer än vanligt, också saknades min träningspolare på grund av att han var för sjuk för att närvara på passet så det blev tyvärr inget filmat. Kedjeböjen var svintung redan på uppvärmningen och har aldrig varit så tung men jag hade bestämt innan att 3an skulle upp till varje pris så vara bara o kriga på och det gick var 12.5kg över det förra rekordet. Boxböjen kändes lite bättre då vikten på ryggen blev betydligt lättare men fick verkligen kriga där med och fick med en fyra på samma vikt som jag har gjort en två på innan. Bänken känns bara segare för varje vecka men lyckades med 4a 1or på 165 och 4 1or på 160 det var bra med tanke på att bästa i år är 170kg och då var kroppen betydligt bättre. dödsbänken blev det PB med 5kg men på klossbänken var jag lite ofokuserad och skulle försöka med en 4a på 155 men blev bara 3. Jag är riktigt nöjd med allt detta passet då det verkligen inte kändes bra hoppas bara inte jag blir sjuk nu för det har jag inte tid med ´.

    #194838

    Tisdag 24/4-12 Pass 1 59
    Ben

    Fl: Knäböj: 3x240PB
    Fl: Pausböj: 3x215PB

    Har fortfarande hosta och därmed inte samma tryck som vanligt men jag valde att träna ändå jag vill verkligen inte missa några pass men jag valde bara att göra mina två viktigaste sett. Planen i böjen var att försöka ta ett jätte rekord i 4repps men märkte att det fans inte en chans så jag räknade om och bestämde 3×240 istället och det var bra gjort för det fans inte många kg till på sista lyftet så perfekt viktval och 2.5kg rekord en dålig dag. därefter blev det pausböj också där räknade jag också om de planerade vikterna och det blev 3x215kg nytt PB med 5kg. Så med dagens form är jag väldigt nöjd med passet och jag ville inte göra mer sett än nödvändigt idag nu hoppas jag på att bli helt frisk tills på torsdag för det kommer jag behöva om jag ska ha någon chans o klara mitt bänk schema. Tyvärr inget filmat idag heller då min träningspolare tyvärr fortfarande är sjuk. Hoppas han är tillbaka snabbt

    #194839

    Torsdag 26/4-12 Pass 2 60
    Bröst/Triceps

    Br: Bänkpress utan stopp: 4x5x142.5 1x4x142.5
    Br: Dödsbänk: 3×120 1×132.5 1×145
    Br/Tr: Bänkpress 2händer smalare: 3×120 3×130 1×140 1×150.5 1×158 1×160.5
    Br: Enarms hantelpress: 8×15 6×20 6×25 4×25 8×15 6×20

    Idag mår jag sämre än i tisdags fortfarande hosta men har också blivit förkyld, men jag valde att träna ändå och det gick bra tycker jag tyvärr boomade jag sista settet i bänken o klarade bara 4an jag kom långt på 5an men det gick bara inte tyvärr. I dödsen fanns ingenting klarade precis 1×145 när tanken var att göra 3.Därefter körde jag lite smalar bänk med stopp och det gick bra, jag utmanade Henke då han körde pinböj för att pressa honom att lyfta mer och han slutade på 157.5kg så jag van men det var betydligt tyngre än han har lyft innan i den övningen. Sedan blev det enarms hantel första tre setten med fötterna på bänken sedan ett med fötterna i luften därefter 2 med raka ben försöker hitta vilken position jag vill ligga i. Jag hoppas det vänder och att jag mår bättre imorgon om inte hoppas jag det går pressa ut ett bra markpass i alla fall därefter kan jag bli sjuk över helgen men jag vill verkligen ha med morgondagens vikter i marken.

    #194840

    Ta det lugnt nu !!… när man är sjuk,dvs,har en infektion i kroppen,så låt den läka ut ordentligt. så att det inte sätter sig på fel ställen,infektionen.
    annars,väldigt imponerad av dina pass du slänger på!!…;).
    speciellt då,mark-benpassen!!…vet ju hur de tar på kondisen….lol.

    ha en trevlig helg nu….mvh bighulken……….;)

    #194841
    bighulken wrote:
    Ta det lugnt nu !!… när man är sjuk,dvs,har en infektion i kroppen,så låt den läka ut ordentligt. så att det inte sätter sig på fel ställen,infektionen.
    annars,väldigt imponerad av dina pass du slänger på!!…;).
    speciellt då,mark-benpassen!!…vet ju hur de tar på kondisen….lol.

    ha en trevlig helg nu….mvh bighulken……….;)

    hahah det går inte låta bli o träna även att jag är sjuk, kan jag ligga på dom vikterna jag ska då kör jag underpresterar jag då blir det vila, det är inte rätt läge att bli sjuk nu snart tävlingsdags men imorgon är det vila i alla fall :D

    Tackar tackar ben o marken går riktigt bra och bänken dåligt än så länge får se hur det blir i slutet av det schemat jag kör nu om man kunde få höja sitt pb där något kg iaf….. 4or och 5or i böj o mark är så jävla plågsamma för jag saknar ju helt kondition knappt jag kan gå till kylen utan att få vila på vägen :D så pulsen är nog över200 efter en 5reppare.

    En trevlig helg på dig med

    #194842

    Fredag 27/4-12 Pass 3 61
    Rygg

    Ry: Marklyft: 4x310PB

    Fortfarande lite små sjuk men känns bättre idag än igår och marken gick riktigt bra nytt 4repps pb blev det, kommer en film på det senare. Kände lite på kronlyften sedan men valde att vila hoppas bli helt frisk till på söndag så det går köra på till 100%

    #194843

    Nytt rekord i marklyften idag 4x310kg
    [youtube=REXK9nubb0Y]

    #194844

    OJojojoj:up::up: Fasen va grymt stark du är Kim, du bara ökar och ökar

    #194845
    Hence wrote:
    OJojojoj:up::up: Fasen va grymt stark du är Kim, du bara ökar och ökar

    Tackar Hence ja just nu går det bra och det känns som jag vinner över stången varje gång och jag hoppas det fortsätter så nu ett tag till :D

Viewing 15 posts - 331 through 345 (of 961 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.