Pain Is Just Weakness Leaving The Body

Home Forums Seriösa träningsjournaler Pain Is Just Weakness Leaving The Body

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 436 through 450 (of 961 total)
  • Author
    Posts
  • #1066971
    Boston77 wrote:
    Hahahaha tackar ja det var värkligen skönt med lite possitiv känsla efter många dåliga månader, och nu gäller det verkligen att träffa form speciellt till dm då det äntligen är dags att få en chans att slå det svenska rekordet i mark, jag har väntat väldigt länge på att få göra ett försök så vore verkligen kul om man kunde vara i form då så man i alla fall får göra ett försök för jag har goda chanser med bra form sedan får man ju se om någon annan gör högre…..

    härligt hoppas schemat kommer gå bra, blir det debut i ksl 2013 eller? och lycka till med delmålen :)

    Ha det bra du också

    Jaa,du kim,har som delmål 2013/2014.att gå med i klubb samt sedan regga för licens osv. men men mycket kan ju hända,men haft det målet ett tag nu,samt 2015,är det väl tänkt att det ska kunna infinna sig en viss styrka då…..lol
    haft detta målet sedan -07/08..hmmm….snarare -08 när jag hade rehab osv…jag är en sådan person som måste arbeta mot mål/delmål,annars blir det inget.

    Jo,ang DM,gäller att du prickar in formen nu då!!…mkt som man måste tänka på då.träningsbiten samt kostbiten,sen allt annat också. men du har säkert bra hjälp där av klubben din ….lol. blir intresant att följa!!!

    lycka till nu ….mvh bighulken……….;-)

    #1066979
    bighulken wrote:
    Boston77 wrote:
    Hahahaha tackar ja det var värkligen skönt med lite possitiv känsla efter många dåliga månader, och nu gäller det verkligen att träffa form speciellt till dm då det äntligen är dags att få en chans att slå det svenska rekordet i mark, jag har väntat väldigt länge på att få göra ett försök så vore verkligen kul om man kunde vara i form då så man i alla fall får göra ett försök för jag har goda chanser med bra form sedan får man ju se om någon annan gör högre…..

    härligt hoppas schemat kommer gå bra, blir det debut i ksl 2013 eller? och lycka till med delmålen :)

    Ha det bra du också

    Jaa,du kim,har som delmål 2013/2014.att gå med i klubb samt sedan regga för licens osv. men men mycket kan ju hända,men haft det målet ett tag nu,samt 2015,är det väl tänkt att det ska kunna infinna sig en viss styrka då…..lol
    haft detta målet sedan -07/08..hmmm….snarare -08 när jag hade rehab osv…jag är en sådan person som måste arbeta mot mål/delmål,annars blir det inget.

    Jo,ang DM,gäller att du prickar in formen nu då!!…mkt som man måste tänka på då.träningsbiten samt kostbiten,sen allt annat också. men du har säkert bra hjälp där av klubben din ….lol. blir intresant att följa!!!

    lycka till nu ….mvh bighulken……….;-)

    Jasså ska bli kul att se när tävlingsdebutten infinner sig har bland annat sett youtube klipp när du bänkar och det var inte illa gjort bra tryck där :) jag har också delmål som jag sätter varje år och gäller 1år i taget jag gillar med att ha delmål att kriga mot samt varje tävling blir ju ett delmål för att sätta pb på så många som möjligt…

    Jodå jag har bra stöd i klubben och det blir bra träningar, men kosten den har jag aldrig brytt mig om så länge det blir mycket mat så är jag nöjd 8)

    #1067000

    Söndag 12/8-12 Pass 4 114
    Ben/Bröst/Biceps/Triceps

    Fl: Kedjeböj: 2×237.5+40PB
    Fl: Boxböj: 2×237.5PB
    Br: Bänkpress: 5x1x167.5
    Tr: Floorpress: 2×142.5PB
    Bi: Sittande hantelcurl: 4×20 2×30 2×35

    Riktigt nöjd idag kändes tungt idag redan på uppvärmningen och sista uppvärmnings settet på 1×225+40kg kändes grymt tungt trodde inte jag skulle fixa 2+237.5+40 men fick till en riktigt jävla bra laddning så tycker den 2an blev lättare än 1×225+40 så tror det ska gå klippa 5kg mer nästa vecka. Boxböjen 2×237.5kg blev också något lättare än jag trodde det var dock 7.5kg över pb men ska nog gå lägga på ytterligare 5 nästa vecka. Har missat 2 senaste bänkpassen på grund av min skuldra har gjort för ont för att bänken men idag gick det gjorde lite ont men inte gick bra fick köra med avlyft för när jag lyfte av kändes det lite för mycket men satte som planerat 5 1or på 167.5kg det är jag nöjd med märktes att man missat några pass men nöjd med det ändå. Sedan Floorpressen hade jag hoppats på 3st i alla fall men blev bara 2 ändå nytt pb men tror jag fixar 3 nästa vecka nu när jag är igång igen, film kommer senare.

    #1067006

    Två nya böjrekord idag
    Kedjeböj 2×237.5+40kg
    Boxböj 2×237.5kg
    [youtube=1phWk52F6eo]

    #1067016

    Här är vecka 32 med Lessebo Styrkeklubb många nya PB
    [youtube=WKN2fUg8M9w]

    #1067125

    Tisdag 14/8-12 Pass 1 115
    Ben/Rygg

    Fl: Knäböj: 1×240 1×250 2x260PB
    Fl: Pausböj 5×202.5PB
    Ry: Marklyft utan bälte: 5×277.5PB
    Ry: Kronlyft utan bälte: 5x280PB

    Jävligt bra pass får jag säga 4 övningar/Sett och 4pb. Knäböjen var betydligt tyngre än jag trodde fans inte ett gram till, det var den fulaste böjen i mitt liv men också den tyngsta. Hade hoppats att den skulle vara lite lättare men böjformen har avtagit lite men se om man inte kan få den o vända efter serie 3an. Pausböjen är jag äntligen uppe på pb vikter igen efter att jag skadade mig i den. Mark utan bälte blev nytt pb med 7.5kg men idag var det riktigt tungt så nästa vecka blir målet o dra 4or. Kronlyften blev också pb fast med 10kg, är så sjukt mycket tyngre o dra kronlyft utan bälte känns ordentligt i baksida lår. Film kommer senare

    #1067130

    Dagens pass innehöll min fulaste böj någonsin men också min tyngsta 2×260 som bly men nytt pb samt boxböj 5×202.5kg också nytt pb och avslutade med ett 7.5kg pb i Marklyft utan bälte 5×277.5kg jävligt nöjd med dagen.
    [youtube=IHsNlPcYk-4]

    #1067235

    Tisdag 16/8-12 Pass 2 116
    Bröst/Triceps

    Br: Bänkpress: 3×135 3×145 2×155 3×147.5
    Tr: Klossbänk: 2×150 2×157.5 2×162.5

    Ja idag gjorde det ont i skuldran igen så fick köra med avlyft idag med samt att det blev ganska dåliga vikter också men jag förra veckan blev det inget alls och missar jag ett pass brukar jag tappa ordentligt när jag försöker reppa med så bara o hoppas skiten släppper snart så börjar jag om efter serie 3 och bygger upp det för dm och hoppas på få göra ett pb då. testade dödsbänk med men gjort för ont o kunde inte trycka iväg 100kg ens från racken så var bara o lägga ner. Hoppas få ta revanch i marken imorgon får se hur det går.

    #1067277

    Fredag 17/8-12 Pass 3 117
    Rygg/Axlar

    Ry: Marklyft: 5×302.5PB 1×325
    Ry: Kronlyft: 4x335PB
    Ry: Stångrodd: 8×120 5×120
    Ax: Flyes: 10×25 5×25
    Ax: Sittande axelpress: 5×65 2×75

    Äntligen var det dags att få skriva pb efter marklyften, 4 månader var rekordet och det har nog gått dåligt i 3 månader men nu är jag på rätt väg igen 5×302.5kg och det kändes inte maxtungt heller så jag har förhoppningar om att göra 5×307.5kg nästa vecka får se om det går. Därefter blev det en hyfsat lätt 1a på 325 kändes riktigt bra. Nu har jag stora förhoppningar om att fixa 350+ innan året är slut. Kronlyften blev också nytt pb kändes tung men hoppas på 5kg till nästa veckaändå. sedan idag avslutade jag med sittande axelpress utan ryggstöd och med stopp i botten blev väldigt vinligt då det var första gången men ökar det nästa vecka. Film kommer senare

    #1067279

    Äntligen var det dags för nytt PB i marklyft 5×302.5kg
    [youtube=3sCV30ujScA]

    #1067322

    Grattis igen då!!!….;-).

    #1067353
    bighulken wrote:
    Grattis igen då!!!….;-).

    Tack tack :D det viktigaste rekordet för mig på länge nu är det riktigt kul o marka igen

    #1067401

    Söndag 19/8-12 Pass 4 118
    Ben/Bröst/Bicep/Triceps

    Fl: Kedjeböj: 1×230+40
    Br: Bänkpress: 5x1x170
    Tr: Floorpress: 1×140 1×147.5 1x155PB 1×157.5PB
    Bi: Sittande hantelcurl: 3×35 4×30

    Benen idag var riktigt dåligt fans inget tryck kändes tungt riktigt tidigt och när 230+40kg kedjor var blytung så valde jag att inte köra ben mer för dagen då det är 20kg sämre än vad jag borde vara och för min del så tjänar jag mer på att vila benen då till tisdagen. Bänken däremot gick bra skuldra känns bara av lite nu och vikterna blev bra 5 1or på 170kg det har jag aldrig gjort innan dock känns trycket sämre än det har varit då jag är feg nu med skuldran och kör allt mer kontrollerat och det tycker inte jag passar mig riktigt men är riktigt nöjd med vikterna. Därefter blev det lite floorpress det gick också bra där känndes det lite mer i skuldran men inga problem att köra maxtungt jag är riktigt svag i denna övningen men 1×155 var klockren sedan 1×157.5 blytung så det blev rövlyft men det kvittar lyckades sega upp den i alla fall så riktigt nöjd här med.

    #1067409

    Här kommer filmen från V.33 med en hel del nya personliga rekord för klubben medlemar.
    [youtube=TRubsa7HUYY]

    #1067537

    Tisdag 21/8-12 Pass 1 119
    Ben/Rygg

    Fl: Knäböj: 1×245 1×255 1×265
    Fl: Pausböj: 1×200 1×210 1×220 1×225
    Ry: Marklyft utan bälte: 4x285PB
    Ry: Kronlyft utan bälte: 4x290PB

    Ja böjen går verkligen inte som jag vill 265 var maxtungt så böjformen är riktigt usel men jag vet vad jag har gjort fel detta upplägget fram till denna tävlingen och det ska fixas till DM men i dagsläget är jag inte starkare än såhär i böjen. Pausböjen har jag inte kört annat än femmor sedan jag skadade mig i den övningen men var skönt att köra lite tyngre 1or men är verkligen långt från mitt rekord här. Marken utan bälte däremot går riktigt bra trotts tunga ben efter böjen så gick det att sega upp 4 på 285 på ren vilja men det var maxtungt men är riktigt nöjd. Kronlyften gick något lättare är nöjd med den också.

Viewing 15 posts - 436 through 450 (of 961 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.