Pain Is Just Weakness Leaving The Body

Home Forums Seriösa träningsjournaler Pain Is Just Weakness Leaving The Body

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 466 through 480 (of 961 total)
  • Author
    Posts
  • #1068507

    Dagens Serietävling knäböj 270kg Bänkpress 170kg Marklyft 337.5kg totalt 777.5kg
    [youtube=H7PIMHyB-l8]

    #1068615

    Måndag 10/9-12 extra pass 127
    Bröst

    Br: Bänkpress: 5x1x160
    Tr: Floorpress: 4×137.5 4×137.5 2×141

    Hade sämre tryck idag än vad jag trodde men satte 5x1x160 som planerat sista var bästa lyftet. Sedan gjorde jag tyvärr ett repps mindre än planerat i floorpressen. Är fortfarande förkyld men var riktigt skönt att vara igång igen med träningen efter tävlingen och imorgon provar vi lite böj.

    #1068674

    Tisdag 11/9-12 Pass 1 128
    Ben/Rygg

    Fl: Knäböj: 5×232.5PB
    Fl: Pausböj: 5x205PB
    Ry: Marklyft utan bälte: 5x280PB

    Jävligt bra pass idag bättre än jag trodde det var riktigt kul började med 5×232.5kg i böjen nytt pb och vikten var hyfsat lätt men helvetes jobbigt har noll kondition, riktigt nöjd där då jag inte har varit nöjd med böjarna på slutet. Fortsatte med pausböj ännu jobbigare och tyngre tycker jag men satte vikten 5x205kg och PB igen. Avslutade med Marklyft utan bälte 5x280kg och ännu ett nytt PB men det var maxtungt. Riktigt nöjd med passet körde 3 sett och ressulterade i 3 nya PB.

    #1068678

    Tre nya PB idag Knäböj 5×232.5kg, Pausböj 5x205kg och marklyft utan bälte 5x280kg
    [youtube=ftiD1iwmXwc]

    #1068789

    Torsdag 13/9-12 Pass 2 129
    Bröst/Triceps

    Br: Bänkpress: 4×145 5×137.5 5×137.5
    Tr: Klossbänk 8cm: 5×140 5×140 5×142.5
    Br: Dödsbänk: 5×120 5×125 5×127.5
    Tr/Br: Gummiband bänk röda: 5×100 5×105 4×105

    Det gick väll inget vidare idag har fortfarande ont i mitten av bröstkorgen men det funkar att köra utan störe problem. Blev inte bra vikter då repputhålligheten är helt borta men tror det ska gå lite bättre nästa pass i alla fall efter dagens reppningar. Ja inte mycket o säga långt från PB i allt, men kändes som jag hade bra tryck i de 2-3 första reppen, tekniken kändes med lite vinglig som att stången gick lite åt alla håll, ja det kan bara bli bättre nästa vecka många sett för att vara mig i alla fall.

    #1068846

    Fick några frågor från en person på ett annat forum som jag tänkte dela med mig av även här.

    arsenalistaa]Några frågor!

    Tjena vad roligt med lite frågor då ska jag försöka svara på dom så gott jag kan :D

    1. Hur mycket tror du att du kan lyfta totalt när du ”peakar” i din karriär om vi förutsätter att du fortsätter att satsa hårt?

    1. Svar: Oj det är väldigt svårt att säga av den anledningen att klassisk/Raw lyftning är väldigt nytt inom IPF så det är svårt att veta vad de riktigt duktiga lyfter men jag hoppas på att bli en av dom får jag hålla mig någorlunda skadefri och hålla på länge så ser jag inget stopp alls just nu men förhoppningsvis upp emot 950kg i totalen och just nu känns det möjligt då jag ökar ganska bra få se om några år vad jag tror då

    2. Om vi förutsätter att du inte dopar dig, vad skulle du ligga på för vikter om du skulle ha dopat dig i medelstor dos från dag 1 du började med styreklyft?

    2. Svar: Oj en ännu svårare fråga, jag känner inte till något vidare om doping eller hur det påverkar en lyftare, det enda jag vet är att de dopades världsrekord ligger en hel del högre än de odopade men jag har ingen aning om hur mycket mer jag skulle lyfta om jag vore dopad, men jag har heller ingen lust att tareda på det.

    3. Du kör väldigt få set per träningspass fast maxtunga i stort sett, har du alltid kört med den taktiken?

    3. Svar: Nej jag har inte alltid kört så innan körde jag ofta runt 3 set, men nu har jag kört med den nya tekniken bara 1sett per övning i böj och mark varianterna ganska länge med stor framgång och jag gillar att köra så. Jag tycker jag håller mig fräschare varje pass samt är jag otroligt laddad när det är pb försök och de andra setten bara körde jag innan utan att bry mig så mycket, men även när jag körde 3 sett så var första det tyngsta. En annan fördel jag tycker 1sett ger mig är att jag har mer kraft kvar när jag kör min andra övning och det blir bra vikter där med

    4. Har du ngt program du följer eller lägger du upp dina pass enbart på känsla?

    4. Svar: Jag har inte ett program och går heller inte på känsla, jag har satt ihop ett eget schema med övningar och när jag börjar en ny period sätter jag ut de startvikter jag vill/hoppas klar när jag är i bra form börjar jag 2.5kg över mitt fem repps rekord sedan efter varje pass bestämmer jag vikterna jag ska ha på nästa veckas pass beroende på hur det kändes det passet sedan gäller det att hålla sig någorlunda fräsch och sedan ett starkt psyke att inte ge sig. En ultimat period när det går som bäst så blir det 2 veckor 5or med 2pb 2 veckor 4or med 2pb 2 veckor 3or med 2pb 2 veckor med 1or med 2pb sedan ska det vara en tävling i närheten efter sista 1an

    5. Hur många har bättre total-pb än du i Sverige, kan väl inte vara så jättemånga?

    5. Svar: Här var en lätt fråga :D Det är två st i min viktklass 120+ som har bättre total än mig samt en i viktklassen under 120kg och detta gäller sedan 2010 när rankingen för klassisk/Raw lyftning började existera. Så det finns 3 lyftare i Sverige som har bättre total den ena ligger på runt 800kg och de två i min viktklass ligger på 860+ så ganska långt före mig men jag har bara tävlat i 1 år och 9månader och just nu knappar jag fortfarande in på de tre som ligger före mig

    Hoppas du kan svara:D, tycker förövrigt att du är grym:yes:

    Tack ska du ha kul att höra :D, jag hoppas du är nöjd med svaren och har du eller någon annan några mer frågor är det bara att ställa dom så ska jag svara.

    #1068937

    Söndag 16/9-12 Pass 4 130
    Ben/Bröst/Triceps/Biceps

    Fl: Kedjeböj: 5×220+40PB
    Fl: Boxböj: 5x225PB
    Br: Bänkpress: 5x1x162.5
    Tr: Floorpress: 4×142.5PB 4x143PB 4×143.5PB
    Bi: Hantelcurl: 3x5x25

    Jävla bra pass idag kedjeböjen var tung men fans nog något kg till 5×220+40kg är i alla fall nytt pb så riktigt nöjd nästa vecka blir det en 4a. Boxböjen var också bra och här fans nog också något kg till men nytt pb här med riktigt bra. Bänken 5x1x162.5 var lättare än de 5x1x160 i måndags så det var med bra även om det inte är lika bra tryck som det har varit. Floorpress blev det nytt pb 3 gånger med små höjningar men ville ha 3st 4or och det fick jag avslutade med lite biceps. Ingen film idag då vi bara var 3st men riktigt nöjd med böjen hoppas det fortsätter så och blir bra vikter redan på tisdag.

    #1069086

    Tisdag 18/9-12 Pass 1 131
    Ben/Bröst

    Fl: Knäböj: 5×237.5PB
    Fl: Pausböj: 5x210PB

    Extra
    Br: FU-Bänk: 3×120 1×130 1×140 1×150 1×155.5

    Jävligt bra böj idag 5×237.5kg kändes lätt och det var pb med 5kg från förra veckan så jävligt bra tyvärr ej filmat då vi bara var tre tränandes idag men kändes som det fans mer kg o hämta, Även Pausböjen var grymt bra o nytt pb med 5kg från förra veckan så böjen är riktigt på uppgång tror jag. Körde lite FU bänk då medans jag väntade på att sista killen skulle bli klar första gången jag testar jävligt ovant men kändes som det gick bra. Jävligt nöjd idag som sagt.

    #1069229

    Torsdag 20/9-12 Pass 2 132
    Bröst/Triceps

    Br: Bänkpress: 5×143.5PB 4×150.5PB 3x155PB
    Tr: Klossbänk: 4×147.5 4×147.5 4×152.5
    Br: Dödsbänk: 4×133 3×135 5x135PB
    Tr/Br: Gummibands bänk röda: 5×115.5PB 5×117.5PB

    Det gick bra idag i bänken många smårekord men stora framsteg från förra veckans skitpass där jag var långt under mina rekord i allt. Bänken började med 5×143.5 nytt pb men det var precis det gick men kändes som jag hade bra tryck i de första 4 reppen som gjordes i samma andetag så la på 150.5 o gjorde 4 var av 3 i samma andetag som också var bra tryck så jag valde155 och gjorde en 3a alla i samma andetag så den gick bra med. Klossbänken var jag riktigt usel i förra veckan mycket bättre idag men inte bra nog men nästa vecka blir det pb försök i alla fall för en 4a. dödsbänken började dåligt men kom på i sista sett att jag skulle vila mindre mellan varje repp och bara andas ut när stången låg på racksen och sedan andas in o trycka iväg då gick det bättre och avslutade med pb. Sista övningen gummibands bänk var det bra tryck i gjorde först 5×115.5 nytt pb ganska lätt så jag la på 2kg till och avslutade med ett pb till. Så bra pass idag är nöjd med bänken idag hoppas det fortsätter och med samma känsla som jag hade idag med.

    #1069295

    Fredag 21/9-12 Pass 3 133
    Rygg/Axlar

    Ry: Marklyft: 5×300
    Ry: Kronlyft: 5x325PB
    Ry: Stångrodd: 3x10x100
    Ax: Hantelpress ej ryggstöd: 3x5x25
    Ax: Flyes: 3x10x15

    Ja bra pass idag får jag säga planen var en 5a på 300 och det gick och var fem godkända lyft med så nöjd med det. Därefter körde jag kronlyft 5×325 nytt pb med 5kg så är nöjd med dagens mark och hoppas det kan fortsätta gå bra fram till dm nu att ta bort den bälteslösa marken på tisdagar gjorde att jag kände mig fräsch i kroppen så det kommer fortsätta så.

    #1069303

    nice……;-)

    #1069311

    Tack :)

    #1069364

    Söndag 23/9-12 Pass 4 134
    Ben/Bröst/Biceps/Triceps

    Fl: Kedjeböj: 4×227.5+40PB
    Fl: Boxböj: 4×232.5PB
    Br: Bänkpress: 5x1x165
    Tr: Floorpress: 4x145PB 4×146.5PB
    Bi:Sittande Bicepscurl: 5×30 4×30 4×30

    Bra pass idag och hela denna veckan jag har satt målvikten i samtliga övningar hela veckan och många nya pb har det blivit och även idag. Började med kedjeböj 4×227.5+40kg kedjor var nytt pb med 5kg riktigt nöjd kändes tungt idag men filmningen visade att det ej var så tungt som jag trodde i alla fall. Därefter boxböj 4×232.5kg nytt pb med 5kg också första fegade jag lite i blev svintung kändes det som men gjorde 3 till alla lättare än första så nöjd där med. Bänken gjorde jag 5x1x165 som planerat kändes bra och ingen kändes supertung tyckte jag hade raka pressar i alla lyften samt bra tryck hela vägen. Floorpressen börjar jag bli hyfsad i nu tycker jag 4×145 nytt pb och inga rövlyft heller sedan 4×146.5 nytt pb igen och också utan rövlyft. Avslutade med lite bicepscurl. Nöjd med passet o riktigt nöjd med veckan bara o köra lika hårt nästa vecka.

    #1069487

    Tisdag 25/9-12 Pass 1 135
    Ben

    Fl:Knäböj: 4x245PB
    Fl: Pausböj: 4x220PB

    Extra
    Fl: Knäböj: 1×210 1×230 1×250 1×265 1x275PB

    Mitt livs böj pass kändes bra redan på värmningen 215 kändes som ingenting 230 blev teknikfel och blev tung sedan när jag la på 245 för att föra mitt sett gjorde 3 första som om det var 210 på stången men kom lite fel fick all vikt på 1ben så den blev något tyngre men ändå hyfsat lätt. Ångrade mig direkt att jag inte gjorde fem för det finns ingen tvekan om att det hade gått upp också men det är det svåra när jag är inställd på 4 blir det fyra. Pausböjen la jag på 220kg 15kg över mitt gamla rekord satte 4 och här fans det lite kvar också. Medans jag väntade på att de andra skulle bli klara så började jag köra lite 1or i böjen då jag kände förut att 245 var som ingenting märkte redan på 230 att det ej var samma tryck som i början av passet, pausböjarna hade gjort sitt men 250 gick hyfsat lätt 265 började det bli tungt men kändes som det fans chans på 275 med så jag testade och det kom upp men blytungt kändes som sagt att trycket i botten var sämmre än i början av passet men ett nytt pb till med 5kg i maxning så är äckligt nöjd med passet och hoppas nu inte det ska påverka marken på fredag med de extra setten det återstå att se men böjen är verkligen påväg upp nu och börjar bli sjukt kul o böja. Tyvärr inga filmer då vi bara är 3 numera som tränar på Tisdagar så det finns bara precis så man har pass.

    #1069576

    Onsdag 26/9-12 Pass 2 136
    Bröst/Triceps

    Br: Bänkpress: 4×151.5PB 3x156PB 4×142.5
    Tr: Klossbänk: 3×156 3×157.5
    Br: Dödsbänk: 4x140PB 2×142.5
    Tr/Br: Gummibands bänk röda: 3×123.5 4x124PB

    Gårdagens extra böjar igår tog klart ut sin rätt idag överkroppen kändes som skrot axlar, biceps, triceps, armbågar värkte ordentligt och gjorde ner vägen värre än vanligt jag fick verkligen kämpa emot på vägen ner men sista centimetrarna bara föll stången i bröstkorgen men blev bra stopp på allt och uppvägen då var det inga problem att trycka på så det gjorde inte jätte mycket och det blev många små pb idag, men tror det kan bli bättre när kroppen känns i bättre skick. Började med 4×151.5 nytt pb därefter testade jag 156 och nytt pb igen där kändes det som det fans lite till. Klossbänken har jag legat efter hela tiden nu men den går framåt i alla fall men var den besvärligaste övningen att köra idag när jag hade ont så tror jag förlorade lite på den idag. Dödsbänken kändes bra och var lättast att köra för dagen 4×140 och det var inte allt men efter det fans det inte mycket kvar för ett andra sett. i gummibands bänken slarvade jag med andningen efter tredje reppen så boomade 4an men jag laddade om och 4×124 gick och inte maxtungt heller. Är nöjd med dagen och nu går det framåt även i bänken riktigt kul.

Viewing 15 posts - 466 through 480 (of 961 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.