Pain Is Just Weakness Leaving The Body

Home Forums Seriösa träningsjournaler Pain Is Just Weakness Leaving The Body

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 481 through 495 (of 961 total)
  • Author
    Posts
  • #1069665

    bra kämpat mannen!!! bra om pectoralis börjar att öka också…..;-)

    men ,en sak,har du svårt med trycket i slutet på lyftet? i bänken alltså.sk,utlåsningen.eller i mitten av lyftet.
    jag ,menar,du kör ju med kloss,vilket annars brukar vara de som använder dräkt,samt underlättar sista biten till utlåsning då.för ger ju ingen direckt botten styrka.vilket man behöver mindre i dräkten.där den kommer till sin rätt.i botten. ja ja ,hur som helst,trevligt om det släpper i bänken då.akta dig för känningarna i armbågar bara,var vaksam ……iom att du frestar mkt på tricca,via att du kör klossbänk å dödsbänk.

    lycka till nu å …..bare å kämpe på…..lol.
    nää,nu blir det frukost,äggmackor å kaffe….sedan efter ,gröt.därför denna tidiga timme,hinna med frukosten,dagens viktigaste mål……;-)

    #1069688
    bighulken wrote:
    bra kämpat mannen!!! bra om pectoralis börjar att öka också…..;-)

    men ,en sak,har du svårt med trycket i slutet på lyftet? i bänken alltså.sk,utlåsningen.eller i mitten av lyftet.
    jag ,menar,du kör ju med kloss,vilket annars brukar vara de som använder dräkt,samt underlättar sista biten till utlåsning då.för ger ju ingen direckt botten styrka.vilket man behöver mindre i dräkten.där den kommer till sin rätt.i botten. ja ja ,hur som helst,trevligt om det släpper i bänken då.akta dig för känningarna i armbågar bara,var vaksam ……iom att du frestar mkt på tricca,via att du kör klossbänk å dödsbänk.

    lycka till nu å …..bare å kämpe på…..lol.
    nää,nu blir det frukost,äggmackor å kaffe….sedan efter ,gröt.därför denna tidiga timme,hinna med frukosten,dagens viktigaste mål……;-)

    Tackar tackar ja allt flyter på nu, jävligt roligt faktiskt :D

    Det stämmer jag har problem 8-10cm från bröstet därför jag använder klossen så börjar jag där det är riktigt tungt och får trycka igenom mitt svaga läge samma sak med floorpress som jag med kör samt gummiband så jag måste trycka igenom mitt svaga läge med fart annars är det kört. Jag har ett jättebra tryck från bröstet vikten bara flyger iväg från bröstet även på max vikter. kör ju bara dödsbänk för starten. Jodå man måste passa sig så man ej går sönder men samtidigt måste man ligga på gränsen av vad kroppen tål och inte vika ner sig i onödan :D

    Lycka till du också och det var en ordentlig frukost så ska det se ut :up:

    #1069689

    Fredag 28/9-12 Pass 3 137
    Rygg/Axlar

    Ry: Marklyft: 4x311PB
    Ry: Kronlyft: 4×337.5PB
    Ry: Stångrodd: 3x10x102.5
    Ax: Hantelpress ej ryggstöd: 4×30 5×30 5×30
    Ax: Flyes: 10×20 7×20 7×20

    Ja bra pass idag 4×311 kg ett mini pb och sista fick jag gunga upp då kondisen svek ordentligt, men nöjd känns som det går framåt. sedan nytt pb i kronlyften 4×337.5kg svintungt men nöjd med pb där med. Axelpressen gick bra fick bara 4 i första men var mer stabil i sett 2 och 3 så då satt 5orna.

    #1069690

    Nytt PB i Marklyft Raw 4x311kg fick fuska upp sista
    [youtube=0fM7sca_4C0]

    #1069702
    Boston77 wrote:
    bighulken wrote:
    bra kämpat mannen!!! bra om pectoralis börjar att öka också…..;-)

    men ,en sak,har du svårt med trycket i slutet på lyftet? i bänken alltså.sk,utlåsningen.eller i mitten av lyftet.
    jag ,menar,du kör ju med kloss,vilket annars brukar vara de som använder dräkt,samt underlättar sista biten till utlåsning då.för ger ju ingen direckt botten styrka.vilket man behöver mindre i dräkten.där den kommer till sin rätt.i botten. ja ja ,hur som helst,trevligt om det släpper i bänken då.akta dig för känningarna i armbågar bara,var vaksam ……iom att du frestar mkt på tricca,via att du kör klossbänk å dödsbänk.

    lycka till nu å …..bare å kämpe på…..lol.
    nää,nu blir det frukost,äggmackor å kaffe….sedan efter ,gröt.därför denna tidiga timme,hinna med frukosten,dagens viktigaste mål……;-)

    Tackar tackar ja allt flyter på nu, jävligt roligt faktiskt :D

    Det stämmer jag har problem 8-10cm från bröstet därför jag använder klossen så börjar jag där det är riktigt tungt och får trycka igenom mitt svaga läge samma sak med floorpress som jag med kör samt gummiband så jag måste trycka igenom mitt svaga läge med fart annars är det kört. Jag har ett jättebra tryck från bröstet vikten bara flyger iväg från bröstet även på max vikter. kör ju bara dödsbänk för starten. Jodå man måste passa sig så man ej går sönder men samtidigt måste man ligga på gränsen av vad kroppen tål och inte vika ner sig i onödan :D

    Lycka till du också och det var en ordentlig frukost så ska det se ut :up:

    aha,ja då förstår jag!…..konstigt vad olika vi alla är.
    Du MR:stålrygg-och jag som då har detta som min akilleshäl,marklyften.däremot så mkt bättre i bänken.samt böjen.

    jaa,grattis till PB,igen,,en 4:a på 311kg,,,det är ljusår bort för mig…….lol.men det skiter jag i,ska framåt å mer ,i alla fall…………lol.

    bra marscherat må jag säga,Kim!!!…blir fint på DM-SM-+allt annat…….;-).lycka till nu å ha det bäst!!!!

    #1069710
    bighulken wrote:
    Boston77 wrote:
    bighulken wrote:
    bra kämpat mannen!!! bra om pectoralis börjar att öka också…..;-)

    men ,en sak,har du svårt med trycket i slutet på lyftet? i bänken alltså.sk,utlåsningen.eller i mitten av lyftet.
    jag ,menar,du kör ju med kloss,vilket annars brukar vara de som använder dräkt,samt underlättar sista biten till utlåsning då.för ger ju ingen direckt botten styrka.vilket man behöver mindre i dräkten.där den kommer till sin rätt.i botten. ja ja ,hur som helst,trevligt om det släpper i bänken då.akta dig för känningarna i armbågar bara,var vaksam ……iom att du frestar mkt på tricca,via att du kör klossbänk å dödsbänk.

    lycka till nu å …..bare å kämpe på…..lol.
    nää,nu blir det frukost,äggmackor å kaffe….sedan efter ,gröt.därför denna tidiga timme,hinna med frukosten,dagens viktigaste mål……;-)

    Tackar tackar ja allt flyter på nu, jävligt roligt faktiskt :D

    Det stämmer jag har problem 8-10cm från bröstet därför jag använder klossen så börjar jag där det är riktigt tungt och får trycka igenom mitt svaga läge samma sak med floorpress som jag med kör samt gummiband så jag måste trycka igenom mitt svaga läge med fart annars är det kört. Jag har ett jättebra tryck från bröstet vikten bara flyger iväg från bröstet även på max vikter. kör ju bara dödsbänk för starten. Jodå man måste passa sig så man ej går sönder men samtidigt måste man ligga på gränsen av vad kroppen tål och inte vika ner sig i onödan :D

    Lycka till du också och det var en ordentlig frukost så ska det se ut :up:

    aha,ja då förstår jag!…..konstigt vad olika vi alla är.
    Du MR:stålrygg-och jag som då har detta som min akilleshäl,marklyften.däremot så mkt bättre i bänken.samt böjen.

    jaa,grattis till PB,igen,,en 4:a på 311kg,,,det är ljusår bort för mig…….lol.men det skiter jag i,ska framåt å mer ,i alla fall…………lol.

    bra marscherat må jag säga,Kim!!!…blir fint på DM-SM-+allt annat…….;-).lycka till nu å ha det bäst!!!!

    Ja så är det alla är vi olika och tur väl är väll det vore tråkigt om alla var lika bra i alla grenar oftast har man en gren man är sämre i och min ju bänk jämför man min bänk med min mark är den katastrof jämförman den med min böj är den dålig men så länge allt går bättre hela tiden så är det bra :D

    Tack ska du ha och jag tror med det blir ett bra dm helst 800+ samt till SM som kommer då kommer jag vara bra förbered och göra bra vikter.

    Och igen lycka till du också hoppas du kommer öka bra nu :up:

    #1069762

    Söndag 30/9-12 Pass 4 138
    Ben/Bröst/Biceps/Triceps

    Fl: Kedjeböj: 4×232.5+40PB
    Fl: Boxböj: 4×237.5PB
    Br: Bänkpress: 5x1x167.5
    Tr: Floorpress: 3×152.5PB 2x160PB
    Bi: Hantelcurl sittande: 9×30 5×35

    Grymt bra pass idag igen och åter igen med en vecka med 4/4 bra pass går verkligen framåt nu. Kedjeböjen 4×232.5+40kg kedjor var nytt pb med 5kg från förra veckan och det fans lite till. Boxböjen fortsatte lika bra den med en 4×237.5kg även här fans det några kg till. Fortsatte till bänken där blev det 5x1x167.5 problemfritt även om jag inte tror att jag skulle klara mer än 177.5 i dagsläget så kändes 167.5 väldigt lätt och stabilt hoppas det fortsätter så. Sedan blev det floorpress 3×152.5 rekord med 12.5kg och 2×160 rekord med 17.5kg så det går framåt. har bara som bäst gjort 162.5kg i en 1a i floorpressen. Passet avslutades med ett biceps tävling mellan och Bisse i klubben sittande hantelcurls jag började blev 9x30kg fick en jävla masa mjölksyra Bisse gjorde också 9x30kg så vi tog 35kg hantlarna och jag började fixade 5x35kg och Bisse fick 2x35kg så jag van denna viktiga tävlingen.

    #1069863

    Tisdag 2/10-12 Pass 1 139
    Ben

    Fl: Knäböj: 4x250PB
    Fl: Pausböj: 4x225PB

    Ja böjen fortsätter i en kurva spikrakt uppåt knäböjen först då nytt pb med 5kg från förra veckan första lyftet var bra andra var dålig studs tredje var bättre och fjärde var sämre men ändå satt fyran och något kg till hade gått ha på stången det är riktigt kul o böja nu. Pausböjen också nytt pb med 5kg och gjorde en 4a idag på vad jag tidigare har 2 haft mitt 2 rekord på, pausböj och reppning är jävligt jobbigt med syrret men jag tycker den är riktigt bra fans något kg till här med riktigt nöjd här med. Idag har jag filmat så hoppas få upp den ikväll.

    #1069868

    Dagens pass gav två nya 5kgs rekord som bara var en vecka gamla
    Knäböj 4x250kg och Pausböj 4x225kg
    [youtube=Ru2zGQLE90k]

    #1069910

    fy fasen,!!!! vad bra jobbat i böjen……
    å vilken paus böj sen då!!!!!……kanonduktigt kämpat…..;-)

    #1069921
    bighulken wrote:
    fy fasen,!!!! vad bra jobbat i böjen……
    å vilken paus böj sen då!!!!!……kanonduktigt kämpat…..;-)

    Tack så mycket jag böjen går jävligt bra nu….. hoppas på att 300 inte ska vara alldeles för långt borta :D

    #1069922

    Onsdag 3/10-12 Pass 2 140
    Bröst/Triceps

    Br: Bänkpress: 4×152.5PB 3×153 6×120
    Tr: Klossbänk 8cm: 3×140 3×150 1×160 1×165
    Br: Dödsbänk: 3×142.5PB
    Tr/Br: Gummibandsbänk röda: 3×115 4x125PB 3x130PB

    Dagenspass gick ganska bra men jag slarvade med uppvärmningen och det kostade mig, blev snabb uppvärmning kändes okej sedan på 4×142.5 blev det rövlyft på sista och fick skitont i biceps, triceps och axlarna och det berode på den dåliga uppvärmningen tror jag. Klossbänken fortsätter jag att vara kass i men nu blir det lite singlar där i ett försök att pressa upp vikterna. Dödsbänken hoppades jag på en 4a men även en trea var nytt pb. Gummibands bänken gick bra tycker jag 4×125 var pb sedan 3×130 gick väldigt lätt.

    #1070086

    Söndag 7/10-12 Pass 4 141
    Ben/Bröst

    Fl: Kedjeböj: 1×225+40 1×240+40
    Fl: Boxböj: 1×225 1×240
    Br: Bänkpress: 2x1x170

    Ja i fredags blev jag tok sjuk skulle gissa på 40+ i feber, förkyld och ont i halsen klarade mig igenom dagen med 7 ipren. Riktigt längesedan jag var så jävla dålig det blev bättre på Lördagen men fortfarande ganska dålig. Hade riktigt problem med att äta dessa dagarna så innan jag blev sjuk vägde jag 143.8 och idag vägde jag 140.8 så tappade 3kg i vätska samt låg jag på fredag 2000 kcal under normalt och lördagen 1000 kcal under normalt. Motivationen var då helt jävla usel och suget på att träna var 0 och suget på att äta var 0 så idag när jag vaknade och ändå kände mig hyfsad och med tränings suget som låg på 100% så var det inget snack om att man skulle vara dum nog att gå till gymmet för att ge allt. Motivation vs smarthet, motivationen vinner varje gång, och efter 2 dagars soffliggande så var det dags riktigt stel i ryggen som jag brukar bli men nu värre då jag inte ens har pallat stretcha. aja väl på uppvärmningen kändes det ju att det fans inte det vanliga trycket så jag vet ej varför men jag laddade på enligt schemat 240+40kg kedjor 3 var planen men till och med 2 hade varit nytt 2rekord men det blev en blytung 1a, kändes som att det var mest i höften trycket var helt borta. Fortsatte med pausböj 240kg hade ändå sänkt med 5kg enligt schemat men 3 var tanken även här hade 2 gett ett nytt pb men här med blev det en 1a som bly. Svettet spruttade värre än någonsin så det kändes ju att man inte var fullt frisk. Tänke det är lika bra o testa lite bänk med men här kändes uppvärmningen skit bra upp till 140kg planen var 5x1x170 men så blev det inte gjorde 2×1 som bly båda två sedan sket jag i det och bestämde att det fick räcka där. Får se imorgon om denna idiotin straffar sig eller inte jag hoppas inte det, men nu är suget tillbaka ordentligt i alla fall hoppas inte denna sjukdom har kostat mig något samt att den är helt bort imorgon för på tisdag vill jag lyfta tungt igen på riktigt och jag har ej tid att vara sjuk.

    #1070142

    Dopingtest
    Då har jag fått svar på mitt dopingtest som jag gjorde i samband med Serieomgång 3, Det visade sig att ingen dopingförseelse påvisats. Det var ju väntat för min del men ändå skönt att få det bekräftat trots att jag använder de kosttillskott som ska vara godkända så kan man aldrig vara 100% säker.

    Jag tycker att det är riktigt bra att dopingkontrollanterna är ute och testar tävlande på olika gym samt på små tävlingar där tror jag det är lättare att hitta dom som fuskar just på grund av på större tävlingar så som SM så tror jag alla är medvetna om att man kan bli testad där.

    #1070178

    ta det easy,ytterst lite så att sjukdom går bort!
    den som int ger tid till vila-blir tvungen att ge tid till skada/sjukdom………..välmenat,krya nu kim!!!…….;-)

Viewing 15 posts - 481 through 495 (of 961 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.