Home › Forums › Seriösa träningsjournaler › Pelle och Marias hårdsatsning
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
18 mars, 2007 at 14:48 #81613Anonym anvandareMember18 mars, 2007 at 14:48 #755315Anonym anvandareMember
Hej och välkommen till ännu en parjournal, fast våran är lite speciellt för vi är inte riktigt ett par längre. Men vi tränar ändå ihop!
Vi båda kommer skriva in våra pass och eventuell cardio. Jag kommer fortsätta köra det HIIT program som stod i ett BODY nummer så fort jag flyttat till Bollnäs igen. Det fungerade bra när jag gick efter det tidigare. Pelle kommer inte nu till att börja med köra någon cardio, utan bygger på och försöker ligga lite lägre på kcal-intaget istället. Jag fortsätter även min diet när jag flyttat.
Lite stats:
Maria
Böj: 1 x 87,5 kg (var nog inte fullt djup på den)
Mark: 1 x 95 kg
Bänk: Vet inte riktigt, men gillar inte bänkPelle
Böj: 3 x 195 kg
Mark: 1 x 220 kg
Bänk: Vet inte, pajad armbåge så kan inte köra pressövningar särskilt bra18 mars, 2007 at 14:50 #755316Anonym anvandareMemberFinally!
Jag kommer att följa era framsteg med stort intresse.
Lycka till, båda två.:up:
18 mars, 2007 at 14:51 #755317Anonym anvandareMemberJon Larsson wrote:Finally!Jag kommer att följa era framsteg med stort intresse.
Lycka till, båda två.:up:
oj vad supersnabb du är då!!
Japp och vi följer dig! Detsamma!18 mars, 2007 at 15:32 #755318Anonym anvandareMemberUpplägget ser ut så här just nu:
Dag 1.
1. Lutande Hantelpress för Maria, Lutande Hantelflyes för mig då
2. Stående Kabelflyes superset med Dips
3. Alternerande Hantelcurl
4. Koncentrationscurl
5. Press från pannan med rep
6. Pushdown för Maria, Hantel kickback för mig ev superset med dipsDag 2.
1. Knäböj
2. Benspark
3. Lårcurl liggande eller sittande, helst liggande då det är lättare att köra med ett ben itaget för att komma upp i vikter
4. Sittande vadpress
5. Stående VadpressDag 3.
1. Marklyft
2. Stående rodd
3. Drag bakom nacken
4. Framåtlutande sidlyft
5. sidlyft i maskin eller kabel
6. Drag till hakanEfter ca 2-4 uppvärmning set/övn så kommer vi bara att köra ett set till fail och vidare med restpaus, forced och ev negativa reps. allt för att höja intensiteten i träningen. Vilan mellan passen blir ganska långa, 2-4 dagar mellan varje pass. Meningen är att öka i styrka hela tiden.
Jag (Pälle) Kommer överlåta det mesta skrivandet till Maria eftersom jag har så dålig koll på stavningen 😮 Hoppas ni har överseende med det.18 mars, 2007 at 17:11 #755319Anonym anvandareMemberBRÖST ARMAR PASSET 15/3-07[/b]
Skriver inte ner min uppvärmning.
Lutande hantelflyes: 6@30kg sen droppade ja till 14kg å reppa ur lite
Kabelflyes stående: 10@35kg superset med Dips: 4@bw(91kg)Alternerande Hantelcurl: 7@26kg
Koncentrationscurl: 1@26kg sen 5 forcedPressfrån pannan: 7@65kg
Hantel kickback: 15@20kgCrunches med vikt: 26@20kg RP 12st till
Kändes helt ok men är inte uppe i de vikter som ja va på förut, men det kommer!!
18 mars, 2007 at 17:20 #755320Anonym anvandareMemberHärligt,, kör hårt nu..
Får vi lite mer info..Ålder, vikt och målsättningar:emo-thumb vore nice..
Och självklart lite bilder..Keep up the good work
18 mars, 2007 at 17:25 #755321Anonym anvandareMemberBra pass gubben! :up: Styrkan kommer nog tillbaka rätt fort tror jag, det brukar ju vara så efter ofrivilliga uppehåll. Jag slänger väl in mina resultat jag med, skrev dem i min förra journal men kan ju kanske vara roligt att läsa bådas resultat tänkte jag.
Inkl. uppvärmning:
Lutande hantelpressar
9 x 7 kg
4 x 10 kg
1 x 12 kg
8 x 14 kg RP 1 forced RP 1 till forced PB!! (tror jag iaf)Kabelflyes
7 x 12,5 kg
7 x 20 kg + några pressar på slutet = tog superbra!!Stående bicepscurl, alternerande
4 x 5 kg
2 x 8 kg
11 x 10 kg
Visste inte riktigt vad jag låg på för vikt, så det blir höjning till nästa pass iaf!Koncentrationscurl
5 x 12 kg (enbart negativa)Press från pannan
7 x 20 kg
13 x 25 kg drop set
4 x 20 kg
Första gången jag körde denna, rätt ok men inte superbra.Pushdown med rep
4 x 20 kg drop set
3 x 15 kgMage i maskin
8 x 40 kg drop
8 x 30 kg drop
11 x 25 kgPasset kändes rätt bra, förutom att jag inte är van vissa övningar än så vet inte riktigt vilka vikter jag tar och så…. så det blir höjning nästa pass!
18 mars, 2007 at 17:31 #755322Anonym anvandareMember013 wrote:Härligt,, kör hårt nu..
Yes!
Ok lite info om mig då (Pelle får svara själv). Jag är 21 år, 168 cm lång, vikten just nu runt 66 kg, men målet är runt 60 kg. Eller när jag kommer ner till ett respektabelt midjemått…. :p Men det jobbar jag på. Vill självklart öka i muskelmassa också!! Målet är eventuellt BF eller BB för mig. Jag tränar för det iallafall men sen får vi se hur man känner. Jag har en väldig scenskräck också.
Bilder får vi se när det dyker upp. Vi skulle vilja ta träningsbilder men då blir vi nog ”outside” klassade på vårt gym, tyvärr…. men man vet ju aldrig vad som händer. Bilder på formen kommer senare, iaf på mig, när jag skalat av lite mer…
Kul att du tittade in!18 mars, 2007 at 17:40 #755323Anonym anvandareMembermariia wrote:Bilder får vi se när det dyker upp. Vi skulle vilja ta träningsbilder men då blir vi nog ”outside” klassade på vårt gym, tyvärr..Inte då – jag har sett folk ta bilder ett flertal gånger så bry dig om det där.
Det enda som kan få dig klassad som outsider är väl i så fall ditt reppande på 85 kg i bensparken..:p Hör inte till vanligheterna att man ser något sådant menar jag.
18 mars, 2007 at 17:41 #755324Anonym anvandareMemberPelle: Det där med dina mål.. Hur var det med det där egentligen.. Jag har ingen aaaning om vad du har tänkt dig framöver..:nod
18 mars, 2007 at 17:41 #755325Anonym anvandareMember013 wrote:Härligt,, kör hårt nu..
Hej! Kul att du tittar in hos oss.
Jag (Pälle) är 27 år, fyller 28 i maj då, 187cm 91kg.
Målsättningen är att väga dryga 91-92 kg i tävlingsform. Sen får vi se hur symetrin är då men är den ok, ja då kanske man tävlar oxåBilder! ja, de kanske dröjer lite, ja måste va mer nöjd först med benen! de släpar nå hemskt, speciellt baksidan
Har tappat ganska mycket i styrka nu pga lite personliga, känsliga skit grejer.
Men de verkar som saker kommer att lösa sig ialf :up:Kämpa på!
18 mars, 2007 at 17:43 #755326Anonym anvandareMembermariia wrote:Yes!
Ok lite info om mig då (Pelle får svara själv). Jag är 21 år, 168 cm lång, vikten just nu runt 66 kg, men målet är runt 60 kg. Eller när jag kommer ner till ett respektabelt midjemått…. Men det jobbar jag på. Vill självklart öka i muskelmassa också!! Målet är eventuellt BF eller BB för mig. Jag tränar för det iallafall men sen får vi se hur man känner. Jag har en väldig scenskräck också.
Bilder får vi se när det dyker upp. Vi skulle vilja ta träningsbilder men då blir vi nog ”outside” klassade på vårt gym, tyvärr…. men man vet ju aldrig vad som händer. Bilder på formen kommer senare, iaf på mig, när jag skalat av lite mer…
Kul att du tittade in!Aha se där,, still young ju, hela livet framför dig:|
Kul att du satsar mot ett scenframträdande,, men oroa dig inte för scenskräcken,, för när det väl är dags, så är du så ned deffad, att du inte orkar bry dig om din rädsla på tävlingsdagen8) inklusive att du kommer vara så låg på kolhydrater att du inte kommer förstå så mycket*asg*
Ja men lite dagsforms bilder kan vi ju få se nu,, eller hur:)Självklart tittar jag in o kladdar lite i journalen,, kommer jag forstätta med..
Ha en bra kvällMvh//
Steff18 mars, 2007 at 17:43 #755327Anonym anvandareMemberJon Larsson wrote:Inte då – jag har sett folk ta bilder ett flertal gånger så bry dig om det där.Det enda som kan få dig klassad som outsider är väl i så fall ditt reppande på 85 kg i bensparken..:p Hör inte till vanligheterna att man ser något sådant menar jag.
Haha jaså? vad bra då. Kanske vi gör det någon dag då. Om Pelle vill!
Haha jo fast det är ju rätt ostrikt när jag kör, men det tar bra!! :emo-thumb18 mars, 2007 at 17:48 #755328Anonym anvandareMemberPälle wrote:Hej! Kul att du tittar in hos oss.
Jag (Pälle) är 27 år, fyller 28 i maj då, 187cm 91kg.
Målsättningen är att väga dryga 91-92 kg i tävlingsform. Sen får vi se hur symetrin är då men är den ok, ja då kanske man tävlar oxåBilder! ja, de kanske dröjer lite, ja måste va mer nöjd först med benen! de släpar nå hemskt, speciellt baksidan
Har tappat ganska mycket i styrka nu pga lite personliga, känsliga skit grejer.
Men de verkar som saker kommer att lösa sig ialfKämpa på!
Kul att du har höga målsättningar, men skynda långsamt,, man blir inte grov över en natt,, men man blir grövre:emo-thumb
Vad är det du siktar på att tävla i?Classic eller BB?
Man blir aldrig nöjd med benen:| men bara ge sig fan på att de ska förbättras,, det kommer,,så släng upp lite pics nu, hehe,,Tyvärr påverkar privatlivet träningen en hel del,MEN försök göra gymet till en problem fri zon, en plats där du mår bra o trivs,, där du kan släppa allt och bara fokusera på träningen..
Kör hårt nu paret -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.