Pelle och Marias hårdsatsning

Home Forums Seriösa träningsjournaler Pelle och Marias hårdsatsning

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 451 through 465 (of 823 total)
  • Author
    Pälle wrote:
    Tack för hjälpen idag :up: Hoppas jag inte blåste för mycket kalluft på dig!

:D

Fan vilken tur att jag lyckades hålla mig för garv annars hade jag ju sabbat hela setet för dig.

Idag fick jag äntligen träna, efter 3 veckors ”vila”. Jag är fortfarande lite krassling, det är astman som sitter kvar och det kommer den säkerligen göra några veckor till…

Jag är definitivt inte nöjd med dagens pass. Kände mig seg och sliten, men det är nog på grund av både dieten och att jag har varit sjuk.

Skriver inte ner uppvärmningen:

Bänkpress
    7 x 35 kg

Smal bänkpress
    10 x 20 kg (nästan aldrig kört denna förut, mycket ovant!!)

Marklyft (utan bälte)
    3 x 80 kg
    4 x 70 kg
    7 x 60 kg

Sittande hantelpressar
    10 x 9 kg

Pushdown
    3 x 15 kg (för tungt)
    12 x 10 kg

Nu kan det nästan bara bli bättre igen! ;)

Åhhhh vad gott det var med pasta efteråt!! Har inte ätit det sedan förra söndagen! Bara ätit lite havregryn och grönsaker tills idag.

4/9-07

PROMENAD med Maria 60 min.

Jag har fortfarande träningsvärk i låren!? ;)
    Brukar normalt inte ha sådan värk så länge…
    Maria har oxå träningsvärk idag efter passet igår, men hon tycker det är skönt 8)

Pälle wrote:
    4/9-07

PROMENAD med Maria 60 min.

Jag har fortfarande träningsvärk i låren!? ;)
    Brukar normalt inte ha sådan värk så länge…
    Maria har oxå träningsvärk idag efter passet igår, men hon tycker det är skönt 8)

Mina jävla hamstrings håller på att ramla av efter måndagens good mornings.
    Fy fan.

Hur ser det nya upplägget ut då?

Jon Larsson wrote:
    Mina jävla hamstrings håller på att ramla av efter måndagens good mornings.
    Fy fan.

Hur ser det nya upplägget ut då?

Har pratat med Grandmaster om mina dåliga pass. Han föreslår att jag vilar veckan ut. Förmodligen så har jag fortfarande en infektion i kroppen som gör mig orkeslös. Dieten funkara annars bra och jag trivs med den, förutom broccolin då. Det gjorde att jag provade en grej idag faktiskt. Först hällde jag upp en halv liter coola sen så hällde jag i 500g kokad broccoli, mixade det och drack skiten! :drinks: Vet inte vilket som är bäst, äta den eller dricka den? Smakade ungefär lika illa Men i gick det iaf! :D

Pälle wrote:
    Har pratat med Grandmaster om mina dåliga pass. Han föreslår att jag vilar veckan ut. Förmodligen så har jag fortfarande en infektion i kroppen som gör mig orkeslös. Dieten funkara annars bra och jag trivs med den, förutom broccolin då. Det gjorde att jag provade en grej idag faktiskt. Först hällde jag upp en halv liter coola sen så hällde jag i 500g kokad broccoli, mixade det och drack skiten! :drinks: Vet inte vilket som är bäst, äta den eller dricka den? Smakade ungefär lika illa Men i gick det iaf! :D

En halv liter cola och ett halvt kg broccoli?:D

Kan inte ha smakat tårta va?

Låter som en bra idé att vila och komma tillbaka med lite mer gnista.

Hur ska du köra framöver då? Två dagar i veckan eller hur blir det?

Jon Larsson wrote:
    En halv liter cola och ett halvt kg broccoli?:D

Kan inte ha smakat tårta va?

Låter som en bra idé att vila och komma tillbaka med lite mer gnista.

Hur ska du köra framöver då? Två dagar i veckan eller hur blir det?

Vi börjar med 2ggr i v. Men framöver så blir det nog 3 ggr i v. Men det får vi se med tiden…..

Pälle wrote:
    Först hällde jag upp en halv liter coola sen så hällde jag i 500g kokad broccoli, mixade det och drack skiten! :drinks: Vet inte vilket som är bäst, äta den eller dricka den? Smakade ungefär lika illa

… och jag var tvungen att bevittna det hela! :yikes: :unsure:

6/9-07

PROMENAD med Maria 60 min. 445 kcal enligt Polarklockan.

Dagens kcal intag 2600.
    Känner mig en aning snuvig och 1/3 krasslig så jag vilar till måndag med att styrketräna :(

8/9-07

Dagens aktivitet blev städning
    Satt och meckade med datorn idag (så jag hann inte gå). Men som vanligt med de jävla satans maskinerna så funkar inget efteråt! blev så förbannad så jag var tvungen att städa lite….Avreaktion :aggresiv:
    Har fått hosta oxå nu! så det lär ju inte bli nått tränande på måndag heller :fever: Hoppas det släpper snart!!!

Dagens kcal intag 2600.

Maria tränade igår men hon skäms så mycket för det så hon vägrar lämna ut det……:o

9/9-07

PROMENAD med Maria 60 min. 370 kcal enligt Polarklockan.
    Morgonvikt 89.3kg

Dagens kcal intag: 2600. 60E% prot, 25E% kolh, 15E% fett

Pälle wrote:

Jag undrar bara…är det inte ganska viktigt vilken typ av kcal man stoppar i sig…? Jag menar…vad gör en halvliter cola för ”nytta” i kroppen, jämfört med samma kcal-mängd av vanlig husmanskost? Bara undrar, liksom…:what:

Vildmusen wrote:
    Jag undrar bara…är det inte ganska viktigt vilken typ av kcal man stoppar i sig…? Jag menar…vad gör en halvliter cola för ”nytta” i kroppen, jämfört med samma kcal-mängd av vanlig husmanskost? Bara undrar, liksom…:what:

Vafan svamlar du om?
    Colan var ju bara ett försök att ta bort den vedervärdiga broccolismaken.
    Dessutom var det garanterat lightcola det handlade om varför ”nyttan” eller ”skadan” den gjorde är helt ointressant.

Jon Larsson wrote:
    Vafan svamlar du om?
    Colan var ju bara ett försök att ta bort den vedervärdiga broccolismaken.
    Dessutom var det garanterat lightcola det handlade om varför ”nyttan” eller ”skadan” den gjorde är helt ointressant.

Okej, okej…: …bara undrade…

Vildmusen wrote:

Det är viktigt vad man stoppar i sig. Man vill inte gå omkring hungrig. Broccoli äter jag för att det innehåller fibrer, kolhydrater men även en del protein som gör att det mättar väldigt bra.
    Coolan var lightcoola, det skulle jag ha skrivit.
    Det var ett försök att ta bort den hemska smaken av broccoli, men det var förgäves….det smakade iallafall skit! :frust: Jag kan inte rekomendera att göra sådana drinkar.
    Men jag har hört någonstans att det var någon som blandade tonfisk och coolalight, men det tyckte jag lät lite väl extremt för min smak :nono:
    Men vill du prova, så gör det!

kategorin ”vanlig husmanskost” tror jag inte är det bästa att dieta på.

Kul att du tittar in :up:

Viewing 15 posts - 451 through 465 (of 823 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.