Home › Forums › Seriösa träningsjournaler › Pelle och Marias hårdsatsning
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
11 september, 2007 at 22:59 #755794Anonym anvandareMemberTesse wrote:Tycker det ser jättebra ut!
Måste vara skitkul att kolla på filmerna efter passen..man ser ju inte såå mycket när man står där å tränar. Jag har ingen aning om hur mina marklyft ser ut..kanske skulle ta och filma det någon gång
Så länge det inte är maxningar vi talar om så tror jag att du skulle bli positivt överraskad.
Det har hänt mycket med din teknik den senaste tiden.12 september, 2007 at 07:41 #755795Anonym anvandareMemberTesse wrote:Tycker det ser jättebra ut!Måste vara skitkul att kolla på filmerna efter passen..man ser ju inte såå mycket när man står där å tränar. Jag har ingen aning om hur mina marklyft ser ut..kanske skulle ta och filma det någon gång
Det kan vi fixa om du vill det :up:
12 september, 2007 at 16:57 #755796Anonym anvandareMemberPälle wrote:Det kan vi fixa om du vill det :up:Det tvivlar jag inte på. Får väl kanske ta och göra det nåt tag framöver.
13 september, 2007 at 08:34 #755797Anonym anvandareMemberTesse wrote:Det tvivlar jag inte på. Får väl kanske ta och göra det nåt tag framöver.Jag kan ta med extra batterier imorrn
13 september, 2007 at 08:46 #755798Anonym anvandareMemberJag kanske ska skriva lite om hur det går för mig jag också. Dieten fungerar jättebra. Men det är GRYMT jobbigt för psyket att köra DTD! Ska nog köra det ungefär 1,5 v till. Sen får vi se hur jag ändrar upplägget. Vissa dagar känner jag att energin är i botten + att jag är väldigt trött och väldigt klen i kroppen/musklerna Men motivationen håller i sig då jag ser att jag går ner, härligt
En sak som jag har kommit fram till är iallafall att jag klarar av att dieta om jag kör väldigt strikt under veckorna, för att sedan är lite friare under lördagen, till exempel. Då har jag något att se fram emot hela veckan så då känns det bättre, få se om det kanske blir ett sådant upplägg sen då.Idag ska jag till farmor och farfar och äta lunch, och farmor är så noga med att göra mat som jag ”kan” äta. Haha, gulligt. Hon pratade om att hon skulle göra kalvjärpar med omelett… få se vad det är då.
Tesse och Jon: Nu har jag hämtat ut biljetterna till Luciapokalen!! Himla kul det ska bli!
14 september, 2007 at 10:46 #755799Anonym anvandareMemberIdag är det träning igen! Hoppas böjen går bättre idag än förra veckan, då var det katastrof ju!
Jag var hos farmor och farfar igår och åt lunch, och oj vad gott det var! Farmor hade haft svårt att göra mat utan så mycket kolhydrater och fett, men hon hade dukat upp:
Kalvjärpar (supergoda!!) och ett fat med kallskuret: rostbiff, rökt kalkon och kassler. Till det fick jag en grönsaksomelett, rivna morötter och massa grönsallad Hon tyckte till och med själv att det var gott att äta så, haha! Det var då mycket godare än kyckling med broccoli!Det är även superroligt att jag får mycket mer stöd i mitt styrketräningsintresse från min familj än vad jag hade väntat mig! De frågar hur träningen går, om jag ökat i styrka, hur dieten går och dessutom så tycker dom att det är jättekul när vi lägger ut filmer på vår träning. Det blir mycket lättare när de närmaste accepterar ens intresse! :nod
14 september, 2007 at 11:19 #755800Anonym anvandareMembermariia wrote:Idag är det träning igen! Hoppas böjen går bättre idag än förra veckan, då var det katastrof ju!Jag var hos farmor och farfar igår och åt lunch, och oj vad gott det var! Farmor hade haft svårt att göra mat utan så mycket kolhydrater och fett, men hon hade dukat upp:
Kalvjärpar (supergoda!!) och ett fat med kallskuret: rostbiff, rökt kalkon och kassler. Till det fick jag en grönsaksomelett, rivna morötter och massa grönsallad Hon tyckte till och med själv att det var gott att äta så, haha! Det var då mycket godare än kyckling med broccoli!Det är även superroligt att jag får mycket mer stöd i mitt styrketräningsintresse från min familj än vad jag hade väntat mig! De frågar hur träningen går, om jag ökat i styrka, hur dieten går och dessutom så tycker dom att det är jättekul när vi lägger ut filmer på vår träning. Det blir mycket lättare när de närmaste accepterar ens intresse! :nod
Fan vad grymt. Din farmor är DTT, dvs Den Termogena Tanten.
Seriöst, det måste vara skönt att ha det där stödet från sina närmaste.:up:
14 september, 2007 at 12:04 #755801Anonym anvandareMemberJon Larsson wrote:Fan vad grymt. Din farmor är DTT, dvs Den Termogena Tanten.Seriöst, det måste vara skönt att ha det där stödet från sina närmaste.:up:
Haha den var bra!!
Ja det är jätteskönt! De uppmanar till och med, farmor sa tillexempel att jag ska fortsätta med det jag gör m.m… Hehe! Mamma och pappa visar alla de umgås med filmerna på youtube, lite pinsamt men roligt också! :emo-thumbNär ska du ner på gymmet idag? Tänkte vi ska filma lite, du kanske också vill bli filmad igen?
14 september, 2007 at 13:01 #755802Anonym anvandareMembermariia wrote:Haha den var bra!!
Ja det är jätteskönt! De uppmanar till och med, farmor sa tillexempel att jag ska fortsätta med det jag gör m.m… Hehe! Mamma och pappa visar alla de umgås med filmerna på youtube, lite pinsamt men roligt också! :emo-thumbNär ska du ner på gymmet idag? Tänkte vi ska filma lite, du kanske också vill bli filmad igen?
Vete fan. Mellan fem och sex någon gång. Du?
14 september, 2007 at 13:07 #755803Anonym anvandareMemberJon Larsson wrote:Vete fan. Mellan fem och sex någon gång. Du?Ok, ja du, vet inte riktigt för Pelle sover fortfarande. Men skulle tro att det blir runt då för mig/oss också. Pelle verkade vara bättre i hostan igår så förhoppningsvis är det helt bra idag så han kan träna. Men det återstår ju att se
14 september, 2007 at 23:05 #755804Anonym anvandareMemberDagens pass:[/b]
Knäböj
3 x 65 kg
5 x 60 kg
6 x 55 kg
(Gaaah vad svag jag är i böj nu sedan jag började dieta och köra utan bälte! Fast iofs så övar jag teknik samtidigt, men ändå )Benspark
12 x 60 kgLiggande lårcurl
20 x 22,5 kg (oj här vet jag inte vad som hände, i första setet i förra passet gjorde jag bara 11x20kg)
5 x 27,5 kgSittande vadpress
4 st (lite vila) 2 st (lite vila) och 5 st x 35 kgChins
3 x bw PB!! tror jag iallafall! Kan ju ha med min viktnedgång att göra kanske.Latsdrag
7 x 45 kgStångcurl
10 x 15 kgPasset idag kändes ganska bra bortsett från böjen. Men jag kämpar ju med tekniken i den så förhoppningsvis blir det bättre snart.
Sen åkte vi hem och åt min efterlängtade pizza!!! Tack Grandmaster! Så nu klarar jag mig en vecka till på kyckling…14 september, 2007 at 23:23 #755805Anonym anvandareMember14/9-07
Skriver inte ner uppvärmningen.
Idag så kände jag mig för bara. Har haft hosta och varit förkyld så jag tog det väldigt lugnt. Vill inte dra på mig mera skit nu! :nono:
KNÄBÖJ: 100×7, 110×1 (hade mycket mer att ge, men vågade inte ta ut mig)
BENSPARK: 75×12 (inte fail)
LÅRCURL: 45×10, 40×8
SITTANDE VADPRESS: 35×10, 35×4, 35×3 (Bara skaka ur lite mjölksyra mellan seten)
CHINS MED VIKT: BW+20×4, BW+20×4
CHINS: BWx6 (inte fail)
STÅNGCURL: 37,5×11 (ett lättare pumpset)
Nästa gång så ska jag köra lite tyngre och hårdare (hoppas jag).
Gott me pizza var det oxå. Men jag hade väntat mig mer av den15 september, 2007 at 00:03 #755806Anonym anvandareMemberPälle wrote:14/9-07ite tyngre och hårdare (hoppas jag).
Gott me pizza var det oxå. Men jag hade väntat mig mer av denDitt otacksamma svin!
Vi får väl se om någon månad, man kan tänka sig att du kommer att hjula av lycka när du legat på kaloriunderskott ett tag.
Skämt åsido, bra jobbat idag. Mycket snygga böj.
I morgon kväll är det konjak som gäller.
15 september, 2007 at 02:27 #755807Anonym anvandareMemberMaria har gått och längtat efter att få äta en pizza i 3 veckor. Abstinensen har varit påtaglig, hon har varit yr och svag och mumlat om champinjoner och ost i sömnen!
Tyckte det var så roligt, så jag var tvungen att föreviga timmarna innan svullandet för henne[youtube=zuvTTfSpE4U]
15 september, 2007 at 10:58 #755808Anonym anvandareMemberHa ha, kul film.:up:
Det enda jag är lite besviken på är att det bara var en bild på Maria när hon satt med pizzakartongen – jag hade hoppats på att du hade en liten filmsnutt när hon vräker i sig pizzan, med ostrådar hängandes runt käften och den depraverades vansinniga blick när det för en gångs skull blir ett litet break från ”lean meat and veggies”.
Nästa gång jag tar ett cheat meal så ska jag fan filma mig själv.
Tänk lejon på savannen. Tänk antilop som blir sliten i stycken.
Så fult och ändå så vackert.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.