Home › Forums › Seriösa träningsjournaler › Pelle och Marias hårdsatsning
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
15 september, 2007 at 11:07 #755809Anonym anvandareMemberJon Larsson wrote:Ha ha, kul film.:up:
Det enda jag är lite besviken på är att det bara var en bild på Maria när hon satt med pizzakartongen – jag hade hoppats på att du hade en liten filmsnutt när hon vräker i sig pizzan, med ostrådar hängandes runt käften och den depraverades vansinniga blick när det för en gångs skull blir ett litet break från ”lean meat and veggies”.
Nästa gång jag tar ett cheat meal så ska jag fan filma mig själv.
Tänk lejon på savannen. Tänk antilop som blir sliten i stycken.
Så fult och ändå så vackert.
Jag var tvungen att hålla mig på avstånd från henne under hennes måltid, risken fanns att jag hade hamnat på bordet annars också. Det påminde lite om en sen ur filmen Exorcisten under ca 3 min det tog för henne att äta pizzan :helpme:
16 september, 2007 at 17:47 #755810Anonym anvandareMemberIgår blev det en sen kväll då jag bjöd över några vänner för att ta ett glas vin och kanske en konjak. Vi satt och språka hela natten vilket ledde till att ett glas vin blev 3 för vissa och mer för andra. Min konjak på 0.7L fick ett hastigt slut. En person fick för sig att leda en självförsvarskurs på mitt tv-rums golv á la mma style och jag fick öva på durvall med de som inte orkade hänga med i detta alkohol-inferno! När kl blev halv 5 så kom min granne och undrade om jag aldrig skulle gå och lägga mig och varför jag drog möbler över golvet?! Då tog ”festen” slut. Tack och lov så hade jag vett att sluta i tid med drickandet så jag mår utmärkt idag :up: Men hur mår du idag mr mma?
Idag har dagens kardio varit MOTO GP, dvs hopp och studs i soffan! Jag blev så till mig när min GUD, Rossi, vann dagens race!! Den otroliga puls jag hade brände nog mer kcal än ett gympass! Jag vill därför hedra denne kcal-förbrännande legend i våran journal :nod
17 september, 2007 at 20:49 #755811Anonym anvandareMemberDagens pass gick väldigt mycket över förväntan med tanke på hur seg och trött jag har varit i helgen…
Jag har börjat med V12 idag också, men tror väl knappast att det börjar verka på engång. Första gången jag testar det så det är spännande att se om det ger någon effekt.
Skriver inte ner uppvärmning:
Bänkpress
8 x 37,5 kgSmal bänk
12 x 27,5 kg (hade en annan teknik idag, var tydligen starkare på det sättet)Marklyft
4 x 80 kg
10 x 70 kgAxelpress med hantlar
12 x 10 kgPushdown med stång
13 x 15 kgJag var starkare i alla övningar idag, superkul!! Marklyften börjar ta sig igen, jag har börjat vant mig vid att köra utan bälte nu + att jag tror jag börjar få in rätt teknik nu också. Jag använde dock magnesia idag och det var väldigt bra, stången gled inte ur händerna som den brukar göra… Så det ska jag absolut fortsätta med! Nu längtas jag redan till fredag då vi ska träna igen!!
Lägger ut lite film från idag på våra marklyft.
[youtube=ypvniOxr3XQ]
[youtube=FCIKBayZLFY]
17 september, 2007 at 20:53 #755812Anonym anvandareMemberSer riktigt bra ut, fortsätt så!
17 september, 2007 at 21:00 #755813Anonym anvandareMemberGrymma videos, som vanligt.:up:
Alltid lika kul att se.
Marias pass gick ju som en jävla dans från början till slut. Mycket bra jobbat, tjejen.
Pelle hade lite uppförsbacke i början men ilsknade till rejält inför marklyften, vilket både syns i videon och dessutom understryks av låtvalet.”Hate song! Life long!”
Way up! :worship:
17 september, 2007 at 21:07 #755814Anonym anvandareMember17/9-07
Skriver inte ner uppvärmningen.
BÄNKPRESS:
110×1 (Här fick jag tyvärr smärta i armbågen, tappade fokus helt)
100×6SMAL BÄNKPRESS:
80×3 (Fick avbryta)MARKLYFT:
205×1
170×3 (fick så jä… ont i händerna)SITTANDE AXELPRESS HANTLAR:
24×7DIPS:
BWx19 (men den sista var inte godkänd)Idag blev det inte något bra pass. Jag gick ut för hårt och min armbåge ville inte vara med och leka. Jag tappade fokus helt på pressövningarna. Körde även dips istället för pushdown, ville känna på hur det kändes att köra dips när jag inte kunnat köra på för fullt i de andra övningarna. det straffade sig med ännu mer värk i armen (så klart), men det går snart över. Tänker köra lite lättare nästa pass :nod
17 september, 2007 at 21:13 #755815Anonym anvandareMemberxploZeR wrote:Ser riktigt bra ut, fortsätt så!Tackar! Det tänker vi göra :nod
Kul att du tittar in :up:17 september, 2007 at 21:17 #755816Anonym anvandareMemberJon Larsson wrote:Grymma videos, som vanligt.:up:Alltid lika kul att se.
Marias pass gick ju som en jävla dans från början till slut. Mycket bra jobbat, tjejen.
Pelle hade lite uppförsbacke i början men ilsknade till rejält inför marklyften, vilket både syns i videon och dessutom understryks av låtvalet.”Hate song! Life long!”
Way up! :worship:
Tack!
Ja Maria skötte sig riktigt bra idag.
Ja! jag fick tända till lite extra efter den sjukt dåliga bänkpressen…..I´M NO BENCHPRESSER!21 september, 2007 at 10:07 #755817Anonym anvandareMemberJag är inte så duktig på att skriva här, men å andra sidan så tränar jag ju inte så ofta heller så det finns inte så mycket träningsrelaterat att skriva om…
Idag har jag iallafall mätt mig, som jag gör varje fredag. Tyvärr har jag ingen våg. Men jag går ändå efter spegel och måttband så det gör inte så mycket. I början av dieten så hände det inte så mycket, men nu har fettet börjat släppa. Jag skriver måtten från idag och hur mycket jag gått ner sen förra veckan inom parentes:
Över naveln: 75 cm (-1 cm)
Midjan: 70 cm (-1 cm)
Stuss: 95 cm (vet ej vad jag hade förut)
Där jag är störst över låret: 55,5 cm (vet ej vad jag hade förut)Det känns att jag går ner i fett iallafall, säkert försvinner lite muskler också. Men det får vi ändra på sen! Alla mina byxor börjar hänga mer eller mindre i häcken och jag känner mig lättare helt enkelt. Alla mina toppar är som tält, hoppas jag aldrig mer behöver ha dom, haha! Mycket roligt!
Jag har gått mellan 1 tim – 2,5 tim varje dag hela veckan (förutom gymdagarna). Idag är det ben, rygg och biceps som gäller!! Efter det blir det något gott att äta igen, kanske pizza eller så[/b], har inte hunnit bestämma mig än :emo-thumb
Men först: tentaplugg…. :sleepy:
21 september, 2007 at 10:30 #755818Anonym anvandareMembermariia wrote:Jag är inte så duktig på att skriva här, men å andra sidan så tränar jag ju inte så ofta heller så det finns inte så mycket träningsrelaterat att skriva om…Idag har jag iallafall mätt mig, som jag gör varje fredag. Tyvärr har jag ingen våg. Men jag går ändå efter spegel och måttband så det gör inte så mycket. I början av dieten så hände det inte så mycket, men nu har fettet börjat släppa. Jag skriver måtten från idag och hur mycket jag gått ner sen förra veckan inom parentes:
Över naveln: 75 cm (-1 cm)
Midjan: 70 cm (-1 cm)
Stuss: 95 cm (vet ej vad jag hade förut)
Där jag är störst över låret: 55,5 cm (vet ej vad jag hade förut)Det känns att jag går ner i fett iallafall, säkert försvinner lite muskler också. Men det får vi ändra på sen! Alla mina byxor börjar hänga mer eller mindre i häcken och jag känner mig lättare helt enkelt. Alla mina toppar är som tält, hoppas jag aldrig mer behöver ha dom, haha! Mycket roligt! :
Jag har gått mellan 1 tim – 2,5 tim varje dag hela veckan (förutom gymdagarna). Idag är det ben, rygg och biceps som gäller!! Efter det blir det något gott att äta igen, kanske pizza eller så[/b], har inte hunnit bestämma mig än
Men först: tentaplugg…. :
Det syns väldigt tydligt att du gått ner rejält i fett.
Riktigt bra jobbat.:up:
Vilken tid ska ni köra idag?
21 september, 2007 at 10:34 #755819Anonym anvandareMemberJon Larsson wrote:Det syns väldigt tydligt att du gått ner rejält i fett.Riktigt bra jobbat.:up:
Vilken tid ska ni köra idag?
Jaha vad bra då!
Tack tack!!
Hmm, jadu. Pelle ska ringa mig när han vaknar vilket kan bli allt mellan 15-17. Så det blir nog runt 18 vi ska ner kanske. Själv då?
21 september, 2007 at 21:20 #755820Anonym anvandareMember21/9-07
SKRIVER INTE NER UPPVÄRMNINGEN.
KNÄBÖJ: (kände mig lite trött idag)
105kg x8
90kg x8BENSPARK: (inte fail)
80kg x12LIGGANDE LÅRCURL:
50kg x10
45kg x10SITTANDE VADPRESS: (10-15 sekunder mellan set)
40kg x10
40kg x5
40kg x3CHINS: (bred fattning)
BW+25kg x4
BW+25kg x4CHINS: (smal fattning)
BW+2,5kg x8STÅNGCURL: (lättare pumpset)
37,5kg x12Dagens pass är väl ok. Lite missnöjd med böjen. Kände mig lite sliten i ryggen, förmodligen efter marklyften i måndags.
Dieten funkar annars bra, jag tappar fett i lagom takt. Väger för tillfället 89kg.
Nya tag på måndag :up:21 september, 2007 at 21:41 #755821Anonym anvandareMemberDagens pass gick ungefär lika bra som måndagens [/b]
Skriver inte ner uppvärmningen:
Knäböj
7 x 65 kg
7 + 1 med lite hjälp x 60 kgBenspark
12 x 65 kgLiggande lårcurl
10 x 27,5 kg
10 x 22,5 kgStående vadpress
5 x 60 kg – 5 x 60 kg – 5 x 60 kg (vilade nån sek mellan varje set)Chins, supinerat grepp
3 st x bwLatsdrag, supinerat grepp
10 x 45 kgStångcurl
3 x 17,5 kg (toktrött efter chinsen så fick sänka vikten lite)
8 x 10 kgJag var starkare i alla övningar idag än förra passet :up: Roligt att man börjar öka igen, trots dieten. Som faktiskt också verkar gå bra!
Ikväll åt vi pizza igen, mums!!
22 september, 2007 at 19:57 #755822Anonym anvandareMemberHär kommer två bilder från dagens promenad, som tog ca 60 minuter. Skönt när solen skiner!!
22 september, 2007 at 20:05 #755823Anonym anvandareMemberHell, gick ni ända ner på Långnäs?
Inte illa. Dit tar jag bilen.
Seriösa jävlar.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.