Pelle och Marias hårdsatsning

Home Forums Seriösa träningsjournaler Pelle och Marias hårdsatsning

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 511 through 525 (of 823 total)
  • Author
    Jon Larsson wrote:
    Hell, gick ni ända ner på Långnäs?

Inte illa. Dit tar jag bilen.

Seriösa jävlar.:D

Hahaha ja, man kan ju inte göra som du, gå 100 varv runt den lilla pölen Björktjäratjärn för att få ihop 60 min! ;)

mariia wrote:
    Hahaha ja, man kan ju inte göra som du, gå 100 varv runt den lilla pölen Björktjäratjärn för att få ihop 60 min! ;)

Precis vad jag gjorde alldeles nyss. :D

Se nu till att din livskamrat tar det riktigt jävla soft ikväll.

Han förtjänar att ta det lugnt.:nod

Har känt en liten smärta i ryggen några dagar nu, så jag bad Maria titta på mig om hon kunde se något ovanligt.
    Hon utbrast: ”du ser ut som en banan!” :unsure:
    Jag bad henne fota min rygg så jag fick se vad det är. Hon har rätt! Det ser helt knasigt ut. Så jag har nu ringt en kiropraktor som ska knöla på mig imorgon.
    Det syns bättre när jag flexar lite :|

Det är möjligt att ryggen är lite svängd men det är svårt att se faktiskt.

Drygt att du ska behöva ha ont, mannen.:(

Jon Larsson wrote:
    Det är möjligt att ryggen är lite svängd men det är svårt att se faktiskt.

Drygt att du ska behöva ha ont, mannen.:(

Hmm ja, kanske syns lite dåligt på fotot. Men man ser att tatueringen är lite på sidan om ryggen. Aja det syns nog mer i live mode :(
    Det liksom klämmer å jävlas på stället iallafall. Men det fixar nog Torstensson imorgon.

Pälle wrote:
    Hmm ja, kanske syns lite dåligt på fotot. Men man ser att tatueringen är lite på sidan om ryggen. Aja det syns nog mer i live mode :(
    Det liksom klämmer å jävlas på stället iallafall. Men det fixar nog Torstensson imorgon.

Torstensson är grym. Han får jobbet gjort. Alltid.

Har nu haft ett snack med Martin Berkhan.
    Jag ska nu slopa bänkpressen och smala bänkpressen och istället köra dips.
    Anledning: Jag vill satsa på AF och således bli stark i dips.

Kommer även att byta dagar dvs köra dips, marklyft mm på fredagar och köra knäböj, chins mm på måndagar.

Får se om det blir någon träning imorgon. Beror på om kiropraktikern godkänner det och om mina lår godkänner det. Jag har nämligen träningsvärk i låren sen Böjen i fredags.

24/9-07

Skriver inte ner uppvärmningen.

BREDA DIPS: (BW= ca 89,5 kg utan kläder :|)
    BW+15kg x 5
    BW+15kg x 5
    BW+20kg x 5

SMALA DIPS:
    BW+5kg x 10

MARKLYFT UTAN BÄLTE & REMMAR:
    170kg x 8
    150kg x 8

SITTANDE HANTELPRESS:
    22kg x 8

PUSH DOWN:
    35kg x 10

Nu har Torstensson fixat min rygg så jag känner mig mycket bättre.
    Men jag tog det lugnt i marklyften idag iallafall, körde några lätta reps.
    Började även lugnt i dips, jag får öka vikten nästa pass.
    Fick däremot sänka vikten till 22kg hantlarna i axelpress, kan bero på att jag kör dips istället för bänkpress och att de tröttar ut axlarna mer.
    Avslutade med några lätta pushdown för triceps innan jag gick hem.
    Ett hyfsat pass trots de lättare vikterna, jag är ganska nöjd. :up:

Dagens pass gick helt ok.[/b]

Skriver inte ner uppvärmning:

Bänkpress
    5 x 40 kg
    6 x 30 kg

Smal bänk
    8 x 30 kg

Marklyft, utan bälte och remmar
    5 x 80 kg
    5 x 75 kg

Axelpress
    2 x 12 kg
    5 x 11,3 kg

Pushdown med rep
    10 x 15 kg

Kul att jag blir starkare i bänk och mark igen! :up: Ser fram emot nästa pass, som blir redan på torsdag :) för jag har en tenta på fredag… :O

Jaså du Pelle, AF säger du?

Undrar just vem som gav dig den idén..:whistle:

Jag glömde skriva det igår, men jag fick tillfälle att väga mig igår före frukost. Jag vägde 61,8 kg, och det är -0,9kg sedan förra måndagen! :up: Bara att hoppas att det fortsätter åt samma håll. :)

mariia wrote:
    Jag glömde skriva det igår, men jag fick tillfälle att väga mig igår före frukost. Jag vägde 61,8 kg, och det är -0,9kg sedan förra måndagen! :up: Bara att hoppas att det fortsätter åt samma håll. :)

:up:

Jon Larsson wrote:
    :up:

:D

Det har blivit lite klent med promenader den här veckan. I går blev det en på ca 30 minuter. Idag blir det förhoppningsvis en längre, jag behöver komma bort från tentaplugget ett tag.
    Jag skadade mig i axeln under måndagspasset också :( Kände det på kvällen efteråt. Kom antagligen av axelpressarna när det var för tungt i första setet. Det är på exakt samma ställe jag hade ont förut, och det satt i flera veckor…. hoppas inte det här gör det :(

NU har det snart gått 5 veckor på min diet. Det syns att fettet har lossnat. Men det roliga är att min vikt inte sjungit så mycket som jag först trodde den skulle göra. Det känns även som jag faktiskt har lyckats lägga på mig lite muskler oxå! :)
    Men nu ska jag dra ner ytterligare ca 250+ kcal ok dagen, så nu kommer det förmodligen hända mer saker på vågen oxå :)

Viewing 15 posts - 511 through 525 (of 823 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.