Pelle och Marias hårdsatsning

Home Forums Seriösa träningsjournaler Pelle och Marias hårdsatsning

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 526 through 540 (of 823 total)
  • Author

satsa på af låter härligt pälle, bara köra på :)
    Jesper Näsström vann fitness SM och han kommer ifrån iksu fitness :)
    Jag kan tyvärr inte träna för jag har en skada i axeln som förhindrar all press o liknande..
    Lycka till med satsningen.
    Lycka till med din deff maria:D

vogga wrote:
    satsa på af låter härligt pälle, bara köra på
    Jesper Näsström vann fitness SM och han kommer ifrån iksu fitness
    Jag kan tyvärr inte träna för jag har en skada i axeln som förhindrar all press o liknande..
    Lycka till med satsningen.
    Lycka till med din deff maria:D

Tack så mycket! ja, jag ska ge det ett försök iallafall.

Ja, du tränar med Jesper eller? Hälsa grattis till honom :emo-thumb

Hoppas din axelskada läker snart, vore kul med ett derby :D

Ska hälsa tack från Maria oxå. Hon blir så smal och fin nu :P

Pälle wrote:
    Ska hälsa tack från Maria oxå. Hon blir så smal och fin nu :P

Stackars Maria, hon har väl inte fått en lugn stund den senaste tiden kan man tänka.:P

Så det är därför du har blivit så bra på att jobba in höften i böjen? Aha, och jag som trodde det berodde på någon sorts specialträning.:D

(Å andra sidan kan man väl säga att det där är något av en specialövning, ehuru inte med det uttalade syftet att bli starkare i basövningarna.)

Jon Larsson wrote:
    Stackars Maria, hon har väl inte fått en lugn stund den senaste tiden kan man tänka.:P

Så det är därför du har blivit så bra på att jobba in höften i böjen? Aha, och jag som trodde det berodde på någon sorts specialträning.:D

(Å andra sidan kan man väl säga att det där är något av en specialövning, ehuru inte med det uttalade syftet att bli starkare i basövningarna.)

:whistle:

Cheesecake på lördag då! Men bara om du är snäll :|

Här ett bra exempel på vad jag ätit de senaste 5 veckorna.

500g Kyckling
    500g broccoli (men den här har jag svårt för)
    50g lätt cremefraiche

Nej jag tränar inte med honom men på samma gym..
    Han är som i en egen kultur på gymet..
    han är inte startkas, han har inte mest muskler, men han är komplett och tränar väldigt strikt.. nu pratar jag för mej själv men de är så jag upplever de..

29/9-07

Dagens morgon vikt: 88.7 kg

Skriver inte ner uppvärmningen. Inom parentes är ökningarna från förra passet.

KNÄBÖJ: utan bälte.
    110kg x 6 (+5kg)
    100kg x 6 (+10kg)

BENSPARK:
    85kg x 12 (+5kg)

LÅRCURL LIGGANDE:
    55kg x 10 (+5kg)
    50kg x 8 (+5kg)

SITTANDE VADPRESS: (bara några sekunders vila mellan set)
    42.5kg x 9 (+2,5kg)
    42.5kg x 4 (+2,5kg)
    42.5kg x 3 (+2,5kg)

CHINS BRED:
    BW+30kg x 4 (+5kg)
    BW+30kg x 4 (+5kg)

CHINS SMALA:
    BW+5kg x 8 (+2,5kg)

BICEPSCURL:
    40kg x 10 (+2,5kg)

Passet idag kändes helt ok. Jag ökar styrkan trots dieten. Men det börjar kännas att jag ligger lägre på kcal nu än tidigare. (ca 250kcal mindre)
    Men fettet rinner av, det är ju bra :up:

Dagens pass gick väl ganska bra. Kunde varken köra knäböj, chins eller stångcurl pga min axel som krånglar. Tror det är rotatorcuffen. Kollade igenom min träningsdagbok nu och insåg att jag fått samma skada varje höst nu 3 år i rad. Lite komiskt att det bara kommer på hösten under nästan exakt samma tid!! :

Skriver ej ner uppvärmningen. Ökningar från förra passet i parentes.

Benpress (Räknar ej med vaggan som väger 35 kg. Ganska korta reps så jag inte drar på mig samma skada i höftböjen som jag fick förut när jag körde denna.)
    20 x 100 kg
    20 x 130 kg
    20 x 160 kg

Benspark
    12 x 70 kg (+5 kg)

Liggande lårcurl
    10 x 30 kg (+2,5 kg)
    10 x 27,5 kg (+5 kg)

Sittande vadpress (bara några sekunders vila mellan setet)
    6 x 40 kg (+2 reps & 5 kg)
    5 x 40 kg (+3 reps & 5 kg)
    3 x 40 kg (-2 reps + 5 kg)

Hoppas ni kan tyda mina siffror från förra passet ;)
    Det kändes jättebra att köra benpress, men kände att om jag hade gått djupare så hade jag fått problem igen. Tråkigt att vara skadad i axlen, den använder man ju i allt man gör nästan så man belastar den ju hela tiden så det kanske tar ett tag att läka… 👿
    Efter passet så blev vi bjudna på tacos hos mina föräldrar :P

Jag såg nu att jag glömde skriva ner mina mätningar från helgen, så jag gör det nu istället. Jag hade krympt 0,5 cm både runt magen och midjan. Vikten var 61,6 kg, alltså ner 0,2 kg från förra veckan. Inte så mycket men det går ju åt rätt håll iallafall! :up:

Jag tror jag har blivit bra i min axel nu, känner inget iallafall. Det brukar sitta i flera veckor det där, men nu har jag tagit voltaren så jag antar att det har hjälpt! :)

Men nu får/kan jag inte träna på ett tag ändå. Tog nämligen bort 8 st födelsemärken igår på överkroppen. Är rätt stel och öm idag. Har superont i såren och har knappt kunnat sova. Kan nästan inte ens skriva på datorn på det drar så mycket i ett av såren… :( Så få se när jag känner att jag kan träna igen. Jag kommer gå promenader istället.

Grattis till viktnedgången 0,2 är alltid nått !!!

mariia wrote:
    Jag såg nu att jag glömde skriva ner mina mätningar från helgen, så jag gör det nu istället. Jag hade krympt 0,5 cm både runt magen och midjan. Vikten var 61,6 kg, alltså ner 0,2 kg från förra veckan. Inte så mycket men det går ju åt rätt håll iallafall! :up:

Jag tror jag har blivit bra i min axel nu, känner inget iallafall. Det brukar sitta i flera veckor det där, men nu har jag tagit voltaren så jag antar att det har hjälpt! :)

Men nu får/kan jag inte träna på ett tag ändå. Tog nämligen bort 8 st födelsemärken igår på överkroppen. Är rätt stel och öm idag. Har superont i såren och har knappt kunnat sova. Kan nästan inte ens skriva på datorn på det drar så mycket i ett av såren… :( Så få se när jag känner att jag kan träna igen. Jag kommer gå promenader istället.

Det går helt klart åt rätt håll.:)

Synd att du inte kan träna på ett tag.

Hur blir det för Pelle då?

Hur kör han den här veckan?

Jon Larsson wrote:
    Det går helt klart åt rätt håll.:)

Synd att du inte kan träna på ett tag.

Hur blir det för Pelle då?

Hur kör han den här veckan?

Jag kommer att köra böj och chins imorrn :emo-thumb
    Tränade karate idag btw, Men dröjer nog innan jag är i min förra form. Snart 11 år sedan

Pälle wrote:
    Jag kommer att köra böj och chins imorrn :emo-thumb
    Tränade karate idag btw, Men dröjer nog innan jag är i min förra form. Snart 11 år sedan

Grymt vig.:up:

Kör hårt i böjen i morgon nu.:P

4/10-07

Skriver inte ner uppvärmningen.

KNÄBÖJ UTAN BÄLTE:
    112,5kg x 6 (+2,5kg)
    102,5kg x 6 (+2,5kg)

BENSPARK:
    90×12 (+5kg)

LÅRCURL:
    60kg x 9 (+5kg)
    55kg x 8 (+5kg)

SITTANDE VADPRESS:
    43,75kg x 9 (+1,25kg)
    43,75kg x 5 (”)
    43,75kg x 3 (”)

CHINS BRED:
    BW+35kg x 4 (+5kg) PB
    BW+35kg x 3 (+5kg)

CHINS SMAL:
    BW+5kg x 8

BICEPSCURL:
    42kg x 11 (+2kg)

Dagens pass kändes bra trots knepigt med sömn. Gjorde ändå PB i chins :up:
    Orkade inte riktigt göra en fyra i andra setet men jag är nöjd ändå! Ska jag klaga på något så är det väl knäböjen, där jag inte fick tekniken riktigt, men det fixar jag nästa gång.Trots allt så var det bara 5 dagar sedan jag körde det här passet.

Pälle wrote:
    4/10-07

Skriver inte ner uppvärmningen.

KNÄBÖJ UTAN BÄLTE:
    112,5kg x 6 (+2,5kg)
    102,5kg x 6 (+2,5kg)

BENSPARK:
    90×12 (+5kg)

LÅRCURL:
    60kg x 9 (+5kg)
    55kg x 8 (+5kg)

SITTANDE VADPRESS:
    43,75kg x 9 (+1,25kg)
    43,75kg x 5 (”)
    43,75kg x 3 (”)

CHINS BRED:
    BW+35kg x 4 (+5kg) PB
    BW+35kg x 3 (+5kg)

CHINS SMAL:
    BW+5kg x 8

BICEPSCURL:
    42kg x 11 (+2kg)

Dagens pass kändes bra trots knepigt med sömn. Gjorde ändå PB i chins :up:
    Orkade inte riktigt göra en fyra i andra setet men jag är nöjd ändå! Ska jag klaga på något så är det väl knäböjen, där jag inte fick tekniken riktigt, men det fixar jag nästa gång.Trots allt så var det bara 5 dagar sedan jag körde det här passet.

Grymma chins, grabben!:worship:

Hur ser upplägget ut nu då när du ska satsa på karaten? Tänker du ändra något eller kör du som vanligt?
    Och kommer du fortfarande att dieta som vanligt eller har du gjort modifieringar även där?

Viewing 15 posts - 526 through 540 (of 823 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.