Pelle och Marias hårdsatsning

Home Forums Seriösa träningsjournaler Pelle och Marias hårdsatsning

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 556 through 570 (of 823 total)
  • Author

8/10-07

60 min karate träning. Vi fick inte en enda vatten paus idag! Låg nära max puls under hela passet. Jag kan inte ens lyfta armarna nu för jag fick sån mjölksyra i axlarna under träningen. Helt jävla slut i kroppen. Måste lägga mig nu :lazy:

9/10-07

1,5 tim judo träning. Märks att man inte tränat kampsport på ett tag, man blir trött i kroppen snabbt. Men det är jävligt roligt!!

10/10-07

60 min karate träning. Som tur var, så var det ett lite lättare pass idag, känns skönt med lite återhämtning.

11/10-07

1,5 tim judoträning. Idag körde de verkligen slut på mig. Jag är öm i armar, höft, ben och rygg. Men det är som sagt kul som fan! Känns bra att man fått tillbaka gnistan för de här sporterna som en gång i tiden låg mig varmt om hjärtat :)

Eftersom jag tränar ganska mycket kampsport och kondition nu, så har jag med hjälp av Martin tagit fram ett nytt styrkeschema som är bättre anpassat för kamsporten. Volymen är lägre, det för att spara på energin till återhämtning. AF planerna finns fortfarande där men jag har inte bråttom med det.

Det nya schemat ser ut på följande vis:

PASS A
    KNÄBÖJ
    MILITÄRPRESAR
    CHINS

PASS B
    MARKLYFT
    DIPS
    VADPRESS

Väldigt låg volym. Men det är för det bästa. Satsar jag på att öka i styrka i dessa övningar så involverar jag samtliga muskler i hela kroppen ändå.

Jag satt precis och funderade över det där, hur du skulle kunna återhämta dig av allt kampsportande – jag vet ju själv hur jävla slitsamt det är att lyfta skrot samtidigt som man tränar kamsport.

Hur ser frekvensen ut då, alltså hur ofta/vilka dagar osv kör du pass A och B?

Idag mätte/vägde jag mig igen efter nästan 2 veckors ”uppehåll”. Jag har ju dietat men inte alls promenerat lika mycket och så, och inte gymmat alls. Men idag ska jag äntligen ner på gymmet igen!! Ska ta det lite lugnt för jag har fortfarande stygnen kvar, men såren är iallafall nästan helt läkt.

Skriver förändringarna från förra mätningen, 29 sept, inom parenteser:

Vikt: 61,2 kg (-0,4kg)
    Mage: 74 cm (-0,5cm)
    Midja: 70 (+0,5cm)

Även om det gått sakta så har det ju gått ner (iaf på vissa ställen), men jag är glad ändå för så lite har jag inte vägt på 100 år :emo-thumb

Ska bli såå roligt att få träna idag! :D

12/10-07

Skriver inte ner uppvärmningen.

KNÄBÖJ:
    115 x 5 (+2,5kg -1 rep)
    105 x 7 (+2,5kg +1 rep)

STÅENDE MILITÄRPRESSAR:
    45 x 8
    35 x 6

CHINS BRED:
    BW+40kg x 2 (+5kg -2 rep)
    BW+30kg x 3
    BW+20kg x 4

CHINS SMAL:
    BW x 9

Kände mig lite sliten idag. Men det är nog inte så konstigt med tanke på all kampsportsträning jag kört denna vecka. Lyckades inte riktigt i chins idag, men då har jag något att kämpa för nästa vecka :emo-thumb

Det tråkiga är att jag känner av lite smärta på utsidan av höger knä. Förmodligen fick jag en liten smäll där igår när jag tränade judo. Får hoppas att det bara är en lindrigare grej så jag blir bra snart :what:

I morgon bär det av till stugan och bära träd, måste röja i skogen :ike:

Jag körde som jag skrev tidigare ett rätt lätt pass idag. Men det gick helt ok ändå! :) Jag var och hälsade på hos farmor och farfar tidigare idag och fick mina glykogendepåer påfyllda :P

Skriver inte ner uppvärmningen:

Knäböj, utan bälte
    2 x 70 kg
    3 x 65 kg
    4 x 60 kg
    (Fick sendrag under foten i varje set så jag var tvungen att avbryta alla tre…:evil:)

Axelpress med hantlar
    10 x 10 kg
    7 x 8 kg
    (Tog det väldigt försiktigt och lugnt här idag eftersom det var av axelpressarna som jag fick ont i axeln av sist).

Chins, supinerade,smala
    3 x bw + 1 med hjälp

Benspark
    7 x 60 kg

Jag tar det säkra före det osäkra och kör väldigt lugnt och strikt nu eftersom jag inte vill ha några skador. När jag körde böj så kände jag att jag har en låsning eller något mellan skuldrorna, så det känns obehagligt längs hela ryggen. Det gjorde inte ont eller så, men jag valde att ändå inte köra så hårt.

13/10-07

Idag var vi i stugan och röjde sly och bubba på stockar. Måste nog ha bränt en del energi på det, så det blev ingen övrig kardio idag :|

I morgon funderar vi på att ta hundarna och gå en lååång promenad i skogen. Vanligtvis brukar det innebära ca 3-5 tim. Skönt nu med den friska höst luften.
    Men, Maria är lite tveksam till promenaden. Hon är rädd för björn :( alltså inte nån mystisk gubbe (sånna har vi oxå iofs), utan den håriga bärätande varelsen som lunkar omkring i skogarna. För ungefär 3 veckor sen så sprang hennes pappa på en björn i skogen som började jaga en av hundarna. Men som tur var så vände björnen när denne fick syn på honom (Marias pappa).

Vi får väl se vad som händer :what:

14/10-07

Idag blev det ingen promenad i skogen. Istället blev det lite löpning på band varvat med stretching och lite crosstrainer, Ingen favorit precis men den får jobbet gjort. Allt som allt blev det ca 580kcal brända enligt Polar klockan under de 60 min jag höll på.

Imorgon så blir det marklyft och dips, Två favoriter :nod

Fan vad ni är duktiga att köra cardio, era jävlar.:D

Min egen cardio har helt gått åt helvete sedan jag började med det här cykliska upplägget – jag är fan helt orkeslös på icke-träningsdagarna.

Jag får väl gå tillbaka till det gamla 40-40-20-upplägget igen så jag orkar röra mig ur fläcken igen.;)

Jon Larsson wrote:
    Fan vad ni är duktiga att köra cardio, era jävlar.:D

Min egen cardio har helt gått åt helvete sedan jag började med det här cykliska upplägget – jag är fan helt orkeslös på icke-träningsdagarna.

Jag får väl gå tillbaka till det gamla 40-40-20-upplägget igen så jag orkar röra mig ur fläcken igen.;)

Ja, vi frossade i cheesecake så vi var tvungen att köra kardio :whistle:

Pälle wrote:
    Ja, vi frossade i cheesecake så vi var tvungen att köra kardio :whistle:

Well, man får väl börja bulka igen så man orkar köra lite cardio.

Träning idag?

15/10-07

Skriver inte ner uppvärmningen.

MARKLYFT: utan bälte & straps
    180 x 5 (+5kg -3 reps)
    160 x 8 (+5kg -2 reps)

DIPS:
    BW+30kg x 5 (+1 reps)
    BW+20kg x 5
    BW+10kg x 8

SITTANDE VADPRESS:
    45kg x 10 (+1,25kg +1 reps)
    45kg x 6 (” +1 reps)
    45kg x 4 (” +1 reps)

Idag körde vi på förmiddagen, det kändes lite energilöst. Att jag dessutom bara åt 1800 kcal igår gjorde ju allt lite svårare. Var hungrig hela kvällen och kände mig irriterad för att jag åt den där jävla cheesecaken på lördagen, som jag var tvungen att kompensera för på söndagen 👿 Men jag gjorde så gott jag kunde idag på passet. Jag ökade i allt ändå, så jag får väl vara ganska nöjd :

Bra pass!

Att träna på förmiddagarna är fan det värsta jag vet, av samma anledning som du nämnde.
    Man orkar inte ett skit sådär tidigt på dagen, inte jag i alla fall, vilket gör att jag nog tycker att du gjorde jävligt bra ifrån dig idag med tanke på omständigheterna.:up:

Viewing 15 posts - 556 through 570 (of 823 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.