Home › Forums › Seriösa träningsjournaler › Pelle och Marias hårdsatsning
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
16 oktober, 2007 at 09:54 #755884Anonym anvandareMemberJon Larsson wrote:Bra pass!
Att träna på förmiddagarna är fan det värsta jag vet, av samma anledning som du nämnde.
Man orkar inte ett skit sådär tidigt på dagen, inte jag i alla fall, vilket gör att jag nog tycker att du gjorde jävligt bra ifrån dig idag med tanke på omständigheterna.:up:Tackar! Ja, det krävs mer uppvärmning och kaffe :frust:
16 oktober, 2007 at 09:57 #755885Anonym anvandareMember16/10-07
Vaknade för tidigt i morse. Så jag drog i mig 3 koppar kaffe och stack ut och joggade lätt. Joggade 18 min. 200 kcal enligt Polar klockan. Sen stretchade jag lite, skönt!
16 oktober, 2007 at 18:02 #755886Anonym anvandareMemberÄntligen har jag någon minut över att skriva in gårdagens pass.
Skriver inte ner uppvärmningen:
Marklyft, utan bälte & remmar:
4 x 75 kg
6 x 65 kg
(Detta var inte alls bra tycker jag, kände mig oerhört svag i höften!)Bänkpress:
2 x 40 kg
11 x 30 kg
(Hade lite dålig teknik + att det stramade i i några sår så jag kunde inte koncentrera mig fullt ut)Smal bänkpress:
8 x 30 kgSittande vadpress:
6 x 40 kg, 4 x 40 kg, 8 x 40 kg (bara några sek vila mellan varje set)Så fort jag inte har kört mark på ett tag så gör den där stången så himla ont när man drar den mot smalbena/knäna, efter ett par träningspass så känner jag det inte alls lika mycket. Igår så tog jag bort alla mina stygn (varit sydd på 7 ställen) så nu kommer jag förhoppningsvis kunna köra på igen! Började med V12 igen i helgen också.
Formen blir nog bättre och bättre känns det som iallafall. Folk runtomkring påpekar att jag har fått en helt annan kroppstyp nu osv. Det är kul!! Dessutom så var jag tvungen att skicka tillbaka kläder jag beställt för de var för stora. De var i storlek M som jag typ alltid har haft. Fick beställa S istället, vilket aldrig har hänt,så jag hoppas att jag kan ha dem. Är ju risk att de sitter åt för mycket i ryggen/axlarna då… det återstår att se…
16 oktober, 2007 at 18:18 #755887Anonym anvandareMembermariia wrote:Formen blir nog bättre och bättre känns det som iallafall. Folk runtomkring påpekar att jag har fått en helt annan kroppstyp nu osv. Det är kul!! Dessutom så var jag tvungen att skicka tillbaka kläder jag beställt för de var för stora. De var i storlek M som jag typ alltid har haft. Fick beställa S istället, vilket aldrig har hänt,så jag hoppas att jag kan ha dem. Är ju risk att de sitter åt för mycket i ryggen/axlarna då… det återstår att se…Håller med. Satans bra resultat av dieten.
Det är först nu jag fattar att det är samma person som tidigare – trodde att Pelle höll på och träffade någon vid sidan av där ett tag..:whistle:
”Den jäveln har två samtidigt”, tänkte jag och funderade om jag borde berätta för dig om ”den andra kvinnan” eller inte.
Skämt åsido, DTD har funkat förjävla bra, tycker du inte?
Slitsamt men effektivt.:up:19 oktober, 2007 at 14:47 #755888Anonym anvandareMember19/-07
Vägde mig i morse: 88,5 kg Har alltså gått upp lite igen. Men midje måttet ligger på 85 cm :up:
Skriver inte ner uppvärmningen.
KNÄBÖJ:
117,5kg x 5 (+2,5kg)
110kg x 5 (+5kg -2 reps)STÅENDE MILITÄRPRESSAR:
45kg x 9 (+1 rep)
35kg x 11 (+5 rep)CHINS BRED:
BW+40kg x 2
BW+30kg x 3
BW+21,25 x 5 (+1,25kg + 1rep)CHINS SMAL:
BW x 12 (+3 rep)Kändes rätt bra idag. Men har lite ont i ryggen så jag hade bälte på första setet knäböj. Men andra setet körde jag utan som vanligt.
Nu ska jag iväg och jobba
19 oktober, 2007 at 16:41 #755889Anonym anvandareMemberOj, här inne händer det minsann saker 61,2 kg Maria!! Sjuukt bra! Pälles träningspasss är ju precis lika grymma som innan Ta hand om er
21 oktober, 2007 at 15:37 #755890Anonym anvandareMemberCharlotte_ wrote:Oj, här inne händer det minsann saker 61,2 kg Maria!! Sjuukt bra! Pälles träningspasss är ju precis lika grymma som innan Ta hand om erTack!
Ja, Maria är jätte duktig! Kul att du tittar in. Sköt om dig du med :emo-thumb21 oktober, 2007 at 15:45 #755891Anonym anvandareMember21/10-07
Idag körde jag 1,5tim ”fri judo” kul so fan! Känns att jag måste jobba upp konditionen om jag ska ha nån möjlighet att hävda mig mot de tunga erfarna grabbarna :kicking:
Min kv igår morse låg på 87,4 kg och ett midjemått på 84-85 cm. Känner mig ”blöt runt midjan” det liksom är löst och medgörligt att greppa i
21 oktober, 2007 at 16:24 #755892Anonym anvandareMemberBra jobbat med dieten, Maria.
Tycker träningen fortfarande går rätt bra med tanke på omständigheterna, Pär. Känns skinnet runt midjan löst så brukar det följas upp av en sk ”whoosh”, dvs du förlorar en massa vattenvikt över natten. Ett vanligt fenomen, som är desto knepigare att förklara i vetenskapliga termer, men i lekmannamässiga ordalag så kan man säga att fettcellerna som töms på triglycerider brukar fyllas av vatten, som sedan släpper och leder till markant visuell skillnad i fysiken på relativt kort tid (någonting som också kan förklara den typen av stagnation i viktförlust som ibland kan hålla i sig i veckor, för att sedan följas upp av en 2 kg viktförlust över natten).
Eller så är du bara vattnig, fan vet.
22 oktober, 2007 at 11:15 #755893Anonym anvandareMemberCharlotte_ wrote:Oj, här inne händer det minsann saker 61,2 kg Maria!! Sjuukt bra! Pälles träningspasss är ju precis lika grymma som innan Ta hand om erTack så mycket! Jag ger mig inte före jag är nere på runt 57-58 kg.
22 oktober, 2007 at 11:16 #755894Anonym anvandareMemberGrandmaster wrote:Bra jobbat med dieten, Maria.Tack så mycket!
22 oktober, 2007 at 11:29 #755895Anonym anvandareMemberJag har glömt min träningbok hos Pelle nu, men det var inget som var speciellt värt att nämna med förra passet heller, förutom att jag nääästan klarade 5 chins själv!! (supinerat grepp). I den övningen går det framåt! Böjen ökar väl lite, sakta men säkert, men är nere på låga vikter nu pga dieten och att jag börjat köra utan bälte. Men det kommer…
Jag började dessutom med att köra axelpressar utan ryggstöd, det tog väldigt bra! Så det ska jag fortsätta med!Mätte mig idag också, har ej hunnit i helgen, men det blev följade resultat (jag jämför med mätningen den 12 okt):
Mage: 73,5 cm (-0,5 cm)
Midja: 69 cm (-1cm)Det har inte blivit så mycket träning för mig de senaste dagarna för jag går en massagekurs just nu som tar upp hela dagarna. Jag har även en hel del att göra i skolan, några uppsatser + tenta + redovisningar, allt inom en vecka ungefär. + att Pelle ska flytta in hos mig i helgen så vi måste flytta över hans saker hit och sedan städa ur hans lägenhet. Sen så fyller syrran 20 på söndag och veckan efter fyller jag också år, så jag ska baka och greja inför kalas/fest :pop: Men jag lovar att jag ska klämma in några promenader/gympass ändå!
22 oktober, 2007 at 11:50 #755896Anonym anvandareMemberRiktigt bra dietat Maria! :up:
Ska bli kul att se dig nästa gång..det var ju ett tag sedan sist.Får passa på att säga grattis också, både till födelsedagen och hopflytten.
22 oktober, 2007 at 23:05 #755897Anonym anvandareMemberGrandmaster wrote:Bra jobbat med dieten, Maria.Tycker träningen fortfarande går rätt bra med tanke på omständigheterna, Pär. Känns skinnet runt midjan löst så brukar det följas upp av en sk ”whoosh”, dvs du förlorar en massa vattenvikt över natten. Ett vanligt fenomen, som är desto knepigare att förklara i vetenskapliga termer, men i lekmannamässiga ordalag så kan man säga att fettcellerna som töms på triglycerider brukar fyllas av vatten, som sedan släpper och leder till markant visuell skillnad i fysiken på relativt kort tid (någonting som också kan förklara den typen av stagnation i viktförlust som ibland kan hålla i sig i veckor, för att sedan följas upp av en 2 kg viktförlust över natten).
Eller så är du bara vattnig, fan vet.
Låt oss hoppas att det är en tillfällig vattensamling då
Ser fram emot den där ”whooshen” nu faktiskt.Kul att du tittar in :up:
22 oktober, 2007 at 23:16 #755898Anonym anvandareMember22/10-07
60 min karate. Högintensiv träning, inte mycke vila på de här passen. Nu ska jag äta 200g pasta och 250g kyckling! Sammanlagt har ja då ätit ca 2750kcal därav 350g protte, 240g kolisar och 40g fett idag. Egentligen ska jag ligga på 2600 kcal de här dagarna jag kampsportar, men jag åt så lite igår, så jag äter mer idag
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.