Pelle och Marias hårdsatsning

Home Forums Seriösa träningsjournaler Pelle och Marias hårdsatsning

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 601 through 615 (of 823 total)
  • Author
    nutz wrote:
    Varför? Vad rekommenderas annars, 2,5 kg?

Jag tror det är en psykologisk effekt. Iaf på mig, när jag lägger på 1,25kg så tycker jag inte det är så mycket. Men gör man det varje gång så ökar man hela tiden. Det andra är nog att öka utan att förstöra kroppen oxå med för tunga vikter :up:

2/11-07

Skriver inte ner uppvärmningen.

KNÄBÖJ:
    120kg x 4 (+2,5kg – 1 rep)

FRONTBÖJ UTAN BÄLTE:
    80kg x 5

MILITÄRPRESS:
    47,5kg x 8 (+2,5kg -1 rep)
    37,5kg x 10 (+2,5kg -1 rep)

CHINS BRED:
    41,25kg x 1 (+1,25kg – 1 rep)
    31,25kg x 3 (+1,25kg)
    21,25kg x 6 (+ 1 rep)

CHINS SMAL:
    BW x 14 (+2 rep)

Fan det här passet sög verkligen!!
    Hade ingen energi i kroppen och jag fick så in i helvete ont i ryggen när jag körde knäböj. Dessutom så var tekniken skit!! Så jag gjorde några reps frontböj istället. Kändes ganska bra, iaf för ryggen. Jag fortsätter nog med frontböjar ett tag nu för att skona min pissiga rygg.

I chins så var jag inte heller så pigg. Klarade bara en ynka rep på det tyngsta setet. Bedrövligt! :frust: Allt detta beror garanterat på att jag flyttat i helgen. Dåligt med sömn, mat och burit en massa jävla kartonger i trappor har nog satt sina spår.

Ska bli skönt med lite kamsportsträning till veckan, då kan jag avreagera mig lite :emo-thumb

En positiv grej är väl att jag vägde 85,8kg i morse. det är 7kg mindre än för två månader sen. Det har verkligen gått bra med dieten när Martin har hjälpt mig. Jag rekomenderar starkt att ta hjälp av Martin om ni vill tappa fett men behålla/lägga på er muskler. Tack Martin!

Pelle:

Ett par saker att fokusera på:

* 41,25kg runt midjan i chins. Re-fucking-spect.

* Sjukt snygga frontböj

* En synnerligen lyckad diet. Du är i 100 ggr bättre form nu än får bara några veckor sedan.

* Flytten. Precis som du säger så inverkade den. Bra jobbat i alla fall.

* Kampsport. Detta tar mer än du tror av trycket nere på gymmet.

Sammanfattningsvis: Du har inget att skämmas över. Ingenting, mannen.

Dina stats är bra och din form blir bara bättre för varje gång jag ser dig, dessutom är du en jäkla hygglig prick med en massa humor och en jättevacker och hypertrevlig flickvän har du vid din sida.

Man skulle ju kunna ha det värre, don´t ya think?:emo-thumb

(Ser fram emot i morgon. Kommer att bli sjukt trevligt.)

Pälle wrote:
    2/11-07

KNÄBÖJ:
    120kg x 4 (+2,5kg – 1 rep)

FRONTBÖJ UTAN BÄLTE:
    80kg x 5

MILITÄRPRESS:
    47,5kg x 8 (+2,5kg -1 rep)
    37,5kg x 10 (+2,5kg -1 rep)

CHINS BRED:
    41,25kg x 1 (+1,25kg – 1 rep)
    31,25kg x 3 (+1,25kg)
    21,25kg x 6 (+ 1 rep)

CHINS SMAL:
    BW x 14 (+2 rep)

Fan det här passet sög verkligen!!
    Hade ingen energi i kroppen och jag fick så in i helvete ont i ryggen när jag körde knäböj. Dessutom så var tekniken skit!! Så jag gjorde några reps frontböj istället. Kändes ganska bra, iaf för ryggen. Jag fortsätter nog med frontböjar ett tag nu för att skona min pissiga rygg.

I chins så var jag inte heller så pigg. Klarade bara en ynka rep på det tyngsta setet. Bedrövligt! :frust: Allt detta beror garanterat på att jag flyttat i helgen. Dåligt med sömn, mat och burit en massa jävla kartonger i trappor har nog satt sina spår.

Ska bli skönt med lite kamsportsträning till veckan, då kan jag avreagera mig lite :emo-thumb

En positiv grej är väl att jag vägde 85,8kg i morse. det är 7kg mindre än för två månader sen. Det har verkligen gått bra med dieten när Martin har hjälpt mig. Jag rekomenderar starkt att ta hjälp av Martin om ni vill tappa fett men behålla/lägga på er muskler. Tack Martin!

Tack, Pär.

Nästa gång du vill köra böj och frontböj i samma pass, lägg frontböj sist i passet så underkroppen får vila lite efter böj.

Frontböj är också en övning som lämpar sig mindre bra att köra till failure. Är ditt 5 RM 80×5, kör hellre 3×3, progression genom att addera ett set a 3 och öka med 2.5 kg när du klarar 4×3.

Såg att jag har glömt att skriva ner förra veckans pass, men här kommer det:

Var helt slut i kroppen här efter en hel veckas flyttande och bärande på massa saker osv…

Skriver inte ner uppvärmningen:

Knäböj (utan bälte)
    6 x 70 kg
    8 x 60 kg
    (Detta är mitt PB nu under dieten! Fick till dom rätt bra)

Axelpress med hantlar, sittande utan ryggstöd
    12 x 9 kg
    15 x 7 kg

Smala chins, supinerade
    4 x bw

Smala supinerade latsdrag
    12 x 40 kg

Liggande lårcurl
    10 x 30 kg

Lite mage

Passet kändes helt ok, var starkare i allt utom chinsen. Börjar klättra upp i vikter nu igen sakta men säkert, trots dieten :) Det känns mysko att köra lårcurl sist i passet när man har blivit kall i benen, men jag tar det försiktigt istället så jag inte skadar mig, det är ju inte den viktigaste övningen.

Dieten
    Jag har försökt hålla mig till dieten denna vecka, men det har väl gått sådär. Igår så fyllde jag år så då unnade jag mig en muffins och en kaka. Även i helgen så hade vi ”kalas” och fest i förskott och då blev det både smörgåstårta, kakor, alkohol och ”efter-Tranan”-mat på MAX. Nu i veckan så har jag iallafall legat på runt 1400-1500 kcal ändå, bara att jag har bytt ut lite protein till kolisar, hoppas att det inte förstör så mycket, förutom att jag varit lite hungrigare…Jag har även gått promenader varje dag och till och med så var vi ute och joggade lite förra veckan.

Vägde och mätte mig idag också, trots mitt fuskande så har jag ”bara” gått upp 0,3 kg under dessa två slarvveckor, samtidigt som jag faktiskt har gått ner några mm i mina mått, så det är ju positivt! :emo-thumb

Grandmaster wrote:
    Tack, Pär.

Nästa gång du vill köra böj och frontböj i samma pass, lägg frontböj sist i passet så underkroppen får vila lite efter böj.

Frontböj är också en övning som lämpar sig mindre bra att köra till failure. Är ditt 5 RM 80×5, kör hellre 3×3, progression genom att addera ett set a 3 och öka med 2.5 kg när du klarar 4×3.

Ok, jag tänkte köra frontböjar bara och då i början av passet. Då gör jag så att jag kör 3×3 som du säger. Känner att jag måste sluta offra ryggen i böj och då tror jag att frontböjar lämpar sig bättre. Tekniken har blivit sämre ju lättare jag blivit i kroppen. Tack för tipset :up:

Träning den senaste tiden.

SÖNDAG 4/11: SUBMISSION WRESTLING 90 MIN

MÅNDAG 5/11: KARATE 60 MIN

TISDAG 6/11: JUDO 90 MIN

ONSDAG 7/11: KARATE 60 MIN

TORSDAG 8/11: JUDO 90 MIN

Och så idag-
    FREDAG 9/11-07

MARKLYFT:
    185 kg x 5 (+2,5 kg)
    167,5 kg x 5 (+2,5 kg)

DIPS:
    36,26 kg x 3 (+1,25 kg)
    26,25 kg x 5 (+1,25 kg)
    20 kg x 5 (+5 kg -2 reps. ska inte köra mer än 5 reps)

SITTANDE VADPRESS:
    47,5 kg x 10 (+1,25 kg)
    47,25 kg x 7 (+1,25 kg +1 rep)
    47,25 kg x 7 (+1,25 kg +2 reps)

Sen körde jag lite mage och stretching.

Kändes helt ok idag. Även fast jag var trött och sömning innan passet så gick det ändå över förväntan. Ökade i alla övningar och jag kände mig inte sliten efteråt :up: Nu blir det vila till söndag då det kanske blir lite brottning, sen vilar jag nog (kör bara lite stretching) fram till onsdag då jag ska ner på gymmet nästa gång.

Dagens pass gick ganska bra, tack vare att Pelle och Jon peppade mig jättemycket! :emo-thumb

Skriver inte ner uppvärmningen:

Marklyft, utan bälte
    1 x 75 kg
    1 x 80 kg
    1 x 85 kg
    1 x 90 kg PB under dieten och utan bälte!
    12 x 70 kg

Bänkpress
    1 x 40 kg
    1 x 45 kg PB under diet!
    1 x 47,5 kg (fick hjälp på denna)
    2 x 40 kg

Smal bänkpress
    5 x 35 kg PB!

Sittande vadpress (nån sek vila mellan varje set)
    6 x 45 kg, 2 x 45 kg, 6 x 45 kg

Jättekul att jag börjar öka i vikterna igen!! Det var väldigt skönt att maxa lite i mark och bänk idag! :)

Grattis till PB:na Maria! Nu börjar det hända grejer :up:

Tesse wrote:
    Grattis till PB:na Maria! Nu börjar det hända grejer :up:

Tack så mycket! Japp, äntligen! Måste ju komma ikapp dig snart ju! ;)

Du hade bra drag idag, Maria.

Lågreppare är din grej, den saken tvivlar ingen på.

Keep ém coming!:)

ONSDAG 14/11-07

FRONTBÖJ:
    80 kg x 3
    80 kg x 3
    80 kg x 3

CHINS BRED:
    BW x 10
    BW x 10
    BW x 10

CHINS SMALT:
    BW x 17

Det här passet skulle jag egentligen kört på onsdag förmiddag. Men lagom tills jag värmt upp klart och skulle till och köra, så stängde gymet! Vi hade missat att de stänger kl 13 och öppnar igen kl 16. :frust:
    Så jag tränade på företags gymet istället efter jobbet, kl 23.

Jag tog det lugnt i frontböjarna för jag vill vara fräsch i låren nu på lördag då jag ska tävla i karate. När jag skulle köra chins så hittade jag inget viktbälte, så jag fick köra utan extra vikt denna gång.

Det blev inga militärpressar denna gång. Vill inte riskera några axlar nu innan tävling som sagt.

Övrigt, mitt midjemått ligger på 82 cm och vikten på ca 85,5kg. Har bara ätit underhåll denna vecka så jag har inte gått ner något mer sen sist. Men det tar jag igen nästa vecka. Tävling på lördag, men jag har bara kört 4 sparing pass så vi får se om det räcker med det, troligen inte :

17/11-07

Idag var jag på karatetävling i Fagersta, JKA CUP.
    Gick bra får man ju säga. Jag vann min klass :up:

Jag försökte även i den öppna klassen, men jag fick ett slag på ögat så linsen for in bakom ögat och fastnade där :yikes: Så halvblind och skav i ögat så gick det inte så bra. Revansch nästa gång. Nu har iallafall linsen kommit fram och jag kan se igen ;)

Bjuder på en liten film från dagen evenemang.

[youtube=TbGEEtMAbPo]

Stort grattis, Pelle!:up:

Oj va kul, grattis Pelle!:up:

Viewing 15 posts - 601 through 615 (of 823 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.