Home › Forums › Seriösa träningsjournaler › Pelle och Marias hårdsatsning
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
18 november, 2007 at 15:27 #755929Anonym anvandareMemberJon Larsson wrote:Stort grattis, Pelle!:up:
Tack Jon. Det var kul att köra lite brottning mot dig idag. Kom ner lite oftare så kommer flåset igen :p
18 november, 2007 at 15:28 #755930Anonym anvandareMemberTesse wrote:Oj va kul, grattis Pelle!:up:Tack Tesse!
20 november, 2007 at 16:29 #755931Anonym anvandareMember18/11-07 (Söndag)
I söndags körde jag 2,5 tim mma träning. Detta var nog droppen för mitt nervsystem, det kraschade nämligen ihop i form av en förkylning i måndags. Så nu kan jag inget annat än sitta på arslet och vänta frustrerat på att få börja träna igen. Jag hatar att vara sjuk! 👿
Nu när man är van att röra på sig varje dag är det en jävla plåga att sitta still och bara finnas. Det är inte alls bra för mig…..Sömnen blir lidande och jag får en massa energi över att fundera en massa på oviktiga saker, som hur jävla grått det är ute och att det måste spenderas en massa pengar för hålla en jävla myt levande…..tomten finns inte och han kommer aldrig finnas heller!! :nono:Ska man se på den goda sidan av det här så får jag vila min axel som jag gjorde illa för 3 veckor sedan.
Jon! du är obligatorisk på lördag. No fucking excuses mate!21 november, 2007 at 22:44 #755932Anonym anvandareMember21/11-07
Kände mig lite bättre i förkyldningen idag. Så jag tränade lite idag igen.
Jag började med 1,5 tim mmaträning. Sen tog jag 30 min paus innan jag körde 60 min karateträning. Skönt!
En grej som är mindre skönt är mitt vänstra öra. Det är alldeles svart och ömmar som fan efter all brottning. Får sova på en fryst broccolipåse som kudde ikväll för att kyla ner örat
24 november, 2007 at 01:11 #755933Anonym anvandareMember23/11-07
Skriver inte ner uppvärmningen.
MARKLYFT: Utan straps och bälte såklart
165 kg x 5
165 kg x 5
165 kg x 5DIPS:
BW+30 kg x 5
BW+25 kg x 5
BW+25 kg x 5SITTANDE VADPRESS:
50 kg x 10
50 kg x 7
50 kg x 7Kändes tungt idag. Har fortfarande förkyldningen kvar i kroppen. Tog det lite lungt med vikterna idag, hellre lättare vikt och bra utförande och fler set än ett set med tyngre vikt och pissig teknink. Kommer att köra så nu ett tag.
24 november, 2007 at 01:32 #755934Anonym anvandareMemberLägger upp två bilder att jämföra med.
Den första är tagen idag. Vikten vet jag inte men ca 85,5 som morgonvikt kanske.
Den andra då jag är betydligt blötfetare är en vecka innan dietstart. Vikten: ca 91-93 kg24 november, 2007 at 12:33 #755935Anonym anvandareMemberOjoj vad längesen jag skrev, skäms på mig! 😮
Jag kan börja med att skriva att jag var ju också ner med Pelle förra veckan och skulle köra, men gymmet stängde tidigt och vi visste inte det. Men jag hann köra lite böj och chins. Eftersom det var ett förmiddagspass gå gick det inge bra alls. Jag kan bara inte träna på morgonen för jag är så stel och kroppen har inte vaknat än. Så det blev inga bra resultat. Jag måste lära mig att köra på morgonen för vi kommer eventuellt börja köra mer morgonträning framöver, men vi får se hur det blir med det. Förr körde jag jämt på morgonen så det är väl en vanesak antar jag.
Jag har kört termogen diet den här veckan faktiskt, kände att jag behövde en ”nystart” i dieten. Det har redan fungerat super!! Jag vägde mig mitt i veckan och hade min lägsta vikt under dieten då! Men på min vägningsdag i går, så hade jag gått upp några hekto. Beror antagligen bl a på ett högre kolhydratintag under torsdagen och mina hormoner…
Ja, då så, till gårdagens vägning,mätning och träningspass:[/b]
(Jämför med förra veckan).
Vikt: 60,9 kg (-0,2 kg)
Mage: 71,5 cm (- 0,5 cm)
Midja: 68 cm (-0,5 cm)
Stuss: 94 cm ( – 1 cm sen sist jag mätte, vilket var den 22 okt)Alltså, det här är helt sjukt, jag satt och kollade igenom min ”vikt- och mått bok” och insåg att jag har haft 75 cm i midjemått (för ca 2 år sedan), så mycket har jag inte ens runt magen nu!! Hur fet har man varit egentligen?!!!
Sen såg jag hur mycket jag hittills gått ner med DTD, avbrott från dieten medräknad:
Ca 2 kg
5,5 cm runt magen
4 cm runt midjanDetta på ca 3 månader, men då har jag slarvat minst en månad om man räknar ihop alla slarvveckor. Det kanske inte låter så mycket för er som är vana att tävlingsdieta, men för mig är det ett bra resultat!
Gårdagens träningspass:[/b]
Marklyft, utan bälte & straps
1 x 75 kg
1 x 80 kg
1 x 85 kg
1 x 90 kg (kände mig lite svagare än sist så vågade inte höja mer)
4 x 75 kg (hade orkat mer, men stången slog i smalbenen så jag fick grymt ont!)Bänkpress
1 x 35 kg
1 x 40 kg
1 x 47,5 kg (nääästan helt själv)
1 x 40 kg
10 x 30 kgSmal bänk
5 x 35 kg + en med hjälp (hade dålig balans igår)Sittande vadpress (bara nån sek vila mellan seten)
8 x 45 kg, 4 x 45 kg, 8 x 45 kgHelt ok pass, men märks på engång att jag dragit ner på kolisarna igen. Måste göra något åt mina smalben, ser ut som om att jag blivit misshandlad, är full av bulor och blåmärken efter mark-stången…
Aja, snart ska vi dra på en Relax, sitta där och ha trevligt. Sen ska vi ut på Tranan. Några kompisar som ska ha releseparty där för deras nya skiva, de heter ”LäifAlbaz orkester”. :pop:
Så det blir lite party idag, sen blir det lugnt ett bra tag framöver.24 november, 2007 at 16:02 #755936Anonym anvandareMemberBra jobbat båda två. Stor skillnad på före/efter bilderna där, Pälle.
24 november, 2007 at 22:05 #755937Anonym anvandareMemberGrandmaster wrote:Bra jobbat båda två. Stor skillnad på före/efter bilderna där, Pälle.Instämmer till fullo.
Du har gjort ett jävla jobb, Pelle.
Det har inte varit så lätt för dig alla gånger, främst beroende på en del orsaker vi inte behöver gå in på här, och det gör din prestation ännu mer imponerande.
Fysiken ser riktigt jävla bra ut och vore jag dig skulle jag gotta mig över min egen prestation, det är du värd.
Inspirerande.:up:
25 november, 2007 at 02:13 #755938Anonym anvandareMemberGrandmaster wrote:Bra jobbat båda två. Stor skillnad på före/efter bilderna där, Pälle.Tack Martin! det är din förtjänst. Hade det inte vare för dig hade jag varit muskelfattig och lönnfet idag. Tack Martin för din expertis. :up:
Men jag har fortfarande ca 5 kg kvar att ta bort innan jag blir nöjd :whistle:25 november, 2007 at 02:18 #755939Anonym anvandareMemberJon Larsson wrote:Instämmer till fullo.Du har gjort ett jävla jobb, Pelle.
Det har inte varit så lätt för dig alla gånger, främst beroende på en del orsaker vi inte behöver gå in på här, och det gör din prestation ännu mer imponerande.
Fysiken ser riktigt jävla bra ut och vore jag dig skulle jag gotta mig över min egen prestation, det är du värd.
Inspirerande.:up:
Tack Jon, det värmer, verkligen!
Du har varit ett bra stöd under tiden. Tack! :up:Men som jag sa, jag har 5 kg kvar att skala bort innan de riktiga resultaten visar sig.
25 november, 2007 at 16:11 #755940Anonym anvandareMember25/11-07
Idag blev det 1,5 tim submission wrestling. Kändes tungt idag oxå, energin försvinner snabbt ur kroppen, jag är nog inte riktigt kry än
Två veckor kvar nu till FF, det ska bli kul och inspirerande :up:
26 november, 2007 at 13:26 #755941Anonym anvandareMember26/11-07
Skriver inte ner uppvärmningen.
FRONTBÖJ:
80 kg x 3
80 kg x 3
80 kg x 3CHINS BRED:
BW+30 kg x 4
BW+25 kg x 4
BW+20 kg x 5CHINS SMAL:
BW x 18Idag blev det ett klassiskt skitpass! Jag tränade på förmiddagen och på tom mage. Det är svårt att kommma igång på morgonen och kroppen värker överallt. Så jag är jävligt neg just nu!
I böjen så fick jag en otrolig smärta i vänster droppmuskel i bottenläget. Det gjorde så jävla ont att jag var tvungen att släppa stången och lägga mig på marken, tur man var i powerracken! :yikes:
Efter det så vågade jag inte riktigt köra på i böjen och jag stannade på 80 kg.I chins så känns det bara omotiverande tungt just nu. Explosiviteten ville inte infinna sig i dagens pass.
Struntade i militärpress idag oxå pga smärta i höger axel.
Just nu känner jag mig 50 år gammal med krigsskador som blivit påkörd av tåget, It sucks!!!!
26 november, 2007 at 13:32 #755942Anonym anvandareMemberPelle, var inte så hård mot dig själv.
Betänk följande:
* Du har varit halvsjuk den senaste tiden, bara det drar ju ner förmågan.
* Du söp i lördags, rätt rejält vad det verkade.
* Du tränade Sumission wrestling igår, i bakfyllan.
* Köra böj eller mark dagen efter SW är dömt att misslyckas.
Sammantaget: Hade du gjort ett bra pass med dessa förutsättningar så hade det varit ett mirakel, anser jag.
Med andra ord så är ett skitpass inget att förvånas över, heller inget att ha ångest över.
Passet var en naturlig följd av hur ditt liv sett ut den senaste veckan.Upp med hakan nu, homie.
Nästa gång går det bättre.
26 november, 2007 at 14:40 #755943Anonym anvandareMemberGrandmaster wrote:Bra jobbat båda två. Stor skillnad på före/efter bilderna där, Pälle.Tack så mycket! DTD fungerar ju super! :up: Även fast jag äter liiite mer kolhydrater än vad det stod i din artikel. Orkar inte plugga annars ju
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.