Pelle och Marias hårdsatsning

Home Forums Seriösa träningsjournaler Pelle och Marias hårdsatsning

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 646 through 660 (of 823 total)
  • Author

Just do it! :D

djungel.lejon wrote:
    Just do it! :D

8) Detsamma! Har du någon journal?

Just nu sitter jag och äter en sak som Martin rekommenderade, kokt äggvita med jordnötssmör! Det lät så äckligt så jag var tvungen att testa, och det är ju supergott!! ;)

mariia wrote:
    Just nu sitter jag och äter en sak som Martin rekommenderade, kokt äggvita med jordnötssmör! Det lät så äckligt så jag var tvungen att testa, och det är ju supergott!! ;)

Det säger du? Då måste jag fan testa här framöver.

Jon Larsson wrote:
    Det säger du? Då måste jag fan testa här framöver.

Haha ja gör det! Iofs smakar allt (till och med kycklingen!!) gott nu efter en hel helg med bara skräpmat! ;)

mariia wrote:
    Haha ja gör det! Iofs smakar allt (till och med kycklingen!!) gott nu efter en hel helg med bara skräpmat! ;)

Ja, jag märkte det. Kalkonen gled ner nästan utan ansträngning idag. Det ska dröja jävligt länge innan jag äter hamburgare igen, den saken är då klar.;)

mariia wrote:

Jag sa ju det. Många tror att jag är galen, men sedan blir de helt lyriska när de provat.

I övrigt är även kokt äggvita med minikeso (separera vitan i två halvor och lägg en klick minikeso i halvorna) en naggande (relativt) god DTD-vänlig liten komposition.

Jon Larsson wrote:
    Ja, jag märkte det. Kalkonen gled ner nästan utan ansträngning idag. Det ska dröja jävligt länge innan jag äter hamburgare igen, den saken är då klar.;)

Urk, den där Lidl-kalkonen skulle jag nog inte ens äta om det vore det sista på jorden!! :yikes: Hamburgare kommer dröja för mig med, men pizzan går det inte att vara utan en längre tid, hehe! :P

Grandmaster wrote:
    Jag sa ju det. Många tror att jag är galen, men sedan blir de helt lyriska när de provat.

I övrigt är även kokt äggvita med minikeso (separera vitan i två halvor och lägg en klick minikeso i halvorna) en naggande (relativt) god DTD-vänlig liten komposition.

Haha, ja, det låter ju inte så gott. Men provar man inte så vet man inte :emo-thumb Tips på olika ”DTD-maträtter” är alltid välkomna, kan lätt bli enformigt annars.

Idag har det sammanlagt blivit ungefär 45 min promenad.

Jag har hittills ätit:
    – 500 g kvarg blandat med fun-light och vatten
    – 150 g kvarg som den är
    – 250 g stekt kyckling med stekta champinjoner och lök
    – Ca 70 g lättmjölk i kaffet

Till middag blir det kyckling igen, lika som lunchen. Efter det vet jag inte riktigt, något med ägg iallafall. Jordnötssmör kanske ;)

Totalt blir det mellan 1350-1450 kcal/dag.

Ikväll ska jag massera lite, det tar också lite på energin. Imorrn blir det äntligen gymmet!!! :D

Nu sitter jag här med en kopp kaffe, är så fruktansvärt trött. Har inte vilat ut efter helgen än :O Känns som om jag har blivit överkörd av en lastbil :| Jag får väl hoppa omkring lite här och dricka ännu mer kaffe innan vi beger oss till gymmet. Idag står böj, chins och axelpress på schemat. Skoj! :D

mariia wrote:
    Nu sitter jag här med en kopp kaffe, är så fruktansvärt trött. Har inte vilat ut efter helgen än :O Känns som om jag har blivit överkörd av en lastbil :| Jag får väl hoppa omkring lite här och dricka ännu mer kaffe innan vi beger oss till gymmet. Idag står böj, chins och axelpress på schemat. Skoj! :D

Jaså, är du sliten efter helgen? Själv har jag mått som en prins de senaste dagarna, oklart varför egentligen med tanke på hur slitigt det var där nere.

Man kan på goda grunder anta att motivationen kommer att vara på topp på gymmet idag.

Du och Pelle var ju sjukt taggade när vi satt på tåget hem.:up:

Jon Larsson wrote:
    Jaså, är du sliten efter helgen? Själv har jag mått som en prins de senaste dagarna, oklart varför egentligen med tanke på hur slitigt det var där nere.

Man kan på goda grunder anta att motivationen kommer att vara på topp på gymmet idag.

Du och Pelle var ju sjukt taggade när vi satt på tåget hem.:up:

Godmorning!!
    Japp, jag har också mått super, förutom tröttheten då! Hehe jaa, taggad kan man lugnt säga, därför jag ens orkade kliva upp nu :emo-thumb
    Kaffe och bra musik så ordnar det sig! Förresten, i Ultimate fighter (hur det nu stavas), vet du vilken grupp som gör den musiken som spelas där?? Grymt bra iallafall! Vill ha!

12/12-07

Skriver inte ner uppvärmningen.

FRONTBÖJ:
    80kg x 3
    80kg x 3
    80kg x 3
    80kg x 3

STÅENDE MILITÄRPRESS:
    40kg x 6
    40kg x 6

CHINS BRETT GREPP:
    BW+40kg x 2
    BW+35kg x 3
    BW+25kg x 6

CHINS SMALT GREP:
    BW+10kg x 10

LIGGANDE LÅRCURL:
    60kg x 6
    60kg x 6

Ok, idag kändes det rätt tungt faktiskt! Men då har jag inte tränat på 2 veckor heller. I frontböj har jag fått ändra teknik helt då jag fått riktigt ont i vänster knä. Nu kör jag mycket strikt, ingen studs i botten och jag håller emot mycket på nervägen. Rörelsen blir ganska långsam och man känner verkligen att låren jobbar.

Militärpress har jag börjat köra igen försiktigt. Eftersom jag gjorde illa i mig i axeln för ett tag sedan så har jag inte kört den övningen på ett tag.

I övrigt är det bara att bita ihop och försöka öka lite varje pass framöver. Ska nog bli bra det här bara jag får vara hel :up:

Dagens pass började segt! Kan vara pga att jag äter minimalt med kolisar nu och jag har även slutat med kreatin för ungefär en vecka sen. Men det tog sig efter ett tag :)

Skriver inte ner uppvärmningen:

Knäböj
    1 x 70 kg
    3 x 60 kg
    3 x 60 kg
    3 x 60 kg
    3 x 60 kg
    (var så seg i kroppen så orkade inte nån högre vikt :()

Sittande hantelpress utan ryggstöd
    11 x 10 kg
    8 x 8 kg

Chins, supinerat smalt grepp
    4 x bw + en negativ
    3 x bw
    2 x bw
    (sista repetitionen i varje set fick jag liiiiite hjälp med)

Liggande lårcurl
    8 x 35 kg
    6 x 35 kg

Det var böjen som krånglade lite idag då, men det tog väldigt bra att köra många set med få reps!! Jag är ganska nöjd med resten av övningarna då jag ökar i allt sakta men säkert :up:
    Helt slut nu! Har ätit en tallrik med pasta, gott var det! Ska gå och tillaga lite kyckling med lök, svamp och paprika snart.

Ikväll ska jag massera två personer igen, få se hur det går nu när jag är helt slut i musklerna! :

Viewing 15 posts - 646 through 660 (of 823 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.