Pelle och Marias hårdsatsning

Home Forums Seriösa träningsjournaler Pelle och Marias hårdsatsning

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 661 through 675 (of 823 total)
  • Author

Kosten idag blir sammanlagt:

1590 kcal
    214 g protein
    96 g kolhydrater
    39 g fett

Är helt slut nu, speciellt i axlarna! Orkar knappt hålla upp armarna för att skriva på datorn. Det var väldigt segt att massera två personer på raken också, men det är bara att vänja sig… :nod

Dagens ”cardio”: 60 min promenad.

Jag har värre träningsvärk än på länge idag!! Härligt! :emo-thumb Har till och med mer träningsvärk nu i bröstet (troligtvis från chinsen) än vad jag haft när jag kört just bröst den senaste tiden! ;)

Idag kom ”biverkningarna” av DTD också! Känns att man ligger på minimalt med kolisar, är jättetrött och seg i huvet. Men detta brukar ju gå över snart nog, så bara att hålla ut så känns det nog bättre snart.

När jag satt på tåget hem från skolan idag så kom de och bjöd på pepparkakor, ååhhh vad gott det luktade. Tur att man har pepparkakskrydda hemma så man kan blanda det med kvargen eller nåt istället :p

mariia wrote:
    Dagens ”cardio”: 60 min promenad.

Jag har värre träningsvärk än på länge idag!! Härligt! :emo-thumb Har till och med mer träningsvärk nu i bröstet (troligtvis från chinsen) än vad jag haft när jag kört just bröst den senaste tiden! ;)

Idag kom ”biverkningarna” av DTD också! Känns att man ligger på minimalt med kolisar, är jättetrött och seg i huvet. Men detta brukar ju gå över snart nog, så bara att hålla ut så känns det nog bättre snart.

När jag satt på tåget hem från skolan idag så kom de och bjöd på pepparkakor, ååhhh vad gott det luktade. Tur att man har pepparkakskrydda hemma så man kan blanda det med kvargen eller nåt istället :p

Håll ut bara, snart är det jul.

Själv ska jag ner på ICA och leta jordnötssmör – jag måste fan testa äggviteprylen a la Grandmaster.

Vad är det för krydda i pepparkakor förresten?

Jon Larsson wrote:
    Håll ut bara, snart är det jul.

Själv ska jag ner på ICA och leta jordnötssmör – jag måste fan testa äggviteprylen a la Grandmaster.

Vad är det för krydda i pepparkakor förresten?

Jepp det ska jag! Sitter och tuggar i mig kyckling just nu, börjar ta emot ;)
    Ja de var gött de! Jadu, vet inte alla, men jag köper en mix som heter typ ”pepparkakskrydda” eller liknande. Så slipper man blanda i ordning det själv :) Ska du baka?

mariia wrote:
    Jepp det ska jag! Sitter och tuggar i mig kyckling just nu, börjar ta emot ;)
    Ja de var gött de! Jadu, vet inte alla, men jag köper en mix som heter typ ”pepparkakskrydda” eller liknande. Så slipper man blanda i ordning det själv :) Ska du baka?[/b]

Näe, jag ska inte baka – däremot verkar det som en god ide att få så mycket som möjligt att smaka pepparkaka. Kan ju fan inte går fel lixom.:emo-thumb

För övrigt: Jävlar vilken energi man får av att äta på det här sättet, det hade jag fan glömt.

Ligger snorlågt på kolisar nu och jag är fan piggare än någonsin.

Jon Larsson wrote:
    Näe, jag ska inte baka – däremot verkar det som en god ide att få så mycket som möjligt att smaka pepparkaka. Kan ju fan inte går fel lixom.:emo-thumb

För övrigt: Jävlar vilken energi man får av att äta på det här sättet, det hade jag fan glömt.

Ligger snorlågt på kolisar nu och jag är fan piggare än någonsin.

Haha jaa, jag funderade nästan att testa krydda kycklingen med det, men ändrade mig, hehe! Om du provar det så kan du ju meddela hur det blev

Ja, jag är iofs väldigt trött just nu, men samtidig så känner jag mig väldigt energisk av att äta så här… skumt de där. : Ska bli spännande att se om det hunnit hända något på en vecka på lördag då jag ska väga/mäta mig…

Idag har jag ätit ca:[/b]

1340 kcal

218 g protein
    48 g kolhydrater
    30 g fett

Känns bra, men är väldigt trött så nu blir det sängen! Det tar en del på krafterna av att massera också märker jag. Blir alltid hungrig efter jag har gjort det! ;)

mariia wrote:
    1340 kcal

218 g protein
    48 g kolhydrater
    30 g fett

Hardkår:buttrock:

mariia wrote:
    Haha jaa, jag funderade nästan att testa krydda kycklingen med det, men ändrade mig, hehe! Om du provar det så kan du ju meddela hur det blev

Ja, jag är iofs väldigt trött just nu, men samtidig så känner jag mig väldigt energisk av att äta så här… skumt de där. : Ska bli spännande att se om det hunnit hända något på en vecka på lördag då jag ska väga/mäta mig…

Jag kryddade kycklingen med pepparkaksmix och lite curry under dieten och det blev förbannat jävla gott, lite sötningsmedel var med i kryddmixen också.
    :emo-thumb

Maria, kommer du ihåg vad nr 66 hette i korta klassen i Body Fitness?

Hon som vann hette Stina men vad hette hon med det där snygga svepet över höft/lår/mage? Och vilken plats kom hon på? Nr 66, that is.

Säg ja till apan..[/b]

Andreas Guiance wrote:
    Hardkår:buttrock:

Haha! Jaa, man måste ju göra något drastiskt för att komma nånvart. :D
    Men eftersom motivationen är på topp så känns det knappt att man ligger så lågt :emo-thumb

Samir wrote:
    Jag kryddade kycklingen med pepparkaksmix och lite curry under dieten och det blev förbannat jävla gott, lite sötningsmedel var med i kryddmixen också.
    :emo-thumb

Jaha, ja då vet jag att det funkar iallafall. Då vågar jag också testa! :p Lät ju spännande med curry till pepparkakskrydda

Jon Larsson wrote:
    Maria, kommer du ihåg vad nr 66 hette i korta klassen i Body Fitness?

Hon som vann hette Stina men vad hette hon med det där snygga svepet över höft/lår/mage? Och vilken plats kom hon på? Nr 66, that is.

Säg ja till apan..[/b]

Hej, näe ingen aning om det. Det kanske står i något resultat, men där kanske det inte skrivs ut vilka nr de som tävlade hade… Ställ frågan i nån tråd som handlar om FF, då får du nog svar! :up:

Haha, Japan, vad dålig den e… :D[/b]

Jag kunde inte hålla mig från att väga mig idag (ska göra det imorrn egentligen), och jag har redan gått ner över ett kilo! Tillbaka till vikten jag hade före vi åkte ner till Gbg vill säga. :emo-thumb Nu är det bara att pressa ner den ytterligare, få se hur långt man kommer före jul.

Jag vet inte hur det gick till, men idag vägde jag 0,6 kg mindre än igår, trots att jag fuskade lite igår och gick över kcal-intaget med ca 300 kcal, och åt lite choklad och pringles infusions 😮 Hela dagen blev fel igår pga att jag inte åt något på nästan 8 timmar efter frukosten (max 5 timmar funkar bra för mig), för att vi var ute och letade bil hela dagen…

Så här ser siffrorna ut nu (Jämför med före vi åkte ner till FF): [/b]

Vikt: 60,1 kg (-0,5 kg)
    Mage: 70,5 cm (-0,5 cm)
    Midja: 68 cm (oförändrad)

Sedan i måndags så har jag gått ner 1, 6 kg!! Haha!Men då hade man ju hela kroppen fylld med pizza och hamburgare så…

Dessutom så är jag väääldigt nära mitt första delmål 60 kg nu!! Fattas ju bara 0,1 kg tills dess, så det + lite till skalar jag av till nästa helg! :D

Snart ska vi ner på gymmet! Ska marka bland annat, hur det nu kommer gå med tanke på den hemska träningsvärk jag har i baksida/insida lår! ;)

Viewing 15 posts - 661 through 675 (of 823 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.